LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] garantie op CV ketel alleen bij reparatie door installateur?

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
flep

garantie op CV ketel alleen bij reparatie door installateur?

Ongelezen bericht door flep »

De CV ketel is in opdracht van de vorige huiseigenaar geplaatst door firma A.

Vaillant geeft twee jaar garantie. Firma B heeft een defecte printplaat vervangen binnen de garantie periode en is volgens Vaillant niet verplicht de garantie te verzorgen. Volgens Vaillant is garantie alleen geregeld via de originele installateur. In de garantie bepalingen kan ik over deze beperking niets terug vinden. Mijns inziens is garantie een consumentenrecht wat vanuit de fabrikant geregeld wordt, niet door de installateur/reperateur. Zowel firma A als firma B zijn beide erkend CV installateur/monteur.

Als ik een radio koop en die gaat binnen de garantie kapot kan ik daarmee naar elke winkel die dat merk voert terug.

Gaarne de bevestiging of deze stelling ook op CV ketels van toepassing is. Ik ben voornemens van de rekening van firma B alleen het arbeidsloon gedeelte te betalen.

bijvoorbaat dank!

Jonjo

Re: garantie op CV ketel alleen bij reparatie door installateur?

Ongelezen bericht door Jonjo »

De stelling met de radio is foutief!!!!!! Je zult terug moeten voor de garantie naar de zaak waar je deze gekocht hebt en niet anders. Dus ook met de CV ketel is dit het geval.

Gesloten