Je weet dat ik hier iets anders over denk. Je overtuigt me echt niet door eindeloos je standpunt tegen mij te herhalen. Als je mij wilt overtuigen moet je het onderbouwen.
En jij overtuigd BBCS en mij niet door eindeloos jouw standpunt tegen hem te herhalen zonder enige onderbouwing...
Ik denk dat ik maar ga emigreren, zag net een documentaire over Berlijn, lijkt me een wereldstad om te wonen, zonder het kleinzielige gezeik over onbenulligheden en elkaar het licht in de ogen niet gunnen wat zo kenmerkend is voor Nederland. Waarbij men alles uit de kast haalt om een ander een paar dubbeltjes afhandig te maken. We menen hier dat Wij alle rechten hebben, en de ander alleen maar de plichten. Wij mogen een grote bek hebben naar anderen, de ander mag alleen maar beleefd ja en amen zeggen en onze kloten likken. Wij hebben recht op alles, de ander zoekt het maar uit. Hebben hebben hebben, maar steeds over de rug van een ander. Hoe zeggen ze het in het buitenland over Nederlanders? Kijken kijken niet kopen.
Klagen, zeuren, klagen, zeuren. Als het mooi weer is is het te warm, als het regent is het te nat, als het winter is, is het te koud. Als de krokussen bloeien wordt er geklaagd dat de blaadjes van de bomen nog niet uit zijn gekomen, en als het blad aan de bomen zit wordt er geklaagd over de uitgebloeide krokussen.
Kijk toch eens naar de positieve dingen stelletje idioten! We hebben het nog nooit zo goed gehad, en er is nog nooit zoveel geklaagd als in de huidige tijd. Vroeger waren mensen dolgelukkig als ze vis op brood hadden. Ik hoor het een vriendin van mijn oma nóg steeds de hele dag roepen: vanavond heb ik vis, ik ga vanavond een vissie eten, o o wat heb ik vanavond een lekker vissie. En dan had je haar dat vissie op moeten zien eten. De gelukzaligheid straalde er af, ze voelde zich op dat moment de rijkste vrouw van de wereld. Met een stuk vis! Dat was nog begin jaren 70. Dat mens was niks gewend, behalve armoede.
Moet je eens kijken wat we nu allemaal hebben. Ga eens naar het voormalige Oostblok, om wat te noemen, kijk hoe de mensen dáár leven. Of Afrika. En ga je doodschamen over je eigen egoïstische hebben hebben hebben en klaag zei k klaag zei k mentaliteit.
Sorry hoor, maar ik word kotsmisselijk van mijn eigen landgenoten.