Vindt ik helemaal zo'n gek idee nog niet. Of helemaal afschaffen, dan scheelt het toch al gauw zo'n 20%. Serieus!Wat dacht u van het btw tarief op reparaties te verlagen
Probleem is alleen dat veel winkeliers zich die 20% toch wel toeëigenen. Een jaar of wat geleden ging het BTW-tarief voor kappers omlaag. Dan zou je verwachten dat de tarieven bij de kappers ook naar beneden ging, en soms gebeurde dat ook.
Echter, (ik woonde toen nog in Zwolle) aan de overkant zat een kapper die eerst ongeveer 24 euro voor een knipbeurt vroeg, en daarna vanwege de BTW-verlaging kon hij zijn prijs verlagen naar iets van 26 euro. Het stond echt op zijn uithangbord!!!!
Heb me overigens slechts één keer daar laten knippen omdat mijn eigen kapster geen tijd had, hij was dermate negatief over de oorspronkelijke bevolking van de wijk waar ik toen woonde (volksbuurt) dat ik daar geen zin meer in had. Daarna ben ik weer terug gegaan naar mijn oude kapster. Die vlotter, gezelliger, sneller en goedkoper was.
Maar dat is dus wat ik vrees met een verlaging van het BTW-tarief op reparaties. Aangezien de consument nauwelijks enig idee heeft wat de huidige uurtarieven van reparaties zijn, zullen lang niet alle ondernemers geneigd zijn het BTW-voordeel aan de klant te geven.
Helaas.
Maar het is op zich wel een zinnig idee.