LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] MAKRO GARANT 5 JAAR ....MISSCHIEN WEL MISSCHIEN NIET..
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 15 jul 2009 10:16
MAKRO GARANT 5 JAAR ....MISSCHIEN WEL MISSCHIEN NIET..
1 Juli 2005 een plasma tv gekocht van LG waarbij ik geheel tegen mijn gewoonte in me laat overreden om de Makro garant voor extra 5 jaar garantie bij te kopen. Zeker met een nieuwe technologie loop ik wat extra risico en dus bied mij de “Makro garant” extra zekerheid zo zegt de goed geïnformeerde verkoper.
Nu na bijna 4 jaar op 13 Juni 2009 maakt een luide knal een einde aan de prima werkende tv. Das pech … denk ik nog ….. maar opeens herinner ik mij dat ik de extra 5 jaar Makro garant afgesloten heb en dat mijn tv dus, op 11 euro eigen risico na, gerepareerd gaat worden. Ook staat er in de voorwaarden dat indien het reparatie bedrag meer 70% van het aankoop bedrag is er een passende oplossing gezocht gaat worden ..lees een nieuwe tv voor 70% van de aanschaf waarde….
Nadat via de Makro het bedrijf E-Care mijn tv opgehaald heeft en er via internet een actuele status melding te volgen is krijg ik een goed gevoel en denk dat alles goed komt.
Als echter na 20 dagen blijk dat de status melding al een week op “actie manager” staat krijg ik een onderbuikgevoel. .. misschien is de beste man wel 3 weken op vakantie denk ik nog….
Ik besluit contact op te nemen met E-Care en krijg een vriendelijke stem aan de lijn die voorleest wat er in het interne E-Care systeem staat…Cost for repair are higher then…. Aha denken ik en de telefoniste heeft zo,n garantie toch nut en kan ik een nieuwe tv uitzoeken. “U krijgt binnen enkele dagen waarschijnlijk bericht hiervan“ is het bericht.
Nadat het echter 2 dagen stil is en de status melding nog steeds op actie manager staat besluit ik maar weer te bellen en deze keer kan men niets meer zien van ….Cost for repair are higher then…. Wel verteld men mij dat het plasma scherm stuk is maar dat onduidelijk is wat er nu gaat gebeuren en wat de volgende actie is. Men beloofd mij terug te bellen. He …ben ik blij gemaakt met een dooie duif denk ik nog ,….maar goed als de tv maar gerepareerd gaat worden .
Aangezien ik het een vreemd telefoontje vond en ik er geen goed gevoel bij kreeg besluit maar om de Makro servicelijn te bellen en na mijn verhaal gedaan te hebben belooft het callcenter mij dat men een e mail stuurt naar de desbetreffende vestiging die op haar beurt mij weer zal bellen.
En inderdaad ik krijg een telefoontje van iemand van de Makro die verteld dat de kosten voor reparatie maar 176 euro zijn en de tv dus gewoon gerepareerd gaat worden. Ook verteld deze medewerker mij dat de tv eerst naar een ander bedrijf geweest is en dat hij nu pas echt bij E-care staat. Waarop ik haar haarfijn uitleg dat dit niet kan aangezien de mensen van E-care zelf de TV opgehaald hebben en E-care via haar internet systeem de status duidelijk weergeeft. Er is geen twijfel de TV moet wel bij E – Care staan. Waarop de medewerker zegt ok misschien vergis ik me …o ja dit is een ander geval.. hierna bel ik weer met E-care en de makro service lijn met het verzoek of iemand duidelijkheid kan verschaffen.
Na enkele telefoontjes naar mij, zonder nummer weergave, welke ik bijna nooit opneem, krijg ik een vriendelijke medewerker van de Makro aan de lijn welke belooft om contact met E –Care te onderhouden om duidelijkheid te verschaffen.
Op de vraag welke termijn er voor de reparatie staat krijg ik als antwoord 23 werkdagen. En inderdaad ik krijg een telefoontje terug en mij word verteld dat de betreffende manager niet aanwezig is maar zich de volgende dag zal melden en er meer duidelijkheid komt.
De volgende dag belt de Makro terug en verteld dat er interne discussie is bij E-Care over de kosten voor reparatie.
Na 4 telefoontje naar E-Care en de Makro service lijn waar geen enkele duidelijkheid word verschaft word ik 4 dagen later teruggebeld met het bericht dat de tv definitief gemaakt gaat worden.
En na contact met E –Care word verteld dat de onderdelen besteld zijn en de TV nu binnen 4 dagen gemaakt gaat worden.
N a 2 dagen echter heb ik weer contact met de Marko en E-Care om te horen wat de status is waarbij de medewerkster van de Makro ineens zegt : de 23 werkdagen die staan voor de maximale tijd waarbinnen de TV gerepareerd gaat worden gelden niet voor de 5 jaar MAKRO garant regeling alleen voor de standaard garantie . Ik sta perplex en laat het gelaten over me heen komen …. Hoe lang duurt het nu nog.… 4 dagen, 4 weken ..4 maanden….9 maanden spookt het door mijn hoofd nergens blijkt te staan hoeveel tijd de Makro kan nemen voordat de TV gerepareerd is. …een openeinde regeling. .. In theorie kan het dus zo zijn dat het een halfjaar duurt of nog langer. Dit is dus een misschien wel / misschien niet garantie en de zekerheid die je denkt te hebben is er dus gewoonweg niet. DIT GELD DUS VOOR ALLE MAKRO GARANT 5 garantie die bijgekocht kan worden. NIET DOEN DUS.
Na een laatste telefoontje met E-Care op de dag dat ik al 45 dagen geen TV meer heb (23 werkdagen) word duidelijk dat de onderdelen volgende week binnen komen en de TV misschien eind volgende week gemaakt gaat worden. Waarbij men ook nog doodleuk zegt: Alles onder voorbehoud want misschien werkt de tv dan nog niet. Word vervolgd…….
Nu na bijna 4 jaar op 13 Juni 2009 maakt een luide knal een einde aan de prima werkende tv. Das pech … denk ik nog ….. maar opeens herinner ik mij dat ik de extra 5 jaar Makro garant afgesloten heb en dat mijn tv dus, op 11 euro eigen risico na, gerepareerd gaat worden. Ook staat er in de voorwaarden dat indien het reparatie bedrag meer 70% van het aankoop bedrag is er een passende oplossing gezocht gaat worden ..lees een nieuwe tv voor 70% van de aanschaf waarde….
Nadat via de Makro het bedrijf E-Care mijn tv opgehaald heeft en er via internet een actuele status melding te volgen is krijg ik een goed gevoel en denk dat alles goed komt.
Als echter na 20 dagen blijk dat de status melding al een week op “actie manager” staat krijg ik een onderbuikgevoel. .. misschien is de beste man wel 3 weken op vakantie denk ik nog….
Ik besluit contact op te nemen met E-Care en krijg een vriendelijke stem aan de lijn die voorleest wat er in het interne E-Care systeem staat…Cost for repair are higher then…. Aha denken ik en de telefoniste heeft zo,n garantie toch nut en kan ik een nieuwe tv uitzoeken. “U krijgt binnen enkele dagen waarschijnlijk bericht hiervan“ is het bericht.
Nadat het echter 2 dagen stil is en de status melding nog steeds op actie manager staat besluit ik maar weer te bellen en deze keer kan men niets meer zien van ….Cost for repair are higher then…. Wel verteld men mij dat het plasma scherm stuk is maar dat onduidelijk is wat er nu gaat gebeuren en wat de volgende actie is. Men beloofd mij terug te bellen. He …ben ik blij gemaakt met een dooie duif denk ik nog ,….maar goed als de tv maar gerepareerd gaat worden .
Aangezien ik het een vreemd telefoontje vond en ik er geen goed gevoel bij kreeg besluit maar om de Makro servicelijn te bellen en na mijn verhaal gedaan te hebben belooft het callcenter mij dat men een e mail stuurt naar de desbetreffende vestiging die op haar beurt mij weer zal bellen.
En inderdaad ik krijg een telefoontje van iemand van de Makro die verteld dat de kosten voor reparatie maar 176 euro zijn en de tv dus gewoon gerepareerd gaat worden. Ook verteld deze medewerker mij dat de tv eerst naar een ander bedrijf geweest is en dat hij nu pas echt bij E-care staat. Waarop ik haar haarfijn uitleg dat dit niet kan aangezien de mensen van E-care zelf de TV opgehaald hebben en E-care via haar internet systeem de status duidelijk weergeeft. Er is geen twijfel de TV moet wel bij E – Care staan. Waarop de medewerker zegt ok misschien vergis ik me …o ja dit is een ander geval.. hierna bel ik weer met E-care en de makro service lijn met het verzoek of iemand duidelijkheid kan verschaffen.
Na enkele telefoontjes naar mij, zonder nummer weergave, welke ik bijna nooit opneem, krijg ik een vriendelijke medewerker van de Makro aan de lijn welke belooft om contact met E –Care te onderhouden om duidelijkheid te verschaffen.
Op de vraag welke termijn er voor de reparatie staat krijg ik als antwoord 23 werkdagen. En inderdaad ik krijg een telefoontje terug en mij word verteld dat de betreffende manager niet aanwezig is maar zich de volgende dag zal melden en er meer duidelijkheid komt.
De volgende dag belt de Makro terug en verteld dat er interne discussie is bij E-Care over de kosten voor reparatie.
Na 4 telefoontje naar E-Care en de Makro service lijn waar geen enkele duidelijkheid word verschaft word ik 4 dagen later teruggebeld met het bericht dat de tv definitief gemaakt gaat worden.
En na contact met E –Care word verteld dat de onderdelen besteld zijn en de TV nu binnen 4 dagen gemaakt gaat worden.
N a 2 dagen echter heb ik weer contact met de Marko en E-Care om te horen wat de status is waarbij de medewerkster van de Makro ineens zegt : de 23 werkdagen die staan voor de maximale tijd waarbinnen de TV gerepareerd gaat worden gelden niet voor de 5 jaar MAKRO garant regeling alleen voor de standaard garantie . Ik sta perplex en laat het gelaten over me heen komen …. Hoe lang duurt het nu nog.… 4 dagen, 4 weken ..4 maanden….9 maanden spookt het door mijn hoofd nergens blijkt te staan hoeveel tijd de Makro kan nemen voordat de TV gerepareerd is. …een openeinde regeling. .. In theorie kan het dus zo zijn dat het een halfjaar duurt of nog langer. Dit is dus een misschien wel / misschien niet garantie en de zekerheid die je denkt te hebben is er dus gewoonweg niet. DIT GELD DUS VOOR ALLE MAKRO GARANT 5 garantie die bijgekocht kan worden. NIET DOEN DUS.
Na een laatste telefoontje met E-Care op de dag dat ik al 45 dagen geen TV meer heb (23 werkdagen) word duidelijk dat de onderdelen volgende week binnen komen en de TV misschien eind volgende week gemaakt gaat worden. Waarbij men ook nog doodleuk zegt: Alles onder voorbehoud want misschien werkt de tv dan nog niet. Word vervolgd…….
Laatst gewijzigd door rontiedink op 17 jul 2009 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 15 jul 2009 10:16
Re: MAKRO GARANT 5 JAAR ....MISSCHIEN WEL MISSCHIEN NIET..
Net contact gehad met de service afdeling van de Makro....De Makro verstaat onder garantie ....garantie of zekerheid dat het gerepareerd wordt ..... alleen men geeft geen garantie binnen welke termijn dit gebeuren gaat...... en dus kan ik nog ff wachten ...... IK HEB TOCH NIET GEZEGT WANNEER JE DE TV TERUG KRIJGT is ook leuke redenatie ...... Ik blijf bij het standpunt dat dit niet redelijk is en geen echte garantie is.... in het ergste geval kan ik wachten tot ik een ons weeg.... op mijn opmerking dat ik dit niet correct vind is de reactie ,... ik vind dit beetje flauw van u u moet ons toch de tijd geven...................
Re: MAKRO GARANT 5 JAAR ....MISSCHIEN WEL MISSCHIEN NIET..
Ik kan op hun website nergens de voorwaarden vinden over die extra garantie. Wel ontdek ik allerlei artikelen in hun algemene voorwaarden welke in strijd zijn met de wet. Of is het anders omdat ze een groothandel zijn ?
Re: MAKRO GARANT 5 JAAR ....MISSCHIEN WEL MISSCHIEN NIET..
Je hebt het goed. De Makro is een groothandel.Ik kan op hun website nergens de voorwaarden vinden over die extra garantie. Wel ontdek ik allerlei artikelen in hun algemene voorwaarden welke in strijd zijn met de wet. Of is het anders omdat ze een groothandel zijn ?
En bij een groothandel zijn de consumentenbeschermingsregels niet van toepassing, omdat een consument daar geen inkopen kan doen.
Je kunt alleen klant worden als je een uittreksel van de Kamer van Koophandel kunt overhandigen.
Nee hoor!Wel ontdek ik allerlei artikelen in hun algemene voorwaarden welke in strijd zijn met de wet.
Is het in strijd met de consumentenbescherming?
Dat kan kloppen, maar de consumentenbescherming is daar niet van toepassing.
De TS kan al helemaal geen beroep doen op de consumentenbescherming, omdat het geen consumentenkoop betreft.
Het gaat hier niet om een particuliere consument maar wel om een zakelijke consument.
Re: MAKRO GARANT 5 JAAR ....MISSCHIEN WEL MISSCHIEN NIET..
Dan weet de TS nu dat hij beter elders zijn tv kan kopen de volgende x, tenzij je bereid bent een risico te nemen
Re: MAKRO GARANT 5 JAAR ....MISSCHIEN WEL MISSCHIEN NIET..
Echter is het wel zo dat als een verkopende partij (particulier of zakelijk) een bepaalde garantieduur afgeeft, moet hij zich er wel aan houden.
Ondanks dat er geen spraken is van consumentenkoop is de verkopende partij wel verplicht om garantie te verlenen, uitzondering daarop is dat als de verkopende partij kan bewijzen dat het defect door de koper veroorzaakt is.
Ondanks dat er geen spraken is van consumentenkoop is de verkopende partij wel verplicht om garantie te verlenen, uitzondering daarop is dat als de verkopende partij kan bewijzen dat het defect door de koper veroorzaakt is.
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 15 jul 2009 10:16
Re: MAKRO GARANT 5 JAAR ....MISSCHIEN WEL MISSCHIEN NIET..
Statuslog
O O hij staat weer op actie manager.......
Status Datum Beschrijving
ITMAC 17-07-2009 Actie manager (Itmac)
ITPBR 16-07-2009 Schriftelijke prijsopgave gemaakt. (Int-TD)
ITMPO 16-07-2009 PO maken door Manager
HTBEH 16-07-2009 Apparaat in behandeling bij Service Provider. (Int-TD)
IMBES 16-07-2009 Er zijn onderdelen besteld. (Int-TD)
HTBEH 16-07-2009 Apparaat in behandeling bij Service Provider. (Int-TD)
IMRES 13-07-2009 Materiaal gereserveerd
IMBES 09-07-2009 Er zijn onderdelen besteld. (Int-TD)
HTBEH 09-07-2009 Apparaat in behandeling bij Service Provider. (Int-TD)
ITMAC 26-06-2009 Actie manager (Itmac)
ITMPO 25-06-2009 PO maken door Manager
IMCON 24-06-2009 Wacht op materiaal-controle
HTBEH 17-06-2009 Apparaat in behandeling bij Service Provider. (Int-TD)
BTBEH 17-06-2009 Home Service opdracht wordt momenteel uitgevoerd.
BTWOB 15-06-2009 Wacht op behandeling BTD.
O O hij staat weer op actie manager.......
Status Datum Beschrijving
ITMAC 17-07-2009 Actie manager (Itmac)
ITPBR 16-07-2009 Schriftelijke prijsopgave gemaakt. (Int-TD)
ITMPO 16-07-2009 PO maken door Manager
HTBEH 16-07-2009 Apparaat in behandeling bij Service Provider. (Int-TD)
IMBES 16-07-2009 Er zijn onderdelen besteld. (Int-TD)
HTBEH 16-07-2009 Apparaat in behandeling bij Service Provider. (Int-TD)
IMRES 13-07-2009 Materiaal gereserveerd
IMBES 09-07-2009 Er zijn onderdelen besteld. (Int-TD)
HTBEH 09-07-2009 Apparaat in behandeling bij Service Provider. (Int-TD)
ITMAC 26-06-2009 Actie manager (Itmac)
ITMPO 25-06-2009 PO maken door Manager
IMCON 24-06-2009 Wacht op materiaal-controle
HTBEH 17-06-2009 Apparaat in behandeling bij Service Provider. (Int-TD)
BTBEH 17-06-2009 Home Service opdracht wordt momenteel uitgevoerd.
BTWOB 15-06-2009 Wacht op behandeling BTD.
Re: MAKRO GARANT 5 JAAR ....MISSCHIEN WEL MISSCHIEN NIET..
Hallo Ron,
Staat er in de voorwaarden echt niets over de reparatie duur?
Als dit echt zo is dan denk ik dat veel mensen zich bedrogen zullen voelen. natuurlijk zal de makro zeggen dat deze voorwaarden bij de aankoop bekend waren. Alleen wie leest die nu werkelijk eerst helemaal door.. ik wil wel eens weten wat een rechter hierover te zeggen heeft ... als de Makro garantie bied dan nemen veel mensen aan dat het ook echt garantie is .,. men zet de klant toch op het verkeerde been...
Groetjes Esmee
Staat er in de voorwaarden echt niets over de reparatie duur?
Als dit echt zo is dan denk ik dat veel mensen zich bedrogen zullen voelen. natuurlijk zal de makro zeggen dat deze voorwaarden bij de aankoop bekend waren. Alleen wie leest die nu werkelijk eerst helemaal door.. ik wil wel eens weten wat een rechter hierover te zeggen heeft ... als de Makro garantie bied dan nemen veel mensen aan dat het ook echt garantie is .,. men zet de klant toch op het verkeerde been...
Groetjes Esmee
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 15 jul 2009 10:16
Re: MAKRO GARANT 5 JAAR ....MISSCHIEN WEL MISSCHIEN NIET..
er staat echt niets over in. Het zal dus wel ff duren.
Interessant is echter dat op de voorkant van het garantie certificaat staat
MAKRO GARANT voor 5 jaar garantie
DIRECT NA AANKOOP MEER ZEKERHEID DAN FABRIEKSGARANTIE.
En aangezien er bij fabrieksgarantie wel een termijn gesteld wordt aan de maximale reparatieduur word dit een leuke discussie
gr Ron
Interessant is echter dat op de voorkant van het garantie certificaat staat
MAKRO GARANT voor 5 jaar garantie
DIRECT NA AANKOOP MEER ZEKERHEID DAN FABRIEKSGARANTIE.
En aangezien er bij fabrieksgarantie wel een termijn gesteld wordt aan de maximale reparatieduur word dit een leuke discussie
gr Ron
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 15 jul 2009 10:16
Re: MAKRO GARANT 5 JAAR ....MISSCHIEN WEL MISSCHIEN NIET..
Zoals in de lijst te zien zijn er weer onderdelen besteld ...deel 2 ......men blijft maar bestellen .... misschien worden de onderdelen intussen van marktplaats afgehaald.......maak niet uit als i het maar doet. .is altijd beter dan opgeven .... veel wijzigen en elke dag er wat anders op zetten en maar tijd rekken.........leuk systeem....
IMBES 20-07-2009 Er zijn onderdelen besteld. (Int-TD)
HTBEH 20-07-2009 Apparaat in behandeling bij Service Provider. (Int-TD)
ITMAC 17-07-2009 Actie manager (Itmac)
ITPBR 16-07-2009 Schriftelijke prijsopgave gemaakt. (Int-TD)
ITMPO 16-07-2009 PO maken door Manager
HTBEH 16-07-2009 Apparaat in behandeling bij Service Provider. (Int-TD)
IMBES 16-07-2009 Er zijn onderdelen besteld. (Int-TD)
HTBEH 16-07-2009 Apparaat in behandeling bij Service Provider. (Int-TD)
IMRES 13-07-2009 Materiaal gereserveerd
IMBES 09-07-2009 Er zijn onderdelen besteld. (Int-TD)
HTBEH 09-07-2009 Apparaat in behandeling bij Service Provider. (Int-TD)
ITMAC 26-06-2009 Actie manager (Itmac)
ITMPO 25-06-2009 PO maken door Manager
IMCON 24-06-2009 Wacht op materiaal-controle
HTBEH 17-06-2009 Apparaat in behandeling bij Service Provider. (Int-TD)
BTBEH 17-06-2009 Home Service opdracht wordt momenteel uitgevoerd.
BTWOB 15-06-2009 Wacht op behandeling BTD.
IMBES 20-07-2009 Er zijn onderdelen besteld. (Int-TD)
HTBEH 20-07-2009 Apparaat in behandeling bij Service Provider. (Int-TD)
ITMAC 17-07-2009 Actie manager (Itmac)
ITPBR 16-07-2009 Schriftelijke prijsopgave gemaakt. (Int-TD)
ITMPO 16-07-2009 PO maken door Manager
HTBEH 16-07-2009 Apparaat in behandeling bij Service Provider. (Int-TD)
IMBES 16-07-2009 Er zijn onderdelen besteld. (Int-TD)
HTBEH 16-07-2009 Apparaat in behandeling bij Service Provider. (Int-TD)
IMRES 13-07-2009 Materiaal gereserveerd
IMBES 09-07-2009 Er zijn onderdelen besteld. (Int-TD)
HTBEH 09-07-2009 Apparaat in behandeling bij Service Provider. (Int-TD)
ITMAC 26-06-2009 Actie manager (Itmac)
ITMPO 25-06-2009 PO maken door Manager
IMCON 24-06-2009 Wacht op materiaal-controle
HTBEH 17-06-2009 Apparaat in behandeling bij Service Provider. (Int-TD)
BTBEH 17-06-2009 Home Service opdracht wordt momenteel uitgevoerd.
BTWOB 15-06-2009 Wacht op behandeling BTD.
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 15 jul 2009 10:16
Re: MAKRO GARANT 5 JAAR ....MISSCHIEN WEL MISSCHIEN NIET..
Ondanks een aangetekende brief (met handtekening retour) heb ik nog reactie ontvangen van de Makro.... waarschijnlijk is het een moeilijk geval.... Iedereen die ik hierover spreek zegt dat het absurt is dat er geen limiet is aan de reparatie duur,.... REACTIE MAKRO: "HIJ WORD GEREPAREERD MIJNHEER MAAR WE HEBBEN TOCH GEEN GARANTIE GEGEVEN VOOR WANNEER WIJ HEM REPAREREN....... We vinden u wel een beetje flauw hoor,...
Re: MAKRO GARANT 5 JAAR ....MISSCHIEN WEL MISSCHIEN NIET..
Ze verkopen niet aan consumenten. Daarmee geld de zwarte- en grijze lijst in principe niet, maar kleine ondernemers kunnen zich daar soms toch wel op beroepen. En altijd kunnen bedingen vernietigd worden als deze voor de wederpartij onredelijk bezwarend zijn.Ouwe aap schreef:Ik kan op hun website nergens de voorwaarden vinden over die extra garantie. Wel ontdek ik allerlei artikelen in hun algemene voorwaarden welke in strijd zijn met de wet. Of is het anders omdat ze een groothandel zijn?
Re: MAKRO GARANT 5 JAAR ....MISSCHIEN WEL MISSCHIEN NIET..
En hoe is het nu afgelopen ?????
Re: MAKRO GARANT 5 JAAR ....MISSCHIEN WEL MISSCHIEN NIET..
ITMAC 29-04-2010 Actie manager (Itmac)
Re: MAKRO GARANT 5 JAAR ....MISSCHIEN WEL MISSCHIEN NIET..
Voor de WK klaar hoop ik.