LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HTC en garantie

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Wilps
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 jan 2012 22:47

HTC en garantie

Ongelezen bericht door Wilps »

ONDERSTAAND mijn ervaringen van een half jaar geleden met HTC. Hoe HTC zich onder de garantievoorwaarden uitkruipt en hiermee een HTC klant heeft weggejaagd. Inmiddels telefoneer ik met een Samsung Galaxy

Begin van de correspondentie met HTC klantenservice

Mijn HTC HD2 kon geen netwerk meer vinden. De telefoon heb ik met een abonement via Vodafone aangeschaft ongeveer 1,5 jaar geleden (3-juni-2010). Vodafone adviseerde mij om de telefoon ter reparatie op te laten halen door Dynafix. Dynafix wil nu de printplaat en moederbord vervangen en verteld dat dit buiten de dekking van de garantievoorwaarden valt en Euro 285,60 gaat kosten.

Ik lees echter dat HTC ...Op alle HTC-toestellen zit standaard 2 jaar pick-up & return garantie. Dit met uitzondering van de accu. Hierop krijgt u 6 maanden garantie. De garantie verloopt via de Smart Support Service van HTC.......

Mijn vraag is nu: kunt U mij vertellen of dit wel of niet binnen de garantie valt.

Ik hoor het graag

Met vriendelijke groet

Wilps
------------------------------------------------------------------------------------------------------------


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beste Renate, Heel vreemd dat er gesproken word over gebruikersschade van het scherm. Ik ben altijd zeer zorgvuldig met mijn telefoon omgesprongen. Ik heb daar nooit krassen en barsten op geconstateerd en heb de telefoon altijd bewaard in het meegeleverde lederen zakje. Bovendien heb ik ook NOOIT problemen gehad met het scherm. De telefoon is opgestuurd voor het niet meer kunnen vinden van een netwerk niet voor een beschadigd scherm. Nog vreemder vind ik dat voor de reparatie van "krassen en barsten" in het scherm blijkbaar "de printplaat" en het "moederbord" moet worden vervangen. Zou graag antwoord willen hebben hoe "krassen en barsten" op het scherm gerepareerd worden door iets in het binnenwerk te vervangen? Ik hoor het graag, Met vriendelijke groet, Wilps Ik zit me net nog even af te vragen of je de prijsopgave zoals ik die heb ontvangen ook hebt gezien omdat daar met geen woord word gesproken over een beschadigd scherm. Als je wilt kan ik de prijsopgave voor je inscannen.

Bedankt voor uw reactie. De prijsopgave kan ik helaas niet inzien omdat het reparatie centrum deze opmaakt. Bij de klantendienst van HTC kunnen we helaas ook niet adviseren over prijzen omdat wij het toestel alleen inplannen en de rest loopt via Dynafix, het reparatie centrum. Ik kan enkel in mijn systeem onder de reparatie zien dat daar is vermeld dat het toestel buiten garantie valt door krassen en barsten. Dit is dan wat Dynafix in het systeem heeft gezet. Doordat het buiten garantie valt dient u te betalen voor uw reparatie. De reparatie hoeft daarvoor niet te maken te hebben met de krassen. Ik raad u aan om met Dynafix contact op te nemen over de factuur omdat zij deze hebben opgesteld en u meer informatie kunnen verschaffen. Zij kunnen u ook meer vertellen over de reparatie zelf. E-mail particulier: [email protected] Telefoon: 0900-dynafix (0900-3962349, € 0,45 per minuut) Telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 19.00 uur

Renate, Ik heb contact met Dynafix gehad het blijkt dat er inderdaad geen gebruikersschade is geconstateerd. Dynafix constateerd dat de staat van het product onbeschadigd is (dus geen bekraste of beschadigde display). Je zou dit kunnen inzien via hun "track and trace" link (incl. foto's) http://www2.dynafix.com/vodafone/forms/ ... tatus.aspx Servicenummer: iRMAVODA9556224 Referentie: xxxxxxx Dynafix bevestigd in de mij toegestuurde prijsopgave een hardware probleem en kan deze oplossen door het moederbord en de printplaat te vervangen. (Als je het nodig vind kan ik deze nog evt inscannen en opsturen.) Echter Dynafix verteld mij dat ze deze reparatie van HTC niet onder fabrieksgarantie mogen uitvoeren omdat er "illegale" software is geconstateerd. Welke software "illegaal" is word er niet bij vermeld. Ik ga er van uit dat hier sprake is van een vergissing. De fabrieksgarantie betrefd mag ik aannemen de hardware (en die is kapot) en dat een kwaliteitsproduct als HTC zich niet met excuses (als illegale software) aan zijn verantwoordelijkheid wil ontrekken. Ik hoop dat jullie dit met Dynafix kunnen rechtzetten. Ik hoor het graag, Een al jaren zeer tevreden HTC klant, Met vriendelijke groet, Wilps

Bedankt voor uw reactie. Met illegale software wordt normaal een custom ROM bedoelt. Als u dus andere software op het toestel zet dan ervoor bedoelt was. Dit soort acties laat zijn sporen achter op het toestel zelfs nadat de originele software er weer is opgezet. Als dit volgens u niet is gebeurt, hoor ik het graag. Alvast bedankt.

Renate, Ik begrijp de relebvantie van uw vraag niet. Dynafix constateerd dat de hardware kapot is (vervangen moederbord en printplaat) en daar geeft HTC als producent van kwaliteitsproducten garantie op. Of beweerd HTC dat "illegale software" het moederbord en printplaat kapot kan maken want dan hoor ik dat graag. met vriendelijke groet, Wilps

Bedankt voor uw reactie. Als er een custom ROM op staat kan dit problemen veroorzaken met de telefoon. Daarom gaat de garantie verloren. Toestellen die buiten garantie vallen kunnen niet meer gratis gerepareerd worden. Een reparatie zal kostenloos zijn zolang het toestel aan de garantievoorwaarden voldoet. Voor toestellen die buiten garantie vallen zullen er kosten aan u doorberekend worden. Een toestel kan buiten garantie vallen wegens garantie verlopen, vochtschade, gebruiksschade, rom updates op toestel geïnstalleerd die wij niet voor uw toestel aanbieden en dergelijke. U heeft dan de optie voor reparatie, indien mogelijk; de optie om het toestel tegen ca. 40 euro onderzoeks- en verzendkosten terug te krijgen; of om kostenloos afstand te doen van uw toestel.


Ik begrijp dat HTC de door Dynafix geconstateerde hardware problemen NIET kostenloos wil vervangen onder de 2 jaar fabrieksgarantie.
Als U dit nog een keer kunt bevestigen dan rest mij niks anders dan het inschakelen van mijn rechtsbijstand om dit onrecht aan te vechten.
Heb inmiddels juridische ruggenspraak gehad en deze bevestigen mij dat dit een sterke case is. Echter ik hoop dat HTC mij (en mijn familie) als tevreden HTC klant kan behouden en dat U als KLANTEN SERVICE een oplossing weet.
p.s. Graag wil ik nog vermelden dat ik deze HTC HD2 heb aangeschaft op advies van een collega die deze telefoon al had. Recentelijk is bij hem ook (wegens vastlopen van software) zijn complete hardware vervangen. Blijkbaar heeft de HTC HD2 een hardware probleem.

Bedankt voor uw reactie. Als uw toestel aan de garantievoorwaarden had voldaan, hadden ze de hardwareproblemen kostenloos kunnen repareren. Helaas was dit niet het geval. We kunnen deze beslissing van het reparatie centrum alleen aanvechten als er aangetoont kan worden dat er geen custom ROM op de telefoon staat. Anders is dit helaas de eindbeslissing. Als u verdere juridische stappen wenst te ondernemen is dat uw keuze

Kunt U mij de garantievoorwaarden opsturen en aangeven waar precies (pagina artikel nr.) staat dat garantievoorwaarden vervallen als er geen custom ROM op staat. Bij voorbaat hartelijk dank

Bedankt voor uw reactie. Ik begrijp dat u graag de garantievoorwaarden wilt nalezen. U kunt deze vinden op HTC.com: http://service.europe.htc.com/terms.aspx Deze garantievoorwaarden zijn helaas Engelstalig maar dit is het deel waar het in uw geval om gaat: 2.3 Non-Warranty chargeable repair Repair of a unit that is In-Warranty but which needs to be repaired for one of the following or similar reasons will be classified as a Non-Warranty chargeable repair: a) Accidental damage. Accidental damage to the unit, such as dropping it on the ground or in water, broken LCD, damaged Sync/Charger Connector, damage caused by liquid entering the unit, dog bites, or other misuse due to failure of the customer to follow the instructions properly or failure to upgrade the software as procedures outlined warranty terms or >>>>>> downloading illegal software onto the unit. Where the fault is caused by downloading illegal software into the unit or other accidental damage, the customer will be required to pay for spares, labour, diagnosis and software refurbishment along with shipping and handling charges plus VAT. These figures together with any other costs will be specified under the "quotation for chargeable repairs" procedure as set forth in this Agreement.

OK dan blijft alhoewel irrelevant omdat er een hardware probleem is geconstateerd de vraag welke ILLEGALE software is aangetroffen op de telefoon. Is dit een vraag die Dynafix kan beantwoorden?

Bedankt voor uw reactie. Dat kunt u inderdaad het beste bij Dynafix navragen. Ik kan hun diagnose helaas niet inzien hier. Als iemand andere software op het toestel zet, kan dit het besturingssysteem doen crashen en allerlei andere problemen veroorzaken omdat de software niet voor het toestel is gemaakt. Dit is de reden dat we deze toestellen niet meer kunnen ondersteunen

Net met Dynafix gebeld en deze kunnen mij niet vertellen welke ILLEGALE software er op de telefoon is aangetroffen. Bij mijn weten is er ook nooit ILLEGALE software op deze telefoon geinstaleerd. Nogmaals alhoewel dit natuurlijk irrelevant is omdat de hardware kapot is. Desalnietemin is er een mogelijkheid om wel te achterhalen om welke illegale software het hier gaat.

Bedankt voor uw reactie. Dynafix maakt foto's tijdens de reparatie. Hierop dient het scherm zichtbaar te zijn met een code van de software. Aangezien u het niet via ons heeft ingeboekt, kan ik deze gegevens helaas niet inzien. Anders zou ik de foto's er voor u bij kunnen halen. Ik ga daarom een escalatie voor u aanmaken om te kijken of het op deze manier kan worden achterhaald. Om deze aan te kunnen maken heb ik de volgende gegevens van u nodig: Naam Telefoonnummer Email adres Huisadres IMEI/Serienummer Alvast bedankt voor uw geduld en medewerking

De code is .08.HSPL
IMEI 354120037076971
see attachments

Bedankt voor de informatie. Welk adres van u kan ik voor deze escalatie noteren? En heeft u ook een telefoonnummer voor mij zodat we contact met u op kunnen nemen eventueel? Alvast bedankt

weg 25 Amersfoort Tel 06xxxxx Wat is het verwachte tijdspad voor deze escalatie

Bedankt voor de gegevens. Ik heb een escalatie aangemaakt en gevraagd of ze ons bewijs kunnen leveren dat er illegale software op uw toestel staat zoals Dynafix aangeeft. De escalatie afdeling zal Dynafix contacteren om dit uit te zoeken. Zodra ik een update ontvang neem ik contact met u op. Ik hoop vandaag nog een update te ontvangen

Renate,
Ik lees net de reactie van het escalatie team.
Ik begrijp dat de ILLEGALE software die is aangetroffen op het toestel de bootloader betrefd. Kun je bevestigen dat HTC dus constateerd dat de SOFTWARE van de bootloader illegaal is en dat dit de reden is dat mijn hardware probleem niet binnen de fabrieksgarantie van 2 jaar valt.
met vriendelijke groet
Martin

Bedankt voor uw reactie. De bootloader wordt inderdaad gezien als illegale software omdat deze niet is gemaakt voor onze telefoons maar door derden waardoor wij uw telefoon niet meer kunnen ondersteunen. Hierdoor is uw garantie verloren gegaan. Omdat uw garantie niet meer geldig is, wordt u gefactureerd voor alle reparaties.

Interessant, recentelijk heeft de CEO van HTC Peter Clou op zijn facebook pagina het volgende wereldkundig gemaakt. "There has been overwhelmingly customer feedback that people want access to open bootloaders on HTC phones. I want you to know that we've listened. Today, I'm confirming we will no longer be locking the bootloaders on our devices. Thanks for your passion, support and patience," Peter Chou, CEO of HTC En ik begrijp uit u reactie dat de garantie op HTC telefoons vervalt op het moment als derden de bootloader van een HTC toestel veranderen. Kunt u dit bevestigen?

Bedankt voor uw reactie. De bootloader die wordt bedoelt kunt u hier terugvinden: http://htcdev.com/bootloader/ Hier staat ook de volgende waarschuwing bij: It is our responsibility to caution you that not all claims resulting or caused by or from the unlocking of the bootloader may be covered under warranty. We strongly suggest that you do not unlock the bootloader unless you are confident that you understand the risks involved. This is a technical procedure and the side effects could possibly necessitate repairs to your device not covered under warranty. If you are still interested in unlocking the bootloader, and you understand the consequences both to your device and to your warranty, then you may refer to the following pages where we have provided the unlocking instructions. We geven dus aan dat alleen de bootloader dient te worden gebruikt als u ervan op de hoogte bent wat de consequenties daarvan kunnen zijn (problemen met uw toestel en verlopen garantie). U gebruikt de bootloader op eigen risico. Het veranderen van de software met de bootloader zorgt ervoor dat uw garantie niet meer geldig is

OK er staat ..not all claims…dus mijn claim om het defecte moederbord en printplaat te vervangen zijn veroorzaakt door de bootloader en valt daarom niet onder HTC garantie. Maw HTC beweerd dat deze bootloader het moederbord en de printplaat van een HTC telefoon kapot kan maken?

Bedankt voor uw reactie. Not all claims omdat als u de sofware bijvoorbeeld aanpast, u dus uw garantie kwijt bent. Zoals eerder gezegd dient u voor alle reparaties te betalen als u geen garantie meer heeft. Als u dus door de bootloader geen garantie meer heeft op uw toestel maakt het niet uit of u een software of hardware probleem krijgt omdat u alleen gratis uw telefoon kunt laten repareren als u garantie heeft. En dat bent u helaas kwijt. Daarom heeft u een factuur gekregen. Niet omdat de bootloader uw hardware probleem heeft veroorzaakt maar simpelweg omdat u daarom geen garantie meer heeft door de aangepaste software


Ik ben blij dat u het met mij eens bent dat de bootloader niet mijn hardware probleem heeft veroorzaakt dus is het door iets anders veroorzaakt. Namelijk gewoon gebruik. U praat nu over aangepaste software is dit hetzelfde als ILLEGALE software want zo staat het in de garantie die u mij heeft gestuurd. Maw kunt U mij bevestigen dat HTC deze bootloader ILLEGALE SOFTWARE vind.

Bedankt voor uw reactie. Ik bedoel met aangepaste software dat de bootloader gebruikt kan worden om andere software op uw toestel te zetten. De bootloader kan voor veel zaken worden gebruikt. Andere ROM op de telefoon zetten is daar 1 van. Dat is niet toegestaan. Zie ook: http://htcdev.com/bootloader/faq What does this mean for me? Unlocking the bootloader means that you now have the ability to customize software on your device. Please note that changing your bootloader can cause significant issues with your device and once you have unlocked your device, you have agreed to the disclaimer that states a change in warranty status such that in the event you render your device unusable, you are responsible for the recovery of your device, whether by repair or by other means.

Ja maar dit stond niet in de garantievoorwaarden die U mij in eerste instantie heeft gestuurd. U komt nu met iets heel anders aanzetten hierin staat dat de bootloader allerlei software issues kan veroorzaken. Dus we zijn het met elkaar eens dat de aangetroffen bootloader niet ILLEGAAL is
Ik neem aan dat met de laatste statement van de CEO van HTC de garantie is aangepast.. Ik vond de volgende garantie op het internet
http://dl4.htc.com/Web_materials/Manual ... ard_76.pdf
Hierin staat nu …. This Limited Warranty applies only to the hardware components
of the Product as originally supplied and does not apply to any software or other equipment…
En daar wil ik dan ook graag aanspraak op maken omdat mijn telefoon een hardware probleem heeft

Bedankt voor uw reactie. De bootloader is bedoelt als beveiliging voor het besturingssysteem van uw telefoon. Als u deze unlockt is het mogelijk om uw software aan te passen. Zoals gezegd ondersteunen wij dit niet. Alleen maar omdat wij de bootloader aanbieden op de site (met een waarschuwing erbij) betekent niet dat dit garantie voorwaarden beinvloedt. Er staat duidelijk vermeld dat u de bootloader downloadt op eigen risico en dat u ervan op de hoogte dient te zijn dat dit consequenties heeft voor uw garantie. Dit heb ik u ook uitgelegd. Ik heb de evaluatie van het reparatie centrum reeds voor u geescaleerd voor meer uitleg maar ook het escalatie team geeft aan dat omdat de bootloader is aangetroffen in combinatie met illegale ROM, uw garantie is verlopen. Zodra uw garantie niet meer geldig is wordt u voor alle reparaties gefactureerd, wat het probleem ook moge zijn, in dit geval hardware. Ik begrijp dat u het niet eens bent met deze beslissing maar dit is helaas de eindbeslissing. U gaat akkoord met onze garantie voorwaarden als u de reparatie bij ons inboekt. Als u hierover een klacht wilt indienen of verdere stappen wenst te ondernemen bent u hier vrij in.

Goed ik begrijp dat we gaan escaleren en dat alhoewel onterecht HTC ook geen coulance regeling wil overwegen. HTC wil blijkbaar liever een al jarenlang tevreden HTC klant verliezen plus een hoop negatieve publiciteit voor lief nemen. Dit weegt blijkbaar op tegen een bedrag van Euro 285,60 en is waarschijnlijk de beste remedie voor HTC om weer marktaandeel terug te krijgen..
Laatst gewijzigd door Wilps op 05 jun 2012 15:01, 2 keer totaal gewijzigd.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: HTC en garantie

Ongelezen bericht door olaf79 »

1) U dient zich niet tot HTC te richten voor garantieafhandeling maar tot Vodafone, zij zijn immers de verkopers van de telefoon. In principe heeft u niks met fabrieksgarantie en voorwaarden te maken.
2) Het is complete onzin dat een bootloader de printplaat kan beschadigen. Dit defect was evenzo opgetreden met originele instellingen.
3) Een bootloader is geen illegale software. Ilegaal betekent dat het tegen de wet is. Er is geen enkele wet die u verbiedt een stukje software te installeren op uw eigen telefoon
4) In verschillende landen is inmiddels bij wet geregeld dat installatie van van bootloaders, custom roms en rooten de garantie niet doet vervallen.
5) Bij wet heeft u meer rechten dan de fabrieksgarantie u toekent. In dat geval prevaleert de wet boven de garantiebepalingen.

Zoals uw RBV al aangaf: u heeft waarschijnlijk een sterke zaak als u dit via de rechter uitvecht.

Henkjoost
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:02

Re: HTC en garantie

Ongelezen bericht door Henkjoost »

Wauw,

Ik heb precies het zelfde!
Mij rekenen ze €350

verder precies exact hetzelfde verhaal.

Bootloader unlocked > garantie weg

Ik heb het ook als eerst geprobeerd waar ik mijn telefoon kocht.
Belsimpel.nl... maar die sturen het toestel naar HTC en dan betaal je straks alsnog.
HTC stuurt het vervolgens naar Dynafix. Dat zijn naar mijn mening prutsers.

Mijn probleem kon met 4 stukjes extra plastic verholpen worden.
(dat is de officiële fix van deze !fabricagefout!)

Ik weet nu niet echt wat ik moet doen.

Hoe is het met jou zaak afgelopen? zijn er nog updates?

dit gaat over mijn probleem: http://forum.xda-developers.com/showthr ... ?t=1688538

dit is mijn verhaal daar in: http://forum.xda-developers.com/showpos ... count=1842 (engels sorry)

Geen van de drie bedrijven heeft me tot nu toe verder geholpen.
Allemaal blaten ze over vervallen garantie.

Niemand heeft het over Burgerlijk Wetboek Boek 7 en het conformiteitsbeginsel.
Daar reageren ze niet op.
Ik mag geen enkele CEO, algemeen directeur, te woord staan.

let op het gaat om een fabricagefout die ze niet willen verhelpen omdat de bootloader geunlocked is. dus software die een hardwarefout veroorzaakt in het verleden (want een fabricagefout is er al voordat iemand het toestel koopt). onmogelijk. onmogelijk. geen enkel excuus niks niet.

senkepenke
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2014 22:25

Re: HTC en garantie

Ongelezen bericht door senkepenke »

:cry: Ik ben diep diep teleurgesteld. Je HTC one (@HTC_NL) van nog geen jaar oud ontploft in het stopcontact. Alles vol glas, telefoon is gloeiend heet. Je stuurt de telefoon op voor garantie....Reactie: 'Sorry, er zijn sporen van val/ stootschade geconstateerd, reparatie 254,10. Kiest u voor reparatie, terugsturen met 36 euro onderzoekskosten of gratis (!) vernietiging?' Je ziet op de foto precies dat het ontstaan is bij de voeding....En dan ben je zo voorzichtig met je spullen!!

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: HTC en garantie

Ongelezen bericht door ruud_a »

ik heb toch wel een paar vraagtekens bij dit verhaal.

ik wil me wel aansluiten bij het feit, dat het plaatsen van een unlock bootloader (als dat de juiste term is) waarschijnlijk niet illegaal is.
TS geeft overigens nergens aan dat die software niet is geplaatst, dus ik ga er voorlopig maar van uit, dat die software wel is geplaatst.
dan kun je je dus afvragen of daardoor de garantie is vervallen.
waarschijnlijk niet onder de term illegaal.
maar mogelijk wel onder een kopje verwijtbaar handelen.
het op de grond gooien, of in een magnetron stoppen van een toestel is ook niet illegaal, maar betekent dat dan, dat het toestel onder garantie moet worden gerepareerd?
met het plaatsen van een unlock bootloader is een bewust risico genomen.
ik heb nog even gekeken bij downloadsites op het net en daar vind ik de waarschuwing dat het mis kan gaan.
als dit de werkelijke gang van zaken is geweest, vind ik het persoonlijk terecht, dat de reparatie niet gratis is.

nu dynafix en htc.
in de eerste plaats heb ik al vaak gelezen over vochtschade bij reparatiebedrijven.
dat wordt dan geconstateerd door een verkleurde sticker.
mijn telefoon is ondertussen 5 jaar oud en ik heb er mee in de regen gelopen en in een natte broekzak, maar ik heb er nooit problemen mee gehad.
ik heb dus grote twijfels over dat hele vochtprobleem verhaal.
ik denk trouwens dat van alle telefoons na verloop van tijd die sticker verkleurd zal zijn, als je hem niet uitsluitend in de woestijn gebruikt.
vreemd is natuurlijk het verhaal over de gebruikersschade.
dynafix zou op zijn minst in staat moeten zijn, om de schade aan een toestel juist te administreren.
want hoe kun je nu weten of het defecte printboard nu wel klopt, of dat dit bij een ander toestel hoort?
ook de conclusie dat het printboard echt defect is, betwijfel ik.
software kan misschien het basisprogramma verminken en theoretisch misschien zelfs de hardware, maar dit laatste is toch wel erg onwaarschijnlijk.
een virusprogramma zou dit in een computer mogelijk bewust kunnen doen, door een processor te vertellen dat het lekker koel is in de computer, waardoor de processor de ventilator niet laat draaien, oververhit raakt en doorbrandt.
dat dit in die mobiele telefoon ook zal gebeuren lijkt me onwaarschijnlijk.
ik denk dan ook niet dat de printplaat echt kapot zal zijn, maar dat het basis programma opnieuw zal moeten worden geinstalleerd.
waarschijnlijk kan dit ook gewoon via een master reset, maar mogelijk kan dynafix dit niet.

de actie van htc is ook wel opvallend.
een unlock booter op de site zetten waarmee je je telefoon stuk kunt maken.
wel met een waarschuwing er bij.
ik kan zelf geen betere reden bedenken, dan kwade opzet.
htc begrijpt natuurlijk zelf ook wel dat er altijd mensen zullen zijn, die die waarschuwing niet zullen lezen, dan wel negeren.

DvOff
Berichten: 59
Lid geworden op: 13 apr 2010 14:13

Re: HTC en garantie

Ongelezen bericht door DvOff »

ruud_a schreef:<snip>
Het installeren van een bootloader is voor veel fabrikanten al een reden om reparatie onder garantie te weigeren. Binnen zes maanden kun je nog eisen dat er wordt bewezen dat het defect verwijtbaar is aan de custom ROM/Bootloader. Een unlocked bootloader verzorgt opzichzelf geen problemen, hoogstens kan het 'flashen' van de ROM verkeerd gaan waardoor het toestel niet meer opstart. Fysieke schade kan daardoor niet worden aangebracht.

Het is echter zéér zeker wel mogelijk om een telefoon te overclocken zéker met Android toestellen en Custom ROMS. Heb je een Custom ROM van een prutser gedownload kan het zomaar betekenen dat bepaalde veiligheidsmaatregelen zijn uitgeschakeld of niet goed werken. Overklok je dan óók nog eens het toestel kan er onherstelbare schade ontstaan. Kortom, het is zéker niet onwaarschijnlijk en een van de redenen waarom bedrijven niet altijd even blij zijn met custom ROMS.

Het installeren van alleen een unlocked bootloader daarentegen zal dat niet veroorzaken, lijkt me ook niet dat een beetje rechter hierin HTC, Samsung of een Nokia gelijk gaat geven.

Gesloten