LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ipad garantie
ipad garantie
na veel wikken en wegen en omdat de dochter thuis ziek op bed lag ipad2 16gb gekocht bij BCC in Nijmegen Dukenburg voor 399 euro op 10-3-2012 het was een behoorlijke investering voor ons. op 28-3-2012 na opladen van ipad bij het aanzetten mededeling dat hij aangesloten moest worden op de PC voor software te downloaden via Itunes dit lukte niet en kreeg foutmelding 1604 na div pogingen omdit te doen wat niet lukte, terug naar BCC waar ze het opnieuw probeerde maar nu met een Apple PC hier opnieuw foutmelding 1604
BCC nam contact op met Apple, na div pogingen om ipad op te starten wat niet lukte kon ik de ipad bij BCC laten alwaar hij werd opgestuurd naar Apple kreeg geen vervanging of wat dan ook. Reparatie tijd kan oplopen tot 3 weken.
op ipad zat maar 2 weken omruilgarantie voor nieuwe ipad. was behoorlijk kwaad en zwaar teleurgesteld in BCC waar was nu de LOW price HIGH service waar ze zo mee koketeren op TV.
Na thuiskomst Apple gebeld maar hier konden ze zg ook niks aan doen had de ipad maar bij hun in de winkel moeten kopen en er een verzekering van 29 euro bij af moeten sluiten zodat de ipad als hij in het 1e jaar kapot zou gaan gewoon om had kunnen ruilen voor nieuwe maar natuurlijk alleen als hij in een apple winkel was gekocht. vind dit echt de grootste flauwekul duur apparaat gekocht na 18 dagen kapot gegaan buiten mijn schuld softwarefout en nu maar 3 weken wachten of die fatsoenlijk gemaakt kan worden, vind dit een grof schandaal voor zowel Apple als de BCC
BCC nam contact op met Apple, na div pogingen om ipad op te starten wat niet lukte kon ik de ipad bij BCC laten alwaar hij werd opgestuurd naar Apple kreeg geen vervanging of wat dan ook. Reparatie tijd kan oplopen tot 3 weken.
op ipad zat maar 2 weken omruilgarantie voor nieuwe ipad. was behoorlijk kwaad en zwaar teleurgesteld in BCC waar was nu de LOW price HIGH service waar ze zo mee koketeren op TV.
Na thuiskomst Apple gebeld maar hier konden ze zg ook niks aan doen had de ipad maar bij hun in de winkel moeten kopen en er een verzekering van 29 euro bij af moeten sluiten zodat de ipad als hij in het 1e jaar kapot zou gaan gewoon om had kunnen ruilen voor nieuwe maar natuurlijk alleen als hij in een apple winkel was gekocht. vind dit echt de grootste flauwekul duur apparaat gekocht na 18 dagen kapot gegaan buiten mijn schuld softwarefout en nu maar 3 weken wachten of die fatsoenlijk gemaakt kan worden, vind dit een grof schandaal voor zowel Apple als de BCC
Re: ipad garantie
Je kunt dit vervelend vinden maar het handelen van de leverancier is volkomen normaal.
Ik zou eerst eens op de site van consuwijzer kijken en dan met name het stukje over garantie/reparatie enz, voor je hier een kulverhaal dumpt.
enne...je hebt geen recht op een 'leenapparaat'.....
Ik zou eerst eens op de site van consuwijzer kijken en dan met name het stukje over garantie/reparatie enz, voor je hier een kulverhaal dumpt.
Je hebt hem gekocht bij BCC en moet het met BCC afhandelen. Apple heeft hier helemaal niets mee te maken, dus hen treft geen enkel verwijt!
Ten eerste is er geen recht op een leenapparaat bij reparatie, het is vervelend, maar ik kan me ergere dingen voorstellen.jaapria schreef:kon ik de ipad bij BCC laten alwaar hij werd opgestuurd naar Apple kreeg geen vervanging of wat dan ook. Reparatie tijd kan oplopen tot 3 weken.
vind dit echt de grootste flauwekul duur apparaat gekocht na 18 dagen kapot gegaan buiten mijn schuld softwarefout en nu maar 3 weken wachten of die fatsoenlijk gemaakt kan worden, vind dit een grof schandaal voor zowel Apple als de BCC
En het repareren is geen flauwekul. Het kan en het mag. Hoewel de meningen daar wel enigszins over verdeeld zijn. Daarnaast is het maar goed dat het defect buiten uw schuld was, anders was er helemaal geen garantie geweest, garantie geld voor fabrieksfouten.
Het handelen van de leverancier kan dan wel 'volkomen normaal' zijn in uw ogen, feit blijft dat een apparaat dat binnen 18 dagen niet normaal te gebruiken is voor de doeleinden waarvoor het gemaakt is omschreven kan worden als een ondeugdelijk apparaat, en ik zou persoonlijk ook niet blij zijn met de houding van de verkopende partij.dhc schreef:Je kunt dit vervelend vinden maar het handelen van de leverancier is volkomen normaal.
De reden voor de krampachtige tweespalt waarin de verkoper zich bevind laat zich raden, maar zal alles te maken hebben met de praktijken van Apple die zich op zijn minst laten omschrijven als hooghartig en arrogant, en aangezien ook BCC daar last van heeft m.b.t. consumenten electronica zal daar ergens de schoen wel wringen, men kan namelijk niet zomaar overgaan tot het verstrekken van een nieuw apparaat omdat Apple dat niet zal vergoeden.
Ergo, je trekt bij Apple aan het kortste eind, of dat nou via BCC, of linea recta via Apple zelf gaat.
Ik durf er overigens wat onder te verwedden dat als het om een Asus, of een ander merk zou gaan, BCC gewoon over zou zijn gegaan tot het verstrekken van een vervangend exemplaar, want dat zou de normale gang van zaken zijn geweest.
Nope! Repareren is de normale gang van zaken, en als dat niet lukt krijg je je geld terug of een vervangend apparaat....Ik durf er overigens wat onder te verwedden dat als het om een Asus, of een ander merk zou gaan, BCC gewoon over zou zijn gegaan tot het verstrekken van een vervangend exemplaar, want dat zou de normale gang van zaken zijn geweest.
Wil je in het vervolg niet reageren als je klok/klepel/kluns niet begrijpt?
Ben ik het helemaal niet mee eens. Het hangt van de zaak en het artikel af. Sommige fabrikanten / leveranciers hebben zeer goede service voor hun wederverkopers. Die krijgen vaak zonder morren een aparaat vergoed dat defect retour komt.dhc schreef:Nope! Repareren is de normale gang van zaken, en als dat niet lukt krijg je je geld terug of een vervangend apparaat....Ik durf er overigens wat onder te verwedden dat als het om een Asus, of een ander merk zou gaan, BCC gewoon over zou zijn gegaan tot het verstrekken van een vervangend exemplaar, want dat zou de normale gang van zaken zijn geweest.
Overigens ben ik het met TS eens dat de service en klachten afhandeling van zowel Apple als BCC een stuk beter kunnen.
Apple gaat in de toekomst nog een ten onder aan zijn eigen arrogantie.
BCC heeft gehandeld zoals alle zaken handelen en staan in hun recht.
Dat het zuur is dat zo`n relatief duur apparaat snel stuk gaat en dat je hem gekocht had omdat je dochter ziek op bed ligt kan iedereen wel begrijpen, maar helaas is er niks aan te doen.
Dat het zuur is dat zo`n relatief duur apparaat snel stuk gaat en dat je hem gekocht had omdat je dochter ziek op bed ligt kan iedereen wel begrijpen, maar helaas is er niks aan te doen.
-
Wat een drama. Wanneer iets kapot is moet het gewoon gemaakt worden en dit gaan nou eenmaal niet terwijl je er op wacht.
Als alle artikelen die een gebrek vertonen niet meer gerapareerd mogen worden en maar omgeruild worden is zeer goed voor het milieu en de afvalberg. Echt een kul verhaal, gewoon geduld hebben.
Als alle artikelen die een gebrek vertonen niet meer gerapareerd mogen worden en maar omgeruild worden is zeer goed voor het milieu en de afvalberg. Echt een kul verhaal, gewoon geduld hebben.
Aan de laatste zin van uw betoog is meteen duidelijk af te lezen waarom het mij wel regelmatig gelukt is om een ondeugdelijk apparaat binnen de garantie termijn omgewisseld te krijgen voor een deugdelijk exemplaar en waarom het u niet lukt.dhc schreef:Nope! Repareren is de normale gang van zaken, en als dat niet lukt krijg je je geld terug of een vervangend apparaat....Ik durf er overigens wat onder te verwedden dat als het om een Asus, of een ander merk zou gaan, BCC gewoon over zou zijn gegaan tot het verstrekken van een vervangend exemplaar, want dat zou de normale gang van zaken zijn geweest.
Overigens is het aan iedereen toegestaan om hier te reageren, ook als je als kluns niet weet waar de klepel hangt als je de klok hebt horen luiden.
Heb je een punt. Hoewel ik hoop dat er maar weinig producten na 18 dagen al de geest geven. Het probleem is dat een product van 400 euro (dat overigens om te maken nog niet 1/4 daarvan kost) zo snel kapot gaat.Suzanne 326 schreef:Wat een drama. Wanneer iets kapot is moet het gewoon gemaakt worden en dit gaan nou eenmaal niet terwijl je er op wacht.
Wil je trouwens echt wat doen voor het milieu koop dan geen apple spullen.
/facepalmWil je trouwens echt wat doen voor het milieu koop dan geen apple spullen.
Nog zo'n feit dat je niet hoeft te onderbouwen net als in die andere topics over Apple en Linux ?olaf79 schreef:Overigens ben ik het met TS eens dat de service en klachten afhandeling van zowel Apple als BCC een stuk beter kunnen.
en nog zo een...olaf79 schreef:Heb je een punt. Hoewel ik hoop dat er maar weinig producten na 18 dagen al de geest geven. Het probleem is dat een product van 400 euro (dat overigens om te maken nog niet 1/4 daarvan kost) zo snel kapot gaat.Suzanne 326 schreef:Wat een drama. Wanneer iets kapot is moet het gewoon gemaakt worden en dit gaan nou eenmaal niet terwijl je er op wacht.
Geen feit, maar een mening.angel1978 schreef:Nog zo'n feit dat je niet hoeft te onderbouwen net als in die andere topics over Apple en Linux ?olaf79 schreef:Overigens ben ik het met TS eens dat de service en klachten afhandeling van zowel Apple als BCC een stuk beter kunnen.
en nog zo een...[/quote][/quote]Algemeen bekend hoor. Zoek maar eens op google.olaf79 schreef:Heb je een punt. Hoewel ik hoop dat er maar weinig producten na 18 dagen al de geest geven. Het probleem is dat een product van 400 euro (dat overigens om te maken nog niet 1/4 daarvan kost) zo snel kapot gaat.Suzanne 326 schreef:Wat een drama. Wanneer iets kapot is moet het gewoon gemaakt worden en dit gaan nou eenmaal niet terwijl je er op wacht.