LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zeer slechte nieuwe Giant twist Go Dubbel Power fietsen.

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Fransvl
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 jun 2013 15:49

Zeer slechte nieuwe Giant twist Go Dubbel Power fietsen.

Ongelezen bericht door Fransvl »

Hallo forumleden,

Wij hebben 4 weken geleden twee nieuwe Giant Twist G double Power fietsen gekocht en tot op heden heel veel ellende mee gehad met alle twee de fietsen, om kort te zijn mijn fiets is nu 6 maal terug geweest met de storing; geen display en geen ondersteuning, mijn vrouw haar fiets de eerste keer display was geheugen kwijt en nu ook hetzelfde als mijn fiets ook geen ondersteuning meer, ik heb ze allebei terug gebracht naar de dealer maar het probleem is dat de eigenaar op vakantie is en pas volgende week terug komt, wij gaan volgende week op vakantie en heb van de dealer mijn oude ingeruilde Giants weer terug want de monteur die overig zeer goed zijn best heeft gedaan om de Giant te repareren en iedere keer waar ik bij stond naar Giant belde wat het probleem toch kan zijn en iedere keer nieuwe spullen kreeg opgestuurd om te vervangen, display, computer, kabels enz. enz., weet het nu ook niet meer en de twee fietsen gaan nu terug naar Giant waarbij ik tegen de monteur van de dealer gezegd heb dat ik deze twee Giant zeker niet meer terug wil en dit wel ga regelen met de eigenaar als die weer terug is, verder heb ik ook naar Giant gebeld om te vragen wat nu het probleem of de oorzaak is en de service manneger had bij iedere vraag die ik stelde maar een antwoord wat mij toch behoorlijk irriteerde en dat was; daar kan ik geen antwoord op geven ook niet of de fouten veel of weinig voor kwamen, dus ga ik er nu van uit dat dit bij Giant een groot probleem is.
Dus in het kort hebben wij al 4 weken een hoop ellende met twee nieuwe Giant Twist fietsen en moeten we met onze oude fietsen maar op vakantie gaan (gezellig he) terwijl we onze fietsvakantie met plezier onze nieuwe fietsen zouden gaan uitproberen.
Ik eis nu van de dealer als deze terug is met vakantie twee nieuwe en wel zonder gebreken fietsen zo niet dan mijn geld terug, zal nog gezellig worden.

groetjes, Frans.
Laatst gewijzigd door Fransvl op 09 jul 2013 22:48, 2 keer totaal gewijzigd.

esfzwin
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 jun 2013 06:51
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Zeer slechte nieuwe Giant twist Go Dubbel Power fietsen.

Ongelezen bericht door esfzwin »

Mooie post. Ik had te doen met een step fabrikant die verwachten dat ik aan een ellendig product zou meewerken. Het product ziet er zo lelijk uit dat ik er niet aan ben begonnen.

Dit schijn zo een leverancier die zijn product niet goed kent, alles heeft ingekocht en geen raad weet met de vereist service. Goed dat de mensen het nu weten.

Giant Twist - has a Giant Twist!

Fransvl
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 jun 2013 15:49

Re: Zeer slechte nieuwe Giant twist Go Dubbel Power fietsen.

Ongelezen bericht door Fransvl »

Ik zal binnen kort een vervolg maken op mijn eerste bericht want wij zijn er nog niet uit maar het komt goed, tenminste voor ons.

groetjes, Fransvl.

Fransvl
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 jun 2013 15:49

Re: Zeer slechte nieuwe Giant twist Go Dubbel Power fietsen.

Ongelezen bericht door Fransvl »

Ik kan nu doorgeven dat de twee nieuwe Giant fietsen niet meer bij mij terug komen, ze zijn naar de importeur terug gestuurd en service manneger De heer van de Berg heeft aan mijn dealer medegedeeld dat de twee Giant terug gaan naar de fabriek in China, hier kon de heer van de Berg wel antwoorden en gaf hij andere antwoorden als tegen mij van, hier kan ik geen antwoord op geven.
Ik heb ook bij verschillende andere grote dealers geínformeerd, en er waren geen giant go dubbel power fietsen in de winken, ik informeerde waarom niet en vertelde mijn verhaal hoe ik gelopen was met twee nieuwe fietsen,en moesten ze me toch met veel moeite toe geven dat er met deze nieuwe fietsen grote problemen zijn en ze daarom niet in de winkel stonden.
wordt vervolgd hoe het verder gaat.
En de volgende nieuwe fietsen worden geen Giant.

groetjes, Fransvl.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Zeer slechte nieuwe Giant twist Go Dubbel Power fietsen.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je kan ook een geschil aanspannen bij de BOVAG als de verkoper daar is aangesloten. Geloof me, dat werkt.

Fransvl
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 jun 2013 15:49

Re: Zeer slechte nieuwe Giant twist Go Dubbel Power fietsen.

Ongelezen bericht door Fransvl »

Met de dealer heb ik helemaal geen probleem mee hij wil zelf dat het voor ons goed in orde komt en we tevreden zijn, zo heeft hij de nieuwste gazelle 2014 laten komen en gaan we daar op proefrijden omdat de gazelle die we hadden uitgezocht niet meer te leveren was in twee verschillende maten en om twee verschillende kleuren te hebben vonden wij niet mooi.
wat Giant betreft, ik had wel eens een reactie of excuus verwacht op hun zeer slechte fietsen maar nee hoor ze hebben ons maar aan laten modderen en tobben met twee nieuwe fietsen maar nu hoeft het ook niet meer voor mij na zo lange tijd, liever gaf ik ze nog wel via Radar een bevroren douche dan een koude douche.

groetjes, Fransvl.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Zeer slechte nieuwe Giant twist Go Dubbel Power fietsen.

Ongelezen bericht door Shine »

Ik reageer nu een namens een goede vriendin van mij die ook sinds april 2013 deze Giant dubbel power fiets heeft. Ook zij had eerst een andere Giant met 1 batterij. Die beviel goed, dus nieuwe aanschaf met dubbele batterij.
Direct na enkele dagen ontstonden bij haar exact dezelfde problemen. Ook zij is talloze keren terug naar de fietsenmaker/-dealer geweest.

Display: volledig op tilt. Fietsenmaker zegt u hebt het display verwijderd zonder dat u eerst de accu hebt uitgezet. Er zit op het stuur een aan/uit knop. Voordat u de display verwijderd moet u éérst op die knop op het stuur drukken en daarmee de display uitzetten. Hierna pas de display verwijderen.
Zo gezegd zo gedaan.
Echter na 1 week weer hetzelfde probleem terwijl ze nu keurig netjes het voorschrift volgde. Terug naar de dealer.
Nieuwe display gekregen. Helaas, na een paar dagen weer hetzelfde verhaal.
Terug naar de dealer.
Toen is het onderdeel waar de display contact mee moet maken vervangen en was ze haar fiets ruim 2 weken kwijt. Na deze vervanging (in mei) zijn 2x alle gegevens van de display spontaan verdwenen. Maar zijn er verder geen klachten meer. Ze heeft nu geen problemen meer met de display. Ze ziet nu ook steeds de datum in het display, zonder dat ze de fiets aandoet. Dit zag ze eerst ook vaker niet dan wel.
De fiets ansich, dus vermogen, accuduur, het fietsten ansich bevalt uitstekend. Hij rammelt wel wat.
Zij gaat niet meer terug naar de dealer omdat ze het zat is dat de fiets dan steeds weg is.

Resume: wordt de volgende E-fiets weer een Giant? ...... Ze denkt het niet, terwijl ze iemand is die merkentrouw is.

Het probleem van deze fiets zit duidelijk in het display mechaniek. Wat feitelijk de aansturing van de totale fiets is.

Fransvl
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 jun 2013 15:49

Re: Zeer slechte nieuwe Giant twist Go Dubbel Power fietsen.

Ongelezen bericht door Fransvl »

Hallo Shine,

Bij mij zijn toen in de 6 keer en mijn vrouw haar fiets 3 keer dat onze fietsen terug zijn geweest totaal 4 maal display vervangen, twee maal de computer en iedere keer de computer gereset ook verschillende kabels vervangen van display, schakelaars en kabels van de computer en toch weer dezelfde fout terug geen ondersteuning en display meer, ik vermoed dat het een hele andere fout moet zijn dan de display maar als ik meer weet vermeld ik dit wel.

groetjes, fransvl.

meutjes452
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jul 2013 16:06

Re: Zeer slechte nieuwe Giant twist Go Dubbel Power fietsen.

Ongelezen bericht door meutjes452 »

Ik heb in september 2009 een giant twist comfort lite gekocht en ben er tot nu toe tevreden over. Met een volle accu fiets ik nog steeds ongeveer 70 km. maar nu heeft de motor het begeven. Ik had al vermeld bij de dealer dat de motor een ratelend geluid gaf. Dat komt door slijtage werd mij gezegd. Nu heb ik een onkostenpost van 160 euro want er is maar 2 jaar garantie op de motor. Ik vind dat wel erg vlug versleten. Komt dit vaker voor of had dit voorkomen kunnen worden

Jeanne

Fransvl
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 jun 2013 15:49

Re: Zeer slechte nieuwe Giant twist Go Dubbel Power fietsen.

Ongelezen bericht door Fransvl »

Hallo Meutjes452,

Ik heb wel de garantie voorwaarde van Gazelle gevonden en neem aan dat er niet veel verschil is met Giant wat garantie betreft, ik zou maar even goed informeren want bij gazelle is het 10 jaar????

Hoe lang heb ik garantie op een nieuwe Gazelle?

Gazelle geeft u maar liefst 10 jaar garantie tegen materiaal- en constructiefouten op het frame en op niet-verende voorvorken. Uiteraard bij normale behandeling, gebruik en onderhoud van de fiets. De garantie op verende voorvorken is 5 jaar. Voor lakwerk op frame en voorvork geldt een periode van 5 jaar. Voor slijtgevoelige delen (zoals banden en onderdelen) geldt een periode van 2 jaar bij normaal gebruik. Voor de exacte voorwaarden van de garantie verwijzen wij u graag naar de gebruikershandleiding die u bij aankoop ontvangt. Deze handleiding kunt u ook vinden op de pagina.

groetjes, Fransvl.

Fransvl
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 jun 2013 15:49

Re: Zeer slechte nieuwe Giant twist Go Dubbel Power fietsen.

Ongelezen bericht door Fransvl »

Zo nu vele weken later rijden we nu dan op nieuwe fietsen, niet de Giant waar we voor gegaan waren, maar doordat de zeer slechte Giant fietsen, (mijn fiets 6 maal en mijn vrouw haar fiets 3 maal stuk geen ondersteuning) heb ik deze terug gebracht naar de dealer en zijn we naar een Gazelle fiets gegaan.
We hebben nu twee naar onze zin nieuwe fietsen, het zijn twee gazelle fietsen model 2014 de Orange Plus Innergy X2.
We hebben er nu een week mee gefietst en ze bevallen ons zeer goed, over de dealer Mander rijwielen in Deurne zijn wij al jaren zeer goed tevreden over hij heeft dit voor ons zeer goed opgelost en wij zouden hem wel willen belonen met een echte warme douche net als bij de Radar uitzendingen, daar in tegen willen wij Giant niet een koude douche geven maar een bevroren douche die nooit meer ontdooid door hun zeer slechte service, over klanten service hebben ze denk ik nog nooit van gehoord, ze denken daar maar aan een ding, zichzelf, niet aan de mensen die een hoop ellende hebben gehad met hun nieuw model fietsen, ze brengen ze een nieuw model op de markt waar een grote fout in zit ( nieuwe computer uitgebracht met grote verkeerde sturing???) leveren ze gewoon uit en de dealer moeten er maar zien uit te komen wat niet lukt en zo komen zeer vele te zitten met een fiets die niet werkt maar daar geeft Giant schijnbaar niets om want als men er zelf heen belde krijgt men van de service manneger (heer van den Berg) die dan maar een antwoord heeft en dat is: Daar kan ik geen antwoord op geven en dit dan op verschillende vragen, nee bij Giant moeten ze maar eerst eens beginnen met een fansoenlijke nette aanspreekbare klanten service op te gaan starten en dan fietsen te leveren waar geen fouten in zitten in een nieuwe serie door een betere eind controle zodat er net als nu bij vele die deze fiets nu nieuw hebben gekocht een hoop ellende bespaart word, en dan wat geeft Giant er nu om dat er nu vele met veel ellende zitten door hun slecht gecontroleerde fietsen??? Niets geven ze er om ze kennen niet eens het woord excuus voor wat ze velen aangedaan hebben door hun slechte serie fietsen, ze schijven wel dat ze een van de grootste leveranciers zijn maar zouden er dan bij moeten zetten; slechte nieuwe serie fietsen gemaakt zonder enige service.
Nee voor mij geen Giant meer, voor mij geld:

Nieuwe Giant fiets!!
Gigantische probleem.


Zo dat is mijn verhaal over 2 nieuwe fietsen die we wilden kopen en dan fijn op fietsvakantie te gaan vele weken geleden, we gaan nu maar een nieuwe fietsvakantie boeken en er van genieten.

Groetjes, Fransvl

Fransvl
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 jun 2013 15:49

Re: Zeer slechte nieuwe Giant twist Go Dubbel Power fietsen.

Ongelezen bericht door Fransvl »

Zo wij hebben een week op de Veluwe onze nieuwe Gazelle fietsen uitgeprobeerd en deze zijn zeer goed bevallen, we hebben veel gezien en hadden ook nog mooi weer.

groetjes, Fransvl.

Fransvl
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 jun 2013 15:49

Re: Zeer slechte nieuwe Giant twist Go Dubbel Power fietsen.

Ongelezen bericht door Fransvl »

Zo we hebben nu weer enkele maanden van onze twee nieuwe Gazelle fietsen kunnen genieten en deze fietsen echt fijn, we hebben er nu zo'n 1400 km mee gefietst en helemaal geen problemen mee gehad alleen maar plezier, tijden het fietsen zijn wij verschillende personen tegen gekomen met ook nieuwe Giant fietsen en als je dan hoort dat sommige er ook zo'n probleem mee hebben gehad vraag ik me af waar Giant mee bezig is, naar de klanten doen ze helemaal niets, ze laten het gewoon aan de dealers over en die zitten met hun handen in het haar want zij kunnen het bijna niet oplossen het probleem zit in de computer daar zijn alle nieuwe Giant mee besmet ze hebben een productie fout zijn ze achter gekomen en nu zitten de dealers met het probleem om het op te lossen, Giant laat niets van zich horen naar de klanten toe terwijl zij toch de service hadden moeten leveren, ze weten daar schijnbaar niet wat service inhoud, zouden ze dit in China ook doen waar ze de fietsen produceren?????
Dan zullen ze daar ook minder klanten krijgen denk ik.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Zeer slechte nieuwe Giant twist Go Dubbel Power fietsen.

Ongelezen bericht door olaf79 »

Fransvl schreef:Zo we hebben nu weer enkele maanden van onze twee nieuwe Gazelle fietsen kunnen genieten en deze fietsen echt fijn, we hebben er nu zo'n 1400 km mee gefietst en helemaal geen problemen mee gehad alleen maar plezier, tijden het fietsen zijn wij verschillende personen tegen gekomen met ook nieuwe Giant fietsen en als je dan hoort dat sommige er ook zo'n probleem mee hebben gehad vraag ik me af waar Giant mee bezig is, naar de klanten doen ze helemaal niets, ze laten het gewoon aan de dealers over en die zitten met hun handen in het haar want zij kunnen het bijna niet oplossen het probleem zit in de computer daar zijn alle nieuwe Giant mee besmet ze hebben een productie fout zijn ze achter gekomen en nu zitten de dealers met het probleem om het op te lossen, Giant laat niets van zich horen naar de klanten toe terwijl zij toch de service hadden moeten leveren, ze weten daar schijnbaar niet wat service inhoud, zouden ze dit in China ook doen waar ze de fietsen produceren?????
Dan zullen ze daar ook minder klanten krijgen denk ik.
Tsja, dit soort verhalen hoor je vaak. Eer de fabrikant een fout toegeeft moet toch wel zo'n beetje de halve fabriek ontploft zijn. Immers, het zou ze veel geld kosten om (mogelijk wereldwijd) alle fietsen met dit euvel terug te nemen.

Fransvl
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 jun 2013 15:49

Re: Zeer slechte nieuwe Giant twist Go Dubbel Power fietsen.

Ongelezen bericht door Fransvl »

Hallo Olaf,

Je schrijft hierboven het volgende: Tsja, dit soort verhalen hoor je vaak. Eer de fabrikant een fout toegeeft moet toch wel zo'n beetje de halve fabriek ontploft zijn. Immers, het zou ze veel geld kosten om (mogelijk wereldwijd) alle fietsen met dit euvel terug te nemen.
Als dit bij een auto merk gebeurd krijg men mooi een brief thuis gestuurd en wordt de auto terug geroepen naar de dealer en gerepareerd, maar wat denk je dan van al die bezitters van een Giant! ze kopen een dure nieuwe fiets en kunnen er nog niet mee gaan fietsen of ze zijn fietsen en staan dan onderweg met een nieuwe fiets die het niet meer doet, weet jij wat voor ellende dat geeft?? wij waren fietsen in de Biesbosch en daar hield de fiets er ook mee op en dan sta je daar op 10 km. van de auto af, (das dan pas gezellig he, je zou de fiets dan het liefst in het water gooien van ellende die je dan op dat moment hebt) nee Giant moet gewoon toegeven dat ze een fiets hebben gebracht die niet compleet goed is en toe geven dat er een computer fout in zit en dan net als de auto dealers een briefje naar de klanten met een excuus dat er in de produktie een fout geslopen is en op korte termijn hersteld wordt, kijk dat noem ik dan service en dat ze dat geld kost zoals jij schrijft en de fabriek ontploft dat zal heel veel mee vallen met die miljoenen winst dat Giant per jaar maak, maar ja bij Giant telt maar een ding, fietsen verkopen en laat de klanten maar met de ellende zitten want het woord service hebben ze schijnbaar nog nooit van gehoord.
En als men dan naar Giant belt kent de service manneger de Heer van de Berg maar een antwoord bij elke vraag die ik hem stelde en dat was: daar kan ik geen antwoord op geven, kijk is dat dan service??.

groetjes, Frsansvl.

marc1959
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 feb 2014 21:34

Re: Zeer slechte nieuwe Giant twist Go Dubbel Power fietsen.

Ongelezen bericht door marc1959 »

mijn actieradius per accu(deze fiets heeft er twee) is na veel reparatie aan mijn fiets(bijna alles vernieuwd) nog maar 35km op de normaalstand(is de middelste stand) en was hiervoor minimaal 50km terwijl in het boekje minimaal 60 km staat vermeld.
ik heb een GIANT TWIST DUBBLE GO POWER.(2399,=)
wie weet hoe dat kan. ik weet dat het nu iets kouder is maar dat mag toch niet zoveel uitmaken.
mijn fiets heb ik gekocht in april 2013. mijn vrouw heeft dezelfde fiets en precies dezelfde mankementen gehad en ook deze heeft een actieradius van maar 35km.
Misschien dat de GIANT fabriek hierop wil ingaan!!!!!!!

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Zeer slechte nieuwe Giant twist Go Dubbel Power fietsen.

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Ik heb een Giant Twist van 2009. Gekocht in 2010 en tot 2013 met de originele accu's gereden. In september nieuwe gekocht. Die accu's doen echt nooit meer dan 45 km per stuk = 90 km totaal. Voor mij geen probleem want ik gebruik de fiets alleen voor woon-werkverkeer van 15 km per dag. Let wel op: bij koud weer loopt een accu altijd snel terug. Ik laad ze niet op in de koude schuur maar binnen in huis en ik gebruik ook de refresh volgens de gebruiksaanwijzing. Ik ben dus nog steeds heel tevreden! Voor mij geen andere fiets dan mijn 'ouwe trouwe' Giant.
O ja... ik rij altijd op de ecostand, meer is niet nodig. Zo'n fiets is er niet om zelf niks meer te hoeven doen, jemoet gewoon zelf nog trappen. Goed voor de conditie. Als je niks wil doen moet je een scooter kopen...

marc1959
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 feb 2014 21:34

Re: Zeer slechte nieuwe Giant twist Go Dubbel Power fietsen.

Ongelezen bericht door marc1959 »

even een reactie op miepje.
fijn dat je tevreden bent maar als je het gebruiksboekje er op naslaat zie je dat je ook op de ecostand er veel meer kilometer uit moet halen dan wat ju nu doet. 45 km is echt veel te weinig. maar goed je bent er tevreden mee dus prima. wel fijn dat je even gereageerd hebt!!!!(wat bedoel je met refresh??)
ik ben er echt niet tevreden mee omdat ik voor al die reparatie's(en dat waren er veel-bijna mechanische onderdelen) er wel 50 km had gereden op de normaal-stand en dat was eigenlijk al te weinig. in het boekje staat minimaal 70 km. nu rijd ik er nog maar maximaal 35 km (per accu)mee.
ook ik laad de accu in huis op en rij voordat ik de accu oplaat deze helemaal leeg dit op advies van de fietsenmaker. mijn fiets staat ook altijd binnen en ik rij er elke dag mee naar mijn werk. mijn fiets heb ik pas vanaf april 2013. dit alles wil wel zeggen dat ik minder lange afstanden kan afleggen(wat echt wel de bedoeling was/is) en dat ik veel eerder aan een nieuwe accu toe ben en dus te vlug op kosten gejaagd wordt.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Zeer slechte nieuwe Giant twist Go Dubbel Power fietsen.

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Hoi Marc, tja, volgens mij is het net als met auto's die zogenaamd 1 op 25 rijden. Allemaal zwaar overdreven. Ik ben benieuwd hoeveel ik met een accu rij als het weer warm weer wordt. Dat ze nu met deze kou 45 km doen ben ik in elk geval tevreden mee. Volgens de gebruiksaanwijzing moet je minimaal elke 3 maanden de accu aan de lader hangen en dan op het kleine knopje op de lader drukken. Dan wordt de accu leeggetrokken en weer opgeladen. Dat bedoel ikmet refresh.
Mijn vorige accu's hebben het 6 jaar volgehouden en vorige zomer ging het eigenlijk nog best. Alleen met koud weer ging het niet meer.
Verder is er nog nooit iets stuk geweest aan mijn fiets. Ik vind het treurig dat niet alle fietsen even goed zijn. Succes ermee!

marc1959
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 feb 2014 21:34

Re: Zeer slechte nieuwe Giant twist Go Dubbel Power fietsen.

Ongelezen bericht door marc1959 »

ha Miepje
ik denk dat jouw acculader wat ouder is dan de mijne want ik heb geen knopje op de acculader zitten.mijn accu loopt leeg tot 4%(de rest is voor de verlichting als de accu voor ondersteuning leeg is). ik moet de accu eigenlijk altijd leeg rijden tot die 4% dan en doe dat dan ook. ik ga toch eens vragen aan de fietsenmaker of die om de zoveel tijd echt leeg moet en hoe dat dan te doen.
hoop dat meer mensen reageren die hetzelfde probleem hebben zodat we gezamenlijk er toch wat tegen(of mee) kunnen doen.
natuurlijk hoop ik ook dat de GIANT zelf ook eens wil reageren!!!!!

Gesloten