LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] BelCompany - Samsung TXT
BelCompany - Samsung TXT
Hallo.
Ik heb vorig jaar een samsung chat gekocht bij de belcompany,
Die de facebook app na 3 keer opsturen nog altijd niet wou ondersteunen.
Intotaal was ik mijn telefoon 9 weken kwijt.
Omdat het zo kang duurde en de telefoon nogsteeds niet goed was kreeg ik een vergoeding.
Die vergoeding bedroeg al minder als het orginele aankoopbedrag omdat de telefoon inmiddels goedkoper is geworden. Dat vind ik nogsteeds raar, maargoed, ik heb me eroverheengezet .
Met deze vergoeding kocht ik een samsung txt, waar ik ook nog ectra voor bij moest betalen.
Na nog geenmaand begon dit toestel rare dingen te vertonen, apps sloten om de paar minuten en de tekefoon werd heel erg sloom. Ik kreeg de tip van belcompany om hem iedere week 1x uit te zetten en weer aan.
Oke, een maand later, heb ik alweer de grootste woede hieraan gehad.
Ik zat al zonder datsoenlijke telefoon voor zo'n 13-14 weken.
De telefoon beschikt nu over een automatische piloot, je krijgt hem vaak niet ontgrendeld, de mp3 speler gaat nogal vaak aan, inkomende gesprekken en berichten komen de volgende dag wel eens aan..
Dus ik stond vandaag alweer in de winkel, voor de zoveelste keer..
Mijn werd vandaag beloofd dat de telefoon binnen 3 weken gemaakt zou zijn, en weer terug zou zijn.
Ik wacht dus nog een paar weken nu af,
Want tja, als tiener kun je wel even een half jaar zonder mobiel!
Ik vraag me af of ik mijn geld terug kan krijgen, daar werd in de winkel nogal kastig over gedaan.
Op google kan ik het even niet vinden.
Ik las ook al een ander topic over de belcompany waar een tablet 4 keer moest worden opgestuurd.
Dan hoop ik dat dat nu niet hoeft bij mij, ik zit al bij de 5e keer intotaal.
Groeten, Clygon
Ik heb vorig jaar een samsung chat gekocht bij de belcompany,
Die de facebook app na 3 keer opsturen nog altijd niet wou ondersteunen.
Intotaal was ik mijn telefoon 9 weken kwijt.
Omdat het zo kang duurde en de telefoon nogsteeds niet goed was kreeg ik een vergoeding.
Die vergoeding bedroeg al minder als het orginele aankoopbedrag omdat de telefoon inmiddels goedkoper is geworden. Dat vind ik nogsteeds raar, maargoed, ik heb me eroverheengezet .
Met deze vergoeding kocht ik een samsung txt, waar ik ook nog ectra voor bij moest betalen.
Na nog geenmaand begon dit toestel rare dingen te vertonen, apps sloten om de paar minuten en de tekefoon werd heel erg sloom. Ik kreeg de tip van belcompany om hem iedere week 1x uit te zetten en weer aan.
Oke, een maand later, heb ik alweer de grootste woede hieraan gehad.
Ik zat al zonder datsoenlijke telefoon voor zo'n 13-14 weken.
De telefoon beschikt nu over een automatische piloot, je krijgt hem vaak niet ontgrendeld, de mp3 speler gaat nogal vaak aan, inkomende gesprekken en berichten komen de volgende dag wel eens aan..
Dus ik stond vandaag alweer in de winkel, voor de zoveelste keer..
Mijn werd vandaag beloofd dat de telefoon binnen 3 weken gemaakt zou zijn, en weer terug zou zijn.
Ik wacht dus nog een paar weken nu af,
Ik vraag me af of ik mijn geld terug kan krijgen, daar werd in de winkel nogal kastig over gedaan.
Ik las ook al een ander topic over de belcompany waar een tablet 4 keer moest worden opgestuurd.
Dan hoop ik dat dat nu niet hoeft bij mij, ik zit al bij de 5e keer intotaal.
Groeten, Clygon
Re: BelCompany - Samsung TXT
Gossie tochClygon schreef: ,
Sorry, ben opgegroeid in een tijd zonder mobieltjes op de middelbare school. Toch alweer 15 jaar geleden
Je zit nu op 1 keer. Zoals ik je verhaal lees is de eerste koop deels ontbonden, daar je een vergoeding hebt gekregen, van die vergoeding heb je met bijbetaling een nieuw, ander toestel gekocht, en deze is nu voor de 1e keer opgestuurd.Clygon schreef: Dan hoop ik dat dat nu niet hoeft bij mij, ik zit al bij de 5e keer intotaal.
15 jaar geleden was de tijd ook anders he
Toen waren flippo's nog in.
Het feit dat ik dus wel 2 telefoon's heb gekocht bij diezelfde winkel die het beide niet naar behoren doen,
Dat vind ik dus niet echt leuk.. En dat zeg ik er ook gewoon bij in de winkel, dat zijn ze zelf ook nog niet vergeten.
Het feit dat ik dus wel 2 telefoon's heb gekocht bij diezelfde winkel die het beide niet naar behoren doen,
Dat vind ik dus niet echt leuk.. En dat zeg ik er ook gewoon bij in de winkel, dat zijn ze zelf ook nog niet vergeten.
Clygon
In principe moet je even afwachten om te kunnen beoordelen of het mobieltje nu wel afdoende gerepareerd is. Is dat niet het geval, dan zou ik op "hoge poten" naar de verkoper stappen en zeggen dat je het vertrouwen kwijt bent in dit (B) merk. Daaraan zou ik dan onmiddellijk de eis koppelen van de aankoopsom retour. Naar mijn mening hoef je een volgende reparatie niet meer te accepteren.
Sukses, Maxiem.
In principe moet je even afwachten om te kunnen beoordelen of het mobieltje nu wel afdoende gerepareerd is. Is dat niet het geval, dan zou ik op "hoge poten" naar de verkoper stappen en zeggen dat je het vertrouwen kwijt bent in dit (B) merk. Daaraan zou ik dan onmiddellijk de eis koppelen van de aankoopsom retour. Naar mijn mening hoef je een volgende reparatie niet meer te accepteren.
Sukses, Maxiem.
-
- Contacteer:
Beste Clygon,
Vervelend dat je toestel steeds niet naar wens functioneert. Kun je een e-mail sturen naar [email protected] met daarin het lopende reparatienummer? Graag o.v.v. je profielnaam op dit forum. Zo kunnen wij ook de status hiervan bijhouden.
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
BelCompany Webcare
Vervelend dat je toestel steeds niet naar wens functioneert. Kun je een e-mail sturen naar [email protected] met daarin het lopende reparatienummer? Graag o.v.v. je profielnaam op dit forum. Zo kunnen wij ook de status hiervan bijhouden.
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
BelCompany Webcare
U had het aanbod om een te laag bedrag uit te keren sowieso al niet moeten accepteren...Clygon schreef:15 jaar geleden was de tijd ook anders he
Op basis van de wet heeft u recht op kostenloze reparatie of vervanging, en als dat niet mogelijk is, op het volledige aankoopbedrag retour.
Belcompany heeft u verkeerd voorgelicht. Op basis van een uitspraak van de consumentenautoriteit is zij verplicht consumenten goed, eerlijk en transparant voor te lichten over hun garantie rechten. Doet zij dat niet dan pleegt ze een oneerlijke handelspraktijk. Op basis daarvan kunt u de koop van het 2e toestel ontbinden, en alsnog het volledige aankoopbedrag van de 1e telefoon terugvorderen. Tevens dient belcompany u een redelijke vergoeding te geven voor gemaakte kosten en het niet kunnen gebruiken van uw abonnement als gevolg van hun stuntelen.
Oh, dat wist ik helemaal nog niet.
Ik kreeg dit als vergoeding, en daar mocht ik het mee doen. Dat het re weinig was klopt, en zag ik zelf natuurlijk ook.
Het andere rare vind ik dan dat ik dit bedrag alleen daar in de winkel mocht uitgeven, en dat geld niet zo kon krijgen en mijn telefoon daar te laten. (want een winkel is toch wel altijd genoodzaakt een deugdelijk product te leveren, en zo niet heb je recht op herstel/vervanging of je geld terug. Zo heb ik het geleerd teinminste)
Wat ik nu dus kan doen is alleen wachten tot het toestel weer terug is,
En dan kijken of het nig steeds problemen vertoont.
Ik hoop dat het niet meer zo lang gaat duren!
Ik kreeg dit als vergoeding, en daar mocht ik het mee doen. Dat het re weinig was klopt, en zag ik zelf natuurlijk ook.
Het andere rare vind ik dan dat ik dit bedrag alleen daar in de winkel mocht uitgeven, en dat geld niet zo kon krijgen en mijn telefoon daar te laten. (want een winkel is toch wel altijd genoodzaakt een deugdelijk product te leveren, en zo niet heb je recht op herstel/vervanging of je geld terug. Zo heb ik het geleerd teinminste)
Wat ik nu dus kan doen is alleen wachten tot het toestel weer terug is,
En dan kijken of het nig steeds problemen vertoont.
Ik hoop dat het niet meer zo lang gaat duren!
Clygon
Je schrijft:
[quote]Het andere rare vind ik dan, dat ik dit bedrag alleen daar in de winkel mocht uitgeven en dat geld niet zo kon krijgen ......[...]
Dit klopt dus niet. Als jij als koper de koop ontbindt omdat zij een ondeugdelijk produkt hebben geleverd, dan dien jij (juridisch gezien) de aankoopsom cash terug te krijgen en ben je vrij om dat geld in een andere winkel te besteden. Deze gang van zaken moet je dus beslist niet accepteren.
Sukses, Maxiem.
Je schrijft:
[quote]Het andere rare vind ik dan, dat ik dit bedrag alleen daar in de winkel mocht uitgeven en dat geld niet zo kon krijgen ......[...]
Dit klopt dus niet. Als jij als koper de koop ontbindt omdat zij een ondeugdelijk produkt hebben geleverd, dan dien jij (juridisch gezien) de aankoopsom cash terug te krijgen en ben je vrij om dat geld in een andere winkel te besteden. Deze gang van zaken moet je dus beslist niet accepteren.
Sukses, Maxiem.
Ik kan mij niet herinneren dat in de wet staat dat het cash moet. Als de aankoopsom maar vergoed wordt is het goed. Cash is daarentegen wel gebruikelijk voor winkelaankopen ed. maar dat is wat anders als dat het cash zou moeten. Voor de rest klopt het wel dat TS bij ontbinding de aankoopsom vergoed zou moeten krijgen als is het ding in de tussentijd de helft goedkoper geworden.MAXIEM schreef:Dit klopt dus niet. Als jij als koper de koop ontbindt omdat zij een ondeugdelijk produkt hebben geleverd, dan dien jij (juridisch gezien) de aankoopsom cash terug te krijgen en ben je vrij om dat geld in een andere winkel te besteden. Deze gang van zaken moet je dus beslist niet accepteren.
Dat eisen op hoge poten zijn de meeste bedrijven niet van onder de indruk. Netjes doch duidelijk vertellen dat je heel goed weet wat je rechten zijn en welke dat zijn, kan een heel verschil maken. Lukt het dan nog niet kan het met een brief, eventueel samen met juridisch loket op te stellen en er zijn voorbeeldbrieven van op internet te vinden.
Had ik dat maar eerder geweten,
Ook al zeg ik dit nu nog dan denk ik dat ze in de winkel toch blijven zeggen dat ze het wel willen, maar niet mogen.
Wijze les voor de volgende keer, niet zo snel alles aan gaan nemen.
Ik ga nu het reparatienummer even doormailen,
Kijken wat de WebCare er verder over heeft te zeggen.
Bedankt voor alle info hierover!
Ook al zeg ik dit nu nog dan denk ik dat ze in de winkel toch blijven zeggen dat ze het wel willen, maar niet mogen.
Wijze les voor de volgende keer, niet zo snel alles aan gaan nemen.
Ik ga nu het reparatienummer even doormailen,
Kijken wat de WebCare er verder over heeft te zeggen.
Bedankt voor alle info hierover!
Hmm..
Of ik word genegeerd,
Of niemand weet antwoord op de vraag hoe ik mijn geld terug kan krijgen.
Ik had een mailtje gestuurd met alleen die vraag waar ik gewoon geen antwoord op krijg.
Iemand nog 'n tip?
Of ik word genegeerd,
Of niemand weet antwoord op de vraag hoe ik mijn geld terug kan krijgen.
Ik had een mailtje gestuurd met alleen die vraag waar ik gewoon geen antwoord op krijg.
Iemand nog 'n tip?
Dat is ook heel vreemd! Je hebt recht op het volledige aankoopbedrag. De verjaringstermijn bedraagt minimaal twee (maar ik meen hier vijf jaar) en is te verlengen per brief. Je bent dus nog niet te laat. Als je per brief laat weten nog steeds aanspraak te maken op het rest van het aankoopbedrag begint de termijn opnieuw te lopen vanaf de dagtekening. (Hoewel strikt genomen niet correct willen rechters nog wel eens een gebruiksvergoeding toe kennen, wanneer iemand het product heeft kunnen gebruiken.)Clygon schreef:Die vergoeding bedroeg al minder als het orginele aankoopbedrag omdat de telefoon inmiddels goedkoper is geworden. Dat vind ik nogsteeds raar, maargoed, ik heb me eroverheengezet .
Ja dat kan onder voorwaarden. Het is een mythe dat je het product een x aantal keer zou moeten opsturen. Zo heb je o.a. recht op ontbinding (geld terug) wanneer de verkoper niet binnen een redelijke termijn (3 a 4 weken) naar jouw keuze het product heeft herstel of vervanging. Hierbij ga ik wel uit van de wettelijke garantie.Clygon schreef:Ik vraag me af of ik mijn geld terug kan krijgen, daar werd in de winkel nogal kastig over gedaan.
Als die termijn is verstreken of het product ongerelateerd terug komt, dan zou ik een brief sturen waarin staat dat je de koop ontbind. Op ConsuWijzer kun je voorbeeldbrieven vinden.
Bedankt voor deze tip!
Ik zal het zeker eens gaan doen,
Ik vind het gewoon niet kunnen als ik eerst 9 weken moet wachten op 1 telefoon,
En vervolgens de volgende telefoon WEER moet worden opgestuurd!
Ik had dus eigenlijk al mn geld terug moeten hebben na dat mijn eerste telefoon 3x was opgestuurd..
Maar dan krijg je als antwoord in de winkel: de vergoeding moet je hier in de winkel uitgeven..
En dus stel dat dat nu weer zo is, er zijn geen andere telefoons die ik van daar wil, en die ok ook kan betalen.
Ik bel prepaid, daar zijn minder toestellen voor geloof ik. En dan zijn er maar 2 telefoons die ik kan halen met die vergoeding, een simpele nokia, of nog iets anders wat ik ook niet wil.
Ik zal het zeker eens gaan doen,
Ik vind het gewoon niet kunnen als ik eerst 9 weken moet wachten op 1 telefoon,
En vervolgens de volgende telefoon WEER moet worden opgestuurd!
Ik had dus eigenlijk al mn geld terug moeten hebben na dat mijn eerste telefoon 3x was opgestuurd..
Maar dan krijg je als antwoord in de winkel: de vergoeding moet je hier in de winkel uitgeven..
En dus stel dat dat nu weer zo is, er zijn geen andere telefoons die ik van daar wil, en die ok ook kan betalen.
Ik bel prepaid, daar zijn minder toestellen voor geloof ik. En dan zijn er maar 2 telefoons die ik kan halen met die vergoeding, een simpele nokia, of nog iets anders wat ik ook niet wil.
-
Brieven schrijven is 1 ding, maar misschien is het wel niet zo effectief om je ouwe heer dit topic te laten lezen en hem vragten mee te gaan naar betreffende winkel, om met de gegeven tips de winkelmanager hierop aan te spreken.
Ook dat is onjuist.Clygon schreef:Ik had dus eigenlijk al mn geld terug moeten hebben na dat mijn eerste telefoon 3x was opgestuurd..
De brief, die ik je aanraad om te schrijven, heeft twee doelen. De eerste is dat om op een ander loket uit te komen, waar je wellicht beter wordt geholpen. En het andere is om bewijs te hebben. Daarnaast zou ik in de brief zetten dat je voor de "buitenrechtelijke werkzaamheden" 15% in rekening brengt met een minimum van 40 euro. (Om het te krijgen moet je naar de rechter, maar als het daar toch op uitdraait dan heb je die ook binnen.) Je kunt de brief die je wilt sturen ook hier plaatsen (in anonieme vorm), zodat anderen tips kunnen geven.
Zoals Leo schrijft kun je hierna nog eens met je ouders langs gaan; kijken of dat werkt.
Mijn ouders zijn al vaak mee geweest naar de winkel,
Maar dat hielp niets. Het enige wat ze kunnen in de winkel is resetten en opsturen.
Ik heb met de winkel gebeld over wat nu?
Ze hadden opgebeld dat er spoed achter moest zitten, maar of dat zo was konden ze niet zeggen.
Morgen word ik teruggebeld.
Maar dat hielp niets. Het enige wat ze kunnen in de winkel is resetten en opsturen.
Ik heb met de winkel gebeld over wat nu?
Ze hadden opgebeld dat er spoed achter moest zitten, maar of dat zo was konden ze niet zeggen.
Morgen word ik teruggebeld.
Ik ben vandaag weer in de winkel geweest,
Mij werd verteld dat ik mn geld terug zou krijgen, als ik het doosje had.
Er zaten 2 doosjes om de tekefoon heen en ik heb er maar 1 van bewaard, want dat was nogal onhandig om steeds 2 dozen moeten uitpakken.
In de winkel gaf ik alles wat ik heb van de telefoon: oplader, boekjes, datakabel, zelfs nog een ongebruikte simkaary die bij de telefoon zat.
Toen werd mijn vader beschuldigd zich niet netjes te hebben gedragen in de winkel afgelopen keren, terwijl mijn vader zich nooit had bemoeid aan de kassa. Ook de andere college kon zeggen dat mijn vader zich gewoon heeft gedragen.
Ik kreeg mijn geld dus niet terug. Terwijl me dat wel was beloofd.
Nu heb ik een nieuw toestel gekregen, dezelfde telefoon. Wat ook niet de afspraak was, als ik een geswapt toestel kreeg zou ik die mogen ruilen voor welke andere telefoon dan ook.
Ik vind het allemaal erg krom, hoe er met mij word omgegaan.
Ik kom nu al sinds 2011 geregeld in de winkel, om weer de telefoon te laten opsturen, en weer voorgelogen te worden.
Als belcompany gewoon eens een goede telefoon levert, en niet 2 x na elkaar een toestel met klachten, dan heb ik die doosjes helemaal niet nodig! Bij een niet deugdelijk product dat niet gerepareerd word hoor ik gewoon mn geld terug te krijgen, of ik nou 1 of 2 doosjes heb, die telefoon werkt niet goed.
Wat kan ik hier nu aan doen?
Mijn vader is al bezig een klacht in te dienen, vsnwege de valse beschuldiging.
Mij werd verteld dat ik mn geld terug zou krijgen, als ik het doosje had.
Er zaten 2 doosjes om de tekefoon heen en ik heb er maar 1 van bewaard, want dat was nogal onhandig om steeds 2 dozen moeten uitpakken.
In de winkel gaf ik alles wat ik heb van de telefoon: oplader, boekjes, datakabel, zelfs nog een ongebruikte simkaary die bij de telefoon zat.
Toen werd mijn vader beschuldigd zich niet netjes te hebben gedragen in de winkel afgelopen keren, terwijl mijn vader zich nooit had bemoeid aan de kassa. Ook de andere college kon zeggen dat mijn vader zich gewoon heeft gedragen.
Ik kreeg mijn geld dus niet terug. Terwijl me dat wel was beloofd.
Nu heb ik een nieuw toestel gekregen, dezelfde telefoon. Wat ook niet de afspraak was, als ik een geswapt toestel kreeg zou ik die mogen ruilen voor welke andere telefoon dan ook.
Ik vind het allemaal erg krom, hoe er met mij word omgegaan.
Ik kom nu al sinds 2011 geregeld in de winkel, om weer de telefoon te laten opsturen, en weer voorgelogen te worden.
Als belcompany gewoon eens een goede telefoon levert, en niet 2 x na elkaar een toestel met klachten, dan heb ik die doosjes helemaal niet nodig! Bij een niet deugdelijk product dat niet gerepareerd word hoor ik gewoon mn geld terug te krijgen, of ik nou 1 of 2 doosjes heb, die telefoon werkt niet goed.
Wat kan ik hier nu aan doen?
Mijn vader is al bezig een klacht in te dienen, vsnwege de valse beschuldiging.
-
- Contacteer:
Beste Clygon,
Als het goed is ben je zojuist gebeld door één van onze collega's uit de winkel.
Je kunt terecht in de winkel, alwaar je het aankoopbedrag retour krijgt.
Met vriendelijke groet,
BelCompany Webcare
Als het goed is ben je zojuist gebeld door één van onze collega's uit de winkel.
Je kunt terecht in de winkel, alwaar je het aankoopbedrag retour krijgt.
Met vriendelijke groet,
BelCompany Webcare
BelCompany Webcare
Maxiem.
Dit verdiend zeker niet de schoonheidsprijs. In de winkel valselijk beschuldigd worden en de aankoopsom niet terugkrijgen en nu bovenstaand bericht. Is het gebruikelijk dat BelCompany een dergelijk zwabberend bedrijfsbeleid voert?Als het goed is ben je zojuist gebeld door één van onze collega's uit de winkel. Je kunt terecht in de winkel, alwaar je het aankoopbedrag retour krijgt.
Maxiem.
Kostte wat moeite,
Maar ik heb toch eindelijk mn geld terug.
@ Maxiem: Ik koop ook nooit meer iets van Samsung, en ook niets meer bij deze winkel.
Ik ben nu klant bij Kpn, daar werd ik ook meteen goed geholpen in de winkel !
Maar ik heb toch eindelijk mn geld terug.
@ Maxiem: Ik koop ook nooit meer iets van Samsung, en ook niets meer bij deze winkel.
Ik ben nu klant bij Kpn, daar werd ik ook meteen goed geholpen in de winkel !