LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] garantie mediamarkt

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
daniellelinsy

Re: garantie mediamarkt

Ongelezen bericht door daniellelinsy »

ik had er geen cover op, en ook bijna geen zelf ingestaleerde apps omdat ie gelijk al problemen gaf..en de telefoon is redelijk groot net als de s3. waar het mij om gaat is of ik recht heb op mijn geld terug/vervanging. ik heb bijna 500 euro voor betaald en nog niks mee kunnen doen. 2 weken in bezit, 1 dag weg om te testen en nu weer voor 3 weken weg.

prem

Ongelezen bericht door prem »

olaf79 schreef:
prem schreef:Mediamarkt mag dus gewoon repareren als zij dat willen.
Tsja waar u dit vandaan haalt is een beetje raadselachtig. De wet stelt namelijk dat het de keuze is van de koper of hij kiest voor vervanging of reparatie.
Wanneer krijgen we nou eens de link !!!

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

daniellelinsy schreef:ik had er geen cover op, en ook bijna geen zelf ingestaleerde apps omdat ie gelijk al problemen gaf..en de telefoon is redelijk groot net als de s3. waar het mij om gaat is of ik recht heb op mijn geld terug/vervanging. ik heb bijna 500 euro voor betaald en nog niks mee kunnen doen. 2 weken in bezit, 1 dag weg om te testen en nu weer voor 3 weken weg.
MM heeft gewoon het recht dat ding te repareren. Pas als vaststaat dat dit niet kan krijg je je geld terug , of een ander gelijkwaardig toestel.
Punt.

daniellelinsy

Ongelezen bericht door daniellelinsy »

ook als die telefoon het gelijk al niet goed doet? ben al met een week terug geweest dan hoeven dat toch niet al ter repartie te sturen?

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

prem schreef:Wanneer krijgen we nou eens de link !!!
Zie art. 7:21 BW. Let op lid 4 vervangt lid 1 voor een groot deel.
http://wetten.overheid.nl/BWBR0005290/volledig/
Artikel 7:21 lid 1 BW schreef:Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan kan de koper eisen:
  1. aflevering van het ontbrekende;
  2. herstel van de afgeleverde zaak, (...);
  3. vervanging van de afgeleverde zaak,(...).
Artikel 7:21 lid 4 BW schreef:Bij een consumentenkoop komt de koper in afwijking van lid 1 slechts dan geen herstel of vervanging van de afgeleverde zaak toe indien herstel of vervanging onmogelijk is of van de verkoper niet gevergd kan worden.
De eisende partij is hier de koper, niet de verkoper. Alleen wanneer een uitzonderingssitauties zich voordoen mag de verkoper weigeren hieraan te voldoen. Hij mag dan niet zelfstandig beslissen om het andere uit te voeren. In deze casus is niet gesteld of gebleken dat een van de uitzonderingen zich voordoen, dus kan de koper kiezen uit herstel of vervanging.

Over de keuzevrijheid bij art. 7:21 lid 4 BW zijn geen rechtszaken gevoerd. Wel heeft de minister dit aangegeven in de MvT (TK, 27809, nr. 3). Art. 7:22 BW is op dezelfde wijze geschreven. En daar is wel een uitspraak van de rechter over te vinden.
Artikel 7:22 lid 1 BW schreef:Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan heeft bij een consumentenkoop de koper voorts de bevoegdheid om:
  1. de overeenkomst te ontbinden, (...);
  2. de prijs te verminderen in evenredigheid met de mate van afwijking van het overeengekomene.
Hof Amsterdam, 1 maart 2007, 1818/05 , ECLI:NL:GHAMS:2007:BA9978 schreef:Gegeven het feit dat de koper ingevolge art. 7:22 lid 1 BW de keuze heeft tussen ontbinding en prijsvermindering valt zonder die nadere toelichting evenmin in te zien dat en waarom [koper] in deze voor ontbinding van de koopovereenkomst had moeten kiezen.
En zeg nu zelf "de verkoper mag kiezen wat de koper eist" doet een beetje vreemd aan, niet waar?

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

prem schreef:Heb je of had je er een cover op.
En nee Olaf, garantie betekent geen nieuwe geven. Je kunt wel om een vervangend exemplaar vragen.
En wat is dan het verschil tussen een vervangend exemplaar en een nieuwe. Een vervangend exemplaar moet nieuw zijn, je hebt immers een nieuwe gekocht en daar voor betaald.

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

olaf79 schreef:
prem schreef:Heb je of had je er een cover op.
En nee Olaf, garantie betekent geen nieuwe geven. Je kunt wel om een vervangend exemplaar vragen.
En wat is dan het verschil tussen een vervangend exemplaar en een nieuwe. Een vervangend exemplaar moet nieuw zijn, je hebt immers een nieuwe gekocht en daar voor betaald.

Dan verlang ik in vervolg van de ANWB een nieuwe auto, als ik het "vervangend vervoer" moet aanspreken. :shock:

Gesloten