Een klant die ergens niet tevreden over is wil hoe dan ook het product teruggeven, een klant die iets nieuw koopt wil een ongeopende verpakking. Het blijft voor elke winkel - denk ik- schipperen.
Ten eerste wordt er door sommige forumgebruikers gesuggereerd dat een winkelier altijd verplicht is om een product terug te nemen.
Dat is helaas voor de consument niet waar.
Ten tweede mag een winkelier een geopende verpakking weigeren, mits dat het product niet kapot is of dat het product niet die eigenschappen heeft die de winkelier tijdens de koop beloofd had.
Ten derde.
De reden dat veel mensen de producten terug willen brengen is dat zij totaal verkeerd kopen.
Steeds meer mensen kopen heel impulsief, het het resultaat dat ze ontevreden over de producten zijn.
Als ik merk aan een klant bij mij dat hij zo'n gedrag vertoont, dan grijp ik daarop in.
Een klant die ergens niet tevreden over is wil hoe dan ook het product teruggeven, een klant die iets nieuw koopt wil een ongeopende verpakking. Het blijft voor elke winkel - denk ik- schipperen.
Als mensen normaal kopen en niet impulsief dan heb je zulke diensten ook niet nodig.
Als een klant bij mij iets koopt, kan hij het niet meer terugbrengen.
Koop=Koop.
Tuurlijk is het wel zo dat als er echt iets mis is met het product (defect, of het product doet niet wat het zou moeten doen) dan mogen de klanten altijd bij mij terugkomen. Daar doe ik niet moeilijk over.
Maar als mensen iets gekocht hebben en ze hebben er later spijt van, omdat ze achteraf niets met het product kunnen doen, hebben pech.
In zulke gevallen neem ik niets terug.
Daarbij ben ik van mening dat de klanten ook aan de winkelier gewoon moeten vragen als ze twijfelen.
Klanten die weigeren om hun mond open te doen, moeten dan ook maar de gevolgen ervan aanvaarden.
Dus twijfel je op het moment van aankopen, maak je mond los en vraag het gewoon!
Is toch zo simpel?