LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 5 jaar garantie van Atag??

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Wil R

5 jaar garantie van Atag??

Ongelezen bericht door Wil R »

Ik heb iets meer dan 4 jaar geleden een keuken gekocht met een viertal apparaten van het merk ATAG. Hierdoor kreeg ik een garantie op de toestellen van 5 jaar in plaats van de gebruikelijke 2 jaar.
Nu is een toestel (de vaatwasmachine) niet meer duurzaam te repareren volgens de leverancier. Ik heb nu een voorstel gekregen om met bijbetaling van € 375,00 een nieuwe toestel te ontvangen.
Maar ik heb 5 jaar garantie, zoals ze melden op de folder van destijds "zelfs 5 jaar zekerheid voor 100%". Maar welke 100% zekerheid wordt er bedoeld als ik nu een bijdrage moet betalen van
€ 375,00?? Ik ging ervan uit dat de leverancier moet opdraaien voor deze problemen. Hoe nu verder?? :?:

ikbenik

Re: 5 jaar garantie van Atag??

Ongelezen bericht door ikbenik »

Er mag een bepaald bedrag gevraagd worden in de garantieperiode als blijkt dat de totale levensduur hierdoor verlengt wordt.

Daarnaast is het zo dat als men 100% garantie geeft dat men dat dan ook moet doen.

Mijn mening is dat je een nieuwe afwasmachine hoort te krijgen zonder een cent te betalen.

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy »

Ik kan me voorstellen dat er enige verwaring is.
Kijk maar eens op de site van atag bij de garantie bepalingen.

Wil R

Beste Toolboy,

Uiteraard heb ik de garantievoorwaarden van Atag gelezen, alle kosten worden zijn voor Atag, maar wat nu als het apparaat binnen 5 jaar (de garantietermijn) "overlijdt"?
:?: groeten,
Wil
[/quote]

Toolboy

Hoi daar.

Bij de exacte garantievoorwaarden onder 4 staat alles over vervanging.

(zal aan de consument een ander exemplaar of soortgelijk apparaat worden aangeboden tegen bijbetaling van een per apparaat te bepalen geldsom.
deze geldsom is gelijk aan 12% van de consumentenprijs(incbtw) voor elk jaar dat is verstreken sinds de datum van aankoop)

Toolboy

Ik denk dat ze zich hier op beroepen

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

maar wat nu als het apparaat binnen 5 jaar (de garantietermijn) "overlijdt"?
In de jaren na het eerste jaar is het redelijk om een geldelijke vergoeding te vragen indien het product vervangen wordt. Indien dit wordt gevraagt dan zou het onredelijk zijn om daar geen nieuwe garantie termijn tegen over te zetten. U bent niet verplicht om van dit aanbod gebruik te maken. In dat geval wordt de koop gedeeltelijk ontbonden. De 12% regeling komt overeen met 8 jaar dus dat lijkt me niet onredelijk.

De garantie is beslissend voor wie met de bewijs last zit. Na de eerste vijf jaar zou u moeten bewijzen dat de gebreken het gevolg zijn van fabrieksfouten om aanspraak te maken op deze regeling. Binnen de eerste vijf jaar kan de verkoper daar alleen onder uit als deze kan bewijzen dat de gebreken te wijten is aan de gebruikers er van.

sylvie31

Ongelezen bericht door sylvie31 »

Ik zou graag willen weten om welk typenummer het gaat en of er meerdere reparaties aan zijn geweest. Aangezien ikzelf ook een atag met problemen heb

Wil R

Info voor Sylvie31:
Het bewuste apparaat is ATAG vaatwasmachine type VA6011 ET. Aangekocht in 2002. Reeds in 2003 hadden wij het eerste probleem. Dit is verholpen. Maar later wederom problemen. Met bovenstaande als gevolg. Ik ben ook wel benieuwd waarmee jij problemen hebt, want onze vriezer (ook Atag) is in 2003 reeds vervangen (zonder kosten).

Toolboy

Kijk nu komen we ergens.
Er is al minstens 1 rep aan de machine uitgevoerd.
Leest u dan maar eens goed de extra garantie voorwaarden door

Wil R

Ik heb de garantievoorwaarden volledig gelezen.
Het staat er inderdaad duidelijk in. Ik heb van Atag derhalve een zeer redelijk voorstel gehad. Ik ga ze informeren dat ik akkoord ga.
Toolboy, bedankt voor de hulp.

sylvie31

het gaat bij mij om de atag VA6011GT. Ik heb er al voor de 8e keer een monteur bij gehad. Ik heb nu nog 1 maand garantie. De monteur is in februari 2006 nog geweest en afgelopen week alweer. Maar ik mag alweer gaan bellen want wederom doet hij het niet :evil: Ik ben eigenlijk ook erg benieuwd welk bod ze bij jou hebben gedaan want wat ik bemerkt heb is dat ze rare manier van service hebben. Ze gaan ook uit van adviesprijzen die je absoluut in de winkel er niet voor betaald

Wil R

Ik heb een voorstel gehad om € 375,00 bij te betalen en dan een splinternieuw toestel (VA6211QT) te ontvangen. In de brochure van Atag adviesprijs € 1339,00 maar via de webwinkel van Atag aan te kopen voor € 1045,00. Het voorstel wat ik heb ontvangen, is wel redelijk gezien de garantievooraarden. Mijn apparaat heb ik aangeschaft in april 2002 dus ruim 4 jaar oud.
Als jouw garantie bijna verloopt, zou ik vragen naar een definitieve oplossing. Veel succes!!

sylvie31

Ik heb een bod gehad voor een VA6211RT de adviesprijs hiervan was 1389,- maar ik mocht hem hebben voor 650,- Hiermee ging ik niet akkoord toen kwamen ze gelijk met het bod van 500,- maar toen ik ging kijken en vergelijken in winkels moest ik voor hetzelfde toestel in de winkel 550,- betalen.

Toolboy

Ik heb ook effe gekeken.
Atag 1085 euro
Kelkoo 971 euro
Keuken... 789 euro.

Let wel dat de garantie van 5 jaar vervalt als u via internet koopt

Zelfstandige

Ongelezen bericht door Zelfstandige »

Klinkt als een redelijk bod, daar ATAG het apparaat bij u om komt ruilen.
Als u de vaatwasser in de winkel zou kopen moet u dit zelf doen en bovendien het oude apparaat wegbrengen. ATAG zal deze retournemen (Daar betaald u tenslotte verwijderingsbijdrage voor)

ludwigvandamme

Ongelezen bericht door ludwigvandamme »

Heb jammer genoeg hetzelfde probleem voor met onze vaatwasmachine van Atag. Wij hebben een voorstel gekregen alle kosten inbegrepen 625 EUR opleggen voor omruiling naar nieuwer model. Je kan je inderdaad afvragen wat je nog bent met 5 jaar garantie.
Verre van redelijk vind ik. Ik zal tot het uiterste gaan om kosteloos geholpen te worden.
In ieder geval was het onze laatste atag - Pelgrim.

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

Verre van redelijk vind ik. Ik zal tot het uiterste gaan om kosteloos geholpen te worden.
Als je een nieuwe vaatwasser krijgt en je betaald niets bij, dan blijft de oude garantieperiode van kracht.

Als de vaatwasser nu 3 jaar is dan heb je op die nieuwe vaatwasser dan nog maar 2 jaar garantie.

Als je een x bedrag bijbetaald, dan vangen de garantieperiode en de economische/technische levensduur opnieuw aan.
Betaal je niks, dan vangen deze periodes niet opnieuw aan, maar dan blijft de aankoopdatum van de eerste vaatwasser het uitgangspunt van de garantieperiode en de economische/technische levensduur.

Wel iets om even bij stil te staan en rekening mee te houden.

Gesloten