Ik heb half augustus 2006 een Asus A6t laptop gekocht bij een online shop. Binnen een maand had ik al problemen met lichte strepen door mijn scherm en was het toetsenbord al versleten (de meeste toetsen gingen glimmen) ook had ik een soort knasserende toon uit de speakers.
Contact opgenomen met de online shop, en werd verteld dat de garantie rechtstreeks vias Asus liep. Dus contact opgenomen met Asus, waar mij verteld werd dat de reparatie 5 tot 10 werkdagen duurt. Omdat ik een opleiding informatica studeer op het hbo was het voor mij niet mogelijk om hem zolang te missen.
Voor de kerstvakantie op 19 december heb ik hem laten ophalen door Asus voor reparatie. Met een uitgebreide klachtenomschrijving over scherm, toetsenbord en speakers.
Op 2 janauri 2007 werd mijn laptop weer thuisbezorgd met een brief erbij met mijn klachtenomschrijving erop. Er was verder niks aan gebeurd. Na het bellen met Asus waar de medewerker ook niks wist werd verteld dat er een nieuwe RMA aangemaakt moest worden en de laptop de volgende dag dan opgehaald zou worden. De laptop zou als een spoedreparatie aangemeld worden en rond de 5 werkdagen terug zijn. Ook zou de laptop door een 2de persoon worden nagekeken ene Ramon.. En inderdaad de volgende dag werd mijn laptop netjes door TNT opgehaald.
Na 5 werkdagen nog niks... gebeld met Asus en werd mij verteld dat het moederbord, speakers, tft scherm en kabel naar het tft scherm vervangen moesten worden. Alles was al vervangen behalve de speakers want dat waren speciale en die stonden nog in bestelling.. Na een aantal dagen weer gebeld toen was ineens nog niks vervangen en werd mij verteld dat alles in bestelling stond.. naja om een lang verhaal kort te maken stond ineens op 24 janauri TNT voor de deur met mijn laptop (zonder aankondiging). Volgens de brief waren het toetsenbord, moederbord, tft scherm en een kabel naar het tft scherm vervangen. (de speakers die ongeveerd 1,5 in bestelling hebben gestaan stonden niet vermeld) of dat moet missing part E210 voorstellen die op de brief vermeld staat.
Maargoed ik pak mijn laptop uit.... toetsenbord was nog even versleten als eerst en het scherm was te zien dat die niet nieuw was. Toen donderdag mee naar school genomen en mee gewerkt, binnen de kortste keren kreeg ik weer strepen door mijn scherm en werden de kleuren weer dof grijs/vaal. Die vrijdag contact opgenomen met Asus, kon de mederwerker weer niks vinden wat ermee gebeurd was... en kwam met de 'geweldige' oplossing om hem weer te laten ophalen.
Ik was ondertussen al kwaad geworden en de man vond het onredelijk van me dat ik hem niet wilde laten ophalen..
maargoed uiteindelijk zat er niks anders op en er werd mij beloofd dat hij maandag opgehaald zou worden en aangemeld zou worden als spoedreparatie en die vrijdag weer thuisbezorgd zou worden met een aantal upgrades als compensatie.
Maandag 29 januari werd ik gebeld door tnt en idd zelfde dag nog opgehaald. Die dag ook een brief naar Asus gestuurd met mijn verhaal en de beloftes van de medewerker. En vermeld dat ik hem uiterlijk vrijdag 2 februari terug wil hebben zoals beloofd was. Ook heb ik gevraagd om de gemaakte kosten voor het huren van een laptop op school wat ondertussen al meer dan 70 euro is.
Donderdag 1 februari gebeld oftie al klaar was, maar er stond een tft scherm in bestelling en de man kon mij vertellen dat hij ergens die nog wel een aantal werkdagen zou staan. Maandag 5 februari wisten ze me weer erg weinig te vertellen alleen dat ze ermee bezig waren...
Vandaag 9 februari gebeld kreeg ik volgens mij iemand van de TD aan de lijn, hij had mijn laptop er meteen bijgepakt toen ik RMA nummer noemde... volgens hem was het toetsenbord vervangen en was hij klaar.(!)
Ik gevraagd hoe het met het geluid zat, zegtie dat klinkt goed en toen lied hij muziek op de laptop horen en vroeg of ik knarsende tonen hoorde
Ik had gezegt dat ik het helemaal gehad had met de slechte service van hun en dat ze de klant laten opdraaien voor de fouten die hun maken. Hij zij niks en ontkende dat er fouten waren gemaakt bij de reparaties..
Ondertussen heb ik gister contact gehad met de consumentenbond die hebben mij verteld dat ik een brief moest sturen naar de verkoper met de eis dat ik mijn laptop volgende week vrijdag (de 16de) terug wil en dat ik onders het koopcontract onbind en mijn geld terug wil.
Deze brief heb ik vandaag op de bus gedaan en hoop dus ook dat ik wel een reactie van hun krijg integenstelling tot Asus die niet reageerd.
Zo dat was wel een erg lang verhaal
Iemand nog tips?? of zelf ervaringen met garantie van Asus?
Groet Nico