ik heb inmiddels 6 maanden een HTC One na ongeveer een maand ging de accu stuk niks aan de hand opgestuurd en gerepareerd tot 2 weken geleden hij gaf weer exact dezelfde melding aan alleen nu zat er een barst in had hem ook weer gelijk opgestuurd naar Dynalogic. maar nu viel het buiten de garantie omdat het scherm gebroken was na wat speurwerk en bellen met de klantenservice van zowel HTC, Dynalogic en Vodafone kam ik er achter dat het helemaal niet zo is in de garantieverklaring staat letterlijk ''DEZE BEPERKTE GARANTIE IS NIET VAN TOEPASSING ALS HET DEFECT IS VEROORZAAKT DOOR ÉÉN VAN ONDERSTAANDE:''
- Vals IMEI-nummer
- Stootschade
- Krassen
- waterschade
- Ga zo maar door
heb HTC terug gebeld met dit als kennis maar ze bleven vast houden aan hun ''garantie'' terwijl ik bewijs had dat het niet door de barst kwam puur omdat dit in de eerste maand ook al was gebeurd zonder barst in het scherm had beide ordenummers verzonden naar hun email en met de vraag laat mij zwart op wit zien dat de garantie vervalt op het moment dat er een barst in het scherm zit
na 15min komt die met deze zin aan:
THIS.LIMITED.WARRANTY.SHALL.NOT.APPLY.IF.THE.DEFECT.WAS.
CAUSED.THROUGH.ANY.OF.THE.FOLLOWING:
wat weer precies overeen komt met de eerdere zin uit de garantieverklaring:
DEZE BEPERKTE GARANTIE IS NIET VAN TOEPASSING ALS HET DEFECT IS VEROORZAAKT DOOR ÉÉN VAN ONDERSTAANDE:
dus spreek hem erop aan dat het dus niet door mijn scherm komt gelijk daarna verandert die van onderwerp en probeert me door te schakelen naar de klachtenlijn wat ik niet wou uiteindelijk kwam die erachter dat die niet de juiste antwoorden had klaar liggen voor me en had dus weinig in te brengen verder uiteindelijk stuurde iets van een formulier met het verhaal naar iemand anders en wacht daar op dit moment het antwoord van af.
CONCLUSIE: luister niet naar HTC ze zeggen dat als het scherm stuk is de garantie vervalt MAAR DAT IS DUS NIET ZO alleen als je schade aan je telefoon de defect veroorzaakt hebt als je het tegendeel kan bewijzen blijft je garantie gewoon geldig!
(12/11/13)EDIT: heb inmiddels een antwoord van de manager van het escalatie team van HTC gehad ze hadden een email terug gehad met een conclusie dat de accu niet vervangen kon worden zonder dat het scherm meer beschadigt word er stond ook in dat mijn telefoon niet verder kwam dan me boot screen waar ik zelfs niks van af weet op het moment dat mijn telefoon werd opgehaald werkte hij nog. heb toen de manager van het escalatie team aan de telefoon gehad die heeft er naar gekeken en nogmaals een email verstuurd naar Dynafix met de vraag of het kon zijn dat het de eerste keer het probleem niet geheel is verholpen
daarna nog Dynafix gebeld om te vragen hun het zat met me telefoon omdat die dus niet meer starten de klantenservice kon niks vinden alleen het probleem wat ik had opgegeven de email kwam van de manager van Dynafix maar de naam mocht ik niet weten van HTC heb dus alleen een aanvraag gedaan om te kijken waar die email was en wacht daar op dit moment het antwoord van af
mijn vragen zijn nu alleen:
- als ik mijn telefoon onder garantie laat repareren zonder dat HTC instaat voor mijn scherm waarom valt die telefoon dan wel binnen de garantie en anders niet(is het niet hun eigen risico als ze een telefoon maken met een solid body)
- waarom krijg ik niks te zien de klantenservice van HTC zegt dat het niet binnen de garantie valt maar konden dat nergens vinden in de garantie voorwaarden wat dus wel onder de garantie valt maar ze willen alleen niet voor het scherm betalen de email krijg ik niet te zien ik ga er vanuit dat die bestaat maar ben er niet 100% zeker van
- en als laatste waarom staat de staat er niks in het systeem van Dynafix bij het aanmelden van de reparatie heb ik gezegd dat ik het scherm niet gerepareerd wou hebben en dat stond niet vermeld ook dat de telefoon het dus niet deed stond ook niet vermeld in het systeem
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] HTC liegt over de garantie van de HTC One + Verlvolg
HTC liegt over de garantie van de HTC One + Verlvolg
Laatst gewijzigd door delix op 12 nov 2013 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: HTC liegt over de garantie van de HTC One + Verlvolg
HTC mag de garantieclaim afwijzen. Vodafone echter niet. U moet bij de verkoper (vodafone) zijn en niet bij fabrikant.
Vodafone mag alleen een garantieclaim afwijzen als het defect is veroorzaakt door ondeskundig gebruik dat u aan te rekenen valt en waarvan u wist of had moeten weten dat het toestel daar niet tegen kan.
Vodafone kan zich dus niet zomaar beroepen op de garantievoorwaarden van HTC. Misschien zou het overigens helpen als u HTC wijst op de tegenvallende verkoopcijfers en dat het verlenen van deze bizar slechte service die verkoopcijfers echt niet beter gaat maken.
Vodafone mag alleen een garantieclaim afwijzen als het defect is veroorzaakt door ondeskundig gebruik dat u aan te rekenen valt en waarvan u wist of had moeten weten dat het toestel daar niet tegen kan.
Vodafone kan zich dus niet zomaar beroepen op de garantievoorwaarden van HTC. Misschien zou het overigens helpen als u HTC wijst op de tegenvallende verkoopcijfers en dat het verlenen van deze bizar slechte service die verkoopcijfers echt niet beter gaat maken.