Namens mijn schoonouders (die op hoge leeftijd zijn) schrijf ik dit bericht. Mijn schoonouders zijn naar de DSF winkel geweest ivm een klacht over het leer van hun drie zits bank. De toplaag van het leer laat los. Geen normale gebruiks schade van het leer maar de bovenste laag is eraf en veroorzaakt vlekken. Na heen en weer verwezen te zijn was de conclusie van DSF, de schade aan het leer komt door jullie zelf. Punt uit. Er komt geen leer deskundige om dit beoordelen, de meegebrachte foto's worden alleen bekeken en op basis daarvan concludeert DSF. Mijn schoonouders kunnen geen kant op, DSF is niet aangesloten bij de geschillen commissie, naar de winkel met de bank onder je arm is ook geen optie.
Voor DSF is het nu klaar maar voor mijn schoonouders niet. Ze zitten met een lelijke bank..is er echt niets meer aan te doen? In ieder geval een onafhankelijke deskundige het leer laten beoordelen, is dat niet mogelijk? De leer garantie, a 135,- euro, die mijn schoonouders hebben afgesloten sluit deze schade uit verklaard DSF.
We hopen op actie van DSF!
Hebben jullie forumleden tips?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] DSF neemt klacht niet in behandeling
Re: DSF neemt klacht niet in behandeling
Wat omvat die leergarantie?
Re: DSF neemt klacht niet in behandeling
Een foto kan meer duidelijkheid geven. Kunt u die plaatsen ?
Op welke plaats wordt het leer slecht ?
(Armleggers ?)
Bij een cbw erkende woonwinkel kun je naar een geschillencommissie stappen welke een deskundige het leer laat beoordelen. Dat is in dit geval mosterd na de maaltijd.
Op welke plaats wordt het leer slecht ?
(Armleggers ?)
Bij een cbw erkende woonwinkel kun je naar een geschillencommissie stappen welke een deskundige het leer laat beoordelen. Dat is in dit geval mosterd na de maaltijd.
-
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49
Re: DSF neemt klacht niet in behandeling
Las net bij Kassa dat bank 2 jaar en 4 maanden is en ook zijn daar foto's geplaatst. Ts zal ze hier dus ook nog wel plaatsen.
Re: DSF neemt klacht niet in behandeling
Dat lijkt slechts meer op een ongelukjes verzekering dan op een normale verzekering tegen kwaliteitsproblemen:
Reparatiekosten in het geval van een plotseling en onopzettelijk incident dat tot een vlek, scheur, gaatje, plekje, kras, splinter of brandplek, of schade aan het reclinermechanisme leidt.
Re: DSF neemt klacht niet in behandeling
Als die bank ouder is dan 2 jaar dan is het op zich redelijk simpel. Als ts, of diens schoonouders, van mening is dat deze bank non-conform is, dan is het aan ts om te bewijzen dat de bank non-conform is. Dat zou kunnen door een expert in te schakelen en een rapport op te laten stellen. Als die expert verklaart dat het hier gaat om een fabricagefout of andere non-conformiteit, kunt u de kosten voor de expert claimen bij DSF, tesamen met uw claim voor garantie. Als die expert verklaart dat de schade door gebruik komt, dan zijn de kosten voor de expert voor uw schoonouders en zult u zich er bij neer moeten leggen.
Re: DSF neemt klacht niet in behandeling
ja dit is de te belopen weg, expert inschakelen....