LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Apple Macbook Pro: Defect 1 maand buiten garantie

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
chillco
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 sep 2010 12:27

Apple Macbook Pro: Defect 1 maand buiten garantie

Ongelezen bericht door chillco »

Hallo!

Ik heb een probleem en ik hoop dat de mensen hier mij verder kunnen helpen. Mijn situatie is als volgt:

Iets meer dan een jaar geleden heb ik een Macbook Pro gekocht voor ongeveer 2100 euro. Twee maanden geleden kwam ik erachter dat ik geen DVD's meer kon branden met een vage foutmelding als 'lukt niet, probeer een ander merk dvd'. Toen dacht ik nog:"Het zal wel". Nu heb ik deze week met andere merken geprobeerd DVD's te branden en kreeg steeds weer dezelfde melding, en nu houd het onderdeel er zelfs helemaal mee op. Nu zit ik helaas wel net een maand buiten de garantie, maar voor 2100 euro mag je toch verwachten dat het onderdeel wel wat langer blijft werken?
Hiermee ben ik langs de lokale Apple Premium Reseller gegaan maar die wouden het niet onder garantie repareren en verwezen me door naar de Apple helpdesk, aangezien ik de laptop online bij hun gekocht had. Nu heb ik net gebeld en kreeg (ongeveer) te horen:"Jammer voor je, maar dan had je destijds maar Apple Care moeten kopen ter waarde van 349 euro".

Ben ik nou zo dom of is dit te belachelijk voor woorden? Ik betaal geen 2100 euro voor een product dat binnen een jaar gebreken vertoond (twee maanden geleden is de harde schijf ook al vervangen).
Nu is dus mijn vraag: Zijn er touwtjes waar ik aan kan trekken om dit toch nog binnen garantie te laten doen? Dat lijkt me namelijk niet meer dan redelijk.

Alvast bedankt!

oinkoink12
Berichten: 49
Lid geworden op: 30 mar 2009 03:15

Re: Apple Macbook Pro: Defect 1 maand buiten garantie

Ongelezen bericht door oinkoink12 »

Bel dit nummer: 0900-7777703
Vertel dat je conform het Quelle arrest je 2 jaar wettelijke garantie wil claimen

Komt allemaal goed dan.

Succes
oinkoink12

p.s. Koop volgende keer bij een retailer die zich wel conformeert aan het consumentenrecht bijv. Mediamarkt of Saturn. door jullie ook wel "dozenschuivers" genoemd.

alfatrion
Berichten: 21946
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Apple Macbook Pro: Defect 1 maand buiten garantie

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dat gaat alleen niet op bij de fabrikant en dan nog moet jij bewijzen dat het product ondeugdelijk is. Als dit je lukt dan kan de verkoper zich vervolgens verweren dat de koper het probleem als twee maanden kende maar dat toen met zijn handen over elkaar heeft gezeten.

TheLD
Berichten: 544
Lid geworden op: 23 dec 2006 13:12

Re: Apple Macbook Pro: Defect 1 maand buiten garantie

Ongelezen bericht door TheLD »

Ik ben niet zo'n Mac kenner, maar kun je er niet een nieuwe slimline ODD indrukken. Kost een paar tientjes, maar ben je klaar. De tijd en moeite die je nu steekt hierin kost je meer.


http://nl.hardware.info/productinfo/814 ... d-7700s-01

piep73
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 okt 2010 18:50

Re: Apple Macbook Pro: Defect 1 maand buiten garantie

Ongelezen bericht door piep73 »

Heb hetzelfde probleem, maar dan met mijn toetsenbord van mijn Mac Book Pro. Na 1 jaar en 2 maanden blokkeerde deze en volgens Apple valt dat buiten garantie. Kijk eens op
http://www.macfreak.nl/cgi-bin/forums/t ... topic=9359

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: Apple Macbook Pro: Defect 1 maand buiten garantie

Ongelezen bericht door Wim2007 »

chillco schreef:Hiermee ben ik langs de lokale Apple Premium Reseller gegaan maar die wouden het niet onder garantie repareren en verwezen me door naar de Apple helpdesk, aangezien ik de laptop online bij hun gekocht had. Nu heb ik net gebeld en kreeg (ongeveer) te horen:"Jammer voor je, maar dan had je destijds maar Apple Care moeten kopen ter waarde van 349 euro". Ben ik nou zo dom of is dit te belachelijk voor woorden? Ik betaal geen 2100 euro voor een product dat binnen een jaar gebreken vertoond (twee maanden geleden is de harde schijf ook al vervangen). Nu is dus mijn vraag: Zijn er touwtjes waar ik aan kan trekken om dit toch nog binnen garantie te laten doen? Dat lijkt me namelijk niet meer dan redelijk.
Volgens UNETO-VNI heeft een computer een levensduur van ongeveer 5 jaar. Een lijst met de gemiddelde levensduur van veel producten is hier te vinden: http://www.leidschdagblad.nl/nieuws/omb ... 857992.ece

Dat betekent in het geval van zo'n dure laptop dat mogelijk niet aan de koopovereenkomst is voldaan. Redelijkerwijs mag worden verwacht van het product dat het langer zonder noemenswaardige problemen meegaat dan een jaar. Verder kan worden afgeleid uit de mededeling van Apple dat men ook niet van plan is om aan de koopovereenkomst te voldoen. U kun overwegen om de koop te laten ontbinden. Wanneer u echter de laptop online heeft gekocht bij de Apple Store, dan heeft u een aankoop gedaan in Ierland. Volgens de algemene voorwaarden kunt u uw geschil wel voorleggen aan een bevoegde rechter in Nederland of in Dublin. Op uw aankoop is Nederlands recht van toepassing: http://storeimages.apple.com/1451/store ... sumer.html

Muskusrat
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 jan 2010 23:28
Locatie: Bucharest

Re: Apple Macbook Pro: Defect 1 maand buiten garantie

Ongelezen bericht door Muskusrat »

chillco schreef:Hallo!

Twee maanden geleden kwam ik erachter dat ik geen DVD's meer kon branden met een vage foutmelding als 'lukt niet, probeer een ander merk dvd'. Toen dacht ik nog:"Het zal wel". Nu zit ik helaas wel net een maand buiten de garantie
Waarom dan niet meteen andere DVD's geprobeerd??? Toen wist je dat je nog in de garantie periode zat en was dit "probleem" er niet geweest.

jan_4114
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 jul 2010 15:14

Re: Apple Macbook Pro: Defect 1 maand buiten garantie

Ongelezen bericht door jan_4114 »

Je hebt minstens 2 jaar op garantie.
Minstens want het gebruik van een pc ligt denk ik rond de 3 a 4 jaar.
In deze 3 tot 4 jaar heb je recht op garantie ook al staat het in de voorwaarde van niet. Kijk eens bij de radar voorbeeldbrieven / garantie.

Gesloten