LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Binnen garantietermijn: GEEN geld terug, wel waardebonnen

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
joost25

Binnen garantietermijn: GEEN geld terug, wel waardebonnen

Ongelezen bericht door joost25 »

Goedendag,
Ik heb anderhalf jaar geleden een grote Hartman Sorento Lounge set aangeschaft. (nieuw-waarde 4000euro, ging uit collectie daarom 2000euro betaald) Hier zit 2 jaar fabrieksgarantie op. Nu vertoont het vlechtwerk op meerdere plekken scheurtjes en is op sommige plekken al kapot. (hocker is niet meer te gebruiken). Ik ben met de bon + foto's terug gegaan naar het tuincentrum waar ik deze gekocht heb. Hun eerste reactie: je bent niet de eerste, we hebben nog enkele klanten gehad met zelfde probleem. Het tuincentrum handelt dit af met de leverancier (is nu nog in behandeling). Nu is mij gezegd door het tuincentrum dat ik hoogstwaarschijnlijk het aankoopbedrag terug krijg, maar niet in geld, maar dat ik bij het tuincentrum een nieuwe set kan uitzoeken. Mag dit zo maar, dat ik dan verplicht ben om bij hun een nieuwe set te kopen? Ik wil nl. niet gebonden zijn aan dit tuincentrum als ik een nieuwe set moet aanschaffen.
Graag een reactie van mensen die soortgelijks hebben meegemaakt en hoe dit afgehandeld is!
Alvast bedankt

stofzuigertje

Re: Binnen garantietermijn: GEEN geld terug, wel waardebonnen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Volgens de Consuwijzer moeten ze als U niets kunt vinden in dit tuincentrum of elders wilt kopen wel geld terug geven.

Het is hun probleem dat er geen vervangende meubels meer leverbaar zijn.
Dus geld terug heeft U recht op.
Wel mogen ze iets inhouden over de periode van gebruik dus 100% hoeft niet altijd.

elmo43

Ongelezen bericht door elmo43 »

Zoals stofzuigertje vermeld, kij op de site van consuwijzer voor uw rechten. :wink:

www.consuwijzer.nl

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als je een beroep doet op de garantie van de winkelier en in de voorwaarden staat dat je dan een tegoedbon krijgt, dan mag dat mogelijk.

Als je een beroep doet op de wettelijke garantie, dan mag dit niet. Je moet dan bewijzen dat het product ondeugdelijk is, maar gezien de reacties van andere klanten zal dat niet al te moeilijk zijn.

Gesloten