LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bezorgen ook garantie? Archos PMP Speler

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
mrprozac

bezorgen ook garantie? Archos PMP Speler

Ongelezen bericht door mrprozac »

Goedendag,

Ik heb in January jl. een MP3 speler gekocht op internet via een duits winkel.
In de acht maandden dat ik het apparaat heb is die al 3 keer stuk gegaan en heb ik hem ook drie keer teruggestuurd.
Echter deze keer is er tijdens het transport een beschadiging op het apparaat ontstaan.

Het apparaat is via TNT Express verstuurd in opdracht van Archos.
Valt dit ook onder de garantie of ben ik verplicht de kosten van de schade de dekken. Het schade is niet door mij of in mijn mgeving ontstaan.

Ik heb 8 dagen voordat ik het apparaat heb opgestuurd een video opname gemaakt waarop te zien is dat het schade niet bij mij is ontstaan, na het opname heb ik het speler al in gepakt, omdat ik hetniet meer kon opladen en de accu leeg was.

Ik ben nu al twee weken heel de tijd berichten aan het uitwisselen met de fabrikant, en de winkelier geeft geen gehoor.
Ik heb ook contact opgenomen met TNT, maar zij wezen mij erop dat een ´claim´ binnen 7 dagen na ontvangst moest gemeld worden.
Ik heb gisteren te horen gekregen dat de speler was beschadigd.

Kan iemand mij aub helpen. Ik wordt hier nie goed van, het was ook geen goedkoop apparaat. (Archos 605 Wifi 160GB)

Bij voorbaat dank,
Oguzhan Uysal

gravedigger

Re: bezorgen ook garantie? Archos PMP Speler

Ongelezen bericht door gravedigger »

Jij bent als verzender van het pakket verantwoordelijk voor alle schade. Als je de zending niet hebt aangetekend en verzekerd, grijp je mis. Op de winkelier of fabrikant verhalen kan natuurlijk helenaal niet. Die zijn geen partij in deze. Schade moet dus geclaimd worden bij TNT, maar het bewijs dat het tijdens het transport gebeurd is, zal moeilijk te leveren zijn.

mrprozac

Re: bezorgen ook garantie? Archos PMP Speler

Ongelezen bericht door mrprozac »

Ik ben wel de zender, maar de fabrikant is de opdrachtgever, zij hebben met TNT contact opgenomen om de zending te handelen,

Ik heb ook met de bezorger, een goede gesprek kunnen houden tijdens het afgeven van de speler. Als hij zich de speler nog kan herinneren moet de claim toch makkelijker gaan?

Plus het feit dat ik een opname heb gemaakt voordat ik het product heb opgestuurd.

Gesloten