LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Laptop TU/e - Garantiebepaling

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Student88

Laptop TU/e - Garantiebepaling

Ongelezen bericht door Student88 »

Beste lezers,

ik ben een student aan de universiteit in Eindhoven. Vorig jaar konden we via een aantrekkelijke regeling een laptop via de universiteit kopen. Dit heb ik toen gedaan en hij heeft eigenlijk altijd wel goed gefunctioneerd, op de accu na. Na 3/4de jaar was de capaciteit van de accu al dusdanig geslonken dat hij nog maar een half uurtje zonder ingestoken te zijn kon functioneren. Een week geleden ging was mijn accu opeens helemaal kapot. Mijn laptop werkt nu dus alleen nog maar als ik hem op de stroom heb aangesloten. Ik heb de accu ten alle tijden in de laptop laten zitten en heb geen instellingen of iets dergelijks gewijzigd. Ook is de laptop niet aan bijzondere omstandigheden blootgesteld.
Nu heb ik even de garantiebepaling doorgelezen. Er was ons namelijk mooi een 5 jaar durende garantie op de laptops beloofd. Mooi niet dus, wanneer we iets verder kijken zien we een lijst van onderdelen verschijnen waarbij andere garantieperiodes gelden. Op mijn accu zit een jaar garantie. U raad het al, hij is nu precies 13 maanden oud. Een nieuwe accu kost tussen de 125 en 150 euro, wat ik nogal veel geld vind wanneer het ding maar een jaartje mee gaat. Ik ben nog niet bij het service-center langsgeweest, omdat ik eerst wat tips zou willen horen. Ik hoop er stiekem nog op dat er toch nog een manier is om hem vergoed te kunnen krijgen.

bij voorbaat dank!

PS: de garantiebepaling:

http://w3.tue.nl/nl/diensten/dienst_ict ... x/garantie

BBCS
Contacteer:

Re: Laptop TU/e - Garantiebepaling

Ongelezen bericht door BBCS »