Fonteyn geeft gebruiker de schuld

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Suikerbol

Fonteyn geeft gebruiker de schuld

Ongelezen bericht door Suikerbol »

Vorig jaar Juli een jacuzzi gekocht met een aanschafprijs van 7000 euro. Tijdens de eerste schoonmaak hebben wij geconstateerd dat er een verkleuring zat bij het lig gedeelte van de jacuzzi. Hiervan hebben wij foto's gemaakt en dit gemeld bij Fonteyn. Na enig heen en weer mailen (zij wilden nog meer foto's) kwamen zij tot volgende conclusie: er zou een chloortablet (aangeschaft bij Fonteyn) uit de drijver (aangeschaft bij Fonteyn) zijn gevallen en dat zou de vlekken hebben veroorzaakt.
Wij weten 100% zeker dat er geen tablet uit de drijver is gevallen of dat wij er 1 in het water hebben laten vallen.
Daarbij komt ook nog dat de vlekken aan de wand zitten en niet op de bodem.
Ze leggen hier wel heel gemakkelijk de schuld bij de gebruiker neer. Op mijn vraag om reparatie of coulance is mij duidelijk (via de mail) vermeld dat zij er niets meer aan doen.
Zijn er nog consumenten die dezelfde (slechte) ervaringen hebben met FONTEYN uit Uddel?

Moneyman

Re: Fonteyn geeft gebruiker de schuld

Ongelezen bericht door Moneyman »

Suikerbol schreef:
20 mar 2026 09:55
Zijn er nog consumenten die dezelfde (slechte) ervaringen hebben met FONTEYN uit Uddel?
Als je "fonteyn" intypt in de zoekbalk hierboven, gaat er een wereld voor je open: topics genoeg over Fonteyn.

Voor wat betreft die tablet: gaat die niet drijven als je er één uit je handen zou hebben laten vallen? In mijn herinneringen (ding is al jaren weg) bleef zo'n tablet soms drijven. En dan kan het prima zijn zoals Fonteyn inschat.

Het ding is nog geen jaar oud, dus de bewijslast ligt wel bij Fonteyn.

Suikerbol

Re: Fonteyn geeft gebruiker de schuld

Ongelezen bericht door Suikerbol »

Moneyman, dank voor je reactie.
De tabletten zijn redelijk groot en de schade zit bij de onderrug.
Daarbij is het water vrijwel constant in beweging dus de tablet zal nooit op dezelfde plek blijven.
Fonteyn geeft aan dat er een firma is die deze schade repareert. Het zou hun sieren dat zij die firma opdracht geven.
Het is inderdaad nog ruim binnen de garantie termijn.

Plaats reactie