| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] garantie Kia Carnival
-
s.j de haan
garantie Kia Carnival
Mijn nieuwe Kia Carnival laat mij na 5 maande staan met een kapotte brandstofpomp eerst zegt de dealer dit is een veel voorkomend probleem bij deze kia dus garantie ,na de reparatie zegt Kia u heeft vervuilde diesel getankt, dus geen garantie u moet betalen en nu slepen ze mij voor de rechtbank Kia wil zijn geld.Lekkere jongens daar. Sake de Haan[/b]
Re: garantie Kia Carnival
Een defect valt alleen onder garantie indien het niet door de gebruiker is veroorzaakt. De bewijslast licht wel bij Kia. Mocht de rechter vinden dat het defect aan u te verwijten valt dan kunt u wellicht nog aanvoeren dat Kia eerst met u had moeten overleggen en dus niet dit bedrag hoeft te betalen.
Re: garantie Kia Carnival
Er is hier sprake van een defect dat zich voordoet binnen 6 maanden na aankoop van de auto. Dit betekent dat vermoed wordt dat het gebrek aan de auto al aanwezig was ten tijde van de aankoop van de auto. Het is in dat geval aan Kia om aan te tonen dat u vervuilde diesel heeft getankt. Kan Kia dit niet, dan komen de kosten voor rekening van Kia.,na de reparatie zegt Kia u heeft vervuilde diesel getankt, dus geen garantie u moet betalen en nu slepen ze mij voor de rechtbank Kia wil zijn geld