LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Garantie spaarlampen van Philips
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 05 aug 2012 13:17
Garantie spaarlampen van Philips
In mei een spaarlamp van Philips gekocht, met op de verpakking een garantie van 10.000 branduren. Na 3 dagen ging de lamp reeds kapot. Na enige moeite op de site van Philips een klacht kunnen indienen en aanspraak gemaakt op een nieuwe lamp. Philips heeft inmiddels toegezegd dat de lamp vervangen wordt, maar heeft volgens hun eigen woorden "geen lamp meer op voorraad". Dat duurt inmiddels ruim 2 maanden en ik krijg nog steeds hetzelfde antwoord van Philips.
Is het al iemand gelukt om gebruik te maken van de vermelde garantie eneen nieuwe lamp te krijgen?
Is het al iemand gelukt om gebruik te maken van de vermelde garantie eneen nieuwe lamp te krijgen?
Re: Garantie spaarlampen van Philips
waarom bent u niet met de lamp terug gegaan naar de winkel? Daar moet u namelijk garantie claimen.
-
- Berichten: 6897
- Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
- Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)
Re: Garantie spaarlampen van Philips
ga met de mail en de kapotte lamp en bon terug naar de winkel...daar hebben ze ze wel op voorraad.
de oude kunnen zei claimen bij phillips...(lijkt mij)
geen lamp op voorraad...
de oude kunnen zei claimen bij phillips...(lijkt mij)
geen lamp op voorraad...
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 05 aug 2012 13:17
Re: Garantie spaarlampen van Philips
superklaver schreef:waarom bent u niet met de lamp terug gegaan naar de winkel? Daar moet u namelijk garantie claimen.
De groothandel waar ik deze lamp heb gekocht, kom ik niet vaak. Op het doosje staat 10 jaar garantie, of 10.000 uur, en vervolgens de verwijzing naar www. philips.com. Daarom direct Philips ingeschakeld. Ik had natuurlijk niet verwacht dat ze geen lampen meer hebben...
Een tweede reden om Philips aan te spreken, is mijn ervaring dat er wel erg gemakkelijk een lange garantie geroepen wordt. Als ze nooit aangesproken worden, worden we als consument steeds meer voor de gek gehouden.
Re: Garantie spaarlampen van Philips
ik verbaas mij wat over die 10 jaar garantieSim Roermond schreef:superklaver schreef:waarom bent u niet met de lamp terug gegaan naar de winkel? Daar moet u namelijk garantie claimen.
De groothandel waar ik deze lamp heb gekocht, kom ik niet vaak. Op het doosje staat 10 jaar garantie, of 10.000 uur, en vervolgens de verwijzing naar www. philips.com. Daarom direct Philips ingeschakeld. Ik had natuurlijk niet verwacht dat ze geen lampen meer hebben...
Een tweede reden om Philips aan te spreken, is mijn ervaring dat er wel erg gemakkelijk een lange garantie geroepen wordt. Als ze nooit aangesproken worden, worden we als consument steeds meer voor de gek gehouden.
weet u zeker dat er geen kleine lettertjes bij staan als verwachte levensduur of garantie alleen op de ledjes?
Re: Garantie spaarlampen van Philips
Je eerste contact voor een garantieclaim is je leverancier, en ik neem aan dat je leverancier deze lamp echt wel zal claimen bij Philips.Een tweede reden om Philips aan te spreken, is mijn ervaring dat er wel erg gemakkelijk een lange garantie geroepen wordt. Als ze nooit aangesproken worden, worden we als consument steeds meer voor de gek gehouden.
Philips is geen detailhandel, er zal wel bedoeld worden dat de klantenservice niet even 1 lamp uit een pallet kan trekken.Ik had natuurlijk niet verwacht dat ze geen lampen meer hebben...
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 15 aug 2012 00:31
Re: Garantie spaarlampen van Philips
Die 10.000 uur branduren hebben betrekking op de halveringstijd van de lichtopbrengst. Dat wilt zeggen dat na 10.000 uur de lamp maar 50% licht geeft.Sim Roermond schreef:In mei een spaarlamp van Philips gekocht, met op de verpakking een garantie van 10.000 branduren.
Re: Garantie spaarlampen van Philips
Philips verkoopt de lampen ook via hun eigen webshop. Ze kunnen dus best even een lamp via de webshop laten bezorgen. Dit is een philips garantie, niet van de leverancier. Laat philips het maar oplossen.bprosman schreef:Je eerste contact voor een garantieclaim is je leverancier, en ik neem aan dat je leverancier deze lamp echt wel zal claimen bij Philips.Een tweede reden om Philips aan te spreken, is mijn ervaring dat er wel erg gemakkelijk een lange garantie geroepen wordt. Als ze nooit aangesproken worden, worden we als consument steeds meer voor de gek gehouden.
Philips is geen detailhandel, er zal wel bedoeld worden dat de klantenservice niet even 1 lamp uit een pallet kan trekken.Ik had natuurlijk niet verwacht dat ze geen lampen meer hebben...
Re: Garantie spaarlampen van Philips
Sinds wanneer is die wet aangepast ? Voor zover ik weet heeft de eigenaar van de lamp nog steeds een koopovereenkomst met die bewuste groothandel die dit voor hem op moet lossen. Of moeten consumenten nu ineens weer rechtstreeks bij de fabrikant claimen ?Philips verkoopt de lampen ook via hun eigen webshop. Ze kunnen dus best even een lamp via de webshop laten bezorgen. Dit is een philips garantie, niet van de leverancier. Laat philips het maar oplossen.
Re: Garantie spaarlampen van Philips
Die wet is nooit aangepast. Maar philips is de garantieverlener en philips is dus degene die dit afhandelt. Zij verwijzen ook zelf naar hun website voor de garantie.bprosman schreef:Sinds wanneer is die wet aangepast ? Voor zover ik weet heeft de eigenaar van de lamp nog steeds een koopovereenkomst met die bewuste groothandel die dit voor hem op moet lossen. Of moeten consumenten nu ineens weer rechtstreeks bij de fabrikant claimen ?Philips verkoopt de lampen ook via hun eigen webshop. Ze kunnen dus best even een lamp via de webshop laten bezorgen. Dit is een philips garantie, niet van de leverancier. Laat philips het maar oplossen.
Re: Garantie spaarlampen van Philips
Volgens mij is de handelaar waar TS zijn lamp gekocht heeft garantieverlener. Maar als ik jou goed begrijp en ik koop iets bij Mediamarkt, Dixons, Lampengroothandel moet ik garantieclaimes tegenwoordig rechtstreeks met de fabrikant afhandelen ?Die wet is nooit aangepast. Maar philips is de garantieverlener en philips is dus degene die dit afhandelt. Zij verwijzen ook zelf naar hun website voor de garantie.
Re: Garantie spaarlampen van Philips
Je leest niet goed, of je wilt het niet begrijpen. Dit is een specifieke fabrieksgarantie van philips. Philips geeft zelf op de verpakking aan dat je voor die specifieke brandurengarantie moet kijken op www.philips.com. Is dat nou zo moeilijk te accepteren?bprosman schreef:Volgens mij is de handelaar waar TS zijn lamp gekocht heeft garantieverlener. Maar als ik jou goed begrijp en ik koop iets bij Mediamarkt, Dixons, Lampengroothandel moet ik garantieclaimes tegenwoordig rechtstreeks met de fabrikant afhandelen ?Die wet is nooit aangepast. Maar philips is de garantieverlener en philips is dus degene die dit afhandelt. Zij verwijzen ook zelf naar hun website voor de garantie.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 15 aug 2012 00:31
Re: Garantie spaarlampen van Philips
Die garantie slaat op iets anders: klik.olaf79 schreef:Je leest niet goed, of je wilt het niet begrijpen. Dit is een specifieke fabrieksgarantie van philips. Philips geeft zelf op de verpakking aan dat je voor die specifieke brandurengarantie moet kijken op http://www.philips.com. Is dat nou zo moeilijk te accepteren?bprosman schreef:Volgens mij is de handelaar waar TS zijn lamp gekocht heeft garantieverlener. Maar als ik jou goed begrijp en ik koop iets bij Mediamarkt, Dixons, Lampengroothandel moet ik garantieclaimes tegenwoordig rechtstreeks met de fabrikant afhandelen ?Die wet is nooit aangepast. Maar philips is de garantieverlener en philips is dus degene die dit afhandelt. Zij verwijzen ook zelf naar hun website voor de garantie.