Ja graag!
Legt u nu even uit waar die 99,8% uit de SLA op slaat (bij reparaties van laptops) en welke rol het standaard vervangen van de HD daarin speelt. Ik wil het graag begrijpen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
TS heeft gebruik gemaakt van garantie, en de laptop had volgens TS maar een afgebroken dingetje. Die verhalen kennen we nu onderhand wel. Rondzwervende onderdelen kunnen meer schade veroorzaken aan de binnenkant. Naast het beeldscherm kan een antenne zitten bijvoorbeeld.
Als u die niet kunt of wilt uitleggen, dan moet ik ervan uitgaan dat het niet klopt.
Ja, leuk. Maar als die afspraken aan de balie wél gemaakt zijn, moeten ze nagekomen worden. Werkbaar of niet. En als het standaard praktijk zou zijn, zoals jij schrijft, om gewoon altijd de HD te vervangen, dan is dat een zo wezenlijk onderdeel van de overeenkomst dat dat expliciet vermeld moet worden. Kleine lettertjes zijn daarvoor volstrekt onvoldoende.
Dit is precies zoals ik er ook over denk. Het gaat om een grote winkelketen die hoort de klant te helpen en zich niet te verschuilen achter kleine lettertjes. Er had dan moeten staan let op we verwijderen altijd uw gegevens. Dat staat er niet er is mondeling aangegeven we gaan ook niet aan de software werken en daarmee ben je aansprakelijk als winkel.Moneyman schreef: ↑11 dec 2018 08:54Ja, leuk. Maar als die afspraken aan de balie wél gemaakt zijn, moeten ze nagekomen worden. Werkbaar of niet. En als het standaard praktijk zou zijn, zoals jij schrijft, om gewoon altijd de HD te vervangen, dan is dat een zo wezenlijk onderdeel van de overeenkomst dat dat expliciet vermeld moet worden. Kleine lettertjes zijn daarvoor volstrekt onvoldoende.
Los daarvan hoef je niet naar de "kleine zelfstandige hersteller" om wél gewoon te krijgen wat je afspreekt. Ik heb over de jaren heen meermaals reparaties aan mijn computers uit laten voeren, zonder een centje pijn op dit vlak.
Je hebt het fout als je denkt dat standaard de HDD wordt vervangen bij een reparatie, tenzij dit de oorzaak van het probleem is. Wat als je een SSD hebt, die zijn nog een tikje duurder dan een HDD, worden die dan óók standaard vervangen bij een reparatie van een kapot clipje?Revoked schreef: ↑10 dec 2018 19:10Nu kan ik vanalles gaan uitleggen, maar TS reageert niet.
(Wel leuk om te zien dat er echt nog veel mensen denken dat reparaties maatwerk betreft. Nou ja, bij de gsm-boer-op-hoek is het ook idd maatwerk, maar grote reparatie-bedrijven werken met contracten. En geld-uitgeven, daar houdt niemand van in het bedrijfsleven. )
Ik heb 66 euro betaald dit is ter herleiden naar 36 euro clipje en de kunststof covers en 30 euro arbeidsloon. Als dit het verdien model is dan zal Acer snel failliet zijn voor 100 euro extra materiaal ergens inzetten terwijl er niets mee aan de hand is.Mark1992 schreef: ↑12 dec 2018 14:04Je hebt het fout als je denkt dat standaard de HDD wordt vervangen bij een reparatie, tenzij dit de oorzaak van het probleem is. Wat als je een SSD hebt, die zijn nog een tikje duurder dan een HDD, worden die dan óók standaard vervangen bij een reparatie van een kapot clipje?Revoked schreef: ↑10 dec 2018 19:10Nu kan ik vanalles gaan uitleggen, maar TS reageert niet.
(Wel leuk om te zien dat er echt nog veel mensen denken dat reparaties maatwerk betreft. Nou ja, bij de gsm-boer-op-hoek is het ook idd maatwerk, maar grote reparatie-bedrijven werken met contracten. En geld-uitgeven, daar houdt niemand van in het bedrijfsleven. )
Back-up maken is inderdaad geadviseerd i.v.m. het versturen of onvoorziene schade, maar niet omdat de HDD standaard wordt vervangen.