LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hoortoestel

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
LISA2010

hoortoestel

Ongelezen bericht door LISA2010 »

hallo
vorig jaar februari heb ik een hoortoestel gekocht bij schoonenberg in arnhem,nu iets meer dan anderhalf jaar later was er een zendertje stuk,ik naar het filiaal in arnhem,daar kreeg ik dus te horen dat het zendertje maar een jaar in de garantie was en het toestel twee jaar,ik moest het zendertje dus zelf betalen,ik heb daar tegen geprotesteerd omdat ik vond dat zo`n duur aparaat langer als een jaar mee moest kunnen, maar er was niets aan te doen.ik heb het apparaat laten repareren er moest een nieuwe zender aan gezet worden.het koste 60euro.
daarna heb ik contact opgenomen met het hoofdkantoor,na aanvankelijk wat tegen gepruttel,zij vonden dat het zendertje appart moest worden gezien,maar na mijn protest dat ik zonder die zender dus ook niets aan het toestel heb
gaven ze mij gelijk en krijg ik mijn geld terug,mijn punt is nu, dat er misschien wel mensen zijn die het zelfde overkomt en maar klakkeloos betalen,ik vind dit een kwalijke zaak.
m.v.g. mevr verhaaf

alfatrion

Re: hoortoestel

Ongelezen bericht door alfatrion »

We zien wel vaker dat verkoper geen rekening houden met de wettelijke garantie en alleen kijken naar de handelsgarantie. Fijn dat het je gelukt is.

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy »

Er is geen wettelijke garantie.

In de Nederlandse wet staat niet hoeveel jaar wettelijke garantie u hebt. Daarin staat namelijk dat u recht hebt op een product van goede kwaliteit. In Nederland wordt de wettelijke garantie ook wel 'het wettelijk recht op een deugdelijk product' genoemd. Hoe lang u dat wettelijk recht hebt, hangt af van het product dat u koopt. U moet het product bijvoorbeeld een bepaalde tijd normaal kunnen gebruiken.

Wie bepaald die bepaalde tijd???

Hoe lang u dat wettelijk recht hebt, hangt af van het product dat u koopt. U moet het product bijvoorbeeld een bepaalde tijd normaal kunnen gebruiken.

Dit klopt ook niet want wie bepaald dat???

T

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Hoortoestellen moeten minimaal 5 jaar meegaan. Je krijgt immers hooguit eens per 5 jaar een vergoeding vanuit de basisverzekering.

Maar uiteindelijk, zeker na een jaar of 8, moeten ze vervangen worden, nog niet eens omdat het toestel versleten is, maar omdat het gehoor dusdanig verandert kan zijn dat het toestel niet meer 'passend' is.

Wat ik niet snap: is er niet een of andere verzekering geregeld, desnoods in de basisverzekering, om die dingen werkend te houden? Is er geen jaarlijkse, of halfjaarlijkse servicbeurt meer?

Ik denk toch niet, gezien de noodzaak van dergelijke apparaten, dat het de bedoeling is dat de gebruiker na aanschaf met hoge kosten opgezadeld wordt.

Vroeger, toen ik ze nog droeg, en ik op een school voor slechthorenden zat, werden die dingen op school eens in de zoveel tijd nagekeken. Later kon ik in de winkel probleemloos terecht als er wat was. Dus wat er nu anders is?

rietje70

Ongelezen bericht door rietje70 »

Je schrijft er niet bij of je het zendertje, dat eigenlijk een luidspreker is, wel goed hebt schoongemaakt. Doordat je dat onderdeel van het hoortoestel in je oor draagt, kan het sneller kapot gaan door oorsmeer, schilfertjes of transpiratie.
Elke dag goed schoonmaken en regelmatig het filtertje vervangen scheelt een hoop.

Op het hoortoestel zelf heb je 2 jaar garantie en de 3 jaar daarna worden de reparaties door je zorgverzekeraar vergoedt. Dit geldt voor het deel wat je achter je oor draagt!

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het recht op een deugdelijk product wordt de conformiteitseis genoemd. De wettelijke garantie, is de benaming voor o.a. de hieraan gekoppelde rechten. Wettelijke garantie bestaat dus wel degelijk.
Toolboy schreef:Hoe lang u dat wettelijk recht hebt, hangt af van het product dat u koopt.
Nee, het hangt af van soort gelijke producten.
Toolboy schreef:Wie bepaald die bepaalde tijd???
Hoe lang een product mee kan gaan is een technische eigenschap. Het is dus iets dat door zowel consumenten- en winkeliersorganisaties en fabrikanten onderzocht kan worden. De rechter bepaald uiteindelijk, maar iedereen mag bewijs leveren.
witte angora schreef:Hoortoestellen moeten minimaal 5 jaar meegaan. Je krijgt immers hooguit eens per 5 jaar een vergoeding vanuit de basisverzekering.
Nee, zoals hierboven beschreven is de verwachte levensduur een technische eigenschap. Het hangt niet af van economische omstandigheden, zoals wanneer de basisverzekering het vergoed of wanneer de meeste kopers het product vervangen.

Gesloten