LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Popal bij Fietskoopje.nl

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
i.zwiers
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 sep 2013 15:21

Popal bij Fietskoopje.nl

Ongelezen bericht door i.zwiers »

Bij deze mijn ervaring met de aanschaf van een 26 inch Popal omafiets voor mijn dochter. Ik heb de fiets gekocht bij de webwinkel Fietskoopje.nl. Vantevoren heb ik hun gebeld, om een aantal vragen te stellen over de degelijkheid van de fiets. Ze verzekerden mij, dat het een fiets was van hun eigen merk en dat hij erg degelijk was. Ik heb de knoop doorgehakt en de witte omafiets voor mijn dochter besteld voor 193.95 euro (is incl. 15 euro verzendkosten).

Mijn ervaring waren als volgt:
- op de website was niet te zien van welk merk de fiets was. Ze gaven aan dat hij erg degelijk was. Toen ik de fiets uitpakte, was het een Popal. Dit merk wilde ik niet hebben, gezien recensies op internet. De fiets bleek absoluut niet degelijk;
- het achterlicht was kapot;
- er zat lakschade op de pakjesdrager;
- de kleur van de fiets op de foto op de website is wit, terwijl de fiets in werkelijkheid creme/lichtgeel is;
- de fiets trapt vreselijk zwaar;
- de trapas voelt niet stevig aan bij het fietsen;
- bij het remmen maakt de fiets een schurend geluid;

Daarnaast heb ik er geen goed gevoel bij, hoe ze met de levering zijn omgegaan. Ik heb de fiets op zaterdag besteld en hij is pas op dinsdag verstuurd. Ik kreeg hem op vrijdag geleverd. Ik ben zelf degene geweest, die er steeds achteraan moest. Op zich vind ik een levering van een week niet erg, maar zeg dat dan gewoon.

Ik ga de fiets terugsturen. Ik ben al met hun bezig, maar benieuwd hoe dit afloopt....

TR6fan
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 okt 2013 19:45

Re: Popal bij Fietskoopje.nl

Ongelezen bericht door TR6fan »

Mijn dochter heeft helaas ook een Popal fiets gekocht van haar zelf verdiende geld. Wat een rommel!!! Ik heb op een andere plek in dit Forum mijn ervaring gezet. Mijn conclusie: Nooit meer een Popal fiets!

A.B.1971
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2013 14:39

Re: Popal bij Fietskoopje.nl

Ongelezen bericht door A.B.1971 »

Ik heb een soortgelijke ervaring gehad met mijn dochter! Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben.. Gelukkig kwam ik snel bij een website die haar klanten wel goed voorlicht en behandeld. dee
Daar ben ik uiteindelijk beland en ervaar het als een van de betere websites, er zijn genoeg neppers in deze wereld! :evil:
Laatst gewijzigd door Radar op 11 dec 2013 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: link verwijderd

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Popal bij Fietskoopje.nl

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het is ook nog eens gevaarlijk om je kind op een ondeugdelijke fiets te laten fietsen. Denk aan vorkbreuk etc.

Batenburg
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 aug 2015 19:34

Re: Popal bij Fietskoopje.nl

Ongelezen bericht door Batenburg »

Ook ik ben voor een Popal gevallen ondanks alle ellendige dingen die ik over het merk en Popal had gelezen. Ik nam het risico en heb vreselijk spijt!!!

Vlak voor de verjaardag van mijn zoon was ik opzoek naar een goede en degelijke fiets; maar had een klein budget. Zodoende kwam ik op een Popal jongensfiets 26 inch blauw wit met Shimano versnellingen aangeschaft bij http://www.fietsunie.nl

Fiets werd geleverd zoals afgesproken voor zijn verjaardag. Mijn man heeft de fiets op zijn verjaardag uitgepakt en volgens bijlage in elkaar gezet (volgens de bijlage moest enkel het stuur geplaatst worden)

Mijn zoon fietste voor het eerst op een 26 inch en deed voorzichtig een stukje voor de deur en de ketting viel gelijk van de fiets af.. kan gebeuren dachten wij. Echter de volgende dag viel niet wederom de ketting van de fiets af maar deden de versnellingen het niet; de ketting zat constant in de knoop.

Nadat circa 2 weken later mijn zoon bijna over de kop is gegaan heb ik besloten de fiets in de schuur te zetten en contact op te nemen met Fietsuniek. Daar kreeg ik de volgende opties of ik bracht de fiets even weg naar Utrecht of tegen betaling van een bedrag van EUR 35 zouden zij de fiets ophalen en dan beoordelen of de mankementen door de gebruiker zelf zijn veroorzaakt.

Na heen en weer gemaild en gebeld te hebben mocht ik de fiets in mijn eigen woonplaats bij de Popaldealer langs brengen. Dit ook niet zonder problemen. De afspraak was dat Popal de dealer op de hoogte zou brengen van onze komst maar dat gebeurde echter niet. Na wederom mailverkeer tussen Fietsuniek en Popal kon ik de fiets langs brengen.

Wat bleek de ketting was veel te lang voor een kinderfiets; deze is door de dealer een flink stuk ingekort tevens was de derrier verkeerd ingesteld.

Van FIetsuniek kreeg ik nog te horen dat Popal zacht uitgedrukt drama is!

Nu 3 weken later heb ik wederom problemen met de fiets; ketting ligt er weer constant af de trappers zitten ineens los en het spatbord voor trekt krom.
Mijn zoon gebruikt enkel de fiets om van huis naar school te fietsen en andersom.
Heb Popal gisteren een bericht gestuurd met het verzoek met een passende oplossing te komen maar heb er weinig vertrouwen in..

Fietsenrek heeft overigens wel zijn best gedaan en heb daar geen kwaad woord over te spreken maar Popal; het is schandelijk dat een bedrijf in Nederland zo met zijn klanten omgaat en zulke bagger verkoopt!

Ik koop echt nooit en nooit meer een Popal het is enkel spijtig dat ik nu geen andere fiets voor mijn zoon kan kopen maar zoals velen voor mij schreven nooit en echt nooit meer een POPAL!

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Popal bij Fietskoopje.nl

Ongelezen bericht door thecure »

popal=pipo :lol: :D

Gesloten