LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] knikarmscherm van gamm

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
[email protected]

Re: knikarmscherm van gamm

Ongelezen bericht door [email protected] »

Hier heb ik een copy van de fax van schadebo betreffende de gamma knik arm schermen type BXE32 en BXE32 W
Overigens was bij mij na het doorknippen van het aansluit snoer de besturing nog heel.

10. Juli 2009 15.03 Shadebo DIY BV Nr, 4687 P. 1;'1
INSTELLEN AFSTANDBEDINING STOP AANSLAG KNIKARMSCHERM BXE32 en BXE32 W
Waarschuwing, indien stekker is afgeknipt of afgeknipt is geweest kunt u direct stoppen, dan kan het scherm niet ( nooit) meer ingesteld worden. Besturing is dan definitief beschadigd door sluiting,
STEKKER UITNEMEN
Minimaal 5 minuten wachten ( intern systeem moet resetten )
STEKKER IN STOPKONTAKT STEKEN
U hoort nu vanuit de buis piepjes en een soms lange piep pl pi pi pi etc
Houdt de afst bed. recht voor u, met het kleine schuifklepje geopend aan de onderzijde, Iaat de bovenste pijl toets van u af wijzen.
Druk nu aanhoudend op het rechtse kleine minischakelaartje In de afst. bed.
U hoort nu vanuit de buis pipipi 3 x totdat dit stopt.
druk nu op de pijl uit ( het doek rolt uit ) dit is meestal de pijl die naar u toe wijst, een keer drukken is voldoende, doek rolt nu uit.
Attentie als het doek bijna geheel is uitgerold drukt u op de ronde midden toets stop, Let op dat u op tijd stopt als het doek nog strak staat.
Druk nu op het LINKER minischakelaartje in de afs.bed.
Druk onafgebroken totdat u het piepen hoort en dit stopt.
Het scherm is nu geprogrammeerd voor de uitrol,
Dit is opgeslagen in het geheugen.
Druk nu op de pijl voor oprollen, dit Is de andere pijl die u hiervoor heeft gebruikt.
Dit gaat met veel kleine stapjes.
Attentie. Indien het doek bijna geheel is opgerold moet u wederom op tijd de stop knop indrukken, niet te vlug en niet te laat,
Druk wederom als het doek geheel is opgerold op het meest linker kleine minischakelaartje totdat u de piepjes hoort.
LET OP u moet nu de stekker weer uitnemen en minimaal 5 minuten uit laten.
Na ruim 6 minuten ( langer is alleen maar beter ) de stekker insteken en u kunt u scherm gebruiken
LET OP.
Indien u bovenstaande meerdere keren herhaald zal na <> 4 minuten gebruik het scherm automatisch stoppen, u kunt dan uw scherm minimaal 1 uur niet gebruiken, de motor wordt dan oververhit en zal zichzelf uitschakelen totdat een acceptabele operationele temperatuur Is bereikt, de wachttijd is zeer afhankelijk van de algemene buiten temperatuur, (Bij <> 20 graden + zal minimaal een uur gewacht moeten garden. Steek na deze tijd de stekker weer In en probeer uw scherm nogmaals op functionaliteit.
Het verdient aanbeveling het zonscherm minimaal een keer per twee maanden effectief te gebruiken, in de besturing is een kleine stroomvoorziening ingebouwd om het geheugen te bewaren, indien het scherm langer dan 6 a 7 maanden niet gebruikt wordt zal het geheugen niet meer zijn opgeslagen.

methinx

Re: knikarmscherm van gamm

Ongelezen bericht door methinx »

Wellicht nuttig voor andere lezers, ik heb hier een reset/instel procedure van een ander type, ook bij de Gamma gehaald. Type Granado. Deze heeft mij geholpen om na stroomonderbreking mijn zonnescherm weer aan de praat te krijgen.

Afbeelding

Gesloten