LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] geen garantie meer,wel kapot. Waarom zo ontzettend moeilijk?
geen garantie meer,wel kapot. Waarom zo ontzettend moeilijk?
Auto radio/cd speler van 300 euro begeeft het na net 2 jaar. Erg buiten de garantie natuurlijk maar ik mag er toch van uitgaan dat een apparaat van 300 euro het langer volhoudt dan dit.
Door de winkel (halfords) naar de klantenservice doorverwezen. Daar verwijzen ze weer door naar de winkel zelf.
Door eerdere ervaringen weet ik dat ik wel kan gaan staan eisen dat ze dit repareren maar dat doen ze toch niet. Maar zelfs als je aanbiedt dat je een gedeelte van de reparatiekosten voor eigen rekening wilt nemen dan beginnen ze te stuiteren. Na enig aandringen komt er een "misschien" uit maar "dat hangt natuurlijk af van de uiteindelijke reparatiekosten."
Ik weet dat er al ontzettend veel hierover op dit forum geschreven is maar het is ook zo frustrerend als consument. Ik zou echt willen dat er hier eens iets wettelijk voor geregeld werd in plaats van de vage kreten "economische levensduur" etc.
Heeft iemand nog tips voor mij trouwens? Ik ga teruggebeld worden door Halfords (moeten we ook nog maar afwachten natuurlijk), hoe kan ik dit het beste spelen?
Door de winkel (halfords) naar de klantenservice doorverwezen. Daar verwijzen ze weer door naar de winkel zelf.
Door eerdere ervaringen weet ik dat ik wel kan gaan staan eisen dat ze dit repareren maar dat doen ze toch niet. Maar zelfs als je aanbiedt dat je een gedeelte van de reparatiekosten voor eigen rekening wilt nemen dan beginnen ze te stuiteren. Na enig aandringen komt er een "misschien" uit maar "dat hangt natuurlijk af van de uiteindelijke reparatiekosten."
Ik weet dat er al ontzettend veel hierover op dit forum geschreven is maar het is ook zo frustrerend als consument. Ik zou echt willen dat er hier eens iets wettelijk voor geregeld werd in plaats van de vage kreten "economische levensduur" etc.
Heeft iemand nog tips voor mij trouwens? Ik ga teruggebeld worden door Halfords (moeten we ook nog maar afwachten natuurlijk), hoe kan ik dit het beste spelen?
Re: geen garantie meer,wel kapot. Waarom zo ontzettend moeilijk?
Gek he dat alles duurder wordt als iedereen blijft zeuren over garantie als de garantie periode allang is verlopen.
Re: geen garantie meer,wel kapot. Waarom zo ontzettend moeilijk?
Als fabrikanten nou eens goede spullen zouden maken was iedereen van het gezeur af.
Re: geen garantie meer,wel kapot. Waarom zo ontzettend moeilijk?
Waarom zo moeilijk??
Op elk product wordt een bepaalde garantietermijn gegeven waarin als er defecten zijn deze kosteloos gerepareerd worden.
Na deze periode is die garantie er niet meer en moet de consument zlef opdraaien voor de reparatiekosten. Bedrijven doen zo moeilijk omdat er altijd mensen zeuren dat ze ruimschoots na de garantieperiode toch nog gewoon garantie willen hebben.
Je hebt geen garantie meer en dus zijn de kosten voor jou en niet voor de winkel.
Op elk product wordt een bepaalde garantietermijn gegeven waarin als er defecten zijn deze kosteloos gerepareerd worden.
Na deze periode is die garantie er niet meer en moet de consument zlef opdraaien voor de reparatiekosten. Bedrijven doen zo moeilijk omdat er altijd mensen zeuren dat ze ruimschoots na de garantieperiode toch nog gewoon garantie willen hebben.
Je hebt geen garantie meer en dus zijn de kosten voor jou en niet voor de winkel.
Re: geen garantie meer,wel kapot. Waarom zo ontzettend moeilijk?
Wat een onzin opmerking......op een auto krijg je ook niet onbeperkt garantie terwijl dit een nog duurder produkt is.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 24 nov 2005 11:09
Re: geen garantie meer,wel kapot. Waarom zo ontzettend moeilijk?
Het is leuk en aardig dat iedereen hier reageert dat je na de garantie termijn zelf maar moet dokken! voor je reparatie maar het is wel degelijk vastgesteld bij wet, een product heeft namelijk een levenstermijn= Het gemiddeld aantal jaren dat het product mee moet gaan! Na de garantie houdt het dus niet op voor de leverancier van het product hij is ook verplicht om na de garantie termijn een deugdelijk product te leveren! op de site van staiksterk.nl kun je daar alles over vinden incl. de stappen die je moet ondernemen! En dat werkt daadwerkelijk!
Groeten
Groeten
Re: geen garantie meer,wel kapot. Waarom zo ontzettend moeilijk?
Dat is wel zo maar daar kun je als bedrijf toch geen goede goedkoope produkten voor leveren als iedereen vind dat hij nog garantie heeft na de garantie periode(kun je deze net zo goed afschaffen).
Alles wordt duurder en we klagen over alles maar we doen het toch echt zelf.
Alles wordt duurder en we klagen over alles maar we doen het toch echt zelf.
Re: geen garantie meer,wel kapot. Waarom zo ontzettend moeilijk?
nou, volgens mij doen we het echt niet zelf hoor.
Je hebt zelf zeker nooit meegemaakt dat een duur apparaat het net 3 dagen na de garantietermijn begaf? Dan piep je wel anders denk ik...
Overal is te vinden dat wij als consumenten absoluut nog rechten hebben na het verstrijken van de garantietermijn, alleen is het zo verdomd moeilijk om je recht te halen!
Je hebt zelf zeker nooit meegemaakt dat een duur apparaat het net 3 dagen na de garantietermijn begaf? Dan piep je wel anders denk ik...
Overal is te vinden dat wij als consumenten absoluut nog rechten hebben na het verstrijken van de garantietermijn, alleen is het zo verdomd moeilijk om je recht te halen!
Re: geen garantie meer,wel kapot. Waarom zo ontzettend moeilijk?
Dat kan allemaal wel, maar dat kost de winkelier natuurlijk wel allemaal extra geld, wat dan weer doorberekend wordt aan de consument. Uiteindelijk heb je je zelf ermee.
Wat niet wegneemt dat het natuurlijk erg vervelend is wanneer een apparaat op zo'n moment kapot gaat...
Wat niet wegneemt dat het natuurlijk erg vervelend is wanneer een apparaat op zo'n moment kapot gaat...
Re: geen garantie meer,wel kapot. Waarom zo ontzettend moeilijk?
ja idd hebt het zelf meegemaakt met een computer van 3500 in guldens nog van packerd hell 2 dagen uit garantie ging alles kapot er wat denk je wat ze zeiden
HAHAHA DAT KOST U EEN NIEUWE PC MENEER HAD JE MAAR EXTRA GARANTIE GENOMEN MENEER
dat werd zo letterlijk gezegd ja dat was dus echt lulig
k****z****
je word tegenwoordig overal mee genaaid
de wereld draai alleen nog maar om geld, groot geld ,en wij zijn de producten (geen Mensen) die het geld uitdelen
idd de wet moet veranderd worden
HAHAHA DAT KOST U EEN NIEUWE PC MENEER HAD JE MAAR EXTRA GARANTIE GENOMEN MENEER
dat werd zo letterlijk gezegd ja dat was dus echt lulig
k****z****
je word tegenwoordig overal mee genaaid
de wereld draai alleen nog maar om geld, groot geld ,en wij zijn de producten (geen Mensen) die het geld uitdelen
idd de wet moet veranderd worden
Re: geen garantie meer,wel kapot. Waarom zo ontzettend moeilijk?
Ik heb heel erg te doen met jou. Ik denk dat jij toch wel professionele hulp nodig heb.je word tegenwoordig overal mee genaaid
de wereld draai alleen nog maar om geld, groot geld ,en wij zijn de producten (geen Mensen) die het geld uitdelen
Re: geen garantie meer,wel kapot. Waarom zo ontzettend moeilijk?
jij bent nog nooit gefopt geweestIk heb heel erg te doen met jou. Ik denk dat jij toch wel professionele hulp nodig heb.
zal wel niet hoop voor je dat je goed gefopt word dan praat je wel anders
@tje de groeten
Re: geen garantie meer,wel kapot. Waarom zo ontzettend moeilijk?
1 jaar is 1 jaar en stop gewoon met zeuren als het daarna toch stuk gaat.
Re: geen garantie meer,wel kapot. Waarom zo ontzettend moeilijk?
Sommige mensen willen gewoon iets te zeuren hebben.
Bij de koop wordt je geinformeerd over de garantieperiode.
1 Ben je het hier niet mee eens. Koop dan het product niet.
2 Vind je de periode goed koop hem dan, maar ga dan na die periode niet zeuren dat hij alsnog kapot is en dat je toch garantie wl
Bij de koop wordt je geinformeerd over de garantieperiode.
1 Ben je het hier niet mee eens. Koop dan het product niet.
2 Vind je de periode goed koop hem dan, maar ga dan na die periode niet zeuren dat hij alsnog kapot is en dat je toch garantie wl
Re: geen garantie meer,wel kapot. Waarom zo ontzettend moeilijk?
Jammer hoor, jullie antwoorden. Ik wil niet gewoon iets te zeuren hebben. Als ik een hoop geld voor iets betaald heb wil gewoon dat het apparaat het langer blijft doen dan een miezerige twee jaar.
Als ik zeg tegen jullie "spring", vragen jullie dan aan mij "hoe hoog"? Lijkt me dat jullie een beetje voor jezelf op moeten leren komen in plaats van andere mensen voor zeurkousen uit te maken. Juist door mensen zoals jullie lachen de heren fabrikanten zich helemaal een ongeluk.
Als ik zeg tegen jullie "spring", vragen jullie dan aan mij "hoe hoog"? Lijkt me dat jullie een beetje voor jezelf op moeten leren komen in plaats van andere mensen voor zeurkousen uit te maken. Juist door mensen zoals jullie lachen de heren fabrikanten zich helemaal een ongeluk.
Re: geen garantie meer,wel kapot. Waarom zo ontzettend moeilijk?
Fabrikanten lachen alleen om mensen die 1,5 jaar na het verlopen van de garantie nog komen zeuren om garantie en alle weetjes en bedreigingen die mensen er dan bij verzinnen. Daar moeten fabrikanten om lachen. Trust me, been there done that.
Re: geen garantie meer,wel kapot. Waarom zo ontzettend moeilijk?
hallo,
3 jaar geleden een breedbeeld bij Megapool gekocht een Sharp. Nu 5 weken naar de garantie termijn deed ie niets meer. Hij deed al een beetje raar de laatste tijd, maar toch. (had ik toen maar....) Ook ik kreeg nul op het request bij Sharp, dan kunt u hem naar een service punt brengen en die onderzoeken hem wel €25,- en kost het meer dan €100,- repareren we hem niet meer... Nu al een week later gebeld, hebben ze er nog geeneens naar gekeken. Voortaan neem ik 30 jaar garantie...grrrr het schijnt dat je er wel wat aan kunt doen, maar wat en hoe??
3 jaar geleden een breedbeeld bij Megapool gekocht een Sharp. Nu 5 weken naar de garantie termijn deed ie niets meer. Hij deed al een beetje raar de laatste tijd, maar toch. (had ik toen maar....) Ook ik kreeg nul op het request bij Sharp, dan kunt u hem naar een service punt brengen en die onderzoeken hem wel €25,- en kost het meer dan €100,- repareren we hem niet meer... Nu al een week later gebeld, hebben ze er nog geeneens naar gekeken. Voortaan neem ik 30 jaar garantie...grrrr het schijnt dat je er wel wat aan kunt doen, maar wat en hoe??
Re: geen garantie meer,wel kapot. Waarom zo ontzettend moeilijk?
ook mijn vraag dus. Internet staat vol met informatie over consumentenrechten maar daadwerkelijke actieplannen ontbreken. Of je moet lid worden van de consumentenbond voor veel geld en dan is het nog maar de vraag wat zij voor je willen doen.
Tijd dat de overheid hier eens echt aandacht aan besteed ipv te zeggen dat je zeker rechten hebt.
Tijd dat de overheid hier eens echt aandacht aan besteed ipv te zeggen dat je zeker rechten hebt.
Re: geen garantie meer,wel kapot. Waarom zo ontzettend moeilijk?
Het is wel degelijk terecht om te claimen na het verstrijken van de garantietermijn. Het is gewoon een wettelijk recht. Natuurlijk hoeft je je niet neer te leggen bij "slechts" de garantietermijn.
Zo heb ik bewust geen "garantie bijgekocht" op een apparaatl. Ik heb immers via de wetgeving ook na een jaar recht op herstel omdat de gemiddelde levensduur van het apparaat veel langer is.
Inderdaad ging een half jaar na garantie het apparaat defect. Gelukkig heb ik een rechtshulpverzekering en die heb ik helaas moeten gebruiken want de leverancier wilde niet uit zichzelf repareren. Met de rechtshulpverzekering was het zo geregeld, en terecht!.
Zo heb ik bewust geen "garantie bijgekocht" op een apparaatl. Ik heb immers via de wetgeving ook na een jaar recht op herstel omdat de gemiddelde levensduur van het apparaat veel langer is.
Inderdaad ging een half jaar na garantie het apparaat defect. Gelukkig heb ik een rechtshulpverzekering en die heb ik helaas moeten gebruiken want de leverancier wilde niet uit zichzelf repareren. Met de rechtshulpverzekering was het zo geregeld, en terecht!.
Re: geen garantie meer,wel kapot. Waarom zo ontzettend moeilijk?
Jawel; de consument heeft zeer uitgebreide rechten. De moeilijkheid is; haal dat recht maar eens.
Bedrijven weten dat de normale consument dat toch niet probeert. Kost teveel tijd en geld en is te ingewikkeld. Als iemand het toch probeert rekken ze gewoon tijd d.m.v. ingewikkelde correspondentie. Net zolang tot de consument het opgeeft.
Het is te sneu voor woorden dat je een rechtsbijstandverzekering moet hebben om je recht te halen.
Wat een belachelijk argument trouwens; als iedereen gaat zeuren wordt alles duurder... Ondernemers-risico! Als je van een product verwacht dat het veel aftersales kosten gaat opleveren; verkoop het dan niet!
Da's m.i. de crux van de wet; een professionele verkoper (letterlijke term uit de wet) kan dat risico inschatten. Een consument niet.
Helaas zijn er (bijna) geen professionele verkopers. Alleen bonus-gestuurde productenschuivers die geen verstand hebben van het product dat ze doorschuiven.
Zo, dat ben ik ff kwijt.............
S.
Bedrijven weten dat de normale consument dat toch niet probeert. Kost teveel tijd en geld en is te ingewikkeld. Als iemand het toch probeert rekken ze gewoon tijd d.m.v. ingewikkelde correspondentie. Net zolang tot de consument het opgeeft.
Het is te sneu voor woorden dat je een rechtsbijstandverzekering moet hebben om je recht te halen.
Wat een belachelijk argument trouwens; als iedereen gaat zeuren wordt alles duurder... Ondernemers-risico! Als je van een product verwacht dat het veel aftersales kosten gaat opleveren; verkoop het dan niet!
Da's m.i. de crux van de wet; een professionele verkoper (letterlijke term uit de wet) kan dat risico inschatten. Een consument niet.
Helaas zijn er (bijna) geen professionele verkopers. Alleen bonus-gestuurde productenschuivers die geen verstand hebben van het product dat ze doorschuiven.
Zo, dat ben ik ff kwijt.............
S.