LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oproep: Focusgroep elektrische fiets

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
ElektrischeFiets
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mar 2017 17:01

Oproep: Focusgroep elektrische fiets

Ongelezen bericht door ElektrischeFiets »

Oproep
Onderzoek naar de wensen en behoeften van de ontwikkelde elektrische fiets van Horrex.


Uitgevoerd door:
Jules Haulussy, student Small Business & Retail Management aan de Hogeschool Rotterdam

In samenwerking met:
Horrex

Waarom deze aankondiging?

Horrex heeft een elektrische fiets ontworpen. Nu wil zij graag weten of deze aansluit op de wensen en behoeften van de geselecteerde doelgroep. In het onderzoek wordt aandacht besteed aan onderwerpen als:
- De elektrische fiets algemeen en die van Horrex
- Welke media gebruikt u?
- Camper/caravan, vakantie ervaringen
Om over deze onderwerpen meer te weten te komen is het van belang de wensen en behoeften van de doelgroep te verzamelen.

Waarom dit onderzoek?

Dit onderzoek is onderdeel van mijn, Jules Haulussy, afstudeeronderzoek. Mijn afstudeeronderzoek bestaat uit het ontwikkelen van een passende marketingstrategie, zodat Horrex op een organisatorische en financieel verantwoorde wijze met de elektrische fiets op de markt kan komen. Dit resulteert uiteindelijk in een marketingplan voor Horrex.
Dus met deze focusgroep wil ik graag de wensen en behoeften van de geselecteerde doelgroep achterhalen, zodat de hiervoor genoemde doelstelling kan worden behaald.

Oproep

Voordat Horrex een groot aantal van de geselecteerde doelgroep gaat benaderen met een vragenlijst, vinden zij het belangrijk om vooraf met een focusgroep over dit onderwerp van gedachten te wisselen. Wij roepen dan ook mensen op om eenmalig plaats te nemen in deze focusgroep zodat wensen, behoeften, ervaringen en andere informatie kunnen worden uitgewisseld. Uw informatie wordt vervolgens omgezet in vragen die aan een groot deel van de geselecteerde doelgroep wordt voorgelegd.

Naar wie zijn we op zoek?

- Naar mensen van boven de 60 jaar, die in het bezit zijn van een camper en/of caravan en daarmee minimaal 1x per jaar op vakantie gaan (de groep zal uiteindelijk bestaan uit 6-12 mensen)
- Zowel mannen als vrouwen kunnen zich aanmelden
- Mensen die op een dag kunnen deelnemen in de periode 10 april tot en met 2 juni
- Mensen die het niet erg vinden dat het gesprek wordt gefilmd, want dit vergemakkelijkt de uitwerking van het gesprek. De opnames zullen alleen intern voor het onderzoek worden gebruikt en niet openbaar worden gemaakt.

Valt u niet binnen de doelgroep, maar heeft u wel familieleden, vrienden of kennissen die in de doelgroep vallen? Laat hen alstublieft weten dat we op zoek zijn naar hun.

Wat levert het u op?

Als u meedoet draagt u bij aan de ontwikkeling omtrent de marketing van de elektrische fiets van Horrex. Ook is het een leuk interactief dagdeel waarbij u contact heeft met andere camper/caravan eigenaren. Dit gebeurd allemaal onder het genot van een kopje thee/koffie en gebak!

Wat wordt van u verwacht?

Als u zich opgeeft, dan vragen wij u eenmalig naar Alblasserdam te komen voor een ongeveer 1 uur durend groepsgesprek dat waarschijnlijk rond 10.30 uur zal aanvangen. De datum wordt vastgesteld aan de hand van de ontvangen geselecteerde beschikbare data.
In het gesprek gaat het om uitwisselen van ervaringen, wensen en behoeften van de ontwikkelde elektrische fiets. Ook gaat het om praktische problemen en ervaringen met de camper en/of caravan in combinatie met een extra vervoersmiddel (fiets). Dit wordt deels gedaan door enkele thema’s en/of vragen die worden voorgelegd, waarover u uw mening kunt geven.
Aan de hand van uw mening, ervaring en oordeel moet Horrex in staat zijn voor een groot deel van de doelgroep vragenlijsten te maken.
U bent degene die Horrex handvatten geeft om verder te gaan.

Als u mee wilt doen dan vragen wij u een contact op te nemen door middel van de volgende communicatiemogelijkheden:
Per telefoon 078-6933614 vraag naar Jules Haulussy of Paul Graumans
Per mail [email protected]

Graag de volgende gegevens achterlaten:
Naam
Telefoonnummer
Leeftijd
Beschikbare data
In het bezit van een camper en/of caravan -> Ja, welk merk camper of caravan?
In het bezit van een elektrische fiets -> ja of nee?

Informatie

Jules Haulussy, afstudeerder van de opleiding Small Business & Retail Management aan de Hogeschool Rotterdam.

Horrex Horren B.V., Van Henneartweg 27, 2952 CA Alblasserdam, 078-6933614
Laatst gewijzigd door ElektrischeFiets op 16 mei 2017 14:42, 2 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio
Berichten: 12822
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Oproep: Focusgroep elektrische fiets

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wat een enorm goedkope manier om reclame te maken. Wellicht is het voor Radar beter om voor elke keer dat u het merknaam noemt € 10 mag gaan betalen. 12 keer een merknaam noemen in 1 topic, bah.

Moneyman
Berichten: 31827
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Oproep: Focusgroep elektrische fiets

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:Wat een enorm goedkope manier om reclame te maken. Wellicht is het voor Radar beter om voor elke keer dat u het merknaam noemt € 10 mag gaan betalen. 12 keer een merknaam noemen in 1 topic, bah.
Wat een flauwe reactie bij iemand die duidelijk enorm z'n best doet om een goed verhaal neer te zetten. En bovendien volstrekt helder is over doel en motivatie.

NeoDutchio
Berichten: 12822
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Oproep: Focusgroep elektrische fiets

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
NeoDutchio schreef:Wat een enorm goedkope manier om reclame te maken. Wellicht is het voor Radar beter om voor elke keer dat u het merknaam noemt € 10 mag gaan betalen. 12 keer een merknaam noemen in 1 topic, bah.
Wat een flauwe reactie bij iemand die duidelijk enorm z'n best doet om een goed verhaal neer te zetten. En bovendien volstrekt helder is over doel en motivatie.
Het doel en motivatie is ook wel volstrekt helder, maar waarom wordt er zo ontzettend vaak een merknaam gebruikt? Het doel is het testen van een elektrische fiets en het onderzoek naar verschillen met andere merken. Maar hoe vaker een merknaam genoemd wordt, hoe meer affectie er bij mij optreed. Het doel lijkt nu meer reclame te maken dan een onderzoek te starten.

Gesloten