LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dubbel glas lek/ fabrikant failliet?

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Sjors81

Dubbel glas lek/ fabrikant failliet?

Ongelezen bericht door Sjors81 »

Kort geleden zijn we erachter gekomen dat ons achterraam lek is (dubbel glas). Nu hebben we kort geleden een offerte oplaten maken voor een nieuw raam. Degene die het kwam opmeten zei dat ik normaal gesproken nog wel garantie heb op het raam alleen doordat de fabrikant failliet is gegaan ik het wel kan vergeten.

Nu heb ik even op internet gezocht, maar de fabrikant bestaat nog steeds, het is een duits bedrijf (HERO). Volgens de glaszetter zou dit wel kunnen maar hebben ze gewoon een doorstart gemaakt en zijn alle garanties hierdoor verloren gegaan. Klopt dit verhaal? En moet je niet aankloppen bij degene die het heeft geplaats en geleverd en niet de fabrikant?

De ramen zijn uit 2002, alleen hebben wij het niet zelf laten plaatsen omdat we het huis in 2007 hebben gekocht.

graag jullie reactie.

alfatrion

Re: Dubbel glas lek/ fabrikant failliet?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je kunt inderdaad het beste aankloppen bij de gene die de ramen heeft verkocht. Als het raam bij de aflevering destijds niet aan de overeenkomst bevat dan heb je recht op kosteloos herstel of vervanging. Maar dit moet je wel kunnen bewijzen. Het voordeel van garantie is nu juist dat de bewijslast omgekeerd wordt. Ik vermoed dat de garantie inderdaad is vervallen. Je zou het beste even kunnen bellen met de consuwijzer. Dit is het officele loket van de overheid.

Gesloten