LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] G-Star jeans kwaliteit teruggelopen ??

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.

Vind jij ook dat de kwaliteit van G-Star is teruggelopen ?

Ja
17
81%
Nee
4
19%
 
Totaal aantal stemmen: 21

nvana
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 apr 2008 22:22

G-Star jeans kwaliteit teruggelopen ??

Ongelezen bericht door nvana »

Naar mijn idee is de kwaliteit van de bekende G-Star jeans ernstig teruggelopen de afgelopen jaren. Vandaar mijn vraag.

Ik draag regelmatig de G-Star Elwoods uit Italie en die zijn van prima kwaliteit naar mijn idee, gaan een jaar of 5! mee, dus super.

Maar de G-Star Core en Radar crash 3301 broeken uit India zijn na een keer of 10 wassen al versleten en vallen de gaten er al in. Gezien de broeken net 1 jaar oud zijn wil de winkelier RamBam uit Eindhoven voor mij niets doen en van G-Star Nederland krijg ik wel emails terug over de goede kwaliteit e.d., maar willen niets doen voor klanten met problemen.

Dus mijn vraag is zijn er meer mensen die dit probleem hebben ondervonden met de recente G-Star jeans ?

freddwilma
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 dec 2008 12:14

Re: G-Star jeans kwaliteit teruggelopen ??

Ongelezen bericht door freddwilma »

de kwaliteit is zeer slecht, dec. 2007 broek gekocht, 5 maanden later was de broek al versleten, vooral bij het zitvlak.
men at work Oosterhout heeft besloten dat ik een nieuwe broek mocht uitzoeken, nu 5 maanden later weer hetzelfde. G-star neemt hem niet terug, gelukkig mag ik van die zelfde winkel weer iets uitzoeken.
dus warme douche Men at work oosterhout, maar zeer koude douche G-star.

nvana
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 apr 2008 22:22

Re: G-Star jeans kwaliteit teruggelopen ??

Ongelezen bericht door nvana »

Klopt. Inmiddels zijn alle 4 de G-Star 3301 Core en Radar (wel toepasselijk voor TrosRadar) broeken bij mij versleten en in de Kliko beland. Na ongeveer 1 jaar dragen / 10x wassen zijn de broeken versleten en vallen de gaten erin.

Naar mijn idee is de kwaliteit van G-Star niet beter dan die van de Zeeman !

Heb hier inderdaad ook GStar Nederland op aangesproken maar die wil niets voor zijn klanten doen. Het woord service kent men niet eens volgens mij.

Ook de winkel RamBam in Eindhoven doet in dit geval niets voor de klant. Maar primair vind ik het probleem wat G-Star zou moeten oplossen. Zij hebben immers de belabberde kwaliteit geleverd.

HanyS
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 jan 2009 14:35

Re: G-Star jeans kwaliteit teruggelopen ??

Ongelezen bericht door HanyS »

Mijn verhaal.

11-02-2008 heb ik bij Men at Work te Nijmegen een G-Star, Travis broek gekocht ter waarde van 119,95

18-01-2009 ben ik terug gegaan naar de Men at Work te Amsterdam. Mijn broek heeft een scheur aan de achterkant, deze scheur is uit zichzelf ontstaan (slijtage)
De scheur vertoont duidelijk dat de draden van de spijkerbroek los zijn geraakt, deze scheur is niet ontstaan door een scherp voorwerp.



Volgens 2 verkopers van Men at Work werd er beaamd dat deze serie “Travis” broeken van G-Star bekend staan om hun snelle slijtage en slechte kwaliteit, volgens de verkopers zijn er veel klanten terug gekomen met klachten.

De storemanager genaamd heb ik hierover kunnen spreken.
Zijn reden was direct al dat ik geen garantie heb, omdat volgens hem deze broek al bijna 3 seizoenen oud is. Hij zei in zijn woorden: “ Hier kan ik niets mee. “
Ik gaf hem aan dat ik als consument recht heb op minimaal 1 jaar garantie.
Vandaag in een telefonische gesprek met de storemanager wilde hij mij alleen een tegemoetkoming van 15% op een nieuwe broek bieden.

Deze G-Star broek koste mij 119.95 euro en deze broek valt nog net binnen 1 jaar garantie!

Als je op deze website kijkt, zie je dat er meer mensen zijn met hetzelfde probleem. Maar helaas is er nog geen " groep vorming" om dit probleem echt in het daglicht te zetten..

Misschien moet ik een "G-star slechte kwaliteit" hyves opzetten?

Hany

nvana
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 apr 2008 22:22

Re: G-Star jeans kwaliteit teruggelopen ??

Ongelezen bericht door nvana »

Hallo HanyS,

Zover ik kan zien zijn onze verhalen niet op zichzelf staand. Ik heb zelf inmiddels al 4 G-Star broeken weggooid die allen op hetzelfde punt zijn gaan scheuren.

Zowel de winkel RamBam als G-Star Nederland willen niets voor de consument doen die broeken van 100+ Euro na ongeveer 1 jaar weg kan gooien ivm de slechte kwaliteit katoen.

Vandaar dat ik op diverse forums heb nagevraagd of meer mensen hier slechte ervaringen mee hebben gezien het naar mijn idee met de kwaliteit van G-Star drastisch is teruggelopen sinds de productie niet meer in Italie (oudere Elwoods) plaatsvindt, maar helaas in India met kinder arbeid.

Het lijkt mij een goed idee om er een Hyves voor te zetten gezien daar het bereik veel groter is dan via Radar. Mail me de Hyve naam zodra ie er is, dan meld ik me aan.

HanyS
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 jan 2009 14:35

Re: G-Star jeans kwaliteit teruggelopen ??

Ongelezen bericht door HanyS »

nvana, kijk eens voor de gein op :

http://forum.fok.nl/topic/1142458/2/25

ps, negeer de mensen die blijkbaar geen verstand hebben van consumentenrechten etc.

die vinden het blijkbaar gewoon leuk om negatieve reacties te geven met onzinnige meningen.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: G-Star jeans kwaliteit teruggelopen ??

Ongelezen bericht door gravedigger »

@HanyS
Nee, JIJ hebt verstand van consumentenrecht. Zou je het wetsartikel uit het BW willen plaatsen waar jouw stelling op gebaseerd is?? Je zult tevergeefs zoeken, omdat de wettelijke minimumgarantie 6 maanden is!!

HanyS
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 jan 2009 14:35

Re: G-Star jeans kwaliteit teruggelopen ??

Ongelezen bericht door HanyS »

heb jij dat gebaseerd op de nederlandse wetgeving?

Heb je de europese wetgeving ook nog doorgelezen dan?

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: G-Star jeans kwaliteit teruggelopen ??

Ongelezen bericht door gravedigger »

Zeker. En de periode van 2 jaar is niet overgenomen diir Nederland, omdat de wettelijke condities beter waren. Dus geldt hier nog steeds het Nederlandse recht.

HanyS
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 jan 2009 14:35

Re: G-Star jeans kwaliteit teruggelopen ??

Ongelezen bericht door HanyS »

Okay de nederlandse wetgeving is idd de baas.
Nu moet ik wel toegeven.

1 ding nog..
Er blijken een heleboel mensen met hetzelfde probleem te zitten met die serie broeken van G-Star (Travis Serie)

Als alle broeken van deze serie al binnen een jaar stuk gaan, dan is er toch iets mis met de kwaliteit..

Een bedrijf die producten verkopen waarvan ze weten dat het niet deugdelijk is mag toch niet!

Misschien als meerdere mensen hierover posten kunnen we er wat aan doen?

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: G-Star jeans kwaliteit teruggelopen ??

Ongelezen bericht door gravedigger »

Ik ben het absoluut met je eens dat zoiets niet kan. G-Star zou alleen al uit commercieële overwegingen op jullie klachten in moeten gaan. Deze reclame doet ze zeker geen goed. De vraag is ook nog of ze opzettelijk deze slechte broeken in de markt hebben gezet. Lijkt me moeilijk te bewijzen.

alfatrion
Berichten: 22052
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: G-Star jeans kwaliteit teruggelopen ??

Ongelezen bericht door alfatrion »

De wettelijke garantie is de periode dat de verkoper aansprakelijk is in dat geval dat de koper kan aantonen dat het product niet beantwoord aan dat gene wat hij er van mocht verwachten. Echter ontdekt de consument een gebrek binnen de eerste zes maanden na afleveren dan is het aan de verkoper om aan te tonen dat het product wel beantwoorde aan dat gene wat de consument er van mocht verwachten. Dit komt rechtstreeks uit de Europese richtlijn. In de richtlijn wordt ook een verjaringstermijn genoemd die door Nederland niet is overgenomen.

Handelsgarantie is weer iets anders. Een verkoper die dit aanbied moet iets extra's boven op zijn wettelijke verplichten doen. Een fabrikant kan er in volstaan door zich zelf aansprakelijk te maken, maar een winkelier moet de bewijslast overnemen, eventueel onder bepaalde voorwaarden.

Zowel de richtlijn als de Nederlandse wetgever maken geen uitzonderingen voor levensmiddelen. Toch heb je op een banaan echt geen zes maanden 'garantie', vanwege de aard van het product.

De Europese richtlijn verplicht de Nederlandse wetgever om een bepaald resultaat te halen. Het bovenstaande voldoet hieraan. Maar als dat niet het geval zou zijn dan moet de Nederlandse wetgeving zo worden uitgelegd worden dat dit toch het geval zal zijn. Alleen als de Nederlandse wetgeving echt botst met de richtlijn geld enkel wat voor Nederlands recht geld.

Ik zou zeggen dat onder Nederlands recht de wettelijke garantie een broek wel minstens twee jaar is. Dat de klachten breder gedragen worden maakt het erg aannemelijk dat er iets mis is met het product. De bewijslast lijkt mij dus te doen.
De vraag is ook nog of ze opzettelijk deze slechte broeken in de markt hebben gezet. Lijkt me moeilijk te bewijzen.
Opzet is meer van belang in het strafrecht dan civiele recht.

HanyS
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 jan 2009 14:35

Re: G-Star jeans kwaliteit teruggelopen ??

Ongelezen bericht door HanyS »

Nou goed nieuws,

na een telefonisch gesprek en een mail met mijn klacht is er toch nog door het hoofdkantoor van Men @ Work besloten om mij tegemoet te komen met een nieuwe broek.

A.S. Woensdag mag ik dus langskomen om een andere broek uit te kiezen.

Ik ben zeer blij met deze oplossing, alhoewel ik nog wel erg mijn twijfels heb omtrent de slechte kwaliteit van G-Star (travis serie) broeken..

Komen ze mij tegemoet of proberen ze hiermee min of meer mij stil te krijgen omdat er sprake is van een opzet van het verkopen van slechte kwaliteit broeken? (G-Star & Men at Work)

alfatrion
Berichten: 22052
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: G-Star jeans kwaliteit teruggelopen ??

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ze hebben slechte kwaliteit broeken verkocht en nemen nu hun verantwoordelijkheid. Dat ik hier spraken zou zijn van opzet zou ik niet gaan rond bazuinen. Ik zou het aanbod gewoon accepteren en tevreden zijn.

HanyS
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 jan 2009 14:35

Re: G-Star jeans kwaliteit teruggelopen ??

Ongelezen bericht door HanyS »

Ja ik neem het aanbod natuurlijk aan, maar volgens mij zijn er meer gedupeerden van dit probleem.

Denk aan het probleem van DELL (programma Kassa)

Veel mensen hadden een probleem, en nadat bekend was geworden dat DELL ervan afwist is er een echte zaak van gemaakt. Ik krijg bij dit onderwerp ongeveer hetzelfde gevoel..

Anyways, Ik ben tevreden dat ze me tenminste tegemoet komen. Als andere mensen een probleem meemaken en die worden ook goed geholpen, dan is er geen reden om hier verder over te praten toch!

Naatje05
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2009 21:04

Re: G-Star jeans kwaliteit teruggelopen ??

Ongelezen bericht door Naatje05 »

Nou ik blijk dus niet de enige te zijn..

Ik heb in januari dit jaar een g-star 3301 broek gekocht (€ 130,00 ) en we zijn ongeveer 2,5 maand verder en de gaten zitten erin.. Eerst trok ik zo een lipje waar je riem doorheen moet kapot maar gelijk ook echt een gat erin en is naast de zakken op de achterkant is de stof gewoon gescheurd en op de naad bij 't zitvlak is de stof ook gewoon aan het scheuren ik vind het echt niet normaal en normaal gooi ik al mijn spijkerbroeken gewoon in de droger maar deze niet en die andere gaan al minimaal 3 jaar mee..

Heb net een mail gestuurd naar de winkel waar ie vandaan komt dus ben benieuwd hoe ze zullen reageren, maar aan jullie reacties te lezen kunnen ze dus nog wel eens moeilijk gaan doen.

Volgens mij kan je nog beter een broek op de markt kopen ofzo voor 15 euro dan vind ik 't nog niet zo'n probleem als ie na een paar maanden kapot is, maar dit is echt te schandalig voor woorden. :evil:

ed1508
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 feb 2008 11:35

Re: G-Star jeans kwaliteit teruggelopen ??

Ongelezen bericht door ed1508 »

Ik heb vorig jaar 3 broeken terug gestuurd naar Gstar. De broeken waren alle 3 binnen 4 maanden versleten. Gaten in het kruis en lusjes die uitgescheurd waren. De broeken kreeg ik terug met een hele vriendelijke brief dat ik voor de garantie bij mijn winkelier moest zijn. Deze kon echter niets voor mij doen omdat ik geen kassabonnen meer had.

In december wilde ik weer een nieuwe broek kopen en gaf bij de winkel aan dat ik geen Gstar broek meer wilde vanwege de slechte kwaliteit. Hij vertelde mij dat Gstar problemen had gehad met de kwaliteit van sommige spijkerbroeken maar dat dat nu verholpen is. Ik heb toen toch een nieuwe Gstar gekocht. Vorige maand zat er echter weer een slijtplek (gat) in de broek en heb ik hem teruggebracht naar de winkel. Ze hebben hem opgestuurd en ik moet even afwachten wat de reactie zal zijn. Wat de verkoopster wel aangaf is dat je Gstar-broeken niet te vaak moet wassen. Als je ze een paar dagen gedragen hebt moet je ze gewoon luchten...... Ik heb diverse broeken van allerlei merken die ik bijna allemaal even vaak was. Zelfs de allergoedkoopste broeken gaan jaren mee.

CleoLeo
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2009 21:18

Re: G-Star jeans kwaliteit teruggelopen ??

Ongelezen bericht door CleoLeo »

Vandaag een G Star Travis radar etc. teruggebracht nadat na vijf weken een gat ontstond bij de kontzak. De stof was zeer dun geworden. Nadere studie van de kledingkast: vier G Star broeken van de afgelopen drie/vier jaar met slijtage. Maar vijf weken spant de kroon.
Teruggebracht naar de Gstar Flagshipstore in Groningen en gelijk een nieuwe gekregen. Ja, te dunne stof was de reactie van de medewerker.
Het is overduidelijk dat de kwaliteit van de stof echt zeer slecht is. Ik heb nog Gstar broeken van een jaar of acht geleden die nog geen slijtplekje vertonen.

daan912
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 aug 2010 10:53

Re: G-Star jeans kwaliteit teruggelopen ??

Ongelezen bericht door daan912 »

Ook ik heb de laatste jaren veel pech gehad met die g-star broeken, had meestal 3301 radar straight. Vorig jaar zomer kwam ik tot de conclusie dat ik 8 g-stars had versleten in nog géén jaar tijd. Ik vind het schandalig dat je zo'n broek amper 10x kan dragen/wassen en dat de gaten in de 'kruis' vallen gewoon door slijtage. Ik heb er nu nog vier van en gebruik ze nu als klusbroeken. Ging er vorig najaar mee terug naar o.a. Leads, liet het zien enzo. Uiteindelijk, enkele dagen later was de conclusie dat sommige van oudere collecties waren, ik had natuurlijk ook geen bonnen meer en dus nul op m'n rekest kreeg. Dan denk ik, je bent dan met 8 broeken zomaar 800 euri verder (incl. sommige g-stars afgeprijsd) maar hun geld absoluut niet waard geweest. Als consument sta je dan met de rug tegen de muur, je kunt nergens op verhalen...
Laatst gewijzigd door daan912 op 11 aug 2010 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.

daan912
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 aug 2010 10:53

Re: G-Star jeans kwaliteit teruggelopen ??

Ongelezen bericht door daan912 »

hoe voeg ik foto's in (geeft steeds aan fotobestand te groot)
Laatst gewijzigd door daan912 op 11 aug 2010 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten