LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte kwaliteit Gazelle

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Folkert14

Slechte kwaliteit Gazelle

Ongelezen bericht door Folkert14 »

Onlangs kwam het ketting wiel los van onze dames gazelle impala. Het betrof een inferieure felsverbinding van de aluminiumcrank met het stalen ketting wiel. Zo'n verbinding zou moeiteloos een fietsleven moeten uitdienen alleen al omdat breuk kan leiden tot ongevallen met nare gevolgen.
Als kwaliteit manager was ik benieuwd hoe gazelle met deze (m.i.) fabrieksfout omgaat. Het resultaat is bedroevend, Gazelle neemt niet de moeite te reageren op mijn opmerking. De fietsenmaker heeft inmiddels een nieuwe crank van Batavus geplaatst.

midas50

Re: Slechte kwaliteit Gazelle

Ongelezen bericht door midas50 »

Folkert14 schreef:Onlangs kwam het ketting wiel los van onze dames gazelle impala. Het betrof een inferieure felsverbinding van de aluminiumcrank met het stalen ketting wiel. Zo'n verbinding zou moeiteloos een fietsleven moeten uitdienen alleen al omdat breuk kan leiden tot ongevallen met nare gevolgen.
Als dat probleem bij de gazelle impala fiets structueel is zullen ze niet blij zijn denk ik.

Zeker niet nadat Gazelle gelezen heeft dat er nu een nieuwe BATAVUS-crank is gemonteerd. :mrgreen:

Gesloten