LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie verlopen Matras, en nu?

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
pienokio
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 sep 2010 15:21

Garantie verlopen Matras, en nu?

Ongelezen bericht door pienokio »

in 2008 hebben wij een matras gekocht bij Living Comfort Toen nog Energy+
We hebben er met veel plezier op geslapen, maar na 4 1/2 jaar krijgen we toch last van de rug.
Aangezien we allebij last hebben is ons vermoeden dan ook dat het aan het matras ligt.
Ik heb vervolgens de aankoopbon erbij gepakt en uiteraard is de garantie van 5 jaar net verlopen.

Ik heb vervolgens toch contact opgenomen met het bedrijf om te kijken of we er toch wat mee kunnen, want als je een goed matras koopt mag je er toch wel vanuit gaan dat je daar 10 jaar mee kan doen ( garantie of geen garantie...)

Maar 1e reactie van het bedrijf was: Ga maar op de grond slapen ( met het matras, dat wel ) en uiteindelijk komen ze met 10% korting op aanschaf van een nieuw bed...

In mijn ogen zitten we pas op de helft van de levensduur van het matras dus ben benieuwd of ik hier nog wat mee kan na de laatste email van het bedrijf...

Bij deze de mail wisseling


Van: Mij
Verzonden: woensdag 26 maart 2014 8:28
Aan: '[email protected]'
Onderwerp: Na jaren lekker slapen nu rugklachten

LS,

Sinds oktober 2008 zijn wij in het bezit van een Energy + Totalfit matras.
Vanaf het begin hebben wij hier erg lekker op geslapen. Maar helaas hebben we alle 2 de afgelopen maanden geleidelijk aan steeds vaker last van pijn in de onderrug en komen we niet meer uitgerust het bed uit.
Helaas is de garantie net verlopen maar wil nog niet geloven dat ik ons bed nu al af kan schrijven en had eigenlijk wel verwacht dat ik de komende 5 jaar nog wel op dit matras zou slapen.

Zou er wat met mijn matras aan de hand kunnen zijn? Want ik zou heel graag weer even lekker als voorheen willen slapen…

Alvast bedankt voor uw reactie.



Van: Klantenservice Energy+ [[email protected]]
Verzonden: vrijdag 28 maart 2014 15:47
Onderwerp: RE: Na jaren lekker slapen nu rugklachten
Geachte heer,

Uw email hebben wij in goede orde ontvangen, onze dank hiervoor.
U geeft aan dat u sinds een paar maanden last heeft gekregen van rugklachten.
Graag zouden wij van u willen weten of er aan het matras iets zichtbaar is.
U kunt hiervoor het beste de matrashoes van het matras af ritsen, hierdoor is de kern zichtbaar.

Mocht u nog verdere vragen hebben aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Lysanne Baudet
Klantenservice LivingComfort

Van: mij
Verzonden: maandag 14 april 2014 19:54
Aan: Klantenservice Energy+
Onderwerp: RE: Na jaren lekker slapen nu rugklachten

Bedankt voor de email.

sorry voor de late reactie.

Bij deze 2 foto's van het matras met de hoes er afgeritst. er zijn wat donkere plekken zichtbaar, en het lijkt er op dat de zijkanten wat minder stevig aanvoelt dan de rest van het matras.

Met vriendelijke groet,


Van: Klantenservice Energy+ [[email protected]]
Verzonden: woensdag 16 april 2014 10:27
To: Mij
Onderwerp: RE: Na jaren lekker slapen nu rugklachten
Geachte heer,

Uw email hebben wij in goede orde ontvangen, onze dank hiervoor.
Vriendelijk zouden wij u willen vragen om de andere hoes er ook af te halen.
Het is belangrijk dat het traagschuim bekekenen kan worden.

Mocht u nog verdere vragen hebben aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Lysanne Baudet
Klantenservice LivingComfort


Van: Mij
Verzonden: woensdag 16 april 2014 20:49
Aan: Klantenservice Energy+
Onderwerp: RE: Na jaren lekker slapen nu rugklachten

Bij deze de foto's van het matras met de 2 hoezen er vanaf.

Hoop dat de foto's goed te zien zijn.

Met vriendelijke groet,


From: Klantenservice Energy+ [mailto:[email protected]]
Sent: zondag 20 april 2014 11:59
To: Mij
Subject: RE: Na jaren lekker slapen nu rugklachten

Geachte heer,

Uw email met de foto’s hebben wij in goede orde ontvangen, onze dank hiervoor.
De foto’s zijn door de kwaliteitsafdeling bekeken en wij hebben het volgende advies gekregen.

Het versoepelen van de zijbalken van het matras is een normaal verschijnsel bij dit type matrassen.
Deze versoepeling treedt op door middel van gebruik.

Van elke productierun wordt een monster gearchiveerd. Het monster dat wij hebben bewaard van de productierun waar uw matraskern uit voorkomt hebben wij aan een controle onderworpen. Tijdens deze controle zijn geen afwijkingen geconstateerd. De toegepaste materialen voldoen aan onze kwaliteitsvoorwaarden. Tevens hebben wij vastgesteld dat wij tot op heden geen andere klachten hebben ontvangen over matraskernen uit de bedoelde productierun.

Hierbij zouden wij u willen aanraden om het matras tijdelijk op een andere bedbodem te leggen, dit kan ook voor een aantal nachten de grond zijn. Op deze manier kunt u goed bekijken of de bedbodem nog voldoet.

Mocht u nog verdere vragen hebben aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Lysanne Baudet
Klantenservice LivingComfort


Van: Mij
Verzonden: dinsdag 22 april 2014 14:14
Aan: 'Klantenservice Energy+'
Onderwerp: RE: Na jaren lekker slapen nu rugklachten

Geachte mevrouw Baudet,

Bedankt voor de onderstaande reactie, alleen helpt deze reactie ons niet bij het oplossen van de rugklachten die mijn vrouw en ik nu nog steeds hebben.
In onze ogen hebben wij een goed matras gekocht waar we van uit mogen gaan dat dit matras 10 jaar mee zou gaan zonder dat we slaapklachten zouden krijgen.
Als we dan na 5 jaar met veel genot gebruik van het matras hebben gemaakt en nu rugklachten optreden vind ik dat toch wel erg jammer.

Ik neem aan dat u als bedrijf achter uw product staat, en ga daar eigenlijk ook wel van uit gezien de gearchiveerde monsters en controle. Maar ondanks dat er geen verdere klachten bij u bekend zijn en dat er geen afwijkingen zijn geconstateerd hebben wij wel een klacht over het bed en zitten wij met een matras dat ons rugklachten geeft.

Resumé, wij als klant vermoeden dat er wat met het matras mis is, en u als verkoper van het matras zegt dat er met het matras niks mis is.
Om toch tot een oplossing te komen heb ik een voorstel.

Als wij een zelfde nieuw matras via jullie kopen kunnen we 14 dagen proef slapen. Als het aan ons huidige matras ligt, zoals wij denken, zouden de rugpijnklachten in die 14 dagen proef slapen weg moeten zijn. Hiermee kunnen we dus met zekerheid vaststellen of het aan ons huidige matras ligt. Mochten de klachten weg zijn dan houden we het nieuwe matras en dan zou ik het, gezien het conformiteitsprincipe redelijk vinden dat u als bedrijf 50% van de kosten van het nieuwe matras voor uw rekening neemt, aangezien we op 5/10e deel van de levensduur van het matras zitten.

Gezien de 100% tevredenheidsgarantie die jullie bieden lijkt mij dit een goed voorstel en heeft u als bedrijf er weer een blijvende tevreden klant bij.

In afwachting van uw reactie,


Met vriendelijke groet,


From: Living Comfort [mailto:[email protected]]
Sent: zaterdag 10 mei 2014 16:04
To: Mij
Subject: RE: Na jaren lekker slapen nu rugklachten

Geachte heer,

Naar aanleiding van uw email en de vraag betreft coulance sturen wij u dit bericht.
Helaas is het niet mogelijk om 50% korting te geven indien u een nieuwe aankoop doet, dit zou een korting van 480euro betekenen. Momenteel doen wij nog een laatste navraag van wat er eventueel mogelijk is voor u.

Mocht u nog verdere vragen hebben aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Lysanne Baudet
Klantenservice LivingComfort


Van: Mij
Verzonden: maandag 12 mei 2014 7:33
Aan: 'Living Comfort'
Onderwerp: RE: Na jaren lekker slapen nu rugklachten

Geachte mevrouw Baudet,

Bedankt voor uw reactie.

Dat een nieuwe aankoop 480,- korting voor uw bedrijf betekend houd ook in dat ik nu 480 moet ophoesten voor een bed wat ik pas over 5 jaar had hoeven vervangen als de rugpijn tijdens het slapen er niet was geweest. Hier zitten beide partijen niet op te wachten, maar om nou 5 jaar langer met pijn in de rug te moeten blijven lopen is ook geen optie.

Ik hoop daarom ook dat u mijn voorstel daarom nogmaals in overweging wilt nemen om van mij weer een tevreden klant te maken.

In afwachting van uw reactie.

From: Living Comfort [mailto:[email protected]]
Sent: woensdag 14 mei 2014 17:58
To: Mij
Subject: RE: Na jaren lekker slapen nu rugklachten

Geachte heer,

Uw email hebben in goede orde ontvangen, onze dank hiervoor.
Wij hebben doorgekregen dat het mogelijk is om u een korting van 10% te geven op uw nieuwe aankoop.
Indien u hier gebruik van wenst te maken ontvangen wij graag een bericht van u.

Mocht u nog verdere vragen hebben aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Lysanne Baudet

aerox
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 mei 2011 11:44

Re: Garantie verlopen Matras, en nu?

Ongelezen bericht door aerox »

U zult moeten aantonen dat de matras buiten uw schuld kapot is gegaan. Dat zal een hele klus worden als u er eerst jaren goed op heeft geslapen.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Garantie verlopen Matras, en nu?

Ongelezen bericht door sjoegel »

U ontmaskerd uzelf behoorlijk. De toonzetting van het bedrijf is zeer vriendelijk en correct en niet zoals u aangeeft in uw "samenvatting".
Net bedrijf wanneer ze op zulke klachten toch nog correct en uitgebreid antwoorden.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Garantie verlopen Matras, en nu?

Ongelezen bericht door tenormin »

't Is een enorm lang verhaal geworden. Heb hier iets gevonden in zijn algemeenheid: http://www.matrasaanhuis.nl/levensduur- ... atras.html
Dus een matras zou 8 - 10 jaar mee kunnen gaan. Maar ook korter. Ik lees b.v. dat een matras na een bepaald aantal jaren wel 3 kilo zwaarder word. Natuurlijk door transpiratie. Heb geen idee of u meer of minder transpireert dan een "gemiddeld genomen" persoon.
Vind de toonzetting van het bedrijf meer dan correct en zou het best kunnen zijn dat bij u de uitzondering op de regel is. Dat men u 10% korting wil geven is ook al een goed, klachtgericht aanbod.
Verder schrijft u in uw openingspost: "ze antwoordden: ga maar op de grond slapen, wel op matras". Dit hebben ze wel geschreven maar niet zoals u ons eerst laat geloven; het was voor u een proef die zij voorstelden, wat heel gebruikelijk is als het niet aan het matras maar aan lattenboden, springbox, spiraal of wat dan ook, kan liggen. 't Is dat ik nu geen matras nodig heb, maar wel een naam om te onthouden: keurige klantenvoorlichting en meedenkende correspondentie hierover.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Garantie verlopen Matras, en nu?

Ongelezen bericht door crazyme »

Fijn die klanten die via een forum een absurde korting proberen af te dwingen.

witte angora
Berichten: 32348
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Garantie verlopen Matras, en nu?

Ongelezen bericht door witte angora »

crazyme schreef:Fijn die klanten die via een forum een absurde korting proberen af te dwingen.
Of twee gratis nieuwe matrassen, want de garantie is nét verlopen...

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Garantie verlopen Matras, en nu?

Ongelezen bericht door tenormin »

[quote="witte angora" Of twee gratis nieuwe matrassen, want de garantie is nét verlopen...[/quote]

Zelfs al zou het binnen de garantie zijn, ik denk dat er toch de jaarlijkse afschrijving van had plaatsgevonden. Op een nieuwe auto met 7 jaar garantie moet je toch ook wel de knip trekken (de uitzonderingsregeltjes lezen, hé)? Zal met matrassen volgens mij ook wel zo zijn. Logisch eigenlijk.

evert55
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jan 2014 08:20

Re: Garantie verlopen Matras, en nu?

Ongelezen bericht door evert55 »

Bedrijf communiceert netjes en heeft geduld. Ook een korting aanbieden is netjes. Valt het bedrijf weinig te verwijten dan als de garantie van 5 jr ook al verlopen is.

witte angora
Berichten: 32348
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Garantie verlopen Matras, en nu?

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar ik zie ook niet dat de oplossing van het bedrijf is geprobeerd - een paar nachten uittesten of het nu aan de matras of aan de bedbodem ligt.

alfatrion
Berichten: 22121
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Garantie verlopen Matras, en nu?

Ongelezen bericht door alfatrion »

ALS er een ondeugdelijk matras is geleverd dan heeft u recht op kosteloos herstel. Maar op dit moment is nog niet eens bekent wat nu precies de oorzaak is. Het kan ook zijn dat u eens een chiroprakter moet opzoeken.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Garantie verlopen Matras, en nu?

Ongelezen bericht door tenormin »

witte angora schreef:Maar ik zie ook niet dat de oplossing van het bedrijf is geprobeerd - een paar nachten uittesten of het nu aan de matras of aan de bedbodem ligt.
Nee, maar pienokio heeft dit voor zichzelf vertaalt als met een kluitje in het riet sturen. Dan kan men lezen hoe het bedrijf het geschreven heeft, als advies (ondergrond e.d.) Heel logisch, alleen: pienokio heeft daar kennelijk nog nooit van gehoord. Is vaker het advies als men ineens rugproblemen krijgt. Kan inderdaad aan spiraal, lattenbodem of springbox liggen. En @alfatrion, u heeft kennelijk niet mijn link gelezen, wat ik vooral belangrijk vind is hoeveel/weinig iemand kan transpireren. Als daar in de voorwaarden sprake is van uitzonderingen (ik heb het contract/voorwaarden niet gelezen) kan dit ook een punt zijn van verlopen garantie voor de 8-10 jaar. En pienokio had "maar" 5 jaar garantie.

alfatrion
Berichten: 22121
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Garantie verlopen Matras, en nu?

Ongelezen bericht door alfatrion »

De link heb ik gezien. De verkoper mag niet in het nadeel van TS afwijken van de wettelijke garantie, dus kan voorwaarden geen argument zijn bij het beoordelen op hierop aanspraak gemaakt kan worden.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Garantie verlopen Matras, en nu?

Ongelezen bericht door tenormin »

alfatrion schreef:De link heb ik gezien. De verkoper mag niet in het nadeel van TS afwijken van de wettelijke garantie, dus kan voorwaarden geen argument zijn bij het beoordelen op hierop aanspraak gemaakt kan worden.
Dan ben je uniek (wist ik al met je "kennis van de wet"); komt nu bij dat jij 'droog' slaapt. Geloof je het zelf? Hoewel, bij jou is niets onmogelijk. Ook daar zal je wel een wetsartikel over vinden over hoe je "droog" slaapt. En heb je de voorwaarden van de garantie dan gelezen?

alfatrion
Berichten: 22121
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Garantie verlopen Matras, en nu?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Daar ga je weer... is dat soms een manier van jou om te verbloemen dat je van de inhoud geen kaas hebt gegeten?

De wettelijke garantie houd in dat de koper een deugdelijk product moet krijgen en recht heeft op herstel, vervanging, ontbinding, ect. als hij dat niet heeft gehad. En hiervan mag dus niet in het nadeel van de koper worden afgeweken. Ik heb aangegeven dat de exacte oorzaak op dit moment nog onduidelijk was en daarmee kan dus (nog) niet geoordeeld worden dat er een ondeugdelijk product is afgeleverd. Maar van mij mag jij hier gerust struisvogelpolitiek bedrijven.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Garantie verlopen Matras, en nu?

Ongelezen bericht door tenormin »

alfatrion schreef:Daar ga je weer... is dat soms een manier van jou om te verbloemen dat je van de inhoud geen kaas hebt gegeten?
1 Ding heb je goed: ik lust geen kaas. En als de TS weigert een advies op te volgen (voor als het eventueel wel aan het matras ligt) tja, dan ben niet alleen ik een struisvogel maar ook de TS. Heb jij ergens gelezen dat hij de matrassen op de grond heeft gelegd, geprobeerd, geslapen? Ik niet. Want hij vind het een belachelijk idee terwijl het het meest voor de hand liggende advies was wat die beddenspecialist als probeersel aangaf.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Garantie verlopen Matras, en nu?

Ongelezen bericht door crazyme »

alfatrion schreef:Daar ga je weer... is dat soms een manier van jou om te verbloemen dat je van de inhoud geen kaas hebt gegeten?

De wettelijke garantie houd in dat de koper een deugdelijk product moet krijgen en recht heeft op herstel, vervanging, ontbinding, ect. als hij dat niet heeft gehad. En hiervan mag dus niet in het nadeel van de koper worden afgeweken. Ik heb aangegeven dat de exacte oorzaak op dit moment nog onduidelijk was en daarmee kan dus (nog) niet geoordeeld worden dat er een ondeugdelijk product is afgeleverd. Maar van mij mag jij hier gerust struisvogelpolitiek bedrijven.
Joh, die matrassen zijn 5 jaar oud. Je kunt zwaaien met zoveel wetboeken als je wil maar dan houdt het gewoon op.

witte angora
Berichten: 32348
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Garantie verlopen Matras, en nu?

Ongelezen bericht door witte angora »

En weet jij veel wat er in die 5 jaar met die matrassen is gebeurd... (is geen beschuldiging, maar probeer maar eens te bewijzen dat de matrassen normaal gebruikt zijn)

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Garantie verlopen Matras, en nu?

Ongelezen bericht door berndv »

crazyme schreef:
alfatrion schreef:Daar ga je weer... is dat soms een manier van jou om te verbloemen dat je van de inhoud geen kaas hebt gegeten?

De wettelijke garantie houd in dat de koper een deugdelijk product moet krijgen en recht heeft op herstel, vervanging, ontbinding, ect. als hij dat niet heeft gehad. En hiervan mag dus niet in het nadeel van de koper worden afgeweken. Ik heb aangegeven dat de exacte oorzaak op dit moment nog onduidelijk was en daarmee kan dus (nog) niet geoordeeld worden dat er een ondeugdelijk product is afgeleverd. Maar van mij mag jij hier gerust struisvogelpolitiek bedrijven.
Joh, die matrassen zijn 5 jaar oud. Je kunt zwaaien met zoveel wetboeken als je wil maar dan houdt het gewoon op.
Heel simpel, ouder dan 6 maand, wie eist bewijst. Wil je iets, moet je iets kunnen aantonen. Met het matras op de grond gaan liggen toont weinig feiten aan, aangezien rugpijn niet in feiten aan te tonen is. Maar het is wel een eerste stap. Te wilde daar al niet aan mee werken, die wil gewoon gelijk hebben en daarom 50% korting op een nieuwe matras.

De levensduur van een matras hangt van zeer veel zaken af. Begin eerst al eens bij de bodem, een slechte bodem kan een matras doen slijten. Het gewicht van u en uw vrouw.

alfatrion
Berichten: 22121
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Garantie verlopen Matras, en nu?

Ongelezen bericht door alfatrion »

tenormin schreef:Heb jij ergens gelezen dat hij de matrassen op de grond heeft gelegd, geprobeerd, geslapen? Ik niet.
Heb je ook idee waarom ik ALS met hoofdletter schrijf en aangeeft dat de oorzaak niet helder is?
alfatrion schreef:ALS er een ondeugdelijk matras is geleverd dan heeft u recht op kosteloos herstel. Maar op dit moment is nog niet eens bekent wat nu precies de oorzaak is. Het kan ook zijn dat u eens een chiroprakter moet opzoeken.
Dit veranderd niets aan het feit dat er niet in het nadeel van TS van de wettelijke garantie kan worden afgeweken in de voorwaarden. Het argument van de verkoper moet hier dan ook niet zijn "lees de voorwaarden", maar "u heeft niet aangetoond dat..."

angel1978
Berichten: 11329
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Garantie verlopen Matras, en nu?

Ongelezen bericht door angel1978 »

En daar zijn de wetboeken weer.

Gesloten