LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] GENERIC XOR SCOOTER

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
elwintje
Berichten: 146
Lid geworden op: 26 jan 2006 16:51

GENERIC XOR SCOOTER

Ongelezen bericht door elwintje »

goede dag beste mensen ik wilde jullie even een tip geven.
ik heb vandaag een nieuwe generic scooter gekocht type xor.
binnen een uur lag de zadel eraf, in 2e gebroken.
de scooter winkel haalde van een andere scooter het zadel eraf en bevestigde het op mijn scooter. hij belde met de leverancier, en het komt veel vaker voor vertelde hij.
dus hier een tip: als je een generic xor koopt, dan is de kans groot dat de zadel eraf breekt.
mvg elwin

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: GENERIC XOR SCOOTER

Ongelezen bericht door Jonjo »

Ja en???????? Je hebt nu toch weer een zadel.

Brynnar
Berichten: 92
Lid geworden op: 20 mei 2005 10:05
Contacteer:

Re: GENERIC XOR SCOOTER

Ongelezen bericht door Brynnar »

Wie zegt dat de kans groot is dat het zadel afbreekt? Misschien is het een kans van 1 op 100.000 en ben je toevallig de ongelukkige? Of heb je dit verder onderzocht? Heeft de Consumentenbond hiervoor gewaarschuwd? Of heb je de enorme hoeveelheid klachten die bij Radar en Kassa zijn geplaats hierover gelezen? Ken je mensen met dezelfde ervaring?

Wel objectief blijven a.u.b.! Maak je eigen ervaring niet tot algemene waarheid en probeer de boel a.u.b. hier niet te misleiden, tenzij je dit kunt onderbouwen.

Mvgr - B

elwintje
Berichten: 146
Lid geworden op: 26 jan 2006 16:51

Re: GENERIC XOR SCOOTER

Ongelezen bericht door elwintje »

nee het komt veel vaker voor dat zei de leverancier tegen de eigenaar van de winkel waar ik de scooter heb gekocht, dus ik zeg alleen een tip dat de kans bestaat dat die los breekt omdat het vaker voorkomt

elwintje
Berichten: 146
Lid geworden op: 26 jan 2006 16:51

Re: GENERIC XOR SCOOTER

Ongelezen bericht door elwintje »

vandaag op me scooter gereden zadxel brak weer af

Nederland
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 mei 2006 20:08

Re: GENERIC XOR SCOOTER

Ongelezen bericht door Nederland »

Een paardenzadel kopen dan :lol:

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: GENERIC XOR SCOOTER

Ongelezen bericht door bot321 »

Hoe zit het nou elwintje.
Zit je samene met je vriendin op de
scooter te rijden en breekt je zadel
of ga je een endje rijden en hij breekt dan.
Als ik die jongelui af en toe zie rijden vind
ik het niet gek dat het zadel breekt.

elwintje
Berichten: 146
Lid geworden op: 26 jan 2006 16:51

Re: GENERIC XOR SCOOTER

Ongelezen bericht door elwintje »

IK WEEG 70 KILO EN RIJD ER ALLEEN OP ik heb de leverancier gebeld, en die zei dat er een updating komt binnenkort met een nieuw zadel.
ik rijd niet harder dan 40 km omdat hij de eerste 500 km moet inrijden

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: GENERIC XOR SCOOTER

Ongelezen bericht door bot321 »

Je begrijpt het echt niet he elwintje.
Die 70 kilo heeft er niets mee te maken.
ff doordenken. :wink:

elwintje
Berichten: 146
Lid geworden op: 26 jan 2006 16:51

Re: GENERIC XOR SCOOTER

Ongelezen bericht door elwintje »

meneer bot321 wat bedoelt u nou?
ik doe niks verkeerd lijkt mij?
groetjes

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: GENERIC XOR SCOOTER

Ongelezen bericht door bot321 »

Laat maar elwintje komt wel goed met
je als je elwin heet. :wink:

elwintje
Berichten: 146
Lid geworden op: 26 jan 2006 16:51

Re: GENERIC XOR SCOOTER

Ongelezen bericht door elwintje »

KE JIJ MIJ BOT?

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: GENERIC XOR SCOOTER

Ongelezen bericht door Martin1976 »

je doet niks fout en Bot kent je niet Elwin, hij heeft wat 'dirty' gedachten :wink:

Lijkt me fabricage / ontwerpfout wat betreft het zadel, even op het nieuwe zadel wachten denk ik

rene112
Berichten: 170
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:14

Re: GENERIC XOR SCOOTER

Ongelezen bericht door rene112 »

dit zelfde probleem komt mijn bekend voor ik heb ook die probleemen
gehad aleen bij mijn gingen de kapen onder het zadel er ook aan
ik heb dit toen 3 keer laten maken en de 4 keer was ie weer stuk toen heb ik een andere scooter ge eist en deze gekergen naaqr veel pijn en moete ik heb toen ge dreigt met rechtzaken on dat ik in het gelijk wert gesteld door de rechtbank moest men een neiuwe geven

generic
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jun 2007 21:23

Re: GENERIC XOR SCOOTER

Ongelezen bericht door generic »

Dat probleem heb ik ook!! heb de scooter nog geen 2 weken en me hele zadel begon te scheuren. en nu heb ik hem precies een maand ...
en nu is die helemaal doorgescheurd... :?

Ik de scooterzaak geïnformeerd, die zou contact op nemen met de inporteur. Maar ze wisten niet of het onder de garantie zou horen :?

Hoelang duurde dat met de levering van een nieuw zadel???

ridder80

Re: GENERIC XOR SCOOTER

Ongelezen bericht door ridder80 »

hoi hoi generiq
de ene keer binnen een paar dagen, en de andere keer ongeveer 1 week.
ik heb thuis het tel nummer van de importeur
mvg elwin
voor vragen [email protected]

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: GENERIC XOR SCOOTER

Ongelezen bericht door D1RK »

Als ik vraag naar de betrouwbaarheid, vertellen ze meestal wel dat er betere modellen zijn met minder problemen!
Mijn buurmeisje 145 KG kreeg ook het advies een andere te nemen, er was er een op voorraad, en deze firma verkoopt ze wel eerlijk!
Blijkbaar meer dan zadel alleen, haar keuze is nu na 4 maanden misbruik, moeder mag ook mee, zelfde modelletje, en dat bleef wel heel, op die valpartij na....

BMS.Purmerend

Re: GENERIC XOR SCOOTER

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Generic is in ons kleine landje een zoveelste nieuwe scooter merk. :shock:
Uiteraard zijn er net als de grote merken aanloop ziektes ook wel genoemd kinderziektes. :roll:
Het merk maakt zich sterk :twisted: als deze dan ook snel ingrijpt om verdere gevolgen te voorkomen. Doen zij dat dan ook daadwerkelijk bewijst het dat de importeur serieus bezig is met zijn klanten. :wink:
Het is de dealer die het merk onderhoud en zich er voor inzet deze tot een goed verkoop product te maken.
Het personeel moet je mazzel in hebben dat ook deze voor het product zich inzet. :lol:
Het probleem met de zadel is al oud en ver achterwegen, echter zijn er nog collega’s die wat oud spul hebben staan en of er geen weet van hebben, indien wel zou hij voor de verkoop de helmbak en buddy vervangen hebben. :wink:
Er markeerde wel meer dingen aan, echter wordt deze na alle tevredenheid goed door de importeur (Bouwman) opgelost. :?:
Dit geld ook voor de zelfde fabrieknest merken de CPI, Keeway, Hutson. :wink:
Groeten
Jan

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: GENERIC XOR SCOOTER

Ongelezen bericht door D1RK »

Daarom heb ik een bepaald merk niet gekocht omdat de werkplaats toen vol stond, en nu het opgelost is zou ik wel eens kunnen terug komen.

Daarom koop ik zelden het nieuwste, vooral onbekende nieuwe merken laat ik de problemen graag aan een andere over!

Zowel als consument als Webwinkelier doe ik dit, daarom verkoop ik niet altijd alle modellen van een fabriekant!

Ik loop graag op achter, vandaar dat je van mijn 21 winkels hier zelden klachten ziet!

BMS.Purmerend

Re: GENERIC XOR SCOOTER

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Beste, mannen (neem ik aan)
In de fabriek voorwaarde staat meestal duidelijk vermeld “maximale belastbare draag vermogen” 160 a180 kilo.
Indien je twee maal 145 kilo plaatst vraag je na mijn mening om problemen, kijk het gaat niet om eerlijkheid het gaat om de handel die de verkoper jou adviseer om ophef van doorzakken enz. niet voor zijn kiezen te krijgen.
(dus gewoon inzicht hebben om zichtbare problemen te voorkomen)
Voorbeeld: Als je maat 44 van schoen hebt verkoop ik (indien ik niet anders hebt) jou liever een maat groter dan kleiner. Bij het sloffen is het dan uitgelopen, bij te kleine is blaren enz slecht verkocht dus negatief verkoop bij dat bedrijf, uitgelopen is een aanneembaar weerwoord.
Het dreigen met een advocaat is het begin van onvriendelijke benadering, zolang jij als consument netjes geholpen wordt en jij je netjes gedraagt tegen over de verkoper zal ook jou dealer hiervan balen dat het weer niet goed is. Dit komt jou alleen maar ten goede al is het wat vervelend omdat je dan even zonder zit, het komt dan niet na de garantie tijd dat je dan zelf voor de kosten staat.
Stel altijd jou dealer in die gelegenheid het probleem op te lossen, jou dealer zal zijn best voor jou doen en dat is zeker.
Zo niet het geval meld je dan bij de Bovag als het bedrijf tenminste is aangesloten zo niet? Koop er dan niet dan sta je niet sterk, zo wel heb jij je rechten onderbouwd.
Groeten Jan

Gesloten