LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gitaar ibanez, geld terug?

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
henk76

gitaar ibanez, geld terug?

Ongelezen bericht door henk76 »

Ik wilde gitaar spelen en ben bij een winkel een gitaar (ibanez) gaan kopen inclusief enkele andere spullen: gitaarhoes, standaardje, enz.

Ik kwam er al snel achter na een tweetal dagen en een gitaarles dat gitaarspelen niet helemaal mijn ding is nu wil ik deze spullen weer ruilen en het liefst mijn geld terug bij deze winkel. Wat zijn mijn rechten?

(Ik heb de gitaar nog goed bekeken thuis en er waren duidelijk sporen te zien van gebruik, de gitaar was in de winkel dus al regelmatig gebruikt voordat ik hem kocht. (weet niet of dit nog van toepassing is)).

Op de kassabon staat: Ruilen binnen 14 dagen, maar nergens dat geld terug niet mogelijk is.

De winkelier zei achteraf dat ruilen tegen andere spullen of tegen een tegoedbon mogelijk is, geld terug is volgens hem niet mogelijk.

Nu is mijn vraag of winkeliers op hun bon moeten zetten dat ze geen geld terug geven ofdat dit gebruikelijk is als er op de bon staat ruilen binnen 14 dagen?

Is ruilen tegen geld ook een mogelijkheid, het is immers nog steeds ruilen??

Wat zijn mijn rechten hier, hopelijk kan iemand mij helpen, alvast bedankt.

Henk

ridder80

Re: gitaar ibanez, geld terug?

Ongelezen bericht door ridder80 »

henk henk wat ben je toch een sperma tenk

caruso

Ongelezen bericht door caruso »

ridder80: beetje arrogante naam trouwens... Heb je niks anders te melden, geef die man advies of rot anders op,l*lletje rozenwater!

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag henk76,

Wat heeft het voor zin om jouw bericht ook op deze site te plaatsen. Op de andere site heb je voldoende respons gehad. Koop=Koop en alle andere opties berusten op coulance van de verkoper.

Vriendelijke groet, Maxiem.

wiltin

Ongelezen bericht door wiltin »

Als ik je goed begrijp heb je zo,n goedkoop starterspakketje gekocht omdat je graag gitaar wil leren spelen. En na een paar dagen denk je ..dit is niets voor mij.

Ik vind de winkelier noch heel erg coulant.. die 14 dagen omruilgarantie wil zeggen dat je de gitaar mag ruilen voor een ander produkt gelijk aan de aankoopwaarde.

De winkelier zit in mijn ogen goed.

magel725

Ongelezen bericht door magel725 »

Wat zijn mijn rechten hier, hopelijk kan iemand mij helpen, alvast bedankt
Je rechten zijn hier hetzelfde als overal! Koop = koop en ruilen is een gunst die niet verplicht is. Staat er iets anders op de bon dan zijn ze wel verplicht zich daaraan te houden.

Ik wil wel toevoegen dat je ERG snel er achter komt dat gitaar spelen niet je ding is. Een doorzettingsvermogen van 0,0 en daarvoor moet een ander dan maar voor de kosten opdraaien... lekkere mentaliteit.

Captain Pervert

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Afgezien van het feit dat hij zijn consumentenrecht niet wil snappen (koop is koop), man! Gitaarspelen is het mooiste wat er is!

Zoek eens op internet wat akkoorden op, ga naar www.guitaretabs.com en rag lekker mee met je favoriete nummers.

Malloot

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy »

Het antwoord van Maxiem lijkt mij zeer duidelijk.
topic kan wat mij betreft gesloten worden.

groet t

Gesloten