We zijn met een kapotte bril teruggegaan naar Specksavers met de vraag of het montuur gerepareerd kan worden of anders een nieuw montuur kopen om de glazen in te zetten.
het antwoord was : Nee ,die is niet te maken en die monturen worden niet meer gemaakt.
Het betreft twee brillen van enkele jaren oud van zo'n 600-700 euro totaal.
Dus is je bril kapot dan heb je ook niets meer aan je dure glazen ook al zijn ze nog goed.
Deze zullen nooit meer passen al hebben ze duizenden brillen in de winkel.
Ik heb dit zelfde verhaal ook van anderen gehoord.
Als je een kleiner montuur zou uitzoeken in het mogelijk maar de machines zijn gemaakt voor standaard fabrieksglazen opmaat te maken en niet deze aanpassingen!
Dus jammer dat Uw model er nu uit is.
Binnen de garantie zou je als dit niet te repareren is gratis deze krijgen maar blijkbaar viel dit erbuiten!
Dus bekijk de garantie voorwaarden eens goed.
Ook is de DA drogist die glazen kan opmeten en voor €95,- wel een nieuw montuur met glazen leveren!
Hallo Diana,
Ik ben al verschillende decennia brildragend. Volgens mij als het nieuwe montuur niet groter is dan het oude, moeten die glazen er best in kunnen worden gemaakt. Ik heb dit zelf ook eens gehad. Maar waarom gaat u met een dergelijk dure bril naar Specsavers? Deze keten valt voor mij onder de zelfde categorie als Hans Anders en Pearle. Allemaal flut. Succes ermee.
De brillen kwamen daar vandaan,zodoende .
het probleem is dat de glazen varivokaal zijn en het leesgedeelte extra dun weggeslepen.
Zodoende kunnen ze volgens Spacsavers niet meer in een ander montuur.
Als ze dit van te voren zouden zeggen ,hadden we er rekening mee kunnen houden.
Volgende bril iig bij een andere brillenzaak.
Wij hebben gisteren ook wat moois bij Specsavers meegemaakt.
Mijn vriendin heeft 1,5 jaar geleden 2 nieuwe brillen gekocht.
1 voor dagelijks en andere als zonnebril te gebruiken.
Van de dagelijkse bril liet afgelopen weekend de veer spontaan los.
Wij dus naar de Specsavers.
Aan de balie kregen we al gelijk een veeg uit de pan dat de bril buiten de garantie van 1 jaar viel.
Dus maar gelijk even naar de manager gevraagd.
Toen werden we na 5 minuten wachten te woord gestaan door een collega welke het zelfde verhaal opstak over het vervallen van de 1 jaar kwaliteits garantie.
Deze kwaliteits garantie is gewoon grote onzin aangezien je altijd wettelijk minimaal 1 jaar garantie hebt op je product (Binnen eu zelfs 2 jaar) en dat er ook nog wettelijke bepalingen zijn t.a.v. de levensduur "verwachting" van een product.
Dit hebben we uitgelegd en uiteindelijk heb ik ea. moeten bekrachtigen met het dreigen van gerechtelijke stappen.
Mede naar aanleiding van de opmerking dat er wel een nieuw montuur kan komen tegen 50% reductie.
Ons inziens een misplaatst voorstel aangezien de breuk (de veer is blijkbaar afgebroken) spontaan is ontstaan en dus er hier sprake is van een niet deugdelijke product / Fabrikage fout.
Nu hebben ze de glazen van de bril tiijdlijk even overgezet in de zonnebril (Gelukkig waren wij zo slim deze mee te nemen) en gaan ze naar een oplossing zoeken voor bijpassende veren omdat deze bril uit het assortiment is.
Men gaat dus kijken of er ergens veren (De hele zijpoot) te vinden zijn in dezelfde kleur bijpassend bij de bril.
Zo gaat Specsavers dus met klanten om, als je 2 brillen koopt en 5 maanden buiten de door hun genoemde kwaliteits garantie periode van 1 jaar terug komt.
Ik heb nu al twee keer een kapotte bril teruggebracht naar specsavers. Beide keren buiten de garantietermijn en beide keren een breuk door mezelf veroorzaakt. De eerste keer hebben ze netjes twee dezelfde nieuwe pootjes aan de bril gezet, terwijl er maar 1 kapot was. Inderdaad niet hetzelfde model of kleur, maar wel goed bij de rest van het montuur gezocht. Ik moest 1 pootje betalen. De tweede keer was hetontuur niet te repareren. Ze hebben de glazen keurig overgezet in een kleiner montuur en daar de laagste montuurprijs voor gerekend, terwijl het een titanium montuur was. Nette service dus. Nu heb ik ook varivocale glazen en ze waarschuwden me dat overzetten dan lastiger is. Ook netjes.