LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] lcd tv garantie samsung

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
vanasperen
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2010 09:26

lcd tv garantie samsung

Ongelezen bericht door vanasperen »

in april 2007 een tv van samsung lcd 40 s 71bx aangeschaft.
Vanaf eind novemer 2009 deed de tv er steeds langer over om aan tegaan
terug naar de winkel waar mij werd verteld dat het opstarten soms wat langer kon duren.
in dec.2009 heeft de winkel een copie van de aankoopbon opgevraagd voor evt.
reparatie. in jan/feb 2010 lag ik helaas lange tijd in zh dus tv nog niet gerepareerd. nu kan ik mijn tv wel laten maken maar dit kost dus ong. 280 euro.
want samsung geeft maar 2 jr garantie.
maar een gebruiksduur van een groot lcd tv moet toch veel langer meegaan dan 2jr.
wie kan mij helpen.
van asperen

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: lcd tv garantie samsung

Ongelezen bericht door BBCS »

Om een heel lang verhaal heel kort te houden:

Je hebt alleen recht op garantie gedurende de garantieperiode.

Als jij echter ook na de garantieperiode die reparatie of vervanging kosteloos wilt laten uitvoeren, moet jij gaan bewijzen dat de TV al tijdens de koop niet goed was.

pepie2
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 sep 2007 16:00

Re: lcd tv garantie samsung

Ongelezen bericht door pepie2 »

Het is volgens Radar en andere consumentenprogramma`s dat je fabrieksgarantie hebt, maar ook een wettelijke garantie die veel langer is dan die 1 of 2 jaar.

Radar heeft zelfs kant en klare brieven, die door een deskundige zijn opgesteld.
Zoek maar even op de Radar site.
Je kunt ook even Googelen onder consumentenrecht voor hulp.
Succes,
Peter

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: lcd tv garantie samsung

Ongelezen bericht door BBCS »

pepie2 schreef:Het is volgens Radar en andere consumentenprogramma`s dat je fabrieksgarantie hebt, maar ook een wettelijke garantie die veel langer is dan die 1 of 2 jaar.
De Nederlandse wetgeving kent geen wettelijke garantie.
Dus er is geen regel waarin aangegeven wordt hoelang je recht op garantie hebt.

Wat de Nederlandse wetgeving wel kent is de wettelijke bescherming.
En de Wettelijke bescherming heeft totaal niets met garantie te maken of hoelang dat een product mee moet gaan.

Echter vinden veel mensen (en ook juristen) dat te ingewikkeld, vandaar dat zij zeggen:
Wettelijke garantie = wettelijke bescherming.

Wat zij ook doen is uit de wetstekst een regel halen en die als een zelfstandige regel beschouwen, waardoor die regel een totale andere betekenis krijgt dan welke in context van de complete tekst.

Radar heeft zelfs kant en klare brieven, die door een deskundige zijn opgesteld.
Die deskundige heeft net zoveel te zeggen als jij en ik.

alfatrion
Berichten: 22045
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: lcd tv garantie samsung

Ongelezen bericht door alfatrion »

vanasperen schreef:in april 2007 een tv van samsung lcd 40 s 71bx aangeschaft.
Vanaf eind novemer 2009 deed de tv er steeds langer over om aan tegaan
terug naar de winkel waar mij werd verteld dat het opstarten soms wat langer kon duren.
Erkent de winkelier nu dat je toen ben terug gegaan? Zo ja geef dat dan als argument. Als alles faalt dan kun je op het laatst nog coulance aanhalen, om de winkelier daarmee een uitweg te geven.

Gesloten