Nu even geen juridisch gel u l!In andere topics wordt door ikbenik geschreven dat het voor de winkelier ophoudt zodra er geen onderdelen meer leverbaar zijn en het product dus niet meer gerepareerd kan worden. Ook onzin dus, want het consumentenrecht is daarin heel duidelijk.
Maar hoe wil jij dan het product repareren als er géén onderdelen beschikbaar zijn?
En nu wel een technisch onderlegd betoog zonder juridisch gepraat!
Want als er géén onderdelen beschikbaar zijn, dan kan ik als winkelier zijnde het product NIET repareren!
Nu kan ik dan wel juridisch verplicht worden, maar door die verplichting krijg ik géén onderdelen.
Dus wel praktisch blijven!
Nogmaals:
Als er géén onderdelen zijn, kan ik het product niet repareren.
Nog een ander probleem:
Er kan op de markt een tekort aan onderdelen ontstaan.
Dan zitten op de onderdelen een levertijd van 2 weken tot 16 weken of nog langer.
Nu kun je wel het mes bij de winkelier op de keel zetten en hem dwingen om het product in 6 weken te repareren, maar als de onderdelen pas na 16 weken leverbaar zijn, gaat dat nogal moeilijk.
Je kunt dan het product terugkrijgen, maar dan ongerepareerd.
Echter, mocht dit gebeuren, dan wordt er altijd naar een tijdelijke oplossing gezocht, zodat de klant toch door kan werken.
Een leentoestel zou een goede oplossing zijn.
In de wet staat omschreven dat de overlast tot het minimum beperkt moet worden, dus dat is geen probleem.