LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BCC

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Ratz

BCC

Ongelezen bericht door Ratz »

Ik zal bij het begin beginnen:

Begin Oktober 2007 kregen we een storing(het plotsklaps uitvallen) aan onze AEG favorit 50740.
BCC gebeld, en ik werd, zonder al te veel uitleg, doorverbonden met een reparatiebedrijf die in Alpen a/d Rijn is gevestigd.
Na 3 dagen zou er een monteur komen, en die kwam ook.
Het euvel was volgens deze monteur gevonden: een papiertje(van nog geen centimeter in omtrek groot) in de afvoer. Daardoor zou de pomp niet meer werken en afslaan.
Okee dan maar, dacht ik, hoewel ik ik mijn twijfels hierover uitte, was dit echt de oorzaak van het probleem.
Onze vaatwasser is 3 jaar oud, maar we hebben extra garantie erbij gekocht van 5 jaar.

We moesten de kosten(ongeveer 75euro) van deze reparatie voorschieten en terug declareren bij BCC.
Een vreemde situatie, want we hebben eerder enkele malen van onze extra garantie geprofiteert, en daarbij werden de kosten door het reparatiebedrijf ingediend bij het bedrijf waar het apparaat is gekocht, maar volgens de monteur werkte dit niet zo bij BCC.
Diezelfde avond had de vaatwasser hetzelfde euvel als voorheen, en dus de volgende morgen weer de reparatiedienst gebeld.
Deze reageerde geirriteerd door te zeggen dat de reparateur toch al was geweest, maar ik zei dat het euvel er nogsteeds was.
Deze kwam een week terna en verving een slang van, en het regenereer
vat.
De kosten waren nogal hoog en na aftrek van de voorrijkosten(die we niet hoefden te betalen ivm hetzelfde euvel), waren deze bijna 200euro, maar deze konden volgens dezelfde monteur nu wel door zijn bedrijf worden gedeclareerd bij BCC...vreemd?
In het aansluitende weekend vertoonde de vaatwasser weer dezelfde euvels als voorheen, en de maandag wederom met een geirriteerde telefoniste van het bedrijfje uit Alphen a/d Rijn gebeld.
De monteur kwam langs(we zitten nu op 21-12, omdat er persoonlijke omstandigheden tussen kwamen).
Deze monteur ontdekte in luttele minuten dat de binnenbak een scheur vertoonde en deze kon niet gerepareerd worden, en we dus recht hadden, gezien de garantie, op een nieuwe vergelijkbare vaatwasser.

Er werd nog druk heen en weer gebeld tussen de monteur en het bedrijfje over hoe en wat het geregeld moest gaan worden.
Er werd me wel verteld dat ik terug zou worden gebeld wanneer de nieuwe vaatwasser geplaatst zou worden, en wat voor een vaatwasser het zou zijn.
Tevens werd me verteld dat ik een 'omruilbedrag' moest betalen, wat me erg onduidelijk was, en deze monteur wist het ook neit precies waarom, alleen dat het een vast door het bedrijf vastgesteld bedrag ging.

Vreemd!

Dus mijn vrouw heeft BCC opgebeld hoe dit zit, en tevens gevraagd hoelang het duurt eerdat je een ingediende declaratie mbt de reparatiekosten terug krijgt.
Blijkbaar vond BCC niet dat we een omruilbedrag hoefden te betalen en zij zouden dit regelen met het desbetreffende bedrijf.
Tevens wisten zij niets van het declaratieformulier die we een kleine maand geleden hadden opgestuurd(tot op de dag van vandaag wordt dat nogsteeds 'uitgezocht'(lees: ze weten er nog niets over).

Maandag 24december zouden we worden gebeld door het reparatiebedrijfje en BCC over de stand van zaken.
BCC heeft me niet gebeld, en het reparatiebedrijfje wel met de mededeling wat voor vaatwasser ik kreeg en dat ik GEEN omruilbedrag hoefde te betalen. De vaatwasser zou in week 2 worden geleverd(hier over zou ik nog worden opgebeld.
JIPPIE!!! :-)

Tot vandaag 27december.
Ik werd gebeld door het reparatiebedrijfje met de vraag wat mijn vaatwasser gekocht had toentertijd.
Ik vroeg waarom, het was allemaal toch al geregeld?
Maar deze mevrouw wilde persé het bedrag weten om de verrekening(omruilbedrag) vast te stellen.
Maar mevrouw, ik werd door uw collega afgelopen maandag gebeld dat alles geregeld was?
Ja dat klopt, maar er stat nog een reparatiebedrag open die u niet heeft betaald.
Mevrouw, ik heb het eerste bedrag zelf betaald, de 2de keer zou de rekening door jullie worden opgestuurd naar BCC, die heb ik neit hoeven te betalen?
Ja dat klopt, dat zie ik op mijn scherm, maar BCC heeft nog niet betaald, en als BCC de rekening niet betaald, moet u ons dat bedrag(bijna 200euro) betalen, anders krijgt u de vaatwasser niet, want de rekening moet wel betaald worden.

Maar mevrouw, ik zit nu tussen u en de BCC in als consument, dat hoort u en BCC toch onderling te regelen?

De mevrouw wees me er nogmaals op dat ik die bijna 200euro moest betalen en de rest maar met BCC moest regelen

:shock:

Ik bel BCC op en leg bovenstaand gesprek voor en vraag waarom BCC niet betaald of iig dit niet onderling regelt met dit bedrijf.
Ik kreeg figuurlijk de wind van voren, omdat ik hiervoor geen begrip zou hebben(dat ik dus die rekening moet betalen en het met BCC moet regelen/declareren).
Overigens zei ze dat ze de reparatierekening a 200euro helemaal niet binnen heeft gekregen!
Ik wees haar er op dat mijn ingediende declaratie nogsteeds niet bekend was bij BCC, en ik er een hard hoofd in had of ik deze rekening dan wel vergoed kreeg.
Toen barste waarschijnlijk bij mevr. B van BCC de bom, want ze begon op agressieve toon verder tegen me, en op mijn verzoek dat ik hier niet van gediend ben, dat ze zich afreageerd op mij omdat BCC dit niet goed aan het regelen was, kreeg ik van haar het verzoek, het 'rustig aan te doen'!!
Zij vond het normaal dat ik de rekening zelf moest betalen, dat ik me er niet druk om moest maken dat BCC(daar kwam het op neer) hun rekeningen niet betaald zodat de consument hiervoor maar moet opdraaien, en wenste mij een prettige dag(klik).

Ik heb hierop het reparatiebedrijfje wederom opgebeld, en gevraagd hoe en wat nu te doen.
Ze vertelde me dat de rekening eind november richting BCC was gegaan en ze het nu maar nogmaals zou opsturen, maar dat de rekening wel of door mij of door BCC betaald moest worden.

Het komt er dus op neer, dat ik een reparatierekening moet betalen aan het bedrijf die mijn vaatwasser probeerde te repareren, dit niet lukte en ik dus een nieuwe krijg, terwijl ik volledige garantie hier op heb van BCC, omdat BCC deze niet betaald.
En als ik deze rekening niet betaal ik geen vaatwasser krijg.

Iemand ook fijne ervaringen mee gemaakt met deze bedrijfjes of in een dergelijke situatie terecht gekomen?

BBCS
Contacteer:

Re: BCC

Ongelezen bericht door BBCS »

Ik heb als detaillist hier totaal geen woorden voor.
Ja dat klopt, dat zie ik op mijn scherm, maar BCC heeft nog niet betaald, en als BCC de rekening niet betaald, moet u ons dat bedrag(bijna 200euro) betalen, anders krijgt u de vaatwasser niet, want de rekening moet wel betaald worden.

Maar mevrouw, ik zit nu tussen u en de BCC in als consument, dat hoort u en BCC toch onderling te regelen?
Ronduit schandalig.

De consument heeft hier totaal niks mee te maken. Dat reparatiebedrijf moet het zelf met BCC uitvechten.
Jij behoort gewoon een nieuwe afwasmachine te krijgen.
En die vorige reparaties is gewoon het risico voor het reparatiebedrijf.

Ik vind het schandalig dat dergelijke kosten naar de klanten worden doorgerekend en of ook door naar de verkopende partij.

De degene die het hier goed fout zit is het reparatiebedrijf en niemand anders.

In eerste instantie leek het een probleem die valt onder de eigen schade van de consument, en dergelijke kosten mogen en kunnen gewoon doorberekend worden aan de consument, mits dat er in de garantievoorwaarden niet staat dat eigen schade ook onder de garantie valt (normaal gesproken niet.)
Aangezien het probleem nog eens voorgekomen is, en het probleem duidelijk ligt aan een defect van het toestel zelf, vervallen alle eerdere factuurclaims.
In dit geval behoort het reparatiebedrijf die factuur te vernietigen.

Dus in dit geval behoren BCC en jij die rekening van €200,- niet te betalen. Dus dat BCC die rekening niet betaalt is hun goedrecht, net zoals jij die rekening niet hoeft te betalen.

Hier zijn de artikelen 17 en als ik me niet vergis ook artikel 24 van het 7e wetboek van toepassing.

Ratz

Bedankt voor je antwoordt, BCCS.
Ik zal deze wetsartikelen meenemen in het volgend telefoongesprek, die er op zeker aan zit te komen.

Het is trouwens een 5jarige garantie van BCC zelf die ik heb.

BBCS
Contacteer:

Het is trouwens een 5jarige garantie van BCC zelf die ik heb.
Maakt niet uit. De rekening van de nieuwe machine gaat dan richting BCC en die reparatiefacturen komen dan ook te vervallen.

Wat het reparatiebedrijf doet is in de reparatiebranche echt ongeoorlooft en behoorlijk onbeschoft.

Ik heb bij diverse reparatiebedrijven gewerkt en nu heb ik er zelf één.
Maar zoals dat reparatiebedrijf doet, zo werkt het dus niet.

Ratz

We heben ondertussen nog met beide bedrijven contact gehad.

Met het reparatiebedrijf was het een kort gesprek, waarin eigenlijk werd gezegd dat zei zich er bij houden dat als BCC niet betaald, wij die rekening moeten betalen. Vreemd genoeg heeft het bedrijfje eerst gezegd dat de rekening is op gestuurd, daarna dat ie nog opgestuurd moet worden, en in het laatste gesprek dat de rekening al is opgestuurd!?
Dit is allemaal door dezelfde persoon aan ons medegedeeld.

BCC heeft gezegd dat het eigenlijk een rommeltje is, en dat zij onze declaratie 'kwijt' zijn, en de rekening van het reparatiebedrijfje ook.
Tevens is er ook helemaal geen dossier van ons opgemaakt, wat blijkbaar wel de standaard procedure is bij een klacht oid.
Ook hier bij BCC hebben we nu een vast contactpersoon.
Helaas zou deze persoon ons op de hoogte houden, maar tot nu toe hebben we steeds zelf gebeld, ondanks toezeggingen dat we diezelfde dag of tijdstip zouden worden teruggebeld.

Tevens werken dit reparatiebedrijfje en BCC sinds korte tijd samen, en gaat dit tot op heden niet vlekkeloos, volgens een medewerker van BCC.

Omdat het kort dag is(gezien de feestdagen), gaan we weer verder in week 1.

Ik hoop dat als dit achter de rug is, wij toch nog een excuusbrief oid krijgen van 1 of beide bedrijven.
Aangezien er volgend jaar enkele huishoudelijke apparaten hier vervangen gaan worden, denk ik er over niet meer naar BCC te gaan.

Ratz

update:

Er zijn wederom wat onduidelijk telefoontjes gepleegd met BCC, waarin kort samen gevat, dat als er een rekening bij zit, we die kunnen declareren bij BCC.
Dit is niet de bedoeling, dus we hebben gezegd dat we niet betalen bij aflevering, en dat BCC<->reperateru het samen maar moeten uitzoeken.
Ook wachten we nogsteeds op de declaratie die we in November hebben ingediend(die eigenlijk al na 2 weken zou worden vergoed/teruggestort zou wordne op mijn bankrekening.
Overigens gaf BCC aan, dat ik nooit die rekening had hoeven te betalen, maar de reperateur oordeelde anders, omdat dit de eerste keer zou zijn, en volgens hun regels moet die altijd contant/met de pin worden betaald....zucht....
Dus ik denk dat dat ook een staartje gaat krijgen.

Vorige week zijn we door het vervoersbedrijf gebeld dat a.s. maandag de vaatwasser wordt geleverd. Over betalingen wisten ze niets(of deze houd zich dom. Vervoersbedrijf is een onderdeel van het reparatiebedrijf namelijk).

Reparatiebedrijf gebeld hoe het nu zat met die rekening, en volgens hun zou dit geregeld worden met BCC.
U begrijpt wel dat ik daarop antwoordde met: eerst zien, dan geloven.

We zien a.s. maandag wel of er een rekening bij zit og volgt, want het reparatiebedrijf deelde eerst mee dat als BCC de rekening niet betaald, wij alsnog de rekening gepresenteerd krijgen.

BBCS
Contacteer:

We zien a.s. maandag wel of er een rekening bij zit og volgt, want het reparatiebedrijf deelde eerst mee dat als BCC de rekening niet betaald, wij alsnog de rekening gepresenteerd krijgen.
Als een klant een nieuwe product krijgt, dan vervallen altijd de vorige reparatiefacturen.

Een beetje idioot en dwaas om een klant een nieuwe product te verstrekken (onder garantie) maar dat de klant toch even de reparatiefacturen van de te vervangen product wilt betalen.

Gewoon krankzinnig.

resp00112469

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Als ex ondernemer en dealer van div. merken, zal ik ook even beschrijven hoe dat in de praktijk werkte.
Reparaties onder garantie kwamen altijd in opdracht van het verkopende bedrijf of van de importeur of de fabrikant.
De klant kon geen garantie laten uitvoeren als deze rechstreeks aan ons was gericht.
Als zelfstandig verkoop punt met TD was dat voor onze klanten die ook bij ons hadden gekocht echter wel mogelijk.
Kwam een storing van elders binnen, dan werd deze opgelost en werd ook een rekening gepresenteerd.
Dat gaf nogal eens aanleiding tot discussies en veel onbegrip.
De gang van zaken was zo, de klant betaalde de rekening, daarvan ging een copie naar de opdrachtgever en de klant stuurde de rekening eveneens naar de importeur of fabrikant. Dus factuur en nota van de klant werden vergeleken en daarna werd het bedrag aan de klant uitbetaald.
Niet zelden had de klant de copie die moest worden opgestuurd wat gewijzigd en claimde een hoger bedrag, vandaar dat onze factuur altijd met specificaties werd vergeleken met die van de klant waar dus dezelfde werkzaamheden op waren vermeld.
Na het uitvoeren van een reparatieopdracht was de garantie geheel voor onze rekening en had een termijn van 3 maanden.
Na het verstrijken van die termijn was het weer voor de verkoper of fabrikant.
Dus als er tussentijds defekten waren verholpen, dan kostte het de klant geen cent, maar deze konden wij niet claimen bij de fabrikant.
De klant was dus volledig beschermd tegen fouten van onze kant en zo hoort het ook.
Wat hier is gebeurd is gewoon een schande.

Vr. Gr. Hans.

Ratz

Ondertussen is er een nieuwe vaatwasser gebracht(jonger model van de vorige), en werkt naar behoren.

Maar de eerder beloofde verlenging van de extra garantie liet op zich wachten(volgens BCC lag dat, na wederom door ons zelf een telefoontje te hebben gepleegd, aan dat BCC niet wist wanneer de nieuwe vaatwasser werd geleverd(nou jij nou ik!?!?!).
Eerder werd ons toegezegd dat we de extra garantie(minus aftrek van de jaren/kostenberekening dat we de oude vaatwasser in bezit hadden) ook voor de nieuwe vaatwasser konden afsluiten.
Vandaag een telefoontje dus gepleegd over hoe nu verder te handelen(omdat we weer eens niets hebben gehoord van ze).

Blijkt dat we geen nieuwe extra garantie kunnen nemen, omdat we een vervangend model hebben gekregen.
Op ons antwoord dat het hier een nieuwe! vaatwasser betreft en dat we op deze nieuwe een extra garantie willen hebben voor het geval dat er onverhoopt binnen 5 jaar onkosten aan komen, werd ons medegedeeld dat we daar niet van uit moesten gaan en dat we geen extra garantie op deze NIEUWE vaatwasser kunnen krijgen.

We hebben medegedeeld dat we dit gaan neerleggen bij een consumentenforum van RADAR.
BCC wenste ons hiermee succes, maar wilde verder geen extra garantie geven.

Iemand een goede bruikbare tip, of klopt het wat BCC hier doet?

Extra garantie wordt natuurlijk door ons betaald, minus de jaren dat we oude vaatwasser hadden zoals eerder afgesproken met BCC.

Gesloten