LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Op zoek naar een retro scooter.

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Mariska79
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:35

Op zoek naar een retro scooter.

Ongelezen bericht door Mariska79 »

Ik ben op zoek naar een retro scooter. Ik heb er geen haast mee, maar het zou mooi zijn als ik binnenkort niet meer met het openbaar hoef te reizen. Het is 14km heen en ook weer 14 km terug. Ik wil dus graag een betrouwbare scooter.

Heeft iemand tips voor mij. Ik hoor en lees zoveel over merken... Benzhou... Baotian.... Rover.... Bella...

Errug verwarrend... Wie kan/wil mij helpen bij het maken van de juiste keus.

Groetjes Mariska.

opa60
Berichten: 210
Lid geworden op: 02 aug 2005 16:23

Re: Op zoek naar een retro scooter.

Ongelezen bericht door opa60 »

hoi mariska zou geen china scooter kopen daar krijg je alleen maar problemen mee, heb zelf een piaggio zip viertackt en heb er 5000 km mee weg zonder ook maar eenmaal problemen.mvg opa

johngemert
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 dec 2007 11:28

Re: Op zoek naar een retro scooter.

Ongelezen bericht door johngemert »

Opa60 weet blijkbaar niet waar hij over praat, iedere 4 Takt van Peugeot is in china gemaakt, inclusief de V click.
Dit is een copie van de Kymco, copie van Baotian ect. waar Peugeot in zijn strijd voor marktaandeel een chinese kloon heeft gekocht om in de huidige prijzen slag mee te kunnen.

Beetje jammer dat 'de vakhandel' jubelt bij deze Peugeots,terwijl ze een paar maanden geleden nog alles afzeiken wat ze zelf niet verkopen.(Chinese scooters).

Koop gerust een Retro scooter, maar kijk gewoon uit waar j ehem koopt, ik weet wel een paar adressen, dus mail me maar als je info wilt.


Gr.

opa60
Berichten: 210
Lid geworden op: 02 aug 2005 16:23

Re: Op zoek naar een retro scooter.

Ongelezen bericht door opa60 »

johngemert nee, opa is niet gek of dement te eeste heb ik het over piaggio en geen peugod natuurlijk worden de piaggio scooters in elkaar mgezet in china,waarom, omdat een chinees dat doet voor een handvol rijstkorrels.het gaat om de onderdelen en die zijn van slechte kwalietijd,want waarom iedere paar honderd km de kleppen stellen en waarom maar 1jaar garantie en waarom maar tot max 6000 km garantie??????ik ben ook bezig geweest om er een te kopen en wilde wel een hogere prijs betalen mits de garantie met halen en brengen was,maar nee hoor.en waarom lees ik dan geen berichten over china scooters die al veel km weg hebben,en ze kosten tegenwoordig ook al 1399 euro daar heb je ook een piaggio voor,alleen krijg je er de problemen er niet bij.nee johngemert of je bent handelaar of je hebt deze week een china scooter gekocht,en dan kom je er nog wel achter,allemaal een prettig weekend opa

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Op zoek naar een retro scooter.

Ongelezen bericht door Ulbe »

Het is natuurlijk van de gekke dat er om de paar honderd kilometer kleppen moeten worden gesteld!, het lijkt me sterk! :?

Je zou zeggen dat dit om de paar duizend kilometer hoort, anders kun je beter een 2 takt kopen, minder voor het milieu maar beter voor je portemonee!, :wink:

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

pejevedeve
Berichten: 106
Lid geworden op: 06 jul 2007 09:38

Re: Op zoek naar een retro scooter.

Ongelezen bericht door pejevedeve »

gelukkig heb ik een scooter waarvan de kleppen om de 6000 km gecontroleeerd moeten worden en niet stellen.... controleren...
voor de mensen die het willen weten... mijn scooter heeft 3 kleppen... wil je weten welke ??? makkelijk genoeg... er is maar een merk die dat heeft...

Mariska79
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:35

Re: Op zoek naar een retro scooter.

Ongelezen bericht door Mariska79 »

En welke is dat dan? Ik heb er echt totaal geen verstand van. Ik heb geen rijbewijs, maar wil graag een scooter. Het liefst een retro scooter. En het zou helemaal mooi zijn als er twee personen op kunnen.

Die wie heeft de gouden tip voor mij????

pejevedeve
Berichten: 106
Lid geworden op: 06 jul 2007 09:38

Re: Op zoek naar een retro scooter.

Ongelezen bericht door pejevedeve »

de scooter die ik heb, wil je toch niet.. :lol: want je vind ;m waarschijnlijk niet mooi en te duur...
de enige ECHT betrouwbare retroscooter die ik je kan aanraden is de aprilia mojito, daar kun je met 2 personen op... of een echte vespa scooter... maar daar moet je wel het dubbele voor betalen als een doorsnee chinees...

weet je dat ik altijd honger krijg als er over chinese scooters gesproken wordt ?? :lol:

Mariska79
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:35

Re: Op zoek naar een retro scooter.

Ongelezen bericht door Mariska79 »

Wil je niet vertellen welke scooter je hebt? Ik heb al gezocht naar een tweedehands aprilia, maar die heb je hier in het oosten bijna niet. Meer richting het westen...

Mischien moet ik toch maar iets verder reizen voor een goede scooter.

Maar Baotian is dus geen goede scooter?

pejevedeve
Berichten: 106
Lid geworden op: 06 jul 2007 09:38

Re: Op zoek naar een retro scooter.

Ongelezen bericht door pejevedeve »

ik zelf heb een yamaha giggle.. 4takt, watergekoeld, 3 kleppen, benzineinspuiting en katalysator € 2290,= en 2 jaar garantie...
snelheid 45 km/u.. of je nu op de vlakke weg zit of de cauberg omhoog ?? gewoon 45 km..
en tja... je mag er met 2 personen op, maar het is beter van niet... in japan en amerika is ie geschikt voor 1 persoon... in europa heeft ie voetsteunen voor de passagietr maar ... nee... niet doen...

en als je een baotian wil ??? gewoon kopen... merk je vanzelf of ie wel of niet goed is... en anders,,, blader eens door het radarforum... kun je wellicht wijzer van worden...

grt: peter

Mariska79
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:35

Re: Op zoek naar een retro scooter.

Ongelezen bericht door Mariska79 »

Bedankt voor je tips. En die Yamaha, vindt ik errug leuk!!! Het is de bedoeling dat ik pas in Juni ofzo echt een scooter ga kopen, maar goed voorbereiden is nooit verkeerd he...

pejevedeve
Berichten: 106
Lid geworden op: 06 jul 2007 09:38

Re: Op zoek naar een retro scooter.

Ongelezen bericht door pejevedeve »

ik weet niet of het mag.. maar ik waag het erop..

wil je meer weten over de giggle ???
kijk dan hier..

http://giggle.yourbb.nl/

ag1hrl
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 nov 2007 20:17

Re: Op zoek naar een retro scooter.

Ongelezen bericht door ag1hrl »

hoi mariska

ik heb zelf een peugeot V-Clic en ik ben er erg tevreden over
kost 1099 eurie dan nog kenteken en afleveringskosten
2 jaar garantie

wat pejedeve kan kan ik ook :P

http://vclic.yourbb.nl/

henrie
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 dec 2007 22:43

Re: Op zoek naar een retro scooter.

Ongelezen bericht door henrie »

Tja de Peugeot V-CLic, is gewoon een kloon van de bekende Kymco, gekopieerd door Baotian, Benzhou en zo een beetje alle Chineese producenten.

Nu is Peugeot de volgende die deze scooter kloont, zelfde achterlicht units, motor, carburateur ect. Alleen nu er Peugeot op staat is het goed?
Overigens prijst Peugeot zich met dit model geheel uit de markt, verkoop ligt deze rond de €1250,- sommige dealers zelfs €1400,-.
Terwijl de zelfde scooter toch al te koop is rond de €900,- euro allin.
Met idd 1 jaar garantie minder.


Toch een aardig verschil tussen dezelfde scooter.

Bao
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2008 17:27

Re: Op zoek naar een retro scooter.

Ongelezen bericht door Bao »

Hallo daar,

Voor Mariska: ik heb een heel gave roze retro scooter staan. Het is een Baotian en ik heb hem een jaar geleden nieuw gekocht. Hij heeft nog maar rond de 400 km gereden en heeft me nog nooit in de steek gelaten. Hij is dus zeer betrouwbaar. Ook heeft hij nog geen enkele beschadiging. Misschien vind je dit wat? Kenteken en alles zit erbij.

Als je interesse hebt kan je me uiteraard mailen!

[email protected]

lprookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 aug 2008 17:54

Re: Op zoek naar een retro scooter.

Ongelezen bericht door lprookie »

Heb zelf 5,5 jaar op een mojito gereden (34000 km)
In die tijd heb ik ongeveer 9 kilometerteller kabels versleten, het chroom was al na een half jaar aan het "bulten".(garantie ho maar).
Ben nu in bezit van zo'n chineese retro scooter, en heb hem goed ingereden. Voorzien van 4 grams rollen en de begrenser erop gelaten. Hij rijd uit de kunst, zeer zuinig (1 op 40). Rijdt ongeveer 60 km per uur en het maakt bijna niet uit of je tegenwind of mee hebt. Ik doe altijd al alles zelf aan mijn brommers en het enige wat mij opvalt is dat sommige dingen in de afwerking minder zijn als bij Aprilla, maar deze retro scooter kost dan ook de helft. Technisch zie ik geen opstakels, maar heb wel door dat de dealers van de confetionele brommers als de dood zijn voor hun handel met zulke goedkope scooters. Het enige wat ik aanraad is dat je een adres hebt om hem te kunnen laten onderhouden, of zelf doen.
lprookie

settler
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 okt 2013 18:51

Re: Op zoek naar een retro scooter.

Ongelezen bericht door settler »

Ik rij nu 2 jaar met een Berini bella milano, een snorscooter. Inmiddels 10.000 kilometer mee gereden. Enige pech was een defecte schakelaar. Koste 16 euro. 1 servicebeurt deze koste 130 euro. Snaar, rolletjes vervangen kleppen reinigen en stellen en nieuwe olie en filters tevens vervangen van de zuiger.( laatste koste 20 euro en op mijn verzoek.) Totaal Dus 150 in 2 jaar. Opvallend was dat de banden nog goed profiel hadden na 2 jaar...Dus niks slechte scooters, weet trouwens dat een nieuwe motor met cylinder nog geen 350 euro kost..... Ik was ook sceptisch, maar eerlijk is eerlijk... Deze snor rijd trouwens al 18 maanden 45 kilometer per uur door vervangen van de begrenzer.

bartsscooterservice
Berichten: 287
Lid geworden op: 10 okt 2011 15:36

Re: Op zoek naar een retro scooter.

Ongelezen bericht door bartsscooterservice »

- 1 servicebeurt op 10.000 km ?!
- Zuiger vervangen ?! ( dan heb je de motorolie niveau niet goed bijgehouden / op tijd vervangen ), en wie vervangt een zuiger voor 20 euro ?!
- kleppen reinigen ?!
- Banden zou kunnen, ventielen niet, die scheuren namelijk allemaal vrij snel.
- Beetje raar verhaal

bartsscooterservice
Berichten: 287
Lid geworden op: 10 okt 2011 15:36

Re: Op zoek naar een retro scooter.

Ongelezen bericht door bartsscooterservice »

lprookie schreef:Heb zelf 5,5 jaar op een mojito gereden (34000 km)
In die tijd heb ik ongeveer 9 kilometerteller kabels versleten, het chroom was al na een half jaar aan het "bulten".(garantie ho maar).
Ben nu in bezit van zo'n chineese retro scooter, en heb hem goed ingereden. Voorzien van 4 grams rollen en de begrenser erop gelaten.
Waarom 4 gram rollen, 6,5 is standaard, dan draai je overtoeren en slijt de boel harder.
De overbrenging is fabriek af optimaal afgesteld, heeft geen nut om dat aan te passen.

gino1991
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 okt 2013 18:15

Re: Op zoek naar een retro scooter.

Ongelezen bericht door gino1991 »

ik reageer een beetje laat aangezien het onderwerp is begonnen in 2008

wat ik aanraad is de aprilia mojito custom (wel 2 takt) , sym allo of kymco new sento

de sym is het goedkoopst a de prijs van 1700 euro(nieuw)

als je minder geld te besteden heb kun je het best een 2de hands kopen, het liefst via een plaatselijke dealer of marktplaats

koop absoluut geen chinese scooter, het nadeel van de chinezen is dat niet alles van dezelfde kwaliteit is, je moet puur geluk hebben dat jouw eigen motorblok wel 10.000+ kilometers kan halen

er zijn inderdaad verhalen van mensen die zeggen nergens last van te hebben, dit is ook zo, echter is de meerderheid van inferieure kwaliteit, ik gok sowieso niet, maar zeker niet als het om een voertuig gaat dat mij op de openbare weg moet vervoeren

Gesloten