Even een reactie Thuro68.
Je schreef,
,ik begrijp dat de kwaliteit een klein beetje onderdoet aan de nederlandse en duitse merken van scooters en dan heb ik het over alle soorten onderdelen van motorisch electrisch en de behuizing (kappen en platen)
Maar toch,, als jij goed voor de scooter bent is hij gewoon goed voor jou
---------------------------------------------------------------------------------
Daar ben ik het op zich mee eens maar dan moet de ""basis"" wel goed zijn.
Volgens mij zijn er geen Nederlandse en Duitse merk scooters meer.
Ik ken geen Nederlands merk scooter die hier in Nederland gefabriceerd word Alleen het Duitse merk (volgens mij uit Oostenrijk) Kreitler maar die worden trouwens ook in China gemaakt.
Kwalitatief gezien zijn de scooters uit China gewoon minder.
Dat zie je heel goed.
Wat de rest betreft daar kan ik niet over oordelen.
Ik weet van mij zelf dat als ik een Chinees merk zou kopen ,ik er zeker geen geluk mee zal hebben en dus speel ik op save(r) en heb een Sym Fiddle gekocht
Ik heb er geen spijt mee en heb nu 500 km achter de rug.
Ook als je Sym gaat vergelijken met Vespa (Piaggio)dan is het verschil zelfs groot maar dat is appels met peren vergelijken.
Ik was er op uit om een Vespa te kopen maar simpel weg had er het geld niet en het er niet voor over.
Een ander alternatief was de Piaggio Fly ook in China gebouwd maar de Italianen houden daar stevig de finger in de pap.
Het enige opmerking van mij was dat ik niet echt een hele mooie scooter vind maar wel een betrouwbare voor elke dag.
Toch heb ik ook voor het uiterlijk gekozen en kwam dus op de Sym Fiddle uit.
Zag laatst wel een Znen rijden en vind het wel een leuke verschijning
Eens even wat anders dan de zo veelste Vespa in een straat.
Vind het chroom alleen wat minder mooi maar dat is een kwestie van smaak.
Ik houd het lekker bij mijn Fiddle.(zeker tot na de 2 jaar garantie)
Deze maand ga ik er op uit,tentje mee,,heerlijk op de scooter weg.
![Cool 8)](./../images/smilies/icon_cool.gif)