LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dekbedovertrek
Dekbedovertrek
Beste,
Precies een jaar geleden heb ik een dekbedovertrek gekocht. Na twee maanden zag ik dat er witte lijnen zichtbaar waren in het dekbed en ik was not amused. Het dekbed dat ik kocht was 100% katoensatijn en kostte zo'n 140 euro. Geen slechte kwaliteit zou ik verwachten. Via de winkel kreeg ik geen nieuwe, want hij was niet meer op voorraad. Ik heb een maand erover gedaan om uiteindelijk een nieuwe te krijgen via de fabrikant. Helaas was hier hetzelfde het geval, tot tweemaal toe. Ze hadden de fout ontdekt en het zat in een machine. Ze konden me niet garanderen dat de fout eruit was bij een nieuw exemplaar van dit dekbedovertrek. Ik kreeg voor de derde keer in nieuw overtrek, maar een andere versie, want ik durfde het niet aan het originele product weer te kiezen. In dit overtrek waren er nog sneller witte lijnen te zien op diverse plekken. Na een pittige mailwisseling geeft de fabrikant niet thuis en geeft mij de schuld van de beschadigingen. Ik snap dat het gek is, maar ik wil ook graag weten waarom het steeds voorkomt. Ik was het normaal op 40graden en droog het op een zo laag mogelijke temperatuur en maak het bed direct op.
De fabrikant vind het na drie keer vervangen goed genoeg geweest en gaat niet opnieuw over tot vervanging. Sowieso zit ik nog net in m'n originele jaar garantie en sowieso in het jaar garantie van de vervanging (ik neem aan dat dit wel geldt, toch?). Ik weet niet zo goed meer wat ik moet doen. De winkelketen heeft enorm verzaakt in het begin, terwijl ik daarna met de fabrikant goed contact heb gehad.
Ik ben benieuwd wat mijn rechten / plichten zijn.
Precies een jaar geleden heb ik een dekbedovertrek gekocht. Na twee maanden zag ik dat er witte lijnen zichtbaar waren in het dekbed en ik was not amused. Het dekbed dat ik kocht was 100% katoensatijn en kostte zo'n 140 euro. Geen slechte kwaliteit zou ik verwachten. Via de winkel kreeg ik geen nieuwe, want hij was niet meer op voorraad. Ik heb een maand erover gedaan om uiteindelijk een nieuwe te krijgen via de fabrikant. Helaas was hier hetzelfde het geval, tot tweemaal toe. Ze hadden de fout ontdekt en het zat in een machine. Ze konden me niet garanderen dat de fout eruit was bij een nieuw exemplaar van dit dekbedovertrek. Ik kreeg voor de derde keer in nieuw overtrek, maar een andere versie, want ik durfde het niet aan het originele product weer te kiezen. In dit overtrek waren er nog sneller witte lijnen te zien op diverse plekken. Na een pittige mailwisseling geeft de fabrikant niet thuis en geeft mij de schuld van de beschadigingen. Ik snap dat het gek is, maar ik wil ook graag weten waarom het steeds voorkomt. Ik was het normaal op 40graden en droog het op een zo laag mogelijke temperatuur en maak het bed direct op.
De fabrikant vind het na drie keer vervangen goed genoeg geweest en gaat niet opnieuw over tot vervanging. Sowieso zit ik nog net in m'n originele jaar garantie en sowieso in het jaar garantie van de vervanging (ik neem aan dat dit wel geldt, toch?). Ik weet niet zo goed meer wat ik moet doen. De winkelketen heeft enorm verzaakt in het begin, terwijl ik daarna met de fabrikant goed contact heb gehad.
Ik ben benieuwd wat mijn rechten / plichten zijn.
Re: Dekbedovertrek
Garantie gaat in op het moment van de eerste aankoop. Na vervanging onder garantie gaat de teller niet opnieuw lopen.
U heeft een fantastische garantie gekregen en ik geef de leverancier gelijk: het is nu mooi geweest.
U heeft nergens recht op.
U heeft een fantastische garantie gekregen en ik geef de leverancier gelijk: het is nu mooi geweest.
U heeft nergens recht op.
Re: Dekbedovertrek
Hoezo heb ik nergens recht op? Ik krijg toch steeds een ondeugdelijk product terug? Ik heb meer gezeik dan plezier gehad van deze aankoop... Een ding weet ik zeker: Producten van deze fabrikant ga ik nooit meer kopen. Ik heb voorheen andere dekbedden gehad (wel ander materiaal moet ik bekennen) en nooit problemen mee gehad. Na twee jaar is een dekbed nog te gebruiken, zij het een beetje vaal geworden, maar dat is absoluut geen probleem.crazyme schreef:Garantie gaat in op het moment van de eerste aankoop. Na vervanging onder garantie gaat de teller niet opnieuw lopen.
U heeft een fantastische garantie gekregen en ik geef de leverancier gelijk: het is nu mooi geweest.
U heeft nergens recht op.
Re: Dekbedovertrek
Wanneer je mijn antwoord niet kunt accepteren, waarom stel je dan de vraag welke rechten je hebt.Rickyr schreef:Hoezo heb ik nergens recht op? Ik krijg toch steeds een ondeugdelijk product terug? Ik heb meer gezeik dan plezier gehad van deze aankoop... Een ding weet ik zeker: Producten van deze fabrikant ga ik nooit meer kopen. Ik heb voorheen andere dekbedden gehad (wel ander materiaal moet ik bekennen) en nooit problemen mee gehad. Na twee jaar is een dekbed nog te gebruiken, zij het een beetje vaal geworden, maar dat is absoluut geen probleem.crazyme schreef:Garantie gaat in op het moment van de eerste aankoop. Na vervanging onder garantie gaat de teller niet opnieuw lopen.
U heeft een fantastische garantie gekregen en ik geef de leverancier gelijk: het is nu mooi geweest.
U heeft nergens recht op.
Nogmaals : al jouw rechten zijn uitgeoefend.
Welterusten.
Re: Dekbedovertrek
4 dekbedovertrekken met een paar witte lijnen er op voor 140 euro. Lijkt mij toch een prima deal...
Re: Dekbedovertrek
Jefdus schreef:4 dekbedovertrekken met een paar witte lijnen er op voor 140 euro. Lijkt mij toch een prima deal...
Haha, dus dat. Uiteraard heb ik steeds het kapotte exemplaar teruggestuurd. Niet meer dan normaal, toch?
Re: Dekbedovertrek
@Rickyr, katoen/satijn geeft inderdaad soms "witte lijnen" te zien na een jaar gebruik, wat komt door de satijnverwerking. Heb zelf een antraciet/grijze combinatie al enige jaren en heb dat ook. Maar niet storend. Althans, ik vind het niet storen omdat ik weet wat satijn kan doen: dus er kunnen witte lijnen komen. Denk dat de leverancier/winkel je in veel opzichten tegemoet is gekomen, lees : tevreden heeft geprobeerd te stellen. Katoen/satijn is, zoals men weet, een combinatie van weefsels: dus grotere kans van die 'witte lijnen'. Je hebt het eerst over hoezen en daarna over dekbedden. Denk dat je dus schrijft over de hoezen? De winkel/internet shop waar het is gekocht heeft mijns inziens meer dan zijn best gedaan je te tegemoet te komen. Zeker na een jaar. En wat al eerder commentaar betreft: de garantie vervalt niet bij nieuwe dekbedhoezen maar bij eerste aankoop. In ieder geval kun je er nog jaren onder slapen, dat is een ding wat zeker is: als je slaapt zie je de strepen niet.
Re: Dekbedovertrek
Als het hoeslaken 2 maal is vervangen na twee maanden, heeft TS dus 6 maanden de 3 setjes hoeslaken kunnen gebruiken.crazyme schreef:Garantie gaat in op het moment van de eerste aankoop. Na vervanging onder garantie gaat de teller niet opnieuw lopen.
U heeft een fantastische garantie gekregen en ik geef de leverancier gelijk: het is nu mooi geweest.
U heeft nergens recht op.
Het lijkt me toch, dat dat hoeslaken wat langer mee zou moeten gaan?
Helemaal als je rekent, dat die hoeslakens minstens de helft van de tijd in de kast liggen, als het bed af en toe wordt verschoond.
Overigens had ze bij de winkelier moeten zijn, ook al had die dat hoeslaken niet meer in de verkoop.
Re: Dekbedovertrek
Onzin. De garantie gaat opnieuw lopen na vervanging. Dat is inmiddels op dit forum MEER dan genoegzaam aangetoond.crazyme schreef:Garantie gaat in op het moment van de eerste aankoop. Na vervanging onder garantie gaat de teller niet opnieuw lopen.
Nog meer onzin. TS heeft waardeloze service gekregen. Er zit een fout in de machine die de fabrikant niet weet op te lossen en vervolgens moet de klant maar voor de gevolgen opdraaien. Er was maar een goede, juiste en servicegerichte oplossing geweest en dat was geld terug en een dikke bos bloemen voor het ongemakU heeft een fantastische garantie gekregen en ik geef de leverancier gelijk: het is nu mooi geweest.
Nog meer onzin. Record 3x in zo'n kort stukje.U heeft nergens recht op.
Re: Dekbedovertrek
Staat er bij de productspecificaties duidelijk vermeld dat dit kan gebeuren en normaal is? Zo ja dan heb je mogelijk een punt.tenormin schreef:@Rickyr, katoen/satijn geeft inderdaad soms "witte lijnen" te zien na een jaar gebruik, wat komt door de satijnverwerking. Heb zelf een antraciet/grijze combinatie al enige jaren en heb dat ook. Maar niet storend. Althans, ik vind het niet storen omdat ik weet wat satijn kan doen: dus er kunnen witte lijnen komen. Denk dat de leverancier/winkel je in veel opzichten tegemoet is gekomen, lees : tevreden heeft geprobeerd te stellen. Katoen/satijn is, zoals men weet, een combinatie van weefsels: dus grotere kans van die 'witte lijnen'. Je hebt het eerst over hoezen en daarna over dekbedden. Denk dat je dus schrijft over de hoezen? De winkel/internet shop waar het is gekocht heeft mijns inziens meer dan zijn best gedaan je te tegemoet te komen. Zeker na een jaar. En wat al eerder commentaar betreft: de garantie vervalt niet bij nieuwe dekbedhoezen maar bij eerste aankoop. In ieder geval kun je er nog jaren onder slapen, dat is een ding wat zeker is: als je slaapt zie je de strepen niet.
Maar, de fabrikant geeft toe dat er iets mis is met de machine. Duidelijker kan het niet: productiefout. En omdat die fout waarschijnlijk in een hele batch heeft gezet heeft TS steeds een ondeugdelijk product gekregen.
Re: Dekbedovertrek
Olaf heeft hier volledig gelijk. De rechten zijn NIET verwerkt.olaf79 schreef:Onzin. De garantie gaat opnieuw lopen na vervanging. Dat is inmiddels op dit forum MEER dan genoegzaam aangetoond.crazyme schreef:Garantie gaat in op het moment van de eerste aankoop. Na vervanging onder garantie gaat de teller niet opnieuw lopen.
Nog meer onzin. TS heeft waardeloze service gekregen. Er zit een fout in de machine die de fabrikant niet weet op te lossen en vervolgens moet de klant maar voor de gevolgen opdraaien. Er was maar een goede, juiste en servicegerichte oplossing geweest en dat was geld terug en een dikke bos bloemen voor het ongemakU heeft een fantastische garantie gekregen en ik geef de leverancier gelijk: het is nu mooi geweest.
Nog meer onzin. Record 3x in zo'n kort stukje.U heeft nergens recht op.
Re: Dekbedovertrek
Moneyman, olaf heeft hierin helemaal geen gelijk, maar als u alles beter weet: prima.
Re: Dekbedovertrek
Nou olaf en moneyman : beter opletten in het vervolg :Moneyman schreef:Olaf heeft hier volledig gelijk. De rechten zijn NIET verwerkt.olaf79 schreef:Onzin. De garantie gaat opnieuw lopen na vervanging. Dat is inmiddels op dit forum MEER dan genoegzaam aangetoond.crazyme schreef:Garantie gaat in op het moment van de eerste aankoop. Na vervanging onder garantie gaat de teller niet opnieuw lopen.
Nog meer onzin. TS heeft waardeloze service gekregen. Er zit een fout in de machine die de fabrikant niet weet op te lossen en vervolgens moet de klant maar voor de gevolgen opdraaien. Er was maar een goede, juiste en servicegerichte oplossing geweest en dat was geld terug en een dikke bos bloemen voor het ongemakU heeft een fantastische garantie gekregen en ik geef de leverancier gelijk: het is nu mooi geweest.
Nog meer onzin. Record 3x in zo'n kort stukje.U heeft nergens recht op.
(En eerst even zoeken voordat je wat roept)
bprosman schreef:Bron : http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... z/speel/1/Als de consument een ander exemplaar krijgt voor een defect artikel, gaat dan de garantie opnieuw in of loopt de termijn door vanaf de aanschafdatum van het kapotte artikel?
•Garantie gaat na het herstel van defect niet opnieuw in. De rechten gaan dus niet twee keer zolang mee.
Re: Dekbedovertrek
Ontopic.
3 maal nieuwe laken krijgen in 1 jaar en dan nog denken dat bij de laatste set gewoon de garantie weer opnieuw gaat lopen zal weinig begrip vinden. Je zou dan in principe oneindige garantie krijgen en dat is natuurlijk onzin.
3 maal nieuwe laken krijgen in 1 jaar en dan nog denken dat bij de laatste set gewoon de garantie weer opnieuw gaat lopen zal weinig begrip vinden. Je zou dan in principe oneindige garantie krijgen en dat is natuurlijk onzin.
Het product is al meerdere keren kapot gegaan. Hoe vaak mag de winkelier repareren en wanneer mag de consument een ander exemplaar eisen of je geld terug vragen?
Bij ondeugdelijkheid heeft de consument recht op herstel of vervanging. Dit hangt af van redelijkheid, de aard het product en de klacht(en). Dat verschilt van geval tot geval, dus over het aantal reparaties dat redelijk is, is niets vastgelegd.
Als de consument een ander exemplaar krijgt voor een defect artikel, gaat dan de garantie opnieuw in of loopt de termijn door vanaf de aanschafdatum van het kapotte artikel?
Garantie gaat na het herstel van defect niet opnieuw in. De rechten gaan dus niet twee keer zolang mee.
Laatst gewijzigd door Radar op 23 aug 2015 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: deel reactie niet meer van toepassing door verwijderd bericht
Reden: deel reactie niet meer van toepassing door verwijderd bericht
-
- Berichten: 32421
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Dekbedovertrek
Maar die dekbedovertrekken zijn toch niet versleten? Er zitten een paar witte lijnen op, maar ze zijn toch nog prima bruikbaar?
Als er nou gaten in zouden zitten, ok, ja dan. Maar die zitten er dus niet in.
Als er nou gaten in zouden zitten, ok, ja dan. Maar die zitten er dus niet in.
Re: Dekbedovertrek
[/quote]crazyme schreef:Bron : http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... z/speel/1/
7 jaar oud artikel van Kassa als bron. Lijkt me vrij irrelevant.
Re: Dekbedovertrek
7 jaar oud artikel van Kassa als bron. Lijkt me vrij irrelevant.[/quote]olaf79 schreef:crazyme schreef:Bron : http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... z/speel/1/
Omdat ?
Re: Dekbedovertrek
Omdat ?[/quote]crazyme schreef:7 jaar oud artikel van Kassa als bron. Lijkt me vrij irrelevant.olaf79 schreef:crazyme schreef:Bron : http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... z/speel/1/
Wet en regelgeving zowat iedere seconde veranderd.
Re: Dekbedovertrek
Onzin, een wet/regelgeving veranderd niet per seconde, maar moet aan andere eisen voldoen.olaf79 schreef:
Wet en regelgeving zowat iedere seconde veranderd.
Zo makkelijk als jij denkt is het niet.
Re: Dekbedovertrek
Dat overtrek kostte volgens TS 140 Euro.witte angora schreef:Maar die dekbedovertrekken zijn toch niet versleten? Er zitten een paar witte lijnen op, maar ze zijn toch nog prima bruikbaar?
Als er nou gaten in zouden zitten, ok, ja dan. Maar die zitten er dus niet in.
Voor zoveel geld, mag je toch wel verwachten dat het enige tijd mooi blijft.