LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bankstel retour bij seats and sofas

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
dortenaartje

bankstel retour bij seats and sofas

Ongelezen bericht door dortenaartje »

Goedemorgen.

Ik heb op 23-9-2011 een bankstel gekocht bij Seats and Sofas.
Die ik op op gehaald heb.

Nu breng op 19-3-2013 de bank terug omdat er een scheur in is gekomen.
Het zou 6 tot 12 weken duren voor ik hem terug had.
Ik bellen na 12 weken nee hij was er nog niet en toen waren ze de papieren kwijt toen belde ik na een tijdje weer toen waren ze bank kwijt.
Nu gaat ik vandaag weer bellen.
Nu ze hebben de bank terug gevonden want die was tijdens het transport van de fabriek naar de winkel weer beschadigd.
Dus ze blijken hem weer terug gestuurd te hebben.
Is ook wel erg sociaal dat ze me daar even over hadden gebeld.
Maar ik zit al die tijd al op mijn tuinstel.
Ik belde ik dus vandaag en ze weten niet hoe lang het nog gaat duren.
Nu heb ik een andere bank geeist!!
Ik heb daar nu na 19 weken toch zeker wel recht op???

Barman

Re: bankstel retour bij seats and sofas

Ongelezen bericht door Barman »

Ik denk dat je op je tuinstoel beter zit. Waar je recht op hebt doet er totaal niet toe. Je hebt te maken met Seats en Sofas en die hebben zo hun eigen regels.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Barman schreef:Waar je recht op hebt doet er totaal niet toe. Je hebt te maken met Seats en Sofas en die hebben zo hun eigen regels.
Ook voor S&S geld het nederlands recht, op het forum zijn wel verhalen te vinden waar klant voor rechter aan langste eind trok.

Echter, voor de meeste klagers op het forum is rechtsgang te hoog gegrepen, en komt S&S er mee weg

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

16again schreef:
Barman schreef:Waar je recht op hebt doet er totaal niet toe. Je hebt te maken met Seats en Sofas en die hebben zo hun eigen regels.
Ook voor S&S geld het nederlands recht, op het forum zijn wel verhalen te vinden waar klant voor rechter aan langste eind trok.

Echter, voor de meeste klagers op het forum is rechtsgang te hoog gegrepen, en komt S&S er mee weg
Helaas is het zo dat de drempel om dit soort geschillen via de rechter te beslechten wat hoog is (maar daar valt ook wel wat voor te zeggen anders was de rechter alleen maar bezig met garantie geschillen van misschien enkele tientjes).

Wel helpt het als consumenten vaak (enorm) om beslagen ten eis te komen, te laten zien dat je weet wat je rechten zijn en inderdaad te dreigen met een rechtszaak.

Barman

Ongelezen bericht door Barman »

16again schreef: Ook voor S&S geld het nederlands recht, op het forum zijn wel verhalen te vinden waar klant voor rechter aan langste eind trok.
Voor de rechter ja, maar bij S&S zelf nooit.

Eduard Kelderhuis

Ongelezen bericht door Eduard Kelderhuis »

Bij schade gelden volgens mij andere regels omdat dit niet de fout is van de fabrikant maar van de gebruiker.
Los daarvan zou het wel netjes zijn van S&S om de klant op de hoogte te houden. Maar die goedkope bankstellen moeten ergens vandaan komen. :D

16again

Eduard Kelderhuis schreef:Bij schade gelden volgens mij andere regels omdat dit niet de fout is van de fabrikant maar van de gebruiker.
Misschien was de stof wel inferieur, of te dicht op naad gestikt.
Klacht trad op binnen 6 maanden, bewijslast ligt dus bij S&S

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

16again schreef:
Eduard Kelderhuis schreef:Bij schade gelden volgens mij andere regels omdat dit niet de fout is van de fabrikant maar van de gebruiker.
Misschien was de stof wel inferieur, of te dicht op naad gestikt.
Klacht trad op binnen 6 maanden, bewijslast ligt dus bij S&S
september 2011 naar maart 2013 is 6 maanden? Welke rekenmachine gebruikt u?

16again

olaf79 schreef: september 2011 naar maart 2013 is 6 maanden? Welke rekenmachine gebruikt u?
Oeps, alleen naar dag/maand gekeken.

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

wanneer U enig vooronderzoek had gedaan op internet alvorens de bank ter reparatie aan te bieden bij seat and sofas was U deze ellende bespaard gebleven. De garantie is verlopen volgens seat en sofas normen en u krijgt naast een stuk gerepareerde bank waarschijnlijk ook een gepeperde rekening voor de reparatie. Niet betalen is geen bank. Maar of dat nu zo erg is :wink: .

Gesloten