LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ik wil mijn geld terug in plaats van een vervangend product

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.

ik wil mijn geld terug in plaats van een vervangend product

Ongelezen bericht door ***** »

hoi,

ik heb een aantal dagen geleden een zwembad gekocht. nu blijkt na het vullen van het zwembad dat hij aan bijna alle aanhechtingspunten lekt. dus ik terug naar de winkel om mijn geld terug te vragen voor een nieuw bad ander merk.
nu zeggen ze mij dat ze me een nieuwe zak kunnen aanbieden dus zonder pomp en frame, in plaats van mijn geld terug. ik ga daar niet mee akkoord omdat ik niet het risico wil nemen met het feit dat de nieuwe zak de zelfde kwaal heeft.
sta ik in mijn recht of moet ik genoegen nemen met een nieuwe zak.

alvast bedankt,

GJvdZ

Re: ik wil mijn geld terug in plaats van een vervangend product

Ongelezen bericht door GJvdZ »

De winkel staat in hun recht. Pas na een aantal mislukte pogingen heb je recht op je geld terug.

Jij loopt overigens geen risico. De winkelier wel. Die moet extra kosten maken en in het ergste geval uiteindelijk het geld terugbetalen.

Frantic2

Ongelezen bericht door Frantic2 »

hij maakt ook extra kosten... tenzij hij gratis water erin laat lopen....

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je moet genoegen nemen met de nieuwe zak, tenzij je concrete aanwijzingen hebt dat deze ook kapot zal zijn.
Frantic2 schreef:hij maakt ook extra kosten... tenzij hij gratis water erin laat lopen....
In theorie kan de koper die kosten verhalen. Maar in de praktijk zal deze zo laag uitvallen dat ik zelf de moeite niet zou doen.

Ongelezen bericht door ***** »

Hoi

Bedankt voor jullie reacties.
ik was er al bang voor dat ik aan het kortste eind zou trekken. het heeft me nu ong 5000 liter water gekost en een dag leegscheppen en afbreken. plus erg verdrietige kinderen. En dat risico wilde ik niet weer lopen dus wilde ik graag een bad van een ander merk.
We zullen zien of het nieuwe bad wel heel is.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

5000 liter? Dat lijkt me erg veel. Zag je niet na het eerste laagje water dat dat ding lekte?

De verkoper moet de kans krijgen het defect te repareren of te vervangen voor gelijkwaardig product. Dit lijkt me ook redelijk.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

5000 liter? Dat lijkt me erg veel. Zag je niet na het eerste laagje water dat dat ding lekte?

De verkoper moet de kans krijgen het defect te repareren of te vervangen voor gelijkwaardig product. Dit lijkt me ook redelijk.

Gesloten