LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] peugeot looxor

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
marnix
Berichten: 823
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

peugeot looxor

Ongelezen bericht door marnix »

Ik heb twee problemen(?) met mijn scooter, de klok in het display gaat de laatste tijd vaak op een verkeerde tijd staan, dit gebeurt als de brommer uit staat.
Het tweede probleem is dat als ik de sleutel omdraai op de aan-stand het knipperlicht-indicatie-lampje even een paar seconden gaat knipperen. Is dit een soort waarschuwing dat er iets mis is ofzo? De scooter heeft net 10.000 km gelopen.
Alvast dank voor het meedenken!

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: peugeot looxor

Ongelezen bericht door Ulbe »

Zeer waarschijnlijk is de "back up" accu van het dashboard leeg, deze bestaat uit een knoopbatterij die de klok up to date houdt wanneer de scooter niet gebruikt wordt,

Zeer waarschijnlijk is de knipperende knipperlicht indicatie een teken dat er iets mis is met het systeem,

Even op internet kijken of je iets kan vinden, anders even de dealer raadplegen, en misschien staat er wat over beschreven in de handleiding van de scooter,

Veel succes!,

Vriendelijke groeten,


Ulbe.

bmscooter

Re: peugeot looxor

Ongelezen bericht door bmscooter »

Het is ten controle dat de lampjes niet stuk zijn.
Blijven deze continu branden of knipperen! is er iets aan de hand wat niet goed kan zijn.

marnix
Berichten: 823
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: peugeot looxor

Ongelezen bericht door marnix »

Ben eens op het net gaan zoeken, na vervanging van bougie blijft klok goed staan. Er blijken rare dingen op te treden als een verkeerde (niet ontstoorde)bougie wordt gemonteerd.
Het groene lampje knippert ook niet meer, lampjes doen het rondom.
Helemaal begrijpen doe ik het niet, maar alles gaat weer naar wens!

bmscooter

Re: peugeot looxor

Ongelezen bericht door bmscooter »

Een bougie kan inderdaad storing uitstralen.
Maar na mijn weten gaat er geen signaal terug.
Wat wel kan is dat er een ontvanger te dicht bij de bougie zit die dan de uitstraling opneemt als storing.
Indien het contact aangaat zal er hoe dan ook de lampjes even opgloeien, mits anders dan in de gebruikaanwijzing staat.

Wat ook kan is dat de aansturingstroom draad (rood) geen goed contact maakt.
Wij hebben toen een nieuwe toegevoegd.
RAW regelaar krijgt mogelijk een moment stroom dat duit op een sluiting (er staat alleen stroom op indien je dit door stuurt door middel van je schakelaar mogelijk zit er vocht in je schakelaar)

Gesloten