Mag een bedrijf garantiebepalingen aanpassen?
2 vraagjes:
Zo ja, gelden dan de nieuwe garantiebepalingen of de bepalingen die ik ontving bij de aanschaf van het product?
Als het bedrijf zich beroept op de nieuwe bepalingen, dan moet ik mijn schade betalen, want geen geldige garantie. Maar als ik mij beroep op de oude, bij de aankoop aangegane garantiebepalingen, dan zou ik mijn schade niet hoeven te betalen, want valt onder garantie.
Het gaat over een product wat ik minder dan 2 jaar in bezit heb en wat ik steeds deugdelijk heb gebruikt.
Mvrgr.
Paul
Zo ja, gelden dan de nieuwe garantiebepalingen of de bepalingen die ik ontving bij de aanschaf van het product?
Als het bedrijf zich beroept op de nieuwe bepalingen, dan moet ik mijn schade betalen, want geen geldige garantie. Maar als ik mij beroep op de oude, bij de aankoop aangegane garantiebepalingen, dan zou ik mijn schade niet hoeven te betalen, want valt onder garantie.
Het gaat over een product wat ik minder dan 2 jaar in bezit heb en wat ik steeds deugdelijk heb gebruikt.
Mvrgr.
Paul
- Lady1234
Beste antwoord
Gekozen door paulj
Re: Mag een bedrijf garantiebepalingen aanpassen?
Mogen we ook weten wat voor product het is en wat het probleem is aan dat product?
Maar uiteraard blijven de eerder afgegeven garantiebepalingen van toepassing.
Mogen we ook weten wat voor product het is en wat het probleem is aan dat product?
Alleen de voorwaarden op het moment van de koop maken deel uit van de overeenkomst en gelden dus.
dmv
vindt dit leuk
Het gaat om een whirlpool vaatwasmachine. Geen technisch mankement. Maar bij het onderrek breken de steeltjes waartussen ik de borden moet plaatsen, vrij eenvoudig af. Bij het afgebroken gedeelte is roestvorming te zien. Ook zit er in het bestekrek een gat. Hiervoor heb ik 20 jaar een Bosch gehad en daar heb ik geen enkel probleem gehad met de dergelijke rekken. Ik kan wel stellen dat ik deugdelijk een vaatwasmachine kan inruimen. En ja, ik ruim 90% van alle keren de vaatwasmachine in en ruim deze ook uit. Whirlpool schermt met nieuwe garantiebepalingen, maar zoals ik lees kan ik gewoon de bepalingen , die bij aankoop geldig waren, hanteren.
De machine is nog geen 2 jaar oud.
De machine is nog geen 2 jaar oud.
En wat is het verschil in de garantiebepalingen ten aanzien van de twee genoemde gebreken?
De afgebroken staafjes dankzij roestvorming lijkt me garantie, maar een gat in het bestekrek wordt veelal veroorzaak door te hard bestek erin te zetten. Je kunt de stevigheid van een Whirlpool van nu ook niet vergelijken met een Bosch van 20 jaar geleden.
De afgebroken staafjes dankzij roestvorming lijkt me garantie, maar een gat in het bestekrek wordt veelal veroorzaak door te hard bestek erin te zetten. Je kunt de stevigheid van een Whirlpool van nu ook niet vergelijken met een Bosch van 20 jaar geleden.
En wat is dan de reactie van de leverancier op die afgebroken steeltjes? Ik wurm daar soms wel een zware pan overheen. In de ca. 45 jaar dat ik een vaatwasser heb, is er nog nooit een steeltje afgebroken.
En bedoelt u met het bestekrek zo’n mandje voor het bestek? Is vaak van kunststof. Maar volgens mij moet je wel heel grof geweld gebruiken om daar een gat in te krijgen.
Als de leverancier dat gebruikelijk vindt, is die Whirlpool van puinhoop kwaliteit.
En bedoelt u met het bestekrek zo’n mandje voor het bestek? Is vaak van kunststof. Maar volgens mij moet je wel heel grof geweld gebruiken om daar een gat in te krijgen.
Als de leverancier dat gebruikelijk vindt, is die Whirlpool van puinhoop kwaliteit.