LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 20 jan 2012 21:01
Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot
Ik heb een vraag over het volgende. Ik heb in april 2010 een HTC Desire gekocht, en hier heb ik twee jaar garantie op. Nu is mijn USB poort stuk, er is iets afgebroken. Daardoor kan ik hem niet meer verbinden met mijn computer en kan ik hem niet meer opladen.
Echter is volgens HTC de garantie verlopen, doordat hij in de eerste plaats is geroot, en in de tweede plaats vlak na aankoop open is geweest om de digitizer (het touchglas) te vervangen. Het defect heeft echter helemaal niets met deze twee punten te maken, en is het resultaat van ondeugdelijke kwaliteit. Ik heb er ook niets raar mee gedaan, altijd originele HTC kabeltje gebruikt en geen dockingstations ofzo gehad.
Wat mij dus dwars zit, is dat HTC onder de garantie uit probeert te komen, door zich te verschuilen achter de vervallen garantie, terwijl rooten en het scherm vervangen helemaal niets te maken hebben met de USB poort. De reden dat ik dat kapotte scherm niet officieel bij HTC heb laten repareren, was het enorme bedrag dat ze daarvoor vragen: 165 euro! Voor een onderdeel van slechts vier tientjes en een half uurtje werk.
Mijn vraag is dit: Staat HTC in zijn recht om direct bij het constateren dat de telefoon open is geweest, of is geroot, de garantie te weigeren? Of moeten ze eerst vaststellen dat het defect is veroorzaakt doordat de telefoon is geopend of is geroot?
Bedankt voor het lezen en meedenken!
Echter is volgens HTC de garantie verlopen, doordat hij in de eerste plaats is geroot, en in de tweede plaats vlak na aankoop open is geweest om de digitizer (het touchglas) te vervangen. Het defect heeft echter helemaal niets met deze twee punten te maken, en is het resultaat van ondeugdelijke kwaliteit. Ik heb er ook niets raar mee gedaan, altijd originele HTC kabeltje gebruikt en geen dockingstations ofzo gehad.
Wat mij dus dwars zit, is dat HTC onder de garantie uit probeert te komen, door zich te verschuilen achter de vervallen garantie, terwijl rooten en het scherm vervangen helemaal niets te maken hebben met de USB poort. De reden dat ik dat kapotte scherm niet officieel bij HTC heb laten repareren, was het enorme bedrag dat ze daarvoor vragen: 165 euro! Voor een onderdeel van slechts vier tientjes en een half uurtje werk.
Mijn vraag is dit: Staat HTC in zijn recht om direct bij het constateren dat de telefoon open is geweest, of is geroot, de garantie te weigeren? Of moeten ze eerst vaststellen dat het defect is veroorzaakt doordat de telefoon is geopend of is geroot?
Bedankt voor het lezen en meedenken!
Laatst gewijzigd door rikbrouwer op 22 jan 2012 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot
Heel kort antwoord: ja.rikbrouwer schreef: Mijn vraag is dit: Staat HTC in zijn recht om direct bij het constateren dat de telefoon open is geweest, of is geroot, de garantie te weigeren? Of moeten ze eerst vaststellen dat het defect is veroorzaakt doordat de telefoon is geopend of is geroot?
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot
Mwah.........zie ik toch ff anders. Ten eerste heeft inderdaad rooten niks, nada, njet te maken met het euvel van de usb poort.
Rooten is niks meer dan een en ander software matig aanpassen. Daarbij is sommige rootsoftware in staat om weer terug naar origineel te zetten zodat niks merkbaar is.
Scherm kan ik mij ook voorstellen dat je elders laat repareren maar heeft de reparateur niks gezegd dat met toekomstige claims onder garantie dit moeilijkheden zou kunnen geven?
Kortom, mij lijkt ook dat HTC onder de garantie uit probeert te komen dmv het scherm wat je elders hebt laten maken en dus is opengemaakt.
Sinds wanneer doet de usb het niet meer? Sinds de schermreparatie ? Dan heb je je antwoord. Daarbij als HTC toch niks wilt doen, wellicht naar de reparatuer gaan van je scherm en deze de usb laten maken.
s6.
Rooten is niks meer dan een en ander software matig aanpassen. Daarbij is sommige rootsoftware in staat om weer terug naar origineel te zetten zodat niks merkbaar is.
Scherm kan ik mij ook voorstellen dat je elders laat repareren maar heeft de reparateur niks gezegd dat met toekomstige claims onder garantie dit moeilijkheden zou kunnen geven?
Kortom, mij lijkt ook dat HTC onder de garantie uit probeert te komen dmv het scherm wat je elders hebt laten maken en dus is opengemaakt.
Sinds wanneer doet de usb het niet meer? Sinds de schermreparatie ? Dan heb je je antwoord. Daarbij als HTC toch niks wilt doen, wellicht naar de reparatuer gaan van je scherm en deze de usb laten maken.
s6.
Re: Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot
Als dat buiten de verkopende partij en HTC om is gebeurd, kan ik heel goed begrijpen dat HTC nu zegt dat de garantie niet meer van toepassing is.Teunbosseman schreef: Scherm kan ik mij ook voorstellen dat je elders laat repareren maar heeft de reparateur niks gezegd dat met toekomstige claims onder garantie dit moeilijkheden zou kunnen geven?
Kortom, mij lijkt ook dat HTC onder de garantie uit probeert te komen dmv het scherm wat je elders hebt laten maken en dus is opengemaakt.
Hoe moet de verkopende partij of HTC nu bewijzen dat het wel degelijk om gebruiksfouten of dat het niet om een fabricagefout gaat?
Re: Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot
Heb deze week dezelfde ervaring gehad met mijn HTC HD2 telefoon. Deze is opgestuurd voor reparatie . Ik ontving een prijsopgave (EURO 285,60) voor het vervangen van het moederbord en printplaat omdat deze buiten de fabrieksgarantie valt omdat er ILLEGALE SOFTWARE was aangetroffen. Het betrof de bootloader, echter bij mijn weten is daar niks ILLEGAALS aan. Ik heb het besturingssysteem windows op de telefoon vervangen door open source ANDROID en daarvoor is de bootloader vervangen maar is daarom niet ILLEGAAL bij mijn weten. HTC gaf dit schoorvoetend toe en zei dat er door derden de bootloader was veranderd en daarom de garantie verviel. Ze spraken in de email correspondentie daarna ook alleen nog maar over een aangepaste bootloader ipv ILLEGALE. Bovendien heeft de CEO van HTC Peter Chou recentelijk onderstaand bericht op zijn facebook gezet
"There has been overwhelmingly customer feedback that people want access to open bootloaders on HTC phones. I want you to know that we've listened. Today, I'm confirming we will no longer be locking the bootloaders on our devices. Thanks for your passion, support and patience," Peter Chou, CEO of HTC
Dus "derden" worden uitgenodigd om de bootloader te veranderen. Ik wil ook helemaal geen garantie op de software maar op de hardware. HTC is op deze manier erg goed bezig om marktaandeel terug te winnen.
"There has been overwhelmingly customer feedback that people want access to open bootloaders on HTC phones. I want you to know that we've listened. Today, I'm confirming we will no longer be locking the bootloaders on our devices. Thanks for your passion, support and patience," Peter Chou, CEO of HTC
Dus "derden" worden uitgenodigd om de bootloader te veranderen. Ik wil ook helemaal geen garantie op de software maar op de hardware. HTC is op deze manier erg goed bezig om marktaandeel terug te winnen.
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot
BBCS schreef:Als dat buiten de verkopende partij en HTC om is gebeurd, kan ik heel goed begrijpen dat HTC nu zegt dat de garantie niet meer van toepassing is.Teunbosseman schreef: Scherm kan ik mij ook voorstellen dat je elders laat repareren maar heeft de reparateur niks gezegd dat met toekomstige claims onder garantie dit moeilijkheden zou kunnen geven?
Kortom, mij lijkt ook dat HTC onder de garantie uit probeert te komen dmv het scherm wat je elders hebt laten maken en dus is opengemaakt.
Hoe moet de verkopende partij of HTC nu bewijzen dat het wel degelijk om gebruiksfouten of dat het niet om een fabricagefout gaat?
Als het een de oorzaak zou zijn van het ander, zou je een punt hebben. Maar mag toch aannemen dat jij met jouw kennis wel weet dat zowiezo rooten geheel niks met de usb poort te maken heeft.
Vervangen scherm zou kunnen dat, daarom nogmaals mijn vraag aan TS, is de usbpoort stuk gegaan vlak na de schermreparatie?
Re: Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot
Lezen, vlak na aankoop is het scherm vervangen
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot
aardjee schreef:Lezen, vlak na aankoop is het scherm vervangen
Ja en ?? Jij haalt hieruit dat hierdoor de USB aansluiting stuk is gegaan ??
Lees ff nogmaals de openingspost van TS, dan zie je staan.
Of moeten ze eerst vaststellen dat het defect is veroorzaakt doordat de telefoon is geopend of is geroot?
Re: Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot
Teunbosseman schreef:aardjee schreef:Lezen, vlak na aankoop is het scherm vervangen
Ja en ?? Jij haalt hieruit dat hierdoor de USB aansluiting stuk is gegaan ??
Lees ff nogmaals de openingspost van TS, dan zie je staan.
Of moeten ze eerst vaststellen dat het defect is veroorzaakt doordat de telefoon is geopend of is geroot?
Aardje heeft gelijk...
April 2010 gekocht, vlak daarna scherm vervangen en nu (januari 2011) Usb stuk, dus lijkt me vrijwel onmogelijk dat dit door het vervangen van het touchscreen komt.rikbrouwer schreef:Ik heb een vraag over het volgende. Ik heb in april 2010 een HTC Desire gekocht, en hier heb ik twee jaar garantie op. Nu is mijn USB poort stuk, er is iets afgebroken. Daardoor kan ik hem niet meer verbinden met mijn computer en kan ik hem niet meer opladen.
Echter is volgens HTC de garantie verlopen, doordat hij in de eerste plaats is geroot, en in de tweede plaats vlak na aankoop open is geweest om de digitizer (het touchglas) te vervangen. Het defect heeft echter helemaal niets met deze twee punten te maken, en is het resultaat van ondeugdelijke kwaliteit. Ik heb er ook niets raar mee gedaan, altijd originele HTC kabeltje gebruikt en geen dockingstations ofzo gehad.
Re: Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot
Dat denk ik ook niet, maar het is blijkbaar nu gebeurd in januari 2012.Muskusrat schreef:
April 2010 gekocht, vlak daarna scherm vervangen en nu (januari 2011) Usb stuk, dus lijkt me vrijwel onmogelijk dat dit door het vervangen van het touchscreen komt.
Re: Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot
nevermind schreef:Dat denk ik ook niet, maar het is blijkbaar nu gebeurd in januari 2012.Muskusrat schreef:
April 2010 gekocht, vlak daarna scherm vervangen en nu (januari 2011) Usb stuk, dus lijkt me vrijwel onmogelijk dat dit door het vervangen van het touchscreen komt.
Ah sorry.. typfoutje
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot
Muskusrat schreef:Teunbosseman schreef:aardjee schreef:Lezen, vlak na aankoop is het scherm vervangen
Ja en ?? Jij haalt hieruit dat hierdoor de USB aansluiting stuk is gegaan ??
Lees ff nogmaals de openingspost van TS, dan zie je staan.
Of moeten ze eerst vaststellen dat het defect is veroorzaakt doordat de telefoon is geopend of is geroot?
Aardje heeft gelijk...
April 2010 gekocht, vlak daarna scherm vervangen en nu (januari 2011) Usb stuk, dus lijkt me vrijwel onmogelijk dat dit door het vervangen van het touchscreen komt.rikbrouwer schreef:Ik heb een vraag over het volgende. Ik heb in april 2010 een HTC Desire gekocht, en hier heb ik twee jaar garantie op. Nu is mijn USB poort stuk, er is iets afgebroken. Daardoor kan ik hem niet meer verbinden met mijn computer en kan ik hem niet meer opladen.
Echter is volgens HTC de garantie verlopen, doordat hij in de eerste plaats is geroot, en in de tweede plaats vlak na aankoop open is geweest om de digitizer (het touchglas) te vervangen. Het defect heeft echter helemaal niets met deze twee punten te maken, en is het resultaat van ondeugdelijke kwaliteit. Ik heb er ook niets raar mee gedaan, altijd originele HTC kabeltje gebruikt en geen dockingstations ofzo gehad.
En waarin heeft Aardje dan gelijk ?? Dat vlak na aankoop het scherm is vervangen ? Ja dat had ik zelf al gelezen. Maar of hierdoor dan de garantie vervalt......een heeft mijn inziens geheel niets met het ander te maken.
VBtje, ik heb een topic betreffende mijn oude laptop waarvan de dc jack naar binnen is geschoten dmv vallen. Kan gemaakt worden maar dan moet ook het moederboard worden vervangen want mag niet gesoldeerd worden.....katsjing....ik had geen garantie meer dus laten solderenm aar dat terzijde.
Op mijn laptop staat gekraakte software.....zou ff lekker zijn als ik nog wel garantie zou hebben dat er gezegd wordt dat vanwege de gekraakte software de garantie zou komen te vervallen.
Alsof de stroom aansluiting wat te maken heeft met mijn gekraakte office 2010 pakket.
TS hoop dat HTC hier mee leest en zich herziet om toch te repareren, anders helaas pindakaas, op naar de reperateur om de usb poort te maken.
s6
Re: Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot
De garantieaanbieder mag in de garantievoorwaarden opnemen wat hij wilt, zolang als hij daarmee niet in het nadeel van de consument afwijkt van de wettelijke garantie. Hierin mag dus staan dat de handelsgarantie vervalt op het moment dat de mobiel geroot wordt. Dat laat het recht tot herstel of vervanging ongemoeid in het geval van non-conformiteit. Wel zal de koper moeten bewijzen dat het toestel non-conform geleverd is.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 20 jan 2012 21:01
Re: Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot
Bedankt voor alle reacties. Ik snap dat niet iedereen het hele verhaal heeft gelezen, het was ook wat lang. Excuses voor de daardoor ontstane onduidelijkheden hierboven.
Het scherm was inderdaad stukgegaan in juni 2010. De USB poort is begin december 2011 ermee opgehouden. Ik ben nu dus constant met accu's aan het wisselen die ik dus buiten de telefoon oplaad, en daar heb ik onderhand genoeg van. Daarnaast ben ik bang dat het fragiele plastic achterklepje binnenkort ook gaat breken of lam raakt... en ik gok dat dat qua garantie hetzelfde verhaal is (al is dat helemaal te gek voor woorden natuurlijk).
Het schermpje heb ik zelf vervangen, het is echt een koud kunstje. Vandaar dat ik weigerde om het exorbitante bedrag van HTC te gaan betalen. Ze dwingen je dus min of meer om het zelf te doen en de garantie te verbreken. Anyhow.. Telefoon heeft dus anderhalf jaar lang zonder problemen gewerkt nadat het scherm is vervangen. USB poort zou ik ook wel zelf willen doen, maar zit volgens mij gesoldeerd en het onderdeel is niet zo los verkrijgbaar voor particulieren. Ik zit dus vast aan HTC.
Het probleem dat HTC opgeeft, is dat ze de telefoon weer helemaal standaard moeten afleveren (WAAROM?!) en ze dus het rooten ongedaan moeten maken en alles weer moeten sealen. Alleen de USB vervangen kan volgens hen dus niet. Ik hoef niet een helemaal nieuw en standaard telefoon, ik wil weer een werkende USB. Kan niet volgens HTC.
Heel vreemd vind ik, en zowel ik als HTC weten donders goed dat het pinnetje dat in de USB poort is afgebroken helemaal niets te maken heeft met het rooten of het vervangen van het scherm. Er is ook geen enkele plausibele verklaring te bedenken dat deze dingen hiervan de oorzaak kunnen zijn. Daarnaast moet HTC weten dat hun USB poorten op de HTC Desire niet zo robuust zijn, want een huisgenoot heeft er een die vaak geen contact maakt (zo begon het bij mij) en een dispuutsgenoot heeft er een die bijna los komt, maar wel nog werkt gek genoeg.
Maar als ik het goed begrijp mag HTC zonder te onderzoeken of het rooten of het scherm vervangen de oorzaak is van de kapotte USB, de garantie laten vervallen?
Het scherm was inderdaad stukgegaan in juni 2010. De USB poort is begin december 2011 ermee opgehouden. Ik ben nu dus constant met accu's aan het wisselen die ik dus buiten de telefoon oplaad, en daar heb ik onderhand genoeg van. Daarnaast ben ik bang dat het fragiele plastic achterklepje binnenkort ook gaat breken of lam raakt... en ik gok dat dat qua garantie hetzelfde verhaal is (al is dat helemaal te gek voor woorden natuurlijk).
Het schermpje heb ik zelf vervangen, het is echt een koud kunstje. Vandaar dat ik weigerde om het exorbitante bedrag van HTC te gaan betalen. Ze dwingen je dus min of meer om het zelf te doen en de garantie te verbreken. Anyhow.. Telefoon heeft dus anderhalf jaar lang zonder problemen gewerkt nadat het scherm is vervangen. USB poort zou ik ook wel zelf willen doen, maar zit volgens mij gesoldeerd en het onderdeel is niet zo los verkrijgbaar voor particulieren. Ik zit dus vast aan HTC.
Het probleem dat HTC opgeeft, is dat ze de telefoon weer helemaal standaard moeten afleveren (WAAROM?!) en ze dus het rooten ongedaan moeten maken en alles weer moeten sealen. Alleen de USB vervangen kan volgens hen dus niet. Ik hoef niet een helemaal nieuw en standaard telefoon, ik wil weer een werkende USB. Kan niet volgens HTC.
Heel vreemd vind ik, en zowel ik als HTC weten donders goed dat het pinnetje dat in de USB poort is afgebroken helemaal niets te maken heeft met het rooten of het vervangen van het scherm. Er is ook geen enkele plausibele verklaring te bedenken dat deze dingen hiervan de oorzaak kunnen zijn. Daarnaast moet HTC weten dat hun USB poorten op de HTC Desire niet zo robuust zijn, want een huisgenoot heeft er een die vaak geen contact maakt (zo begon het bij mij) en een dispuutsgenoot heeft er een die bijna los komt, maar wel nog werkt gek genoeg.
Maar als ik het goed begrijp mag HTC zonder te onderzoeken of het rooten of het scherm vervangen de oorzaak is van de kapotte USB, de garantie laten vervallen?
Ik begrijp niet helemaal wat non-conformiteit is geloof ik, en wat het in mijn geval inhoudt met dat ik moet aantonen dat het non-conform geleverd is. De USB heeft namelijk zonder problemen gewerkt, tot een maand voordat ie er helemaal mee ophield. Het is inmiddels non-conform mijn verwachting ja, maar hoe moet ik dat voor me zien?alfatrion schreef:De garantieaanbieder mag in de garantievoorwaarden opnemen wat hij wilt, zolang als hij daarmee niet in het nadeel van de consument afwijkt van de wettelijke garantie. Hierin mag dus staan dat de handelsgarantie vervalt op het moment dat de mobiel geroot wordt. Dat laat het recht tot herstel of vervanging ongemoeid in het geval van non-conformiteit. Wel zal de koper moeten bewijzen dat het toestel non-conform geleverd is.
Re: Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot
Ik vind dat echt de grootste onzin.Teunbosseman schreef: VBtje, ik heb een topic betreffende mijn oude laptop waarvan de dc jack naar binnen is geschoten dmv vallen. Kan gemaakt worden maar dan moet ook het moederboard worden vervangen want mag niet gesoldeerd worden
Waarom zou op het moederbord niet gesoldeerd mogen worden?
Ik ben daar heel eigenwijs in en ik doe dat wel.
Re: Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot
Non-conform is synoniem aan ondeugdelijk. Wat je stelt is dat het gekochte product niet de kwaliteit had die er van mocht verwachten op het moment dat deze is afgeleverd. Is er een duidelijk oorzaak of zijn er productiefouten waar je op kunt wijzen? Of kun je echt aannemelijk maken dat jij of een ander dit niet hebt veroorzaakt?rikbrouwer schreef:Ik begrijp niet helemaal wat non-conformiteit is geloof ik, en wat het in mijn geval inhoudt met dat ik moet aantonen dat het non-conform geleverd is. De USB heeft namelijk zonder problemen gewerkt, tot een maand voordat ie er helemaal mee ophield. Het is inmiddels non-conform mijn verwachting ja, maar hoe moet ik dat voor me zien?alfatrion schreef:De garantieaanbieder mag in de garantievoorwaarden opnemen wat hij wilt, zolang als hij daarmee niet in het nadeel van de consument afwijkt van de wettelijke garantie. Hierin mag dus staan dat de handelsgarantie vervalt op het moment dat de mobiel geroot wordt. Dat laat het recht tot herstel of vervanging ongemoeid in het geval van non-conformiteit. Wel zal de koper moeten bewijzen dat het toestel non-conform geleverd is.
Re: Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot
Met alle respect, maar je hebt het mis.alfatrion schreef:Non-conform is synoniem aan ondeugdelijk.
con·form vz overeenstemmend met:
on·deug·de·lijk bn niet van goede kwaliteit
bron: Van Dale
"overeenstemmend" en "niet van goede kwaliteit" kan ik niet zeggen dat het dezelfde betekenis betreft.
Met andere woorden: non-conform is geen synoniem van ondeugdelijk. Beide woorden hebben een totaal andere betekenis, waardoor in plaats van conform niet zomaar het woord deugdelijk of ondeugdelijk geplaatst kan worden. Niet doen dus.
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot
BBCS schreef:Ik vind dat echt de grootste onzin.Teunbosseman schreef: VBtje, ik heb een topic betreffende mijn oude laptop waarvan de dc jack naar binnen is geschoten dmv vallen. Kan gemaakt worden maar dan moet ook het moederboard worden vervangen want mag niet gesoldeerd worden
Waarom zou op het moederbord niet gesoldeerd mogen worden?
Ik ben daar heel eigenwijs in en ik doe dat wel.
Is ook de grootst mogelijke onzin, je herhaalt hier wat je in mijn topic ook schreef.
Dus bruggetje naar dit topic.....waarom zou TS niet zelf het scherm mogen vervangen ipv torenhoge kosten te betalen welke HTC rekent.
Waarom heb ik mijn dc jack wel laten solderen ipv hele moederboard incl dc jack te laten vervangen......puur de exorbitant hoge kosten.
Nu weer terug naar dit geval.......een usb aansluiting wordt tig keer gebruikt en zijn behoorlijk fragiel. Ik zou ook niet met HTC eens zijn.....hoop dat ze meelezen....geen reclame zo.
Re: Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot
Correct. Aangezien ik op die vraag geen antwoord kreeg, heb ik die maar opnieuw gesteld.Teunbosseman schreef: Is ook de grootst mogelijke onzin, je herhaalt hier wat je in mijn topic ook schreef.
Zelf heb ik ic's van de onderstaande printplaten vervangen, dus solderen moet geen probleem zijn:
Dergelijke reparatie is dan niet onder garantie vervangen, echter vervalt wel de garantie op het product als iemand anders zonder toestemming van de verkopende partij of fabrikant de reparatie uitvoert.Teunbosseman schreef:Dus bruggetje naar dit topic.....waarom zou TS niet zelf het scherm mogen vervangen ipv torenhoge kosten te betalen welke HTC rekent.
Ik heb zelf bij een computerfabrikant gewerkt en moederborden gerepareerd. Dus dergelijke componenten werden gewoon vervangen in plaats van het complete moederbord vervangen.Teunbosseman schreef:Waarom heb ik mijn dc jack wel laten solderen ipv hele moederboard incl dc jack te laten vervangen......puur de exorbitant hoge kosten.
Ik ben het ook niet eens met de stelling dat alleen vervanging mogelijk is en geen reparatie.
Ik ben het wel met HTC eens.Teunbosseman schreef:Nu weer terug naar dit geval.......een usb aansluiting wordt tig keer gebruikt en zijn behoorlijk fragiel. Ik zou ook niet met HTC eens zijn.....hoop dat ze meelezen....geen reclame zo.
Het punt is namelijk dat het echt gebeurd dat als HTC alleen die usb aansluiting repareert dat mensen dan over die andere reparatie gaan lopen te zeuren. Onredelijk, maar het gebeurd echt. Ik heb het ook zelf als ondernemer meegemaakt. En om dat gezeur te voorkomen, worden dergelijke reparaties niet geaccepteerd.
Re: Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot
oh dus vanwege gezeur heeft TS geen recht op reparatie?? onzin.En om dat gezeur te voorkomen, worden dergelijke reparaties niet geaccepteerd.