LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kruidvat tablet
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 02 jan 2014 17:31
Kruidvat tablet
Beste lezers,
in maart 2013 hebben mijn ouders een tablet van het merk 'Cherry Mobility' gekocht bij het kruidvatfiliaal bij ons in het dorp. Sinds een maand of twee vertoonde de tablet problemen met opladen, het leek alsof het het stekkertje van de oplader geen goed contact meer maakte met de tablet zelf. In het begin werkte het nog wel wanneer we een beetje aan het stekkertje draaiden, maar inmiddels laadt de batterij helemaal niet meer op. Ik ben vanmiddag met de tablet naar het kruidvatfiliaal terug gegaan, maar de filiaalmanager wilde mij niet helpen. Volgens haar moet ik contact opnemen met de fabrikant of moet ik eerst de klantenservice van het kruidvat bellen, die toestemming moeten geven zodat ik de tablet naar de winkel terug kan brengen.
Volgens het conformiteitsbeginsel heb ik echter het recht om mijn artikel gewoon terug te brengen naar de winkel in plaats van dat ik contact op moet nemen met de fabrikant, ik ben (of in mijn geval: mijn ouders zijn) immers een overeenkomst aangegaan met het kruidvat en niet met de fabrikant. Wanneer ik contact opneem met de klantenservice moet ik een 0900-nummer bellen en moet ik dus betalen voor service die ik naar mijn mening wettelijk gratis hoor te krijgen. Als ik contact op zou nemen met de fabrikant kan ik de tablet aanmelden voor reparatie, met de kans dat ik 25 euro moet betalen om hem alleen te laten onderzoeken. Dit vind ik het niet waard, ik ben namelijk ook wel een beetje klaar met die onbekendere merken, dus het liefst zie ik gewoon (een deel van) het geld terug.
Mijn vragen zijn nu: Mag het kruidvat zomaar zulke voorwaarden stellen en wat moet ik nou doen om toch (een deel van) mijn geld terug te krijgen?
Ik hoop dat jullie hier een antwoord op hebben. Alvast bedankt,
Maarten
edit: hierbij nog even de voorwaarden die het kruidvat stelt en de voorwaarden van de fabrikant:
http://www.kruidvat.nl/domains/default/ ... eling.aspx
http://www.cherrymobility.com/voorwaarden.pdf
in maart 2013 hebben mijn ouders een tablet van het merk 'Cherry Mobility' gekocht bij het kruidvatfiliaal bij ons in het dorp. Sinds een maand of twee vertoonde de tablet problemen met opladen, het leek alsof het het stekkertje van de oplader geen goed contact meer maakte met de tablet zelf. In het begin werkte het nog wel wanneer we een beetje aan het stekkertje draaiden, maar inmiddels laadt de batterij helemaal niet meer op. Ik ben vanmiddag met de tablet naar het kruidvatfiliaal terug gegaan, maar de filiaalmanager wilde mij niet helpen. Volgens haar moet ik contact opnemen met de fabrikant of moet ik eerst de klantenservice van het kruidvat bellen, die toestemming moeten geven zodat ik de tablet naar de winkel terug kan brengen.
Volgens het conformiteitsbeginsel heb ik echter het recht om mijn artikel gewoon terug te brengen naar de winkel in plaats van dat ik contact op moet nemen met de fabrikant, ik ben (of in mijn geval: mijn ouders zijn) immers een overeenkomst aangegaan met het kruidvat en niet met de fabrikant. Wanneer ik contact opneem met de klantenservice moet ik een 0900-nummer bellen en moet ik dus betalen voor service die ik naar mijn mening wettelijk gratis hoor te krijgen. Als ik contact op zou nemen met de fabrikant kan ik de tablet aanmelden voor reparatie, met de kans dat ik 25 euro moet betalen om hem alleen te laten onderzoeken. Dit vind ik het niet waard, ik ben namelijk ook wel een beetje klaar met die onbekendere merken, dus het liefst zie ik gewoon (een deel van) het geld terug.
Mijn vragen zijn nu: Mag het kruidvat zomaar zulke voorwaarden stellen en wat moet ik nou doen om toch (een deel van) mijn geld terug te krijgen?
Ik hoop dat jullie hier een antwoord op hebben. Alvast bedankt,
Maarten
edit: hierbij nog even de voorwaarden die het kruidvat stelt en de voorwaarden van de fabrikant:
http://www.kruidvat.nl/domains/default/ ... eling.aspx
http://www.cherrymobility.com/voorwaarden.pdf
Re: Kruidvat tablet
In de van jou geplaatste voorwaarden staat toch duidelijk, dat bij problemen met het product contact met het bedrijf, opgezocht moest worden.
De garantievoorwaarden van het bedrijf zijn ook duidelijk, dus volgens mij alles legaal.
Bij andere bedrijven zoals aldi, lidl en nog meer, zijn de voorwaarden precies zo , als hier het geval is.
De garantievoorwaarden van het bedrijf zijn ook duidelijk, dus volgens mij alles legaal.
Bij andere bedrijven zoals aldi, lidl en nog meer, zijn de voorwaarden precies zo , als hier het geval is.
Hier moet ik jou gelijk geven, maar dit is nu te laat.ik ben namelijk ook wel een beetje klaar met die onbekendere merken,
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Kruidvat tablet
maarten2712 schreef:Beste lezers,
in maart 2013 hebben mijn ouders een tablet van het merk 'Cherry Mobility' gekocht bij het kruidvatfiliaal bij ons in het dorp. Sinds een maand of twee vertoonde de tablet problemen met opladen, het leek alsof het het stekkertje van de oplader geen goed contact meer maakte met de tablet zelf. In het begin werkte het nog wel wanneer we een beetje aan het stekkertje draaiden, maar inmiddels laadt de batterij helemaal niet meer op. Ik ben vanmiddag met de tablet naar het kruidvatfiliaal terug gegaan, maar de filiaalmanager wilde mij niet helpen. Volgens haar moet ik contact opnemen met de fabrikant of moet ik eerst de klantenservice van het kruidvat bellen, die toestemming moeten geven zodat ik de tablet naar de winkel terug kan brengen.
Volgens het conformiteitsbeginsel heb ik echter het recht om mijn artikel gewoon terug te brengen naar de winkel in plaats van dat ik contact op moet nemen met de fabrikant, ik ben (of in mijn geval: mijn ouders zijn) immers een overeenkomst aangegaan met het kruidvat en niet met de fabrikant. Wanneer ik contact opneem met de klantenservice moet ik een 0900-nummer bellen en moet ik dus betalen voor service die ik naar mijn mening wettelijk gratis hoor te krijgen. Als ik contact op zou nemen met de fabrikant kan ik de tablet aanmelden voor reparatie, met de kans dat ik 25 euro moet betalen om hem alleen te laten onderzoeken. Dit vind ik het niet waard, ik ben namelijk ook wel een beetje klaar met die onbekendere merken, dus het liefst zie ik gewoon (een deel van) het geld terug.
Mijn vragen zijn nu: Mag het kruidvat zomaar zulke voorwaarden stellen en wat moet ik nou doen om toch (een deel van) mijn geld terug te krijgen?
Ik hoop dat jullie hier een antwoord op hebben. Alvast bedankt,
Maarten
edit: hierbij nog even de voorwaarden die het kruidvat stelt en de voorwaarden van de fabrikant:
http://www.kruidvat.nl/domains/default/ ... eling.aspx
http://www.cherrymobility.com/voorwaarden.pdf
Kruitvat ( en daarbij Trekpleister, Ici Paris en Prijsmepper ) heeft de garantie uitbesteed. Als goed is zat er een schrijven in de verpakking hoe en wat. Vandaar ookdie lage prijs van die speelgoedtablets.
Tipjes:
Maak foto;s hoe je de tablet opstuurt, dus onder krassen bv want komt blijkbaar genoeg voor dat je meer defect terug krijg.
Wel dien je aardig geduld te hebben......duurt nogal voordat gerepareerd is.
Re: Kruidvat tablet
Zelfde probleem gehad. Je moet het oplader vrouwtje (in de tablet zit het mannetje) heel ietsje inknijpen met een tangetje. (Ik deed het met mijn tanden). dan maakt hij weer contact. Dus het vrouwtje iets vernauwen.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Kruidvat tablet
En dat werkt?sjoegel schreef:Dus het vrouwtje iets vernauwen.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 02 jan 2014 17:31
Re: Kruidvat tablet
Dat valt nog te proberen als het niet opgelost kan worden met reparaties/geld terug, bedankt voor de tip in ieder geval.sjoegel schreef:Zelfde probleem gehad. Je moet het oplader vrouwtje (in de tablet zit het mannetje) heel ietsje inknijpen met een tangetje. (Ik deed het met mijn tanden). dan maakt hij weer contact. Dus het vrouwtje iets vernauwen.
Is dit niet gewoon een sluwe truc van zo'n bedrijf om onder extra kosten uit te komen? Net zoals wanneer ze bijvoorbeeld een tegoedbon aanbieden in plaats van gewoon geld terug te geven... Ik begrijp zo'n bedrijf ook wel dat ze liever het geld de kassa in zien gaan dan dat het er weer uit verdwijnt. Maar mag dit zomaar dan? Ik ken lang niet alle rechten als consument uit mijn hoofd maar mijns inziens is dit wel een beetje tegen artikel 7:21 en 7:22 BW in...Teunbosseman schreef: Kruitvat ( en daarbij Trekpleister, Ici Paris en Prijsmepper ) heeft de garantie uitbesteed. Als goed is zat er een schrijven in de verpakking hoe en wat. Vandaar ookdie lage prijs van die speelgoedtablets.
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Kruidvat tablet
maarten2712 schreef:Is dit niet gewoon een sluwe truc van zo'n bedrijf om onder extra kosten uit te komen? Net zoals wanneer ze bijvoorbeeld een tegoedbon aanbieden in plaats van gewoon geld terug te geven... Ik begrijp zo'n bedrijf ook wel dat ze liever het geld de kassa in zien gaan dan dat het er weer uit verdwijnt. Maar mag dit zomaar dan? Ik ken lang niet alle rechten als consument uit mijn hoofd maar mijns inziens is dit wel een beetje tegen artikel 7:21 en 7:22 BW in...Teunbosseman schreef: Kruitvat ( en daarbij Trekpleister, Ici Paris en Prijsmepper ) heeft de garantie uitbesteed. Als goed is zat er een schrijven in de verpakking hoe en wat. Vandaar ookdie lage prijs van die speelgoedtablets.
Een sluwe truc ??? Natuurlijk niet......men heeft de reparatie gewoonweg uitbesteed, niks sluws aan maar kostenbesparend. Die speelgoed tablets zijn niet voor niets zo goedkoop.
Een bedrijf moet wel de gelegenheid krijgen om een product te repareren. In dit geval is het uitbesteedt.
Jij kon prima de AV vinden van de fabrikant van KV....je weet waar je aan toe bent.
Zou zeggen neem het wetboek mee naar KV en ga de discussie aan, laat je de uitslag nog ff weten...alhoewel ik deze wel kan raden.
Re: Kruidvat tablet
Niet zeuren, je hebt gewoon TWEE jaar volledige garantie op het tablet+lader.
Aanmelden via het CherryMobilityForum, RMA nummer aanvragen, dan wordt het tablet thuis opgehaald door de GLS en binnen een maand heb je het weer terug, gerepareerd en kosteloos.
Wel de aankoopbewijzen ed kopieren en meesturen, maar dat staat op dat forum beschreven. Serieus, ik begrijp niet dat je hierom nou zoveel trammelant maakt.
Aanmelden via het CherryMobilityForum, RMA nummer aanvragen, dan wordt het tablet thuis opgehaald door de GLS en binnen een maand heb je het weer terug, gerepareerd en kosteloos.
Wel de aankoopbewijzen ed kopieren en meesturen, maar dat staat op dat forum beschreven. Serieus, ik begrijp niet dat je hierom nou zoveel trammelant maakt.
Re: Kruidvat tablet
Die tablets zijn zo goedkoop. Eigenlijk zijn het wegwerpproducten wanneer je alle kosten optelt van het parkeren,terug gaan naar de winkel, boos worden, opsturen, beoordelen, klacht afwijzen, opsturen, klant bellen, weer boos, parkeren, ophalen, schelden, benzine, etc. etc.
Alles moet maar goedkoop, goedkoop, alle service wordt dan wegbezuinigd. Logisch toch !
Alles moet maar goedkoop, goedkoop, alle service wordt dan wegbezuinigd. Logisch toch !
Re: Kruidvat tablet
Nou ja, ik heb hier 5 CherryTablets en er zijn er pas 1 kapot gegaan En tweemaal achter elkaar ook nog. Maar beide keren binnen drie weken gerepareerd teruggekregen, € 0,00 voor betaald. Opgehaald en afgeleverd, hoefde de hut niet eens uit. Da's toch wèl service?
Re: Kruidvat tablet
De klant heeft helemaal niets te maken met het feit dat Kruidvat iets uitbesteed. De klant hoort het product bij Kruidvat in te leveren en zij moeten zorgen voor een oplossing, danwel herstel of vervanging.
Dat Kruidvat het één-en-ander uitbesteed is leuk maar de Kruidvat moet dan zorgen dat het product daar terecht komt. Je kan als bedrijf leuke voorwaarden verzinnen en kaartjes in dozen stoppen maar dat betekent niet dat je daarmee van je plichten als bedrijf af kan komen.
Mijn baas kan ook wel in mijn arbeidscontract neerzetten dat ik van hem door rood heen mag rijden als ik te laat dien te komen, maar dat maakt het nog niet rechtsgeldig. Kruidvat mag én kan geen eigen regels verzinnen. Het product is aangeschaft bij Kruidvat en als de klant een probleem heeft moet dat bij Kruidvat aangemeld worden, dat er een kaartje bijgeleverd zat is irrelevant, klant heeft het recht om te eisen dat Kruidvat de retourprocedure voor zijn rekening neemt.
Kruidvat heeft alle recht om herstel uit te besteden maar kan de klant niet verplichten zelf de procedure aan te melden en te regelen.
Dat Kruidvat het één-en-ander uitbesteed is leuk maar de Kruidvat moet dan zorgen dat het product daar terecht komt. Je kan als bedrijf leuke voorwaarden verzinnen en kaartjes in dozen stoppen maar dat betekent niet dat je daarmee van je plichten als bedrijf af kan komen.
Mijn baas kan ook wel in mijn arbeidscontract neerzetten dat ik van hem door rood heen mag rijden als ik te laat dien te komen, maar dat maakt het nog niet rechtsgeldig. Kruidvat mag én kan geen eigen regels verzinnen. Het product is aangeschaft bij Kruidvat en als de klant een probleem heeft moet dat bij Kruidvat aangemeld worden, dat er een kaartje bijgeleverd zat is irrelevant, klant heeft het recht om te eisen dat Kruidvat de retourprocedure voor zijn rekening neemt.
Kruidvat heeft alle recht om herstel uit te besteden maar kan de klant niet verplichten zelf de procedure aan te melden en te regelen.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Kruidvat tablet
Wel voordelig maar niet gelukkig dus. Ik verbaas me er altijd over dat mensen achteraf gaan mekkeren over de kwaliteit als ze rommel hebben gekocht. Te goedkope fietsen, stofzuigers en electronica is doorgaans rommel. Je krijgt dan gezeur met defecten etc.
Het is nu wachten op klachten over de tablet van de Action.
Het is nu wachten op klachten over de tablet van de Action.
Laatst gewijzigd door Radar op 05 jan 2014 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Afbeelding verwijderd
Reden: Afbeelding verwijderd
Re: Kruidvat tablet
Wat zou de wereld er mooi uitzien als spullen weer gewoon gekocht gaan worden bij de zaak die daarin gespecialiseerd is. Je koopt toch ook geen shampoo bij de Expert. Of spijkers in de fietsenwinkel.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 02 jan 2014 17:31
Re: Kruidvat tablet
Het is mooi dat ze zo´n reparatieservice aanbieden, maar zoals ik al zei wil ik liever gewoon mijn geld terug of eventueel een compleet nieuwe, die ik dan nieuw in de doos kan doorverkopen. Ik heb toch het idee dat als ik hem laat maken, er na een paar maanden weer iets kapot gaat en weer dezelfde ellende heb.bokkel schreef:Niet zeuren, je hebt gewoon TWEE jaar volledige garantie op het tablet+lader.
Aanmelden via het CherryMobilityForum, RMA nummer aanvragen, dan wordt het tablet thuis opgehaald door de GLS en binnen een maand heb je het weer terug, gerepareerd en kosteloos.
Wel de aankoopbewijzen ed kopieren en meesturen, maar dat staat op dat forum beschreven. Serieus, ik begrijp niet dat je hierom nou zoveel trammelant maakt.
Ik ben het helemaal met je eens DvOff, alleen hoe maak ik dit duidelijk aan die manager van het kruidvat? Als ik over de wet begin blijft ze maar beweren dat ik voordat ik het product kocht de voorwaarden maar beter had moeten lezen. Ik heb trouwens ook niet het idee dat zij überhaupt ooit een (wet)boek heeft opengeslagen.DvOff schreef:Kruidvat mag én kan geen eigen regels verzinnen. Het product is aangeschaft bij Kruidvat en als de klant een probleem heeft moet dat bij Kruidvat aangemeld worden, dat er een kaartje bijgeleverd zat is irrelevant, klant heeft het recht om te eisen dat Kruidvat de retourprocedure voor zijn rekening neemt.
Kruidvat heeft alle recht om herstel uit te besteden maar kan de klant niet verplichten zelf de procedure aan te melden en te regelen.
Re: Kruidvat tablet
Logisch dat je er zo over denkt, echter heb je niet direct het recht om de koop te ontbinden of om een vervangend artikel te krijgen. Je hebt recht op een deugdelijk product en herstel is een 'prima' optie.maarten2712 schreef:
Het is mooi dat ze zo´n reparatieservice aanbieden, maar zoals ik al zei wil ik liever gewoon mijn geld terug of eventueel een compleet nieuwe, die ik dan nieuw in de doos kan doorverkopen. Ik heb toch het idee dat als ik hem laat maken, er na een paar maanden weer iets kapot gaat en weer dezelfde ellende heb.
Wat soms wel gebeurt is dat de fabrikant het artikel zelf omruilt, maar dat kan ook een 'refurbished' product zijn.
Echter mocht je het product nu 3 keer moeten opsturen voor hetzelfde euvel dan kun je wel eisen om een vervangend exemplaar of gelijkwaardig product te ontvangen. Ook kun je de koop ontbinden, wat ik je niet durf te vertellen is of je dan ook recht hebt op het hele aankoopbedrag of een deel ervan, je hebt immers wel voor een bepaalde tijd het product zonder problemen kunnen gebruiken.
Gelijk hebben en gelijk krijgen worden tegenwoordig twee losse begrippen. Wat je sowieso kunt doen is vragen wat zijn/haar naam is en wie háár leidinggevende is. Of hoe je een klacht kunt indienen bij het hoofdkantoor. Het vragen naar de naam helpt vaak al, dat maakt dingen al een stuk persoonlijker.maarten2712 schreef: Ik ben het helemaal met je eens DvOff, alleen hoe maak ik dit duidelijk aan die manager van het kruidvat? Als ik over de wet begin blijft ze maar beweren dat ik voordat ik het product kocht de voorwaarden maar beter had moeten lezen. Ik heb trouwens ook niet het idee dat zij überhaupt ooit een (wet)boek heeft opengeslagen.
Ook kun je eisen dat ze het product innemen en dat ze zich gewoon aan de wet horen te houden en dat algemene voorwaarden niet boven de wet staan - zo zou iedereen een eigen versie van de wet hebben - dus ze moeten hierin gewoon meewerken. En anders eis je dat hij/zij contact opneemt met het hoofdkantoor.
Ga niet al te snel met wetsartikelen smijten, dat maakt zelden indruk en vaak maak je het er voor jezelf alleen moeilijker mee. Blijf ook vooral beleefd en correct. Geef rustig aan wat jouw rechten en plichten zijn en wat de rechten en plichten van de Kruidvat zijn. Zodra je je geduld verliest ben je de controle over het gesprek kwijt en dan kun je vaak geen kant meer op.
Het klinkt allemaal hooghartig, maar als je correct om namen vraagt en om contact informatie van het hoofdkantoor is het vaak andere koek en willen ze vaak wél meewerken. Houdt er wel rekening mee, dat die mensen bij Kruidvat zeer waarschijnlijk niet eens weten hoe ze dat product moeten aanbieden dus je loopt ook het risico dat je straks je spullen 'kwijt' bent omdat ze het ergens achterin het magazijn gooien.
Kortom, je kunt weinig doen in de winkel zelf, je bent compleet overgelaten aan de mensen die daar werken. Wat je wél altijd kunt doen is naar de geschillencommissie stappen. De vraag is alleen, wil je zo'n procedure gaan opstarten omdat je weigert een 0900-nummer te bellen.
Re: Kruidvat tablet
Je hoeft geen 0900 nummer te bellen. Je kunt alles vanuit je luie stoel regelen. En gratis. Waarom je je dan toch druk wil gaan maken in het Kruidvat-filiaal...geen idee, vrije tijd genoeg zeker?
Waarom zo tegendraads? Omdat dat zo in de wet staat? Je hebt gelijk maar krijgt het niet. En je kunt het tablet ook aan de filiaalmanager geven, dan vult hij/zij op internet het formuliertje in en krijgt binnen drie weken een gerepareerd tablet terug. Mag je dan zelf ophalen in het Kruidvat-filiaal.
Het wordt je echt heel makkelijk gemaakt en toch wens je de aller- aller- allerlangste weg te bewandelen. Je tablet had al gerepareerd thuis kunnen liggen.
Waarom zo tegendraads? Omdat dat zo in de wet staat? Je hebt gelijk maar krijgt het niet. En je kunt het tablet ook aan de filiaalmanager geven, dan vult hij/zij op internet het formuliertje in en krijgt binnen drie weken een gerepareerd tablet terug. Mag je dan zelf ophalen in het Kruidvat-filiaal.
Het wordt je echt heel makkelijk gemaakt en toch wens je de aller- aller- allerlangste weg te bewandelen. Je tablet had al gerepareerd thuis kunnen liggen.
Re: Kruidvat tablet
Soms wil een andere lader of stekkertje ook wel eens helpen,
De stekkertjes gaan vaak stuk door het gebruik van de tablet wanneer deze aan de lader hangt, het snoertje van de lader gewoon te kort, dat weet iedereen, waardoor het werken door een langere kabel,
Met mijn tablet had ik dit probleem ook, een nieuwe 3 meter lange kabel gekocht voor € 7.00, met stekkers en verzendkosten, dit werkt een stuk prettiger, reparaties aan de tablet kosten altijd meer, schade door forceren wordt niet door de garantie gedekt,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
De stekkertjes gaan vaak stuk door het gebruik van de tablet wanneer deze aan de lader hangt, het snoertje van de lader gewoon te kort, dat weet iedereen, waardoor het werken door een langere kabel,
Met mijn tablet had ik dit probleem ook, een nieuwe 3 meter lange kabel gekocht voor € 7.00, met stekkers en verzendkosten, dit werkt een stuk prettiger, reparaties aan de tablet kosten altijd meer, schade door forceren wordt niet door de garantie gedekt,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
Re: Kruidvat tablet
Ik weet niet waar jij het nou ineens over hebt hoor, maar je had ook over groene verf kunnen beginnen. Zo ver ben je offtopic, jemig...Ulbe schreef:Soms wil een andere lader of stekkertje ook wel eens helpen,
De stekkertjes gaan vaak stuk door het gebruik van de tablet wanneer deze aan de lader hangt, het snoertje van de lader gewoon te kort, dat weet iedereen, waardoor het werken door een langere kabel,
Met mijn tablet had ik dit probleem ook, een nieuwe 3 meter lange kabel gekocht voor € 7.00, met stekkers en verzendkosten, dit werkt een stuk prettiger, reparaties aan de tablet kosten altijd meer, schade door forceren wordt niet door de garantie gedekt,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 02 jan 2014 17:31
Re: Kruidvat tablet
Dat gaat mij inderdaad wel een beetje te ver. Het gaat mij ook allemaal niet om die paar euro voor het bellen of het repareren (voor het aantal uren ergernis dat je erin stopt kun je al snel een nieuwe kopen), het blijft toch meer een principe kwestie. Het principe dat bedrijven zoals het kruidvat en, zoals eleven zegt, blijkbaar ook de aldi en de lidl zomaar hun eigen voorwaarden mogen stellen en zo een hoop rechten van klanten kunnen ontnemen kan ik nog steeds niet over uit, maar dit moet ik maar voor lief nemen.DvOff schreef:Kortom, je kunt weinig doen in de winkel zelf, je bent compleet overgelaten aan de mensen die daar werken. Wat je wél altijd kunt doen is naar de geschillencommissie stappen. De vraag is alleen, wil je zo'n procedure gaan opstarten omdat je weigert een 0900-nummer te bellen.
Wat betreft de tablet, die heb ik teruggegeven aan mijn ouders, ik heb er geen tijd meer voor gehad om er weer mee terug te gaan naar het kruidvat en nu mijn kerstvakantie voorbij is zal ik die tijd ook niet snel weer hebben. Mijn moeder heeft hem gisteren toch maar opgestuurd voor reparatie, dus dat is nu afwachten hoe dat afloopt.
Door dit hele verhaal ben ik er wel achter gekomen dat ik, nu ik volwassen ben, nog steeds van mijn ouders leer. Wat GJvdZ ook zegt:
Hoe leuk zo'n aanbieding ook klinkt, ik koop voortaan gewoon mijn elektronica in een winkel die daarvoor bedoeld is en hopelijk denken mijn ouders daar nu zelf ook zo over.GJvdZ schreef:Wat zou de wereld er mooi uitzien als spullen weer gewoon gekocht gaan worden bij de zaak die daarin gespecialiseerd is. Je koopt toch ook geen shampoo bij de Expert. Of spijkers in de fietsenwinkel.
Re: Kruidvat tablet
Beste Bokkel,bokkel schreef:Ik weet niet waar jij het nou ineens over hebt hoor, maar je had ook over groene verf kunnen beginnen. Zo ver ben je offtopic, jemig...Ulbe schreef:deSoms wil een andere lader of stekkertje ook wel eens helpen,
De stekkertjes gaan vaak stuk door het gebruik van de tablet wanneer deze aan de lader hangt, het snoertje van de lader gewoon te kort, dat weet iedereen, waardoor het werken door een langere kabel,
Met mijn tablet had ik dit probleem ook, een nieuwe 3 meter lange kabel gekocht voor € 7.00, met stekkers en verzendkosten, dit werkt een stuk prettiger, reparaties aan de tablet kosten altijd meer, schade door forceren wordt niet door de garantie gedekt,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
Wat ik zeggen wil, koop voor een paar €uro een lang snoer dan heb je je tablet ook niet snel kapot, het snoer kost bijna niks en voorkomt reparaties of garantieclaims, de stekkers en connectors zijn niet degelijk en gaan snel kapot door per ongeluk trekken aan de kabel, dergelijke schade wordt meestal niet door de garantie gedekt,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.