Van zowel de online helpdesk als het servicepunt in Eindhoven heb ik te horen gekregen dat de WiFi van mijn HTC One X(zeer bekend probleem) niet gerepareerd kan worden, voordat ik het scherm heb laten vervangen. Hier zit namelijk een barst in. Na een discussie in Eindhoven kwam het er dus op neer: HTC levert uit principe alleen 'perfecte' toestellen uit. Ze zouden zélfs geen firmware-update willen uitvoeren voordat ik het scherm laat vervangen. Geschatte kosten voor dit grapje: €250,-. Nu was de medewerker in Eindhoven het wel deels met mij eens over dat dit eigenlijk een vreemd protocol is, maar protocol is protocol, aldus de medewerker. Hij kon er simpelweg niets aan veranderen.
Het probleem nu is dus dat ik mijn WiFi niet kan laten repareren. Ik ben handig genoeg om zelf een nieuw scherm in te bouwen, maar dan vervalt de garantie. Daarentegen sta ik niet echt te springen om €250,- te betalen voor een nieuw scherm en een goed werkende WiFi, alleen omdat er een barst in het scherm zit. Bovendien vraag ik mij heel sterk af of HTC überhaupt het recht heeft om van mij te eisen dat ik óók het scherm laat vervangen wanneer ik aanspraak wil maken op de garantie vanwege het slechte bereik met WiFi. Kan iemand hier meer duidelijkheid over geven?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] HTC weigert reparatie WiFi wegens gebroken scherm
Re: HTC weigert reparatie WiFi wegens gebroken scherm
Ik vind het niet raar dat ze dat eisen.
waarom laat je je scherm niet bij een van de vele speciaalzaken hiervoor vervangen.
lijkt me stug dat ze dat kunnen zien bij HTC, als er een orgineel HTC scherm op wordt gezet
waarom laat je je scherm niet bij een van de vele speciaalzaken hiervoor vervangen.
lijkt me stug dat ze dat kunnen zien bij HTC, als er een orgineel HTC scherm op wordt gezet
Re: HTC weigert reparatie WiFi wegens gebroken scherm
Mijn Samsung Galaxy S i9000 heb ik destijds meerdere malen open gehad en die werd nog gewoon geaccepteerd voor reparaties onder garantie. Echter, ik heb al veel verhalen gelezen van telefoons die niet meer gerepareerd worden omdat HTC beweert dat ze open zijn geweest. Ook houden ze alle reparaties bij, dus ze weten precies wat er met de telefoon gebeurd is. Met het scherm is niets mis, op een barst na. Daarom wil ik het ook niet laten vervangen. Ook een punt van aandacht is waar de grens ligt: mag mijn scherm wel vol diepe krassen zitten om aanspraak te kunnen maken op de garantie? Heel vaag allemaal.kokka schreef:Ik vind het niet raar dat ze dat eisen.