LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Harde schijf laptop

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
***Connie***

Harde schijf laptop

Ongelezen bericht door ***Connie*** »

Hallo allemaal ik las net het andere topic over de laptop en garantie vandaar het volgende.
Mijn Acer travelmate 2310 laptop 25 maanden oud hiervan crashst steeds de HD, nu las ik dat ik er dus vanuit mag gaan dat deze 8 jaar mee gaan.
Toen ik Acer belde heb ik specifiek gevraagd of dit onder garantie viel want ik anders zelf een HD erin zou zetten de jongen zei ja u mag ervan uit gaan dat een HD langer meegaat dan 2 jaar.
Ik heb hem dus oplaten halen :oops: Dit wordt nu al de 2de HD die er in wordt gezet de 1ste was al na 2 maanden kapot, echter Acer stelt dus dat de garantie van 1 jaar voorbij is en ik moet € 136,43 betalen om mijn laptop terug te krijgen.
Inmiddels heb ik al contact gehad met Acer hierover maar krijg een nietszeggend mailtje dat de garantie na 1 jaar over is.
Dus jullie hulp ajb wat moet ik nu doen, ik heb al die art. 21 BW7 opgeschreven als er nog meer artikelen zijn zou ik dat heel graag weten. Alvast bedankt :D

Mr. Floppy

Re: Harde schijf laptop

Ongelezen bericht door Mr. Floppy »

Acer is in deze geen partij. Je had bij de verkoper moeten zijn.
Als je niets zwart op wit hebt laten zetten, dan zul je helaas moeten betalen vrees ik.

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

nu las ik dat ik er dus vanuit mag gaan dat deze 8 jaar mee gaan.

Een harde schijf kan zolang meegaan, maar is wel afhankelijk van hoe warm de harde schijf steeds wordt.

Gemiddeld gaan harde schijven wel lang mee, maar er zijn veel factoren die de leeftijd bepalen.

***Connie***

Ongelezen bericht door ***Connie*** »

Nou bij mij gaan de schijven lang mee, ik heb hier zelfs nog mijn eerste werkende IBM schijf liggen (nostalgie) toen de huiscomputers net uitkwamen.
Dit is voor het eerst dat ik dit mee maak dat een schijf eerst maar 2 maanden en nu dan 2 jaar meegaat. Op koeling let ik altijd want ik bouw zelf mijn computers en heb ook daar nog alle schijven van dus wat dat betreft ben ik geen nitwitz.
Ik weet ook zeker dat de koeling niet het probleem is denk eerder de kwaliteit van de schijf die Acer in hun laptop's gebruikt, want ik hoor nu om me heen veel mensen klagen over Acer en op korte termijn crashende HD's.

kanovaarder

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Harde schijven van merkcomputers/laptops.

Het is toch wel bekend hoop ik dat de merkPC's en laptops worden gevuld wat op dat moment op de wereldmarkt het goedkoopste te krijgen is tegen die specifikaties die zo'n fabrikant als eis stelt?

Bovendien is een harde schijf in een laptop nu eenmaal stukken gevoeliger dan in een toren of desktop, al is het alleen maar de koeling die in de knel komt in zo'n kleine behuizing.

Ik meen zelfs te weten dat er daarom in de richting wordt gedacht van flashgeheugens voor laptops.

Grootvader

Moppentappers

Ongelezen bericht door Moppentappers »

ja, ze zijn wel bezig met het maken van een systeem voor flash geheugens voor laptops
doordat die niet draaien zijn die natuurlijk een stuk minder gevoelig
ook wordt er aan een technologie gewerkt die informatie in cellen kan branden
hoe dat precies zat weet ik niet meer
een bepaalde serie thosiba notebooks heeft speciale harde schijven die bij snelle bewegingen/kanteling de-activeren en nog enkele andere handigheden hebben om de notebook robuust te maken
maar een harde schijf van een notebook kan natuurlijk kapot gaan net zoals elk ander product wanneer/of dit gebeurt hangt er maar net vanaf

Gesloten