LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] mobiele telefoon gekocht bij Wehkamp

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
SAM2
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jul 2007 17:18

mobiele telefoon gekocht bij Wehkamp

Ongelezen bericht door SAM2 »

:evil: In sept 2006 mobiele telefoon gekocht bij WEHKAMP.
Toestel werkte niet goed dus contact opgenomen (GARANTIE!). Wilden aanvankelijk niets doen omdat aankoopbedrag minder was dan 70 euro.... Mocht uiteindelijk toestel opsturen. Kwam na 3 weken ongerepareerd retour omdast er zogenaamd niets mis mee was. Contact met Wehkamp opgenomen. Verwijzen mij door naar reparateur (E-Care in Duiven). Dat weiger ik: ik eis een nieuw toestel en Wehkamp dient daarvoor te zorgen. Zij zijn als leverancier verantwoordelijk voor een correct werkend toestel, toch? :(

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: mobiele telefoon gekocht bij Wehkamp

Ongelezen bericht door kanovaarder »

mobiele telefoon.

Ik neem aan dat u een jaar garantie heeft op dat toestel.
De termijn van 6 maanden is inmiddels wel verstreken ( de periode waarin een fout binnen deze 6 maanden opgetreden wordt geacht al in het toestel te hebben gezeten vanaf het moment van de koop).

Ik zou u het volgende aanraden;
Om bij een u bekende (kleine) electronicazaak langs te gaan om in ieder geval schriftelijk bewijs te krijgen dat het toestel uiterlijk zichtbaar geen stoot en/of valschade heeft.
Laat ook even de accu losmaken en laten nakijken of er sporen van waterschade zichtbaar is.

Wehnkamp zal zich wellicht gaan beroepen op het feit dat u inwendig gekeken hebt maar in een aangetekend schrijven (met bericht van ontvangst) kunt u aangeven dat het toestel u ongerepareerd is teruggezonden.
Dat u alsnog een deugdelijke reparatie vordert en bij uw brief ook een copie van het onderzoeksverslagje dat u heeft meegekregen.

Bewaar van de brief wel een copie en kijk of u deze brief ook per fax of per e-mail kan verzenden.

Grootvader

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: mobiele telefoon gekocht bij Wehkamp

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Wilden aanvankelijk niets doen omdat aankoopbedrag minder was dan 70 euro....
Moet nie gekker worden, garantie is garantie. Sjonge jonge. Die postorderidioten proberen echt op alle mogelijke manieren onder hun verantwoordelijkheid uit te komen.

Los daarvan zou ik nooit electronica bij zo'n zaak bestellen, vaak is het nog onnodig duur ook.

pauljan
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 mei 2007 01:23

Re: mobiele telefoon gekocht bij Wehkamp

Ongelezen bericht door pauljan »

Allereerst dient opgehelderd te worden wát er mis was met het toestel. Wehkamp vond immers niks en U bent van het tegendeel overtuigd dus dáár ligt al een groot probleem. Kunt U hier meedelen wát er mankeerde aan het toestel en waarom Wehkamp meende dat dat euvel niet bestond...??

De garantietermijn ligt op papier vast dus daarover hoeven geen misverstanden te bestaat lijkt mij...

Anna----3
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 apr 2006 15:17

Re: mobiele telefoon gekocht bij Wehkamp

Ongelezen bericht door Anna----3 »

Als regel zendt Wehkamp direct een ander product toe als het ene niey goed werkt. Ik heb er nooit last van gahad dat ze dat niet deden, en dan ook zonder de verzendkosten te verrekenen. Als dat pewrongeluk wel zou zijn gedaan , dan bel je de klantensirvice en meld je dat rustig en zeker zonder boos te worden. Dan wordt dat direct geregeld, Mijn advies is nu eerst de klantenservice bellen en vertellen dat de mobiel niet in orde is, dat ze maar een andere opsturen. in de regele heb je die de voldende dag in huis, en dan stuur je de kapotte weer terug. Als je het op de juiste maniet en netjes aanpakt, wordt er wel degelijk naar je geluisterd.
Anna----3

Gesloten