LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mediamarkt wil geen geopende blister verpakking terugnemen

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
ikbenik

Re: Mediamarkt wil geen geopende blister verpakking terugnemen

Ongelezen bericht door ikbenik »

Als u er bij verteld waar u het product voor wil gebruiken moet de winkel het wel terug nemen als het niet werkt omdat er dan spraken is van dwaling.
Als u er niet bij verteld waarvoor u het product wilt gebruiken, hoeft de winkel het product niet terug te nemen en dit valt dan niet onder dwaling.

Het is ook de taak van de consument om zijn mond open te doen en te vragen of het kan.

Chilzz

Ongelezen bericht door Chilzz »

Veel van MM nemen blisterverpakkingen terug. Het punt is dat het voor een winkel moeilijk verkoopbaar is. Niemand wil toch een geopende verpakking meenemen? Dat is gewoon het moeilijke voor winkels met een lage omruildrempel als MM. Zij geven 14 dg omruilgarantie. Aan de ene kant wil je natuurlijk die service verlenen aan je klanten, aan de andere kant levert het ook problemen op.

Een klant die ergens niet tevreden over is wil hoe dan ook het product teruggeven, een klant die iets nieuw koopt wil een ongeopende verpakking. Het blijft voor elke winkel - denk ik- schipperen.

Meer fabrikanten zouden eigenlijk de service voor winkels aan moeten bieden om producten in blisterverpakkingen te herverpakken. Op deze manier blijven winkels ook niet zitten met geopende verpakkingen die consumenten niet willen hebben.

ikbenik

Meer fabrikanten zouden eigenlijk de service voor winkels aan moeten bieden om producten in blisterverpakkingen te herverpakken. Op deze manier blijven winkels ook niet zitten met geopende verpakkingen die consumenten niet willen hebben.
Hoeft niet.

Als de consumenten maar een ander manier van kopen hanteren!

Wat je nu vaak ziet is dat de consument een product koopt en thuis gekomen gaat kijken of ze het wel nodig hebben en of het aan hun wensen voldoet.

Een totale verkeerde instelling!

Wat de consument moet doen is in de winkel goed kijken of ze het nodig hebben en of het aan hun wensen voldoet.
Desnoods goede informatie inwinnen in de winkel.

Dat scheelt veel ongemak.

ikbenik

Een klant die ergens niet tevreden over is wil hoe dan ook het product teruggeven,
Koop=koop.

ikbenik

Veel van MM nemen blisterverpakkingen terug. Het punt is dat het voor een winkel moeilijk verkoopbaar is. Niemand wil toch een geopende verpakking meenemen? Dat is gewoon het moeilijke voor winkels met een lage omruildrempel als MM. Zij geven 14 dg omruilgarantie.
Ik neem alleen de producten terug als ze defect zijn, anders niet.

Daarbij is de omruilgarantie bij mij niet van toepassing.

Niet omdat ik het niet wil, maar omdat het voor mij onmogelijk is.

Moet ik dan de schade op mij nemen omdat sommige mensen heel impulsief koopgedrag hebben?
Dacht het niet.

Is er iets mis met het product, dan kunnen de klanten heus wel bij mij terecht.
Maar als ze van een koop spijt hebben omdat ze te impulsief koopgedrag hebben, dan geldt:
koop=koop!

ikbenik

Een klant die ergens niet tevreden over is wil hoe dan ook het product teruggeven, een klant die iets nieuw koopt wil een ongeopende verpakking. Het blijft voor elke winkel - denk ik- schipperen.
Ten eerste wordt er door sommige forumgebruikers gesuggereerd dat een winkelier altijd verplicht is om een product terug te nemen.
Dat is helaas voor de consument niet waar.

Ten tweede mag een winkelier een geopende verpakking weigeren, mits dat het product niet kapot is of dat het product niet die eigenschappen heeft die de winkelier tijdens de koop beloofd had.

Ten derde.
De reden dat veel mensen de producten terug willen brengen is dat zij totaal verkeerd kopen.
Steeds meer mensen kopen heel impulsief, het het resultaat dat ze ontevreden over de producten zijn.

Als ik merk aan een klant bij mij dat hij zo'n gedrag vertoont, dan grijp ik daarop in.
Als mensen normaal kopen en niet impulsief dan heb je zulke diensten ook niet nodig.

Als een klant bij mij iets koopt, kan hij het niet meer terugbrengen.
Koop=Koop.

Tuurlijk is het wel zo dat als er echt iets mis is met het product (defect, of het product doet niet wat het zou moeten doen) dan mogen de klanten altijd bij mij terugkomen. Daar doe ik niet moeilijk over.

Maar als mensen iets gekocht hebben en ze hebben er later spijt van, omdat ze achteraf niets met het product kunnen doen, hebben pech.
In zulke gevallen neem ik niets terug.

Daarbij ben ik van mening dat de klanten ook aan de winkelier gewoon moeten vragen als ze twijfelen.
Klanten die weigeren om hun mond open te doen, moeten dan ook maar de gevolgen ervan aanvaarden.

Dus twijfel je op het moment van aankopen, maak je mond los en vraag het gewoon!
Is toch zo simpel?

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Omruilgarantie voor zaken die defect zijn, hoort simpelweg niet af te hangen van de verpakking.

Een blisterverpakking is er voor het gemak van zowel consument als winkelier, maar mag nimmer deel uitmaken van het artikel zelf.

In die zin mag het verbroken zijn van die blisterverpakking geen reden zijn om het artikel niet terug te nemen.

Heel simpel: een kabel kun je alleen uitproberen als die uit de verpakking is. Als dat een blisterverpakking is, kun je hem helaas niet uitproberen zonder deze te verbreken.

Wanneer de kabel dan niet voldoet, dient de winkelier deze terug te nemen, eventueel met geld retour. Of is het soms de bedoeling dat die defecte kabel aan een andere klant verkocht gaat worden? Dacht toch echt niet dat de bedoeling is.

Ikbenik: het gaat hier dus niet om een impuls-aankoop, het gaat om een defect artikel. Een klant mag verwachten dat het artikel dat ie koopt voldoet aan de eisen die de wet daaraan stelt. In Jip en Janneke-taal: de kabel hoort probleemloos de signalen door te geven die hij door hoort te geven.

ikbenik

Omruilgarantie voor zaken die defect zijn, hoort simpelweg niet af te hangen van de verpakking.

Als een product defect is, dan hangt dat inderdaad niet af van de verpakking of het product teruggenomen wordt of niet.

Dat heb ik ook niet beweerd.
Ikbenik: het gaat hier dus niet om een impuls-aankoop, het gaat om een defect artikel. Een klant mag verwachten dat het artikel dat ie koopt voldoet aan de eisen die de wet daaraan stelt. In Jip en Janneke-taal: de kabel hoort probleemloos de signalen door te geven die hij door hoort te geven.
Als de kabel in het voorbeeld niet de goede signalen doorgeeft of er draadbreuken in zit, is dat ook weer geen reden om het product niet terug te nemen.

Echter, als de kabel wel goed is, maar dat de consument zelf de kabel verkeerd gekozen heeft, dan is de kabel in orde en is de winkelier in beginsel niet verplicht om het product terug te nemen.

Dus als jij een SCARTkabel koopt van 1,8 meter en later blijkt dat die te kort is, dan heb je in beginsel niet het recht om de kabel terug te brengen, omdat er met de kabel niets mis mee is.

Dus als iemand een koptelefoon koopt met die beugeljes voor om je oor en bij de volwassenen past ie wel en bij een kind niet, dan is dat ook weer géén reden dat de winkelier het product terug moet nemen.

Waar het in deze discussie wel om gaat is dat veel mensen het vreemd vinden dat sommige winkeliers de geopende verpakking niet terugnemen.

Bij de wet koop op afstand is een winkelier verplicht om een product terug te nemen, ongeacht of de blisterverpakking kapot is of niet.

Echter, bij een normale winkel zijn deze regels niet van toepassing.

AndreHuizinga

Ongelezen bericht door AndreHuizinga »

Kom ik zaterdag jl. bij de mediamarkt te Eindhoven, ik had een dag ervoor een mp3 spelertje gekocht van een paar tientjes, leuk voor mijn dochtertje. Oordopjes zijn kapot, vraag ik netjes aan de balie van het servicecentre of ze het kunnen ruilen of andere oordopjes hebben, want ik wil mijn kleine meid niet teleurstellen.
NEE, oordopjes zijn ingeweest zegt een voorbijsprintende verkoopster tegen me, we kunnen dit niet terugnemen, ik zeg nog, dat ze mijns inziens toch echt in haar oortjes moeten wil ze iets kunnen horen. Maar nee, deze opgefokte barbie, blijft onverbiddelijk. Ik vraag naar haar chef en krijg te horen dat zij de chef is, oops verkeerde vraag van me want ze wordt steeds onvriendelijker. Als er vanuit een andere ruimte naar haar geroepen wordt vertrekt ze zonder iets te zeggen, gelukkig heeft haar collega/onderdaan het gesprek van zijn cheffin nog wel meegekregen. Loopt naar een andere ruimte en komt meteen daarna toch nog met een vervangingssetje oordopjes voor mijn mp3 speler, kijk zo kan het ook, chapeau voor deze verkoper die zich nog wel in wil zetten voor die klant van een paar tientjes.

ikbenik

Dat die oordopjes niet worden teruggenomen is logisch.
En het is inderdaad geen l*lverhaal vanwege de hygiëne.

Misschien dat jij ze niet in de oren hebt gehad, maar er zijn genoeg mensen die dat wel hebben gedaan.

En dat terugnemen bedoel ik ermee dat er niks met de oordopjes aan de hand is.

Als de oordopjes echt kapot zijn en in jouw situatie hoor je dan gewoon een nieuw setje te krijgen.

Captain Pervert

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Koop=koop. Dat is de wet. Ruilen is service, geen recht.

Mediamarkt (hoe beroerd ik die zaak ook vind) kiest ervoor om die ruilservice te leveren, dit HOEVEN ze niet te doen. Ze doen het toch. Dan mogen ze ook zelf de voorwaarden bepalen.

Het hypocriete is dat mensen wel graag geopende blisterverpakkingen willen terugbrengen, maar als ze iets nieuws kopen, zullen ze niet gauw die kapotte verpakking pakken waarbij de blister met plakband weer in elkaar is gezet.

ikbenik

Het hypocriete is dat mensen wel graag geopende blisterverpakkingen willen terugbrengen, maar als ze iets nieuws kopen, zullen ze niet gauw die kapotte verpakking pakken waarbij de blister met plakband weer in elkaar is gezet.
Dat is ook de reden dat ik nooit producten terugneem.

Koop is inderdaad koop.

De degene die dat wel doen, zijn heel dom en stom bezig.

Mooie service, dat wel. Maar de kosten wegen niet op tegen de service.
De producten die terug worden genomen kun je eigenlijk niet meer verkopen, en dus pure verlies.

Zelf vind ik het een stomme en idiote service.

Je koopt een product om het product te gebruiken, niet om terug te brengen.

Shareena

Ongelezen bericht door Shareena »

Toevallig heb ik ook pas oordopjes gekocht voor mijn mp3 speler bij de media markt en die vrouw wees me erop bij de kassa dat ze niet teruggenomen werden als ze niet goed waren!

Dat is trouwens ook moeilijk, heb hele kleine oren en praktisch elk oordopje is te groot!

Captain Pervert

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Je moet ook snappen dat die dingen om hygienische redenen niet terug worden genomen, en dat is ook de reden dat ze in eerste instantie al in zo'n gesloten verpakking zitten.

En natuurlijk kan je ze niet in de winkel proberen, wil jij oorsmeer van een ander in je kop?

VanTels

Ongelezen bericht door VanTels »

Afgelopen week een laptop gekocht bij MediaMarkt in Eindhoven
Thuis gekomen blijkt het apparaat al geinstalleerd te zijn.
Stonden email adressen in!!
Ik heb nog email contact gehad met de 1e koper en wat blijkt deze heeft de laptop terug gebracht omdat er een probleem was met de dvd speler!
Klantenservice medewerker vond het vrij normaal dat ze gebruikte en retourgenomen produkten weer als nieuw verkopen zonder te controleren!!
Kopen bij MediaMarkt is dus vergelijkbaar met het kopen bij een 2ehands winkel!

roerganger

Ongelezen bericht door roerganger »

Hoe duur was die koptelefoon ook al weer? 5,95? En als je het niet terug kan brengen omdat MM terecht weigert het ding terug te nemen omdat de verpakking verbroken is hier lopen zeuren?

Typisch weer die hollandse kruideniersmentaliteit. Het mag niks kosten, en als het niet goed is willen we nog het liefst geld toe voor het ongemak. :P

Mensen geef toch gewoon wat meer uit voor iets goeds. Dat zo'n onbenullig dingetje niet op het hoofd van een 16-jarige blijft zitten (want daar praten we over) heeft niks te maken met pasvorm maar met kwaliteit.

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

Klantenservice medewerker vond het vrij normaal dat ze gebruikte en retourgenomen produkten weer als nieuw verkopen zonder te controleren!!
Met alle respect, maar de producten die teruggebracht worden (vaak omdat er niks mee aan de hand is) is het logisch dat die weer terug in de verkoop gaan. En wel voor nieuw!!!

Kijk, doe je dat niet, dan kun je gelijk de tent sluiten, omdat de kosten veel hoger zijn als wat er binnenkomt.

Zelf hanteer ik dergelijke services niet, dus mensen kunnen bij mij de producten ook niet terugbrengen (behalve als er iets mis mee is.)
Dus ik heb er ook geen last van dat ik met teruggebrachte producten zit.

Ik probeer altijd de producten waarmee de klanten terugkomen zo snel mogelijk te repareren en de klanten krijgen niet zo snel een andere nieuwe product mee.

ST

Ongelezen bericht door ST »

Ten tweede is het niet hygiënisch om de gebruikte oordopjes opnieuw te verkopen.
Dat wilde ik ook zeggen.

En ik heb zo'n Maxwell klem-achter-oorhoofdtelefoon ook gehad, op mijn verpakking staat dat deze in de nek ligt.. dus niet óp je hoofd.

Big-V

Ongelezen bericht door Big-V »

Producten die terug zijn genomen, worden overal weer "als nieuw" verkocht. Maar natuurlijk was het wel verstandiger geweest om de laptop even te "legen".

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

Quote:

Producten die terug zijn genomen, worden overal weer "als nieuw" verkocht. Maar natuurlijk was het wel verstandiger geweest om de laptop even te "legen".
Ik heb het al vaker gezegd:

Een winkel waarbij je de producten terugbrengt, moet deze dan wel weer als nieuw in de verkoop doen.

Doen ze dat niet, dan kunnen ze gelijk de deuren sluiten.

Jammer is dat veel mensen dat maar niet willen begrijpen.

Veel mensen denken dat die teruggebrachte producten als tweedehands verkocht worden of dat er iets anders mee gebeurd, behalve terug de verkoop in.

Tja, dan kunnen die winkels maar gelijk hun deuren sluiten.

Gesloten