Waardeloze klantenservice Stella Fietsen
Re: Waardeloze klantenservice Stella Fietsen
Mijn Livorno met middenmotor Shimano steps is inmiddels bijna 5 jaar oud. Ik heb er meer dan 24000 km mee gereden. Jaarlijks ga ik helemaal naar de andere kant van de stad om onderhoud te laten plegen. Ik heb eens gevraagd waarvoor de garantie geld: 'Op de motor en accu, mevrouw.'
(https://www.stella.nl/over-stella/waaro ... 20genieten.)
Sindsdien ga ik voor alle andere zaken (lekke band, nieuwe standaard) naar de fietsenmaker om de hoek, daar kan ik nl bijna direct terecht zonder eerst op omslachtige wijze via Nunspeet een afspraak te hoeven maken.
Stella heeft goede verkopers in dienst, maar heeft zich blijkbaar nooit gerealiseerd dat al die fietsen eens voor onderhoud aangeboden zullen worden!
(https://www.stella.nl/over-stella/waaro ... 20genieten.)
Sindsdien ga ik voor alle andere zaken (lekke band, nieuwe standaard) naar de fietsenmaker om de hoek, daar kan ik nl bijna direct terecht zonder eerst op omslachtige wijze via Nunspeet een afspraak te hoeven maken.
Stella heeft goede verkopers in dienst, maar heeft zich blijkbaar nooit gerealiseerd dat al die fietsen eens voor onderhoud aangeboden zullen worden!
Re: Waardeloze klantenservice Stella Fietsen
@zon24, Ts heeft de fiets wel jaarlijks voor onderhoud bij Stella binnen gebracht dus wat dat betreft gaat uw stelling dat er geen onderhoud gedaan zou zijn mank.
Wat zou kunnen zijn is dat gezien de lage kilometerstand geen onderhoud aan de motor is gepleegd terwijl dat wel noodzakelijk was want een middenmotor die bijna nooit ingeschakeld wordt kan zwaar gaan lopen omdat de trapas overbrenging een deel van de motor is.
Wat zou kunnen zijn is dat gezien de lage kilometerstand geen onderhoud aan de motor is gepleegd terwijl dat wel noodzakelijk was want een middenmotor die bijna nooit ingeschakeld wordt kan zwaar gaan lopen omdat de trapas overbrenging een deel van de motor is.
-
- Berichten: 12818
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Waardeloze klantenservice Stella Fietsen
Het gaat er niet om of het een businessmodel is en dat de koper het niet zou realiseren, het gaat er om dat de fietsenmakers van Stella niet op dezelfde tempo kunnen werken als de verkopers van Stella.
De fietsenmaker op de hoek kan je zo naar toe terwijl je bij Stella een afspraak moet maken en niet direct terecht kan.
Re: Waardeloze klantenservice Stella Fietsen
Nou, bij de fietsen makers bij mij op de hoek, moet ik ook echt een afspraak maken. Wel heb ik het voordeel, dat ik bij pech ( indien aanwezig) een leenfiets mee krijg.NeoDutchio schreef: ↑26 mar 2024 16:04Het gaat er niet om of het een businessmodel is en dat de koper het niet zou realiseren, het gaat er om dat de fietsenmakers van Stella niet op dezelfde tempo kunnen werken als de verkopers van Stella.
De fietsenmaker op de hoek kan je zo naar toe terwijl je bij Stella een afspraak moet maken en niet direct terecht kan.
Het grote nadeel van de internet verkopers is, dat ze niet in ieder dorp zitten en dat je moet wachten op een fietsenmaker aan huis of dat je naar een winkel toegaat.
Re: Waardeloze klantenservice Stella Fietsen
Ook dat hebben ze zich natuurlijk prima gerealiseerd - er wordt alleen om voor de hand liggende redenen geen overcapaciteit gehanteerd.NeoDutchio schreef: ↑26 mar 2024 16:04Het gaat er niet om of het een businessmodel is en dat de koper het niet zou realiseren, het gaat er om dat de fietsenmakers van Stella niet op dezelfde tempo kunnen werken als de verkopers van Stella.
Ook bij de fietsenmaker om de hoek (en ook die een paar straten verder) moet ik gewoon een afspraak maken.NeoDutchio schreef: ↑26 mar 2024 16:04De fietsenmaker op de hoek kan je zo naar toe terwijl je bij Stella een afspraak moet maken en niet direct terecht kan.
-
- Berichten: 12818
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Waardeloze klantenservice Stella Fietsen
Het gaat ook niet om een mogelijke overcapaciteit. Het gaat er om de eerder gegeven reactie om dat onderhoud en reparatie bij Stella vele malen langer duurt en omslachtiger is dan bij de lokale fietsenmaker.Moneyman schreef: ↑26 mar 2024 16:46Ook dat hebben ze zich natuurlijk prima gerealiseerd - er wordt alleen om voor de hand liggende redenen geen overcapaciteit gehanteerd.NeoDutchio schreef: ↑26 mar 2024 16:04Het gaat er niet om of het een businessmodel is en dat de koper het niet zou realiseren, het gaat er om dat de fietsenmakers van Stella niet op dezelfde tempo kunnen werken als de verkopers van Stella.
Gezien de klachten omtrent Stella zal een afspraak voor groter onderhoud en groter reparatie sneller kunnen bij de lokale fietsenmaker. Daarbij kan ik gewoon bij de lokale fietsenmaker binnenstappen, kunnen ze snel een band wisselen of een standaard wisselen. Veel zaken kunnen direct gedaan worden waarvoor je bij Stella niet direct terecht kan.Moneyman schreef: ↑26 mar 2024 16:46Ook bij de fietsenmaker om de hoek (en ook die een paar straten verder) moet ik gewoon een afspraak maken.NeoDutchio schreef: ↑26 mar 2024 16:04De fietsenmaker op de hoek kan je zo naar toe terwijl je bij Stella een afspraak moet maken en niet direct terecht kan.
Zon24
vindt dit leuk
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 27 mar 2024 11:50
Re: Waardeloze klantenservice Stella Fietsen
Gelukkig kent het consumentenrecht het conformiteitsprincipe. Mijn post werd verwijderd dus probeer ik het nog maar eens. Als de rechter het met u eens is dat die fiets meer dan 433 km mee zou moeten kunnen gaan, dan kan Stella gedwongen worden die fiets kostenloos te repareren. Heeft u een rechtsbijstandverzekering? Een brief van een jurist kan vaak helpen zonder rechtszaak.
Re: Waardeloze klantenservice Stella Fietsen
Een ding is zeker slechte zaak van Stella.
Ik ben gelukkig niet in het bezit van een Stella-product. Maar mijn fiets gaf ook de foutcode E010. De fietsverkoper heeft contact opgenomen met Bosch en aan de hand van het motornummer kon Bosch de motor uitlezen en bleek een sensor kapot te zijn, die absoluut geen €600,- kost.
Laat Stella contact opnemen met Bosch, maar dat weten ze zelf ook. Lukt dat niet ga dan op zoek naar een goedwillige fietsverkoper.
Het probleem is inderdaad dat fietsverkopers absoluut niet happig zijn op fietsen van Stella.
Ik ben gelukkig niet in het bezit van een Stella-product. Maar mijn fiets gaf ook de foutcode E010. De fietsverkoper heeft contact opgenomen met Bosch en aan de hand van het motornummer kon Bosch de motor uitlezen en bleek een sensor kapot te zijn, die absoluut geen €600,- kost.
Laat Stella contact opnemen met Bosch, maar dat weten ze zelf ook. Lukt dat niet ga dan op zoek naar een goedwillige fietsverkoper.
Het probleem is inderdaad dat fietsverkopers absoluut niet happig zijn op fietsen van Stella.
Alex van Kampen
vindt dit leuk
Re: Waardeloze klantenservice Stella Fietsen
Fietsverkopers zijn natuurlijk niet happig op fietsen van Stella omdat zij ze niet verkopen, net als bijvoorbeeld Amslod.
Re: Waardeloze klantenservice Stella Fietsen
Wat nog veel slechter is dat op de fiets van TS een Shimano Steps motor zit en op uw fiets een Bosch motor. Het advies om contact op te nemen met Bosch zal dan ook geen resultaat hebben neem ik aan.JvT59 schreef: ↑27 mar 2024 15:44Een ding is zeker slechte zaak van Stella.
Ik ben gelukkig niet in het bezit van een Stella-product. Maar mijn fiets gaf ook de foutcode E010. De fietsverkoper heeft contact opgenomen met Bosch en aan de hand van het motornummer kon Bosch de motor uitlezen en bleek een sensor kapot te zijn, die absoluut geen €600,- kost.
Laat Stella contact opnemen met Bosch, maar dat weten ze zelf ook. Lukt dat niet ga dan op zoek naar een goedwillige fietsverkoper.
Het probleem is inderdaad dat fietsverkopers absoluut niet happig zijn op fietsen van Stella.
Moneyman
vindt dit leuk
Re: Waardeloze klantenservice Stella Fietsen
In februari 2020 hebben wij (mijn man en ik) op de fietsbeurs in Utrecht 2 Stella fietsen gekocht
De fietsen zijn aangekocht met de garantie op gratis aan huis service
In maart 2020 geleverd en gekozen voor een accu met meer capaciteit omdat we graag wat langere afstanden wilden rijden.
Binnen 4 weken had ik een lekke achterband. Deze is netjes aan huis gerepareerd.
Beide fietsen zijn steeds bij Stella in onderhoud geweest; in het begin netjes met de aan huis service zoals overeengekomen. Gaandeweg werd duidelijk dat Stella zich niet aan afspraken houdt en dat we zelf moeten zorgen dat de fiets bij een service center komt of je betaalt dik voorrijkosten (?!)
2021
September 2021 probleem E010 of !W106 melding. De monteur heeft hem opgehaald met de mededeling dat het ca 6 weken zou gaan duren voordat ik de fiets terug kon verwachten. Na 6 weken geen fiets!
Diverse malen contact gezocht zonder enige reactie van Stella. Uiteindelijk heb ik Stella voor de keus gesteld: een nieuwe fiets of binnen 2 weken gerepareerd retour. Uiteindelijk is de fiets 11 weken weg geweest en eind november teruggekomen met een nieuwe motor
Bij mijn eerste fietstocht nog steeds dezelfde melding. Fiets was niet gereset. Bij aan huis service alsnog opgelost.
2022
Vervolgens bleek dat de fiets steeds inhoudt. Hij hield op de een of andere manier zijn ondersteuning niet op peil. Valt opnieuw uit, start slecht op en blijft steeds storing geven.
In juni 2022 is er weer service verleend omdat ze bij de trapas (krank) een vet hadden gebruikt wat de fiets niet ten goede komt.
Hierop is wederom service verleend.
Ook hierna blijft de fiets bij tijd en wijle storingen geven en uitvallen.
Inmiddels moet je voor de service aan huis betalen of je brengt hem zelf naar een servicecenter
2023
In oktober hebben we omdat ik dan vaker niet kan fietsen dan wel nogmaals een afspraak bij het service center in Breda. Fiets wordt uitgelezen en gereset.
Het vermoeden bestaat dat het aan de accu ligt. Het advies is een nieuwe accu aan te schaffen. Zou garantie zijn, alleen Breda kan hem niet leveren en neemt contact op met Tilburg. Daar zouden we hem dan op kunnen halen onder garantie. Nee, zegt Tilburg - dit is geen garantie. Hiervoor moet u 600 euro afrekenen.
We hebben de accu niet aangeschaft!
Omdat we beide dezelfde fiets hebben en dezelfde accu hebben we de accu's omgewisseld. De fiets van mijn man heeft tot nu toe nog geen storing gehad met mijn accu in zijn fiets. Het kan dus niet aan de accu liggen.
Het lijkt bij mij ook wat beter te gaan na het wisselen en resetten.
2024
Lijkt, want inmiddels heb ik wederom dezelfde storing E010 (!) Soms kan ik enkele kilometers storingsvrij fietsen en vervolgens valt hij op een afstandje van 1,5 km wel 3 tot 4 keer uit.
Omdat de fiets weer toe is aan een servicebeurt plannen we weer onderhoud in bij de vestiging Breda (april 2024)
Inmiddels zijn we de klachten zo beu dat mijn man afgelopen woensdag contact heeft gezocht met een voorstel voor omruil/inruil van mijn fiets en mogelijk ook zijn fiets.
Helaas heeft hij het telefoontje gemist en zijn voicemail is ingesproken met de mededeling dat ze het later nog eens zouden proberen. Er is niet meer terug gebeld.
Bij het onderhoud in april 2024 In Breda nogmaals hele situatie uitgelegd en dat we Stella inmiddels een beetje beu zijn. We zouden na 4 jaar ellende graag een passend aanbod ontvangen voor vervanging cq inruil.
De vestigingsmanager geeft aan dat hij geen omruilvoorstel kan doen en dat ik het op moet nemen met de klantenservice van Stella Nunspeet.
Er komt een inruilvoorstel van E 300,-- Dit vinden wij totaal niet passend en als Stella aan klantenbinding wil doen moeten ze naar onze mening toch echt met iets beters komen.
Vervolgens heb ik gebeld met Stella en zij verwijzen me terug naar Breda. De vestigingsmanager zou contact op moeten nemen met de rayonleider. Kortom van het kastje naar de muur zonder resultaat
De fiets is nu voor de 2e keer voorzien van nieuwe motor, heeft nu wegens vakantie 4 weken stil gestaan maar de problemen zijn niet over. Geeft na reparatie (vervangen motor) weer E010 melding of W106.
Ben over de service van Stella zeer ontevreden. Naar mijn idee alleen maar lapmiddelen maar geen werkelijk resultaat
De fietsen zijn aangekocht met de garantie op gratis aan huis service
In maart 2020 geleverd en gekozen voor een accu met meer capaciteit omdat we graag wat langere afstanden wilden rijden.
Binnen 4 weken had ik een lekke achterband. Deze is netjes aan huis gerepareerd.
Beide fietsen zijn steeds bij Stella in onderhoud geweest; in het begin netjes met de aan huis service zoals overeengekomen. Gaandeweg werd duidelijk dat Stella zich niet aan afspraken houdt en dat we zelf moeten zorgen dat de fiets bij een service center komt of je betaalt dik voorrijkosten (?!)
2021
September 2021 probleem E010 of !W106 melding. De monteur heeft hem opgehaald met de mededeling dat het ca 6 weken zou gaan duren voordat ik de fiets terug kon verwachten. Na 6 weken geen fiets!
Diverse malen contact gezocht zonder enige reactie van Stella. Uiteindelijk heb ik Stella voor de keus gesteld: een nieuwe fiets of binnen 2 weken gerepareerd retour. Uiteindelijk is de fiets 11 weken weg geweest en eind november teruggekomen met een nieuwe motor
Bij mijn eerste fietstocht nog steeds dezelfde melding. Fiets was niet gereset. Bij aan huis service alsnog opgelost.
2022
Vervolgens bleek dat de fiets steeds inhoudt. Hij hield op de een of andere manier zijn ondersteuning niet op peil. Valt opnieuw uit, start slecht op en blijft steeds storing geven.
In juni 2022 is er weer service verleend omdat ze bij de trapas (krank) een vet hadden gebruikt wat de fiets niet ten goede komt.
Hierop is wederom service verleend.
Ook hierna blijft de fiets bij tijd en wijle storingen geven en uitvallen.
Inmiddels moet je voor de service aan huis betalen of je brengt hem zelf naar een servicecenter
2023
In oktober hebben we omdat ik dan vaker niet kan fietsen dan wel nogmaals een afspraak bij het service center in Breda. Fiets wordt uitgelezen en gereset.
Het vermoeden bestaat dat het aan de accu ligt. Het advies is een nieuwe accu aan te schaffen. Zou garantie zijn, alleen Breda kan hem niet leveren en neemt contact op met Tilburg. Daar zouden we hem dan op kunnen halen onder garantie. Nee, zegt Tilburg - dit is geen garantie. Hiervoor moet u 600 euro afrekenen.
We hebben de accu niet aangeschaft!
Omdat we beide dezelfde fiets hebben en dezelfde accu hebben we de accu's omgewisseld. De fiets van mijn man heeft tot nu toe nog geen storing gehad met mijn accu in zijn fiets. Het kan dus niet aan de accu liggen.
Het lijkt bij mij ook wat beter te gaan na het wisselen en resetten.
2024
Lijkt, want inmiddels heb ik wederom dezelfde storing E010 (!) Soms kan ik enkele kilometers storingsvrij fietsen en vervolgens valt hij op een afstandje van 1,5 km wel 3 tot 4 keer uit.
Omdat de fiets weer toe is aan een servicebeurt plannen we weer onderhoud in bij de vestiging Breda (april 2024)
Inmiddels zijn we de klachten zo beu dat mijn man afgelopen woensdag contact heeft gezocht met een voorstel voor omruil/inruil van mijn fiets en mogelijk ook zijn fiets.
Helaas heeft hij het telefoontje gemist en zijn voicemail is ingesproken met de mededeling dat ze het later nog eens zouden proberen. Er is niet meer terug gebeld.
Bij het onderhoud in april 2024 In Breda nogmaals hele situatie uitgelegd en dat we Stella inmiddels een beetje beu zijn. We zouden na 4 jaar ellende graag een passend aanbod ontvangen voor vervanging cq inruil.
De vestigingsmanager geeft aan dat hij geen omruilvoorstel kan doen en dat ik het op moet nemen met de klantenservice van Stella Nunspeet.
Er komt een inruilvoorstel van E 300,-- Dit vinden wij totaal niet passend en als Stella aan klantenbinding wil doen moeten ze naar onze mening toch echt met iets beters komen.
Vervolgens heb ik gebeld met Stella en zij verwijzen me terug naar Breda. De vestigingsmanager zou contact op moeten nemen met de rayonleider. Kortom van het kastje naar de muur zonder resultaat
De fiets is nu voor de 2e keer voorzien van nieuwe motor, heeft nu wegens vakantie 4 weken stil gestaan maar de problemen zijn niet over. Geeft na reparatie (vervangen motor) weer E010 melding of W106.
Ben over de service van Stella zeer ontevreden. Naar mijn idee alleen maar lapmiddelen maar geen werkelijk resultaat
Re: Waardeloze klantenservice Stella Fietsen
Error E010 - Systeemfout waargenomen, geen bekrachtiging tijdens fietsen
Druk op de aan/uit-knop van de accu om hem weer in te schakelen.
Plan een afspraak in een Servicecenter als het probleem zich voor blijft doen.
https://www.stella.nl/service/foutcodes
Foutcode W106
https://si.shimano.com/nl/error?q=W106
Druk op de aan/uit-knop van de accu om hem weer in te schakelen.
Plan een afspraak in een Servicecenter als het probleem zich voor blijft doen.
https://www.stella.nl/service/foutcodes
Foutcode W106
https://si.shimano.com/nl/error?q=W106